-Achizitie Logan (incepator In Motoare Diesel) logan 1.5 dci 85CP Achizitie Logan (incepator In Motoare Diesel) - Dacia Logan Forum
Dacia Logan Forum

Inapoi   Dacia Logan Forum > Forum Dacia Logan > Dacia Logan : Motorizari diesel > logan 1.5 dci 85CP

Atentie ::
Bine ai venit pe forumul LoganClub.ro Pentru a posta pe acest forum iti trebuie un user. Apasa aici pentru a-ti face un user. Dupa ce iti faci user nu uita sa activezi contul accesand casuta ta de email unde vei gasi un link. Daca vrei doar sa urmaresti discutiile fara a interveni selecteaza un forum de mai jos sau foloseste functia de search Pentru mai multe informatii legate de buna functionare a forumului va rugam cititi cu atentie aici

Achizitie Logan (incepator In Motoare Diesel)

logan 1.5 dci 85CP


Raspunde
 
Thread Tools
Vechi 21st January 2014   #1
khrystyan27
Incepator
 
Data inscrierii: 08-01-2014
Locatie: Arad, RO
Motorizare : 1.4i 16V/2.0i 16V
Posturi: 9
Membru :
[Incepator]
Implicit Achizitie Logan (incepator In Motoare Diesel)

Va salut dragi colegi de forum.

Sunt nou pe aici si mi-am facut cont, deoarece de mult timp va urmaresc forumul si cochetez cu ideea de a-mi lua un Logan 1.5dCi.

Recent am vazut pe net un Logan 1.5dCi (85CP), si ma gandesc sa imi cumpar unul. As dori de la voi sa imi spuneti in mare care sunt problemele cu Loganul si particularitati specifice motorului 1.5dCi (cam ce pica pe ea dupa 100.000km). Pana acum am condus doar motoare pe aspirate, pe benzina.

In plus, as vrea sa ma ajutati cu niste intrebari.

1. Cam care motor ar fi cel mai economic dintre 1.5dCi (stiu ca is vreo 3 motorizari, daca nu 4).
2. Loganul asta ce vreau sa-l cumpar, vanzatorul pretinde ca are 85CP, insa din ce am citit pe forum, trebuie sa aiba "i" rosu pe sigla dCi. Corect? Cum pot verifica ce motorizare are cu exactitate?
3. Cum pot afla daca masina are "incalzire auxiliara", adica aceea rezistenta suplimentara in aeroterma, care da caldura in primele minute? Pe ce motorizari dCi au fost puse?
4. Ce butoane are Loganul jos langa maneta de frana de mana (in afara de cel de la reglaj oglinzi electrice)?
5. Cam cat va consuma in oras (orase relativ normale gen Arad) si cat va consuma la drum intins la 90km/h? Calculatorul de bord arata si consum instant si mixt?
6. Cam ce ar trebui sa verific cand o cumpar? E recomandat sa fac un test retur injectoare la reprezentanta? Dar turbo cum il verific, ca am inteles ca daca nu s-a schimbat uleiul la timp, s-a mers subturat, etc s-ar putea sa fie catre sfarsitu vietii...

Cam atat cu intrebarile... Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi tot chestionarul de mai sus, iar cine poate sa raspunda macar la o parte din intrebari.

Multumesc anticipat!
khrystyan27 e offline   Reply With Quote
Vechi 21st January 2014   #2
MihaiiahiM
Loganist de 5 stele
 
MihaiiahiM's Avatar
 
Data inscrierii: 11-12-2012
Locatie: Pitesti - Bucuresti
Motorizare : 1.5
Posturi: 1,758
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Puterea motorului este trecuta in cartea de identitate, in actele masinii. Incalzirea auxiliara se aude cānd pornesti (cu motorul rece, abia pornit) aeroterma pe caldura, vei auzi cateva click-uri de releu.
MihaiiahiM e offline   Reply With Quote
Vechi 21st January 2014   #3
L3on_rgby
Loganist de 5 stele
 
