130 Km/h In Primii 1000 Km!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 130 Km/h In Primii 1000 Km!

    Tatal meu, netinand cont de rodaj , a rulat cu 130 km/h o singura data , pe o distanta de aproximativ 30 km ...mentionez ca s-a mers cu aceasta viteza in momentul in care masina avea in jur de 800 km! Imi va afecta in vreun fel consumul de carburant pe viitor? Unii spun ca e bine sa forjezi putin motorul in timpul rodajului , altii spun ca nu e bine ...nu stiu ce sa cred. Ce parere aveti ? Multumesc anticipat!
    Sa fii om , e mai presus de toate!

  • #2
    Motoarele mai noi, vin cu rodajul din fabrica. Adica, nu le construiesc si ti le pun pe masina fara sa vada ca functioneaza in parametri. Se construieste motorul se pune pe un stand si se tine o perioada in functionare.
    Ce-i drept motorul e putin gatuit in primii 10k km, insa ce zici tu legat de consum nu are nicio relevanta.
    E bine sa nu se exagereze cu turatiile mari cand motorul e nou, ca sa isi intre in parametri. Ca a rulat cu 130 km/h, asta inseamna un 3500 rot in tr5. E vax albina.
    Bucurati-va de masina.

    Comment


    • #3
      Multumesc mult!
      Sa fii om , e mai presus de toate!

      Comment


      • #4
        Daca nu ma insel si producatorul recomanda sa nu se depaseasca 130 km/h in tr 5 in perioada rodajului, deci e chiar ok.


        PS: eu cu masina din semnatura cu cativa zeci de km facuti , am pornit la mare, cu masina plina, pe toata autostrada am mers constant cu 130, si in depasiri, devansari, cu 140-150, masina merge ca unsa. Am 1400 km deja cu ea.
        Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

        Comment


        • #5
          130KM/h SAU 3000 rpm
          Attached Files
          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment


          • #6
            corect, la mine zice doar de 3/4 din turatia maxima, deci 4500, eu nu am depasit 4000 in primii 1000km, si acum pe la 1300 am urcat-o pe la 5000rpm, sa vad cum toarce, si urca liniar frumos.
            Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

            Comment


            • #7
              Marian Toma: "a rulat cu 130 km/h o singura data , pe o distanta de aproximativ 30 km ."

              Motorul are urmatoarele caracteristici:
              Regim putere maximă (tr/min) 5.500
              Cuplu maxim*CEE (Nm) 107
              Regim cuplu maxim 4.250

              ne uitam si la poze(viteza/turatie in treapta V, cu galben 1.2 16v) si avem 30KM rulati la 4100rpm, sub turatia de cuplu cei drept, dar in perioada de rodaj, adica turatie maxima de 3000rpm.

              Attached Files
              Last edited by t0rquemada; 2 August 2014, 17:42.
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • #8
                Va multumesc, in primul rand pentru profesionalism si nu in ultimul rand pentru intereseul dat vis-a-vis de forumistul de rand!
                Sa fii om , e mai presus de toate!

                Comment


                • #9
                  Daca e rulat cu motorul cald si nu la rece ...STAI RELAX ca nu pateste nimica. Am rulat si eu pe Autostrada soarelui cand am fost la mare incarcata cu 4 pers (inclusiv soferul) si bagajele aferente si mai sus de 160 pe CEAS nu s-a dus !

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by t0rquemada View Post
                    130KM/h SAU 3000 rpm
                    acolo zice 3000-3500 ;)

                    Oricum, regimul de 3500rpm pe autostrada este un regim cvasi-stationar, care nu are implicatii asupra rodajului asa cum ar avea, exemplu, daca ai trimite-o in 3500 frecvent intre semafoare in oras. Acolo sunt multe regimuri tranzitorii care intr-adevar solicita motorul si-l solicita degeaba. Se traduce prin uzura prematura a motorului, a franelor, a anvelopelor, consum marit de carburant, etc ...

                    Concluzia: mersul pe autostrada in felul ala chiar i-a facut bine motorului.

                    Comment


                    • #11
                      @guido: A pomenit cineva de autostada? Initiatorul a specificat viteza de 130km/h pentru 30km, la Logan II 1,2 16v, la 130km/h, in treapta V, ai 4100rpm.

                      Daca vrei sa fii mai catolic decat Papa:
                      "Până la 1 000 km, nu depăşiţi 130 km/h în ultimul raport de viteză sau 3 000 - 3 500 rot/
                      min."
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • #12
                        Dati-i mai pace ca n-are nici pe dracu.

                        Numai noi suntem asa preocupati cu rodaju, voi credeti ca neamtu sta sa-i faca rodaju, sa aibe grija sa nu salte cumva de 3500 rpm?

                        Imi aduc aminte ca nici 200 km n-aveam facuti si deja am saltat-o in 4000+ rpm in depasiri spre casa.

                        Comment


                        • #13
                          Si la mine in carte scrie ca trebe facut rodaj, gagica de la reprezentanta a zis sa ii dau talpa, ca nu e nevoie... eu am facut ce scrie in carte, dar sunt multi care nu fac rodajul si nu au patit nimic...
                          Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by t0rquemada View Post
                            @guido: A pomenit cineva de autostada?
                            Da, ai dreptate, eram cu alta discutie in cap. Nu s-a pomenit de autostrada.


                            Originally posted by t0rquemada View Post
                            Daca vrei sa fii mai catolic decat Papa:
                            "Până la 1 000 km, nu depăşiţi 130 km/h în ultimul raport de viteză sau 3 000 - 3 500 rot/
                            min."
                            Nu vreau sa fiu mai catolic decat PAPA, dar citarea de orice fel (aici este un atasament), da obligativitatea redarii intocmai, fara trunchiere. Cel putin asa am invatat eu la scoala. Iar acea exprimare de "3000-3500" este o forma de a spune ca motorul este permisiv chiar si in perioada de rodaj, nu e facut din plastilina.

                            Si chiar la "4100" rpm, in regim extraurban, n-are probleme, atata timp cat, dupa cum am spus, ala este un regim cvasi-stationar.
                            Last edited by guido; 3 August 2014, 10:03.

                            Comment


                            • #15
                              Tu m-ai citat prima data FARA poza din manual si ,mai ales, fara sa citesti tot topicul.
                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google