Am Mostenit 1.4, 2006, 39k Km Facuti In Primii Doi Ani, Nepornit De 3 Ani, Ce Fac?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am Mostenit 1.4, 2006, 39k Km Facuti In Primii Doi Ani, Nepornit De 3 Ani, Ce Fac?

    cum ziceam, 1.4 Laureate, 2 airbag, geamuri+oglinzi electrice, chiar si senzori de parcare ca apartinut unui cuplu care abia isi luasera permisele din pacate din 2008 pana in 2011 nu a fost miscat deloc, paragina + intrat in asfalt + copii care s-au jucat cu cheile pe aproape toata tabla.. in 2011 s-au investit 5200 lei, nu se schimbase niciodata nimic la el, doar de vreo doua ori ulei filtre spre marele meu noroc stiu ca eu l-am dus cu platforma la service, costurile au fost asa: 2500 tinichigerie, 1200 cauciucuri si 1500 baterie, ulei, filtre si amortizoare fata cu flansa, cam atat tin minte. s-a mers cu el vreo o luna (1000km) si de atunci iar nu a mai fost miscat niciodata si acum zilele astea mi-a revenit mie in sfarsit, prima mea masina si as vrea sa fac totul ca la carte dar am doar 1000 de lei. am trimis azi bateria la redresor, sper sa mai mearga.

    am cateva intrebari ca nu ma prea pricep:

    1 ordinea operatiilor? ma gandesc la ulei-filtru neaparat primul drum, ce ulei ar fi recomandat dupa o perioada atat de lunga?

    2 dupa ITP si RCA imi mai raman vreo 400 de lei si cred ca distributia ar fi urmatorul pas ca are 9 ani masina dar nu cred ca ma incadrez in bani, are sens sa schimb doar cureaua sau e periculos?

    3 ultima data eu l-am parcat in siguranta unde e si acum si stiu ca avea peste jumatate de rezervor benzina, sa mai pun 10 l de benzina scumpa peste sau n-are nimic cea veche?


    am mai multe intrebari ca nu stiu nimic despre logan dar mai intreb maine dupa ce il pornesc. sfaturi va rog ca mi-e sa nu stric ceva din prima, va salut
    Last edited by filip3; 29 January 2015, 01:08.

  • #2
    In principiu, la o masina "statuta" atat amar de vreme, ar trebui sa schimbi tot ce inseamna fluide (uleiuri, lichid de frana, antigel, servo etc) si elemente care eu in compozitie cauciuc (curea de distributie si curea de accesorii + cate ceva pe la directie daca e cazu').
    Dar avand in vedere ca zici ca stai prost cu banii, incepi cu minimum:
    - ulei + filtre + bujii
    - o verificare la sistemul de franare (placute, discuri, saboti, lichid de frana) si la cel de directie (ptr. ca si acolo avem elemente care au in compozitie cauciuc); verifica garniturile de cauciuc de la planetare sa u fie coapte / fisurate sau chiar sa scape ulei.
    - inlocuire curea accesori si curea de distributie. nu cred ca e nevoie si de inlocuirea rolelor, la km astia uzura e minima;
    - bateria de verificat sa fie in mintile ei + partea electrica (lumini + tablou de bord etc)

    cam astea ar fi sumar asa...mai vezi pe parcurs cum merge masina, dar nu neglija franele si directia in special si neaparat un schimb de ulei si filtre

    benzina baga peste aia existenta, pana la plin, nu doar 10L de cea mai buna calitate, 99 sau 100.
    ulterior, mergi pe 95

    am inteles bine, cauciucurile sunt achizitionate de noi, in 2011 si s-a mers cu ele doar 1000Km?
    e bine ca sunt noi...dar e nasol ca au stat peste 3 ani, s-ar putea sa ai surrize sa se fi "patratit" si singura solutie e sa le schimbi din nou.
    ramane de vazut cum simti masina ca merge, ptr. ca niste gume patratite se simt, nu trebuie sa te pricepi.

    si nu in ultimu' rand, trage niste poze sa vedem si noi masina incepand cu stadiul actual si continuand pe parcurs
    Last edited by Kojak; 29 January 2015, 01:57.

    Comment


    • #3
      Baterie noua, aia e veche e dusa
      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

      Comment


      • #4
        cu rugina, cum sta?
        oricum aia cca. 400lei de care dispui acum sunt insuficienti ca s-o aduci la linia de plutire.
        e din acelasi an cu a mea, tot laureate.
        Last edited by Kojak; 29 January 2015, 02:05.

        Comment


        • #5
          da, cauciucurile au doar 1000 km, Sava Eskimo si culmea dupa 3 ani doar unul e moale dar nu pe janta, pot sa merg pe el pana la vulcanizare ca oricum am observat ca roata de rezerva nu s-a mai intors cu masina de la service-ul acela

          ok, ulei, filtre si bujii din prima si apoi un service pentru verificari si fluide inainte de ITP, nu? chiar stii vreun service accesibil sa fac astea ca vad ca si tu esti din Bucuresti

          si sper sa porneasca totusi cu bateria veche, asa cred ca reusec sa schimb si cele doua curele daca nu, adio RCA ) chiar, pe 6 luni, masina fiind pe numele cuiva de 59 de ani fara permis deci fara nicio dauna, ar trebui sa fie sub 200 de lei nu?