L3on_rgby's Avatar
 
Data inscrierii: 22-09-2011
Locatie: Bologna/Cluj-Napoca
Motorizare : 1.2 gpl
Varsta: 27
Posturi: 744
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Vrei musai diesel? 1.6 gpl. Nu te-ar satisface? Ai iesii mai ieftin la comsum si intretinere. Eu tocmai am trecut de la dci la gpl. Daca totusi vrei diesel, tre sa te obisnuiesti cu ideea de a astepta putin sa isimfacamungerea turbina inainte de a pleca de pe loc, apoi sa nu treci de 2500 rpm pana nu ajunge la 80-90 grade. Dupa un condus sportiv, tre sa astepti inca vreun minut sau 2 cu motorul pornit inainte dema-l oprii. Din cate am citit cel de 85 de cai numare problema cu pilitura care infunda injectoarele. Caii ii poti verifica in talon. Socrul meu are un 1.5 de 85 cai din 2008 luat de nou si inafaramde filtre si ulei numamschimbat nimic. La drumuri lungi scoate un consum intre 3.8 si 4.2, iar in cluj-napoca iarna cu drumuri scurte si trafic ajunge la maxim 6,5. Afara nu trece de 100, insa accelereaza destul de puternic . daca tot vrei diesel, m-as orienta catre cel de 85 de cai cat mai nou ca fabricatie, dupam2011 daca se poate si cu cat mai putini km. Sa o verifici foarte bine la lumina sa nu fi fost lovita.
L3on_rgby e offline   Reply With Quote
Vechi 21st January 2014   #4
me_catalin
Loganist de 5 stele
 
me_catalin's Avatar
 
Data inscrierii: 10-05-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dci
Posturi: 925
Membru :
[Loganist de 5 stele]
[LoganClub Bucuresti]
Implicit

1. 85cp sau 90cp e4/e5, sunt similare la economie dar cel de 85cp trage mai agresiv datorita etajarii cutiei.
2. 63kw=85cp, 66kw=90cp, scrie in talon.
3. eu am e4 85cp si are incalzire auxiliara, da caldura imediat si multe dieseluri au pentru ca se incalzesc mai greu decat cele pe benzina.
4. Din fabrica nu are nimic acolo.E posibil sa isi fi montat incalzire in scaune respectivul si sa fi pus acolo tavita cu butoane.
5. Cu motoarele dci este cel mai indicat sa inveti sa mergi, adica incalzesti motorul treptat, fara forja pana la temperatura optima, apoi ii dai talpa cat ia, adica 3500-4500rpm si o sa ai consum sub 6 in oras indiferent daca e Bucuresti sau nu.La 90km/h in treapta a 5-a o sa ai consum 4.Nu vrei sa mergi cu masina astfel pentru ca o strici.Infunzi catalizator, turbina samd.Banii pe care-i economisesti mergand mosnegeste la 2000rpm ii bagi in piese ulterior.Masina trebuie sa respire si cel mai bine respira dupa forja cand motorul e cald.Mergi 100km cu talpa la podea inafara orasului si ulterior o sa zici ca ai alt motor sub capota.Cand te intorci in oras iar o sa simti ca pierzi din putere..
Calculatorul de bord arata instant pentru masinile mai vechi de 2006 sau 2008 si mixt pentru cele mai noi de 2006 sau 2008, nu retin.Eu am E4, 2009,85cp si am mixt, care e si mai relevant de fapt.
6.Sa nu fie lovita.Nu e neaparat sa testezi injectoarele dar intereseaza-te cumva, nu stiu cum, despre cum a fost exploatat motorul respectiv, adica ori a fost folosit mosnegeste, cu treapta 4 si 5 in oras, sau ca la carte, adica incalzire treptata sub 2500(0 linii) si 3000rpm(2linii) respectiv 3500-4500rpm(4linii).
La turbo e cam tricky, poate sa aiba joc axul, in cazul asta genereaza un suierat cateodata sau nu are masina putere.Poate sa scoata fum negru, adica sa fie plina turbina de calamina de la mers subturat.Poate sa manance ulei, bagandu-l in admisie si rezulta fum albastru.Sunt mai multe simptome, foloseste google cu incredere.
__________________
Celor care nu stiu sa mearga cu diesel cautati pe google: "Exploatare diesel ! MAK"
me_catalin e offline   Reply With Quote
Vechi 21st January 2014   #5
lancer_kta
Fidel ;)
 
