1.4 MPI Problemefunctionare Motor La Ploaie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.4 MPI Problemefunctionare Motor La Ploaie

    Buna seara!

    O sa incep cu problemele si apoi o sa va spun povestea de la capat:
    - probleme la pornire
    - martor antipoluare aprins
    - probleme relanti
    - lipsa putere.

    Am primit ca masina de firma(in august 2014) un Logan 1.4 MPI Laureate, din 2008.
    Masinuta a avut vreo 20 de soferi inaintea mea, deci ma asteptam sa aiba ceva probleme.

    Am preluat masina de la Pitesti si am mers vreo 20 KM pana la pensiunea unde eram cazat. Nu prea "tragea" dar am crezut ca asa e cu loganul de 1.4(era primul logan pe care il conduceam)

    A doua zi dimineata nu a vrut sa mai porneasca. Dupa vreo 20 de incercari si o baterie epuizata a pornit(cu cablurile de la alta masina). Atunci mi.am dat seama ca avea si electromotorul praf. Concluzia: la service cu ea. Dupa 2-3 saptamani de chin am ajuns la "Doctor".

    Dupa diagnostic am inlocuit: - placute, discuri, brate fata, bielete antiruliu si cam tot ce are legatura cu rotile.
    - am inlocuit electromotorul( volanta are 2 dinti rupti din cauza ca a fost chinuita , dar mi s-a spus ca merge si asa....ocazional mai "caraie" la pornire dar nu ma deranjeaza)

    Si acum ajung la partea care ma intereseaza. Problemele cu pornirea si lipsa de putere. Inlocuit pompa de benzina, motoras pas cu pas si curatat rezervor - problema rezolvata(pe moment)

    A mers bine(chiar foarte bine) pana am plecat cu ea vreo 600 km. Ultimii 150 de km am mers pe ploaie. Am oprit sa alimentez si la 2 min dupa ce am plecat din OMV a murit motorul intr-un sens giratoriu. Dupa vreo 10 chei a pornit, dar mergea rau(cred ca mergea in 3 pistoane). Dupa vreo 5 min a murit din nou langa un service. Era vreo 5 dimineata si am asteptat pana la 8 sa se deschida. DUpa ce am mers si am vorbit sa o verifice am incercat sa o pornesc si surpriza...mergea perfect. A verificat-o baietii si nu avea nimic.

    Dupa alte drumuri pe ploaie aceleasi probleme. Se aprinde martorul antipoluare(intermitent) si incepe sa piarda din putere, se mai opreste motorul in mers si la o acceleratie mai energica tremura din toate incheieturile saraca. Problemele se agraveaza daca merg 50-100 km pe ploie si apoi daca trebuie sa stationez(semafoare, intersectii, etc) atunci moare iremediabil(nu a pornit 2 zile dupa o treaba de genul). Au revenit si problemele cu pornirea dimineata( dupa 8-10 ore de stat pornea doar cu sprai de pornire). Daca se incalzea pornea foarte bine.

    Am mers iar la service:
    - pompa de bezina inlocuita( avea vreo 1000km dar facea presiune 0.3Bari fata de 3 cat ar trebui)
    - inlocuit bobina de inductie, fise, bujii.
    - Am pus eu garnituri la sprituitoarele de pe capota(se prelingea apa si se aduna undeva langa bobina de inductie)

    A mers foarte bine toata vara(fara ploie).

    Acum doua saptamani am plecat iar acasa si a plouat tot drumul. Problemele au revenit. Martor antipoluare aprins intermitent, motorul merge in 3 pistoane, nu are forta, se opreste in mers si computerul de bord imi arata consum 99.9%.
    Dupa ce s-a uscat am observat ca nu mai sta la relanti la prima pornire. Porneste, moare dupa 3 secunde, si nu mai porneste un sfert de ora. Trebuie sa o tin eu accelerata 1 min si apoi e bine dar motorul intrerupe. Dupa ce merg 5-10 km functioneaza mult mai bine. Probabil iar cade pompa de benzina.

    Nu stiu cum sa rezolv problema asta cu apa, sau mai bine zis condens(daca sta oprita 3 zile in ploie nu are nimic).

    Daca are cineva vreo idee raman vesnic recunoscator.

  • #2
    Originally posted by cezarmcv View Post

    Dupa alte drumuri pe ploaie aceleasi probleme. Se aprinde martorul antipoluare(intermitent) si incepe sa piarda din putere, se mai opreste motorul in mers si la o acceleratie mai energica tremura din toate incheieturile saraca.
    De regula,ramine memorata cauza problemei(cod eroare),ce putea fi accesat de meseriasi,canalizind cautarile pe directia indicata de calculator.Mai sunt utile valorile reale,care dau "pulsul" motorului,dar depinde de meserias daca e doctor sau nu...

    Comment


    • #3
      Originally posted by lenush64 View Post
      De regula,ramine memorata cauza problemei(cod eroare),ce putea fi accesat de meseriasi,canalizind cautarile pe directia indicata de calculator.Mai sunt utile valorile reale,care dau "pulsul" motorului,dar depinde de meserias daca e doctor sau nu...
      La ultima verificare pe tester avea o mica eroare de compresie pe cilindrul 4(imi pare rau ca nu am facut niste poze), dar zicea mecanicul ca nu e problema.