          arata impecabil, n-are punct de rugina, oricum capota, bara fata, ambele aripi fata si aripa stanga spate au fost refacute ok, fara diferente de culoare sau ceva, e verde inchis met btw
          Last edited by filip3; 29 January 2015, 02:33. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • #6
            Chiar daca porneste cu bateria veche, nu mai ai baza in ea. Trei ani pe zero este game over.
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • #7
              depinde in ce cartier stai, e de preferat sa mergi cat mai putin pana la service.
              nu e musai in prima faza sa ajungi la service. service-ul e ptr. faza 2
              maine, inainte de prima pornire, procedezi asa:
              1. verifici joja de ulei, sa mai existe ceva acolo;
              2. te pregatesti cu o baterie de rezerva (de imprumut sau noua); dark are dreptate, aia sigur e pa!
              3. verifici vizual nivelul lichidului de frana din borcan sa nu fie sub minim; la fel si cel de servo si antigel; te uiti pe sub masina dupa pete "unsuroase".
              4. rezolva cumva cu benzina...sub nici o forma n-o porni cu ce exista acolo de 3 ani si ceva in rezervor; chiar daca n-a facut depuneri, sigur nu mai e in parametrii carburantul ala si e pacat sa strici pompa sau sa infunzi injectoarele.
              5. presiunea la roti

              dupa ce dai cheie si o ia (ca la un momnet dat sigur o s-o ia), o lasi sa se incalzeasca si pleci putin (cativa zeci de m initial) cu viteza mica si verifici eficacitatea franelor; te dai jos si te uiti pe sub masina la eventualele scurgeri, verifici iar fluidele din borcan. la fel freci putin si directia, cu luat total de volan etc.

              dupa ce ai facut toate chestiile astea, mergi la un service ptr. inlocuirea consumabilelor de care ti-am scris in primul post

              daca poti inlocui uleiul de motor, la fata locului, in parcare, inainte sa dai la cheie, e perfect, altfel, directia la primul sevice intalnit si cu turatie moderata.
              Last edited by Kojak; 29 January 2015, 02:53.

              Comment


              • #8
                Eu zic sa nu te inneci acuma ca tiganul la mal...ia-o incet ....mai asteapta o luna chiar doua ca sa revii cu bani suficienti si apoi apucate de treaba, cum ai avut rabdare pana acuma numai strica putin timp alocat in plus desi stiu ca esti nerabdator. Am vazut ca ai scris mai sus ca sau facut reparatii la ea. Eu zic ca, cu un maxim 18 milioane ti-ar fi suficient sa o pui la punct la toate capitolele. La 39 000 de mii de km, doar consumabilele trebuiesc schimbate: antigel, lichid frana, ulei + filtre , ulei servo, distributie fara schimbarea pompei, placutele de frana(cunosc cativa posesori de 1.4 care le-au schimbat prima data la 50 000), o baterie de 55 ah shi bineinteles benzina de 100+ ca sa o amesteci cu cea existenta. Daca te pricepi cat de cat la masini in afara de distributie care te ajunge vreo 5 mil (plus sau minus) cu tot cu manopera, restul operatiilor le poti face in parcare! Spor la treaba!

                Comment


                • #9
                  io zic ca se incadreaza in 10 milioane (inclusiv cu baterie noua), cu conditia sa NU mearga in reprezentanta.
                  are dreptate si colegu'...e pacat sa o grabesti daca nu dispui de sufiienti bani, masina e buna, doar trebuie putin "resuscitata" cu grija.

                  @Tinuletz, degeaba sunt inca bune placutele daca sunt blocati etrierii, de exemplu.
                  Last edited by Kojak; 29 January 2015, 03:03.

                  Comment


                  • #10
                    Am uitat sa zic ... CLAR FARA REPREZENANTA ... pune mana si cumpara uleiul si schimbal in parcare ca e usor cu o cheie patrat de 8 mm , iar filtrul daca nu ai cheie nu are rost sa te incurci, o baterie ti-o montezi singur, 1 l de antigel il poti pune si singur in caz ca nivelul din vas este sub nivel

                    Comment


                    • #11
                      oricum trebuie urcata pe o rampa sau canal ptr. a verifica racordurile de cauciuc, in special la frane.
                      in rest, are dreptate colegu', exceptand distributia si accesoriile le cam poti face tu pe restu', DACA nu exista alte probleme (pierderi / scurgeri), cum spuneam, la elementele din cauciuc, racorduri, garnituri etc.

                      ca o paranteza, daca e 1.4 an fabricatie 2006, aproape SIGUR are pierderi de ulei in zona distributiei (semering + pinion) ceea ce implica costuri suplimentare la inlocuirea distributiei.
                      sper sa ma insel...si sa nu fie cazul
                      Last edited by Kojak; 29 January 2015, 03:11.

                      Comment


                      • #12
                        Bujiile mai pot fi amanate in transa 2 de bani.

                        Restul cum au zis colegii.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Kojak View Post
                          4. rezolva cumva cu benzina...sub nici o forma n-o porni cu ce exista acolo de 3 ani si ceva in rezervor; chiar daca n-a facut depuneri, sigur nu mai e in parametrii carburantul ala si e pacat sa strici pompa sau sa infunzi injectoarele.
                          primii km oricum merge numai cu benzina veche, deci nu e nicio graba sa pui benzina proaspata pentru ca va porni cu ce exista deja in circuit, trebuie facut plinul pentru ca sigur are apa in rezervor.
                          In rest, operatiunea nu e chiar asa complicata, trebuie sa urmezi pasii descrisi de colegi.
                          Nu mai e ca pe vremuri cand Dacia veche abia pornea dupa 3 luni de stat.
                          Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                          Comment


                          • #14
                            Eu as goli rezervorul de benzina aia veche, dar poate sunt mai maniac.
                            Bujiile nici eu nu inteleg de ce sa le schimbe acum. Daca frana de mana a fost trasa sau dscurile sunt pline de rugina ar merge impinsa 10m ca sa se degripeze.
                            Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by einstein1984 View Post
                              ...sau discurile sunt pline de rugina.
                              Discurile sigur sunt pline de rugină.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google