lancer_kta's Avatar
 
Data inscrierii: 29-03-2011
Locatie: B-S1
Motorizare : 1.5 dCi
Varsta: 28
Posturi: 181
Membru :
[Fidel ;)]
Implicit salut

salutare!
1. dupa parerea mea cel de 75cp E5 DPF
2. verifica talon
3. pe ambition 2007 am
4. blocare geamuri spate (in caz ca exista geamuri electrice pe spate)
5. bucuresti 6-7 (depinde ora/traficul/stilu de condus); drum intins la 90km/h = de la 4l in sus; Calculatorul de bord arata consum mixt
ex consum extra urban 70%+ bucuresti 30%
ATENTIE: Acest filmulet este hostat pe YouTube.com . Daca filmuletul nu porneste asteptati un minut si incercati din nou .
Apasa aici

6. daca masina e intretinuta si motorul nuti da fum alb/albastru/negru e ok. daca vanzatorul e deacord cu motorul cald dai 3 pedale de vreo 15-20 sec la 5200rpm (asa iti dai si seama ca distributia e schimbata, altfel ai toate sansele sai i se bip motorul daca cedeaza distributia veche), la prima pedala o sa se faca un nor negru in spate, iar la a 3 ar trebuii sa nu mai dea fum consistent, daca in continuare da, motorul nu e in 'apele lui'; dupa 100k -120k asteaptate sa-ti pice rulmenti si amortizoarele; ai grija si la jocul din directie, la viteze mici poate sa fie insesizabil;masinile rulate (ex a mea) are vopseaua lovita de pietricele pe bara fata/capota si la pasajele rotilor din spate, nu cred ca exista logan ph1 peste 100k reali fara acele lovituri, cei are au chipurile 120k reali si nu au vopsea lovita de pietricele pe masina, dupa parerea mea sunt masini ''pregatite'' de vanzare; daca are urme de rugina mai bine renunta la masina, in maxim un an o sa te miri de unde dracu tot apare; alege alta marca fara probleme cu rugina.

E Doar o parere nu tre sa faci ce am zis eu aici

Last edited by lancer_kta; 21st January 2014 at 12:15.
lancer_kta e offline   Reply With Quote
Vechi 21st January 2014   #6
khrystyan27
Incepator
 
Data inscrierii: 08-01-2014
Locatie: Arad, RO
Motorizare : 1.4i 16V/2.0i 16V
Posturi: 9
Membru :
[Incepator]
Implicit

Multumesc tuturor pentru replyuri.

Chiar si la aspiratele ce le am acuma, inainte si dupa forja le las undeva la 3 minute, deci nu o sa imi dezvolt un stil de condus agresiv si batjocoritor cu masina.

Inainte de plecare intotdeauna las in jur de 5 minute motorul pana montez detectorul de radar, aranjez prin masina una alta, pun centura, etc... Deci asta nu va fi o problema.

Din cate am inteles dupa un drum mai lung e ok sa lasi sa circule uleiul in motor si turbo cateva minute. Se merita sa montez un turbo timer pe masina?
khrystyan27 e offline   Reply With Quote
Vechi 21st January 2014   #7
ady24
Loganist de 5 stele
 
ady24's Avatar
 
Data inscrierii: 03-02-2010
Locatie: bucuresti
Motorizare : MPI
Varsta: 32
Posturi: 685
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Cel mai sigur vii cu cel care o vinde la un service sa pui testerul pe ea. Aici vezi exact in ce parametrii merge motorul, daca s-a mers subturat cu ea, vezi cum functioneaza absolut totul inclusiv numarul real de km.
ady24 e offline   Reply With Quote
Vechi 21st January 2014   #8
sorin1983
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 13-02-2011
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6 16v 1.4
Posturi: 1,020
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

cum vezi nr real de km la logan?
sorin1983 e offline   Reply With Quote
Vechi 21st January 2014   #9
Cromatic
Loganist de 5 stele
 