      Am vorbit cu un electrician auto(zice lumea ca e bun) sa o verifice un pic cand e uscata.
      La prima ploaie, cand o apuca nebuniile, fug repede la el sa vad atunci ce problema ii gaseste.
      Eu suspectez ca am un cablu neizolat sau o mufa care nu etanseaza bine. La cutia cu sigurante/relee de sub capota m-am uitat la fiecare ploie si era uscat(sau cel putin asa parea).

      Comment


      • #4
        Ati verificat compresia cu testerul...? cum s-a procedat...?

        Comment


        • #5
          Cu testerul a fost verificata. Prima data la reprezentanta Dacia la Pitesti. Nu i-am dat importanta pentru ca mi s-a spus ca nu e problema si din cate imi aduc aminte valorile erau destul apropiate de cele normale.
          Am mai verificat-o inca o data cu un tester de la un prieten si a dat aceeasi eroare.
          Si dupa inlocuirea pompei de benzina masina mergea perfect(vreo 3000KM) pana la prima ploaie(200km am mers asa chinuit) si iar a inceput sa nu mai porneasca, sa merga intrerupt, etc.

          Comment


          • #6
            Salutare,

            Ma bag si eu in seama.....
            Senzorul de pe volanta? l-ai verificat? o parte din simptomele enumerate de tine mai sus se regasesc si la functionarea deficitara a acestuia.....
            Cred ca este o intrebare retorica....dat fiind faptul ca ai fost la mai multi mecanici....))

            O zi buna!
            Eduard

            Comment


            • #7
              Orice idee este bine venita.

              L-am verificat si l-am si curatat de vreo 2 ori. Sincer nu am incercat cu unul nou.

              Eu acum caut prin schema electrica de la logan poate gasesc pe unde mai are relee, sigurante si alte dracovenii din astea sa vad daca nu intra apa sau face condens pe undeva si o da total peste cap(am mai spus..computerul de bord imi arata consum de 99.9%pe ploaie si cand s-a uscat a revenit la normal). Abia dupa ce gasesc "sensibilitatea" la umiditate ma apuc sa le remediez din nou pe restul. Ca m-am cam saturat sa schimb pompa de benzina si alte piese din 6 in 6 luni.

              Comment


              • #8
                Salut,

                Sigur bobina care ai schimbat-o a fost noua ?
                Eu am avut aceleasi probleme (pornire si mers neregulat la umezeala), am avut aceeasi eroare : lipsa compresie cilindru 4.Am schimbat fisele si bujiile degeaba, curatat motoras pas cu pas degeaba...
                In schimb, de cand am bobina noua (Beru), masina functioneaza impecabil !!!
                Este o mare diferenta intre bobina "orginala" SAGEM si cea Beru.
                Bafta !
                Cand e vorba de bani, toti suntem de aceasi religie...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by derbedeu View Post
                  am avut aceeasi eroare : lipsa compresie cilindru 4.
                  Eu nu inteleg cum poate genera un calculator motor aceasta eroare...,cum sesizeaza,cum citeste,care-i senzorul respectiv care face posibila sesizarea lipsei de compresie...?

                  Comment


                  • #10
                    Eroarea nu are cum sa fie citita decat de sonda lambda 1, de aia se aprinde si martorul de poluare.Un cilindru nu arde benzina bine ,lipsa compresie sau misfire, conform spuselor lui cilndru 4.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by derbedeu View Post
                      Salut,

                      Sigur bobina care ai schimbat-o a fost noua ?
                      Sigur e noua. Eram acolo cand au desigilat cutia. Si bobina si fisele sunt BERU. Nu este exclus sa aiba si asta un defect(cu toate ca este putin probabil).
                      Oricum trebuie sa o duc la revizie peste 2 saptamani. Acum stiu cand, ce si cum face si pot sa le explic.

                      O sa fac si niste poze data viitoare cand o pune pe tester(sper sa am timp sa stau pe acolo). Ce mi s-a parut interesant e faptul ca dispozitivul lor de diagnosticare primea informatiile whireless, doar a pus o chestie pe bord(fara sa conecteze nimic la mufa din torpedo).
                      Last edited by cezarmcv; 7 November 2015, 13:06. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by madi View Post
                        lipsa compresie sau misfire,
                        Daca tu pui semnul egal,intre cele doua notiuni(compresie si misfire),faci o mare confuzie.Compresie,exista si fara benzina...,dar ma opresc aici!

                        Comment


                        • #13
                          Nu este egal , normal ca lipsa aprindere nu e egal cu lipsa compresie si daca inteleg bine sugerezi sa faca un test de compresie si sa verifice injectoarele.

                          Comment


                          • #14
                            Am rezolvat problema. Cauza: Rezervor fisurat langa busonul de la alimentare(la 2 cm de aripa, pe interior). Pe acolo imi baga nisip si apa de la roata dreapta spate. Practic masina nu avea nici o problema electrica sau mecanica, doar ca nu a fost contruita sa mearga pe amestec benzina-nisip-apa. Saptamana asta schimb rezervorul si pompa de benzina si astept un drum lung pe ploaie sa vad daca mai face probleme.

                            Comment


                            • #15
                              Ma bucur ca ai rezolvat problema si, mai ales, ma bucur ca ai descris defectul, nu ne-ai lasat in ceata. Bafta si drumuri bune !

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google