Cromatic's Avatar
 
Data inscrierii: 08-05-2008
Locatie: Constanta
Motorizare : 1,4 MPI Kiss Fm Limited Edition
Posturi: 2,599
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

khrystyan27, cel mai simplu si sigur mergi cu proprietarul la reprezentanta si pe baza VIN-ului o sa-ti spuna si ce echipare este masina si istoricul ei (doar intrarile in reprezentanta). Daca se coteste, tragi tu concluziile.
Cromatic e offline   Reply With Quote
Vechi 21st January 2014   #10
MihaiiahiM
Loganist de 5 stele
 
MihaiiahiM's Avatar
 
Data inscrierii: 11-12-2012
Locatie: Pitesti - Bucuresti
Motorizare : 1.5
Posturi: 1,758
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Poti sa iei tu codul VIN din actele masinii si sa dai o fuga pana la o reprezentanta Dacia si astfel vezi cati km a avut masina cat a fost in garantie, poate si postgarantie daca proprietarul a mai facut lucrarile de intretinere in service.
MihaiiahiM e offline   Reply With Quote
Vechi 21st January 2014   #11
khrystyan27
Incepator
 
Data inscrierii: 08-01-2014
Locatie: Arad, RO
Motorizare : 1.4i 16V/2.0i 16V
Posturi: 9
Membru :
[Incepator]
Implicit

Multumesc tuturor pentru replyuri.

Pai am sa cer VIN-ul ca e singura metoda valabila. Am sa fac aici la reprezentanta sapaturi, sa vad daca masina e OK, deoarece m-ar cam ustura buzunarul sa merg din Arad pana in celalalt capat al tarii, apoi sa-mi iau teapa sau sa nu fie conform specificatiilor.

Am intrebat mai sus... dCi-ul de 85CP are dCi cu "i" rosu? In pozele vanzatorului este scris dCi normal, desi el specifica ca e de 85CP.
khrystyan27 e offline   Reply With Quote
Vechi 22nd January 2014   #12
ionescu liviu
Loganist de 5 stele
 
ionescu liviu's Avatar
 
Data inscrierii: 28-04-2011
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6 16v, 1.5 dci mcv (şofer şi "mecanic" :) )
Varsta: 27
Posturi: 794
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Da-l naiba de i rosu, unii samsari il dau cu marker ca sa spuna ca e de 85 de cai
ionescu liviu e offline   Reply With Quote
Vechi 22nd January 2014   #13
marius08
Incepator
 
Data inscrierii: 23-01-2013
Locatie: Calarasi
Motorizare : 1.5 dci i rosu
Varsta: 24
Posturi: 17
Membru :
[Incepator]
Implicit

Lasa "i" rosu, cele de 85 au acea electrovalva pilot, asa se numeste daca nu ma insel. Si se vede, ea fiind in dreptul soferului cum deschizi capota, e acolo langa lichidul de racire si cel de frana

Last edited by marius08; 22nd January 2014 at 01:23.
marius08 e offline   Reply With Quote
Vechi 22nd January 2014   #14
einstein1984
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 06-04-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : ----
Varsta: 33
Posturi: 5,121
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Se vede si intercoolerul printre altele...
__________________
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
einstein1984 e offline   Reply With Quote
Vechi 22nd January 2014   #15
marius08
Incepator
 
Data inscrierii: 23-01-2013
Locatie: Calarasi
Motorizare : 1.5 dci i rosu
Varsta: 24
Posturi: 17
Membru :
[Incepator]
Implicit

intecooler stiu ca parca mai au si alea de 70cp dupa 2008 2009, numai stiu exact. sa ma corectati daca gresesc.
marius08 e offline   Reply With Quote
Vechi 2nd February 2014   #16
405bxgld
Junior
 
Data inscrierii: 04-04-2009
Locatie: ...........
Motorizare : 1.5 DCI 70 CP
Posturi: 51
Membru :
[Junior]
Implicit

Citat:
Original a fost postat de lancer_kta Vezi Post
salutare!

6. daca masina e intretinuta si motorul nuti da fum alb/albastru/negru e ok. daca vanzatorul e deacord cu motorul cald dai 3 pedale de vreo 15-20 sec la 5200rpm (asa iti dai si seama ca distributia e schimbata, altfel ai toate sansele sai i se bip motorul daca cedeaza distributia veche):
lancer_kta: tu glumesti,nu??? 20 de secunde in blana??nici nu se duce la 5.200.
si cum iti dai seama daca distributia e schimbata,tinantu-l asa?insinuezi daca se va rupe??? )
405bxgld e offline   Reply With Quote
Vechi 3rd February 2014   #17
bGy
Loganist de 5 stele
 
bGy's Avatar
 
Data inscrierii: 26-05-2011
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6 16v
Posturi: 1,653
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Mergi pe 1.6 apoi gaz si aia e.
Scapi de toate comentariile din topic.
__________________
bla
bGy e offline   Reply With Quote
Vechi 3rd February 2014   #18
L3on_rgby
Loganist de 5 stele
 
L3on_rgby's Avatar
 
Data inscrierii: 22-09-2011
Locatie: Bologna/Cluj-Napoca
Motorizare : 1.2 gpl
Varsta: 27
Posturi: 744
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Tot axat pe diesel esti?
L3on_rgby e offline   Reply With Quote
Vechi 3rd February 2014   #19
ionescu liviu
Loganist de 5 stele
 
ionescu liviu's Avatar
 
Data inscrierii: 28-04-2011
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6 16v, 1.5 dci mcv (şofer şi "mecanic" :) )
Varsta: 27
Posturi: 794
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Si eu cu taicamiu am cautat un mcv diesel de 85 cp, ca deh, toti vrem mai multa putere, si am ajuns sa luam mcv de 70 cp la aceiasi bani, parca chiar putin mai mult, ca toate masinile ce le-am vazut aveau km dati inapoi, absolut toate, nici nu negau samsarii cand le spuneam, ba una avea, dupa cum spuneam, doar i rosu dar motorul nu era de 85 cp. Alta mai fusese si busita in fata si samsarul la fel, nu nega cand ii ziceam asta, avea vopseaua de pe suruburile de la aripile din fata stearsa, exact ca si cum ar fi fost desfacute, stiu asta pt ca si maicamea a busit masina si e la fel.
Cautam una de vreo 3-4 ani si km sub 50.000, si am gasit la cineva pana la urma un mcv care nu parea sa aiba km dati inapoi, avea 52.000 km, cauciucurile originale destul de tocite si arata impecabil, si dupa 2 ani si inca 20.000 km s-a dovedit a fi ok, am avut problema doar cu o saiba la un injector, pierdea compresie pe acolo, am schimbat-o singur, 12 lei o saiba, si o clema la filtrul de motorina pe unde pierdea putina motorina. Si i-am mai schimbat placutele si un disc pt ca avea o deformare pe circumferinta.
Dar nu as lua logan diesel cu peste 50.000 km si mai vechi 5 ani pt ca asa poti sa verifici cat de cat daca are km originali, dar si costa masina mai mult.
ionescu liviu e offline   Reply With Quote
Vechi 3rd February 2014   #20
lord_wader
Loganist de 5 stele
 
lord_wader's Avatar
 
Data inscrierii: 26-02-2009
Locatie: vaslui
Motorizare : 1500
Posturi: 1,035
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

De ce se dau unele sfaturi care nu au nici o legatura cu logica(realitatea)?

De pilda de cand mersul constant la 2000rpm e considerat "mosnegeste" si strica motorul? Pe ce baza se afirma asta? Cuplul maxim e la 1900rpm, iar turbina se invarte la turatia asta ca sa asigure acel cuplu.

Sau sa mergi 100km cu "talpa la podea" ca sa zici ca "ai alt motor sub capota dupa" mi se pare exagerat.
lord_wader e offline   Reply With Quote

Raspunde


Sari la Forum

Tags
achizitie, diesel, incepator, logan, motoare

Thread Tools

Reguli de Postare
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies sunt On
[IMG] code este On
HTML code este Off


Fus orar: GMT +3. Acum este 18:01.


Rulează cu: vBulletin Versiune 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF

Politica de Securitate Google