-Anvelope - Cunostinte De Baza Si Nu Numai Intrebari frecvente Dacia logan : Cum fac sa ....? Cat costa sa ....? Unde gasesc ....? si alte asemenea intrebari Anvelope - Cunostinte De Baza Si Nu Numai - Pagina 2 - Dacia Logan Forum
Dacia Logan Forum

Inapoi   Dacia Logan Forum > Forum Dacia Logan > Intrebari frecvente

Intrebari frecvente Dacia logan : Cum fac sa ....? Cat costa sa ....? Unde gasesc ....? si alte asemenea intrebari

Atentie ::
Bine ai venit pe forumul LoganClub.ro Pentru a posta pe acest forum iti trebuie un user. Apasa aici pentru a-ti face un user. Dupa ce iti faci user nu uita sa activezi contul accesand casuta ta de email unde vei gasi un link. Daca vrei doar sa urmaresti discutiile fara a interveni selecteaza un forum de mai jos sau foloseste functia de search Pentru mai multe informatii legate de buna functionare a forumului va rugam cititi cu atentie aici

Anvelope - Cunostinte De Baza Si Nu Numai

Intrebari frecvente


Thread Inchis
 
Thread Tools
Vechi 10th March 2009   #21
detail
Loganist de 5 stele
 
detail's Avatar
 
Data inscrierii: 28-02-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dci85(+20)
Posturi: 1,443
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

din experienta (am 2 LGN incaltate asa vara), Vredestein Ultrac au un raport calitate/pret foarte bun, uzura mica, comportare buna pe uscat si evacuare f. buna apa pe ploaie,cu zgomot relativ ridicat in echiparea 205/55/16.
Vezi teste si pareri pe www.TyreTest.com
Dupa acest poll este in fata lui Toyo Proxes T1-R si echivalent cu Goodyear Eagle F1 GS-D3.
Iar designul este "super"

Last edited by detail; 10th March 2009 at 00:14.
detail e offline  
Vechi 26th April 2009   #22
edy_blacksoul
Initiat
 
edy_blacksoul's Avatar
 
Data inscrierii: 22-04-2009
Locatie: Sibiu
Motorizare : 1.3-16v.(M13A)
Varsta: 40
Posturi: 47
Membru :
[Initiat]
Implicit

Salutare! Am un 1.5 dci,i-am schimbat suspensia cea originala cu cea sport. Am cumparat kit-ul intreg arc+telescop, insa nu se simte asa de mare diferenta. Ma asteptam la ceva mai spectaculos. Este putin mai rigida, insa la proba in giratoriu a cam picat. Cam tot asa ii fuge spatele. Crede-ti ca ar trebui puse si alte gume? Ce variante imi recomandati? Eu ma gandeam la 195/60/15. Dar nu stiu exact daca e ok cu astea. Si daca trebuiesc omologate de rar, cam cat ar costa o astfel de omologare! Va multumesc.

Last edited by valeriuciprian; 29th April 2009 at 06:10.
edy_blacksoul e offline  
Vechi 26th April 2009   #23
detail
Loganist de 5 stele
 
detail's Avatar
 
Data inscrierii: 28-02-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dci85(+20)
Posturi: 1,443
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

ce gume ai pe masina? ma refer la marca nu dimensiune...
detail e offline  
Vechi 26th April 2009   #24
edy_blacksoul
Initiat
 
edy_blacksoul's Avatar
 
Data inscrierii: 22-04-2009
Locatie: Sibiu
Motorizare : 1.3-16v.(M13A)
Varsta: 40
Posturi: 47
Membru :
[Initiat]
Implicit

michelin, cu uzura medie

Michelin Energy Saver

ma gandeam sa le schimb oricum, sa pun Dunlop SP sport, insa daca tot le schimb poate as putea sa "il ajut" pe loganel cu ceva dimensiuni mai potrivite ptr suspensia ce a primit-o cadou de ziua lui
__________________
1g in + adrenalina,1l - la benzina!

Last edited by edy_blacksoul; 26th April 2009 at 20:26. Motiv: Automerged Doublepost
edy_blacksoul e offline  
Vechi 26th April 2009   #25
detail
Loganist de 5 stele
 
detail's Avatar
 
Data inscrierii: 28-02-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dci85(+20)
Posturi: 1,443
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Nu te ajuta nici tipul si nici latimea anvelopei. De omologat alta dimensiune mai greu, daca schimbi dimensiunea o faci pe "barba" ta. Citeste mai mult pe forum si o sa vezi ca sunt altii care au dimensiuni pana la 245/35/18 la roti. Insa conteaza si cum abordezi virajul ca sa nu "fugi" de spate. Tehnica de condus nu poate fi decat ajutata, si nu inlocuita de performantele masinii.
detail e offline  
Vechi 26th April 2009   #26
edy_blacksoul
Initiat
 
edy_blacksoul's Avatar
 
Data inscrierii: 22-04-2009
Locatie: Sibiu
Motorizare : 1.3-16v.(M13A)
Varsta: 40
Posturi: 47
Membru :
[Initiat]
Implicit

inteleg ce spui despre tehnica de condus, conduc de 14 ani, sunt sofer profesionist, si am drumuri si km garla facuti. Testul in giratoriu, forteaza putin limitele. Stiu ca loganul nu este masina sport si nu am asteptari chiar asa mari de la ea. Insa ma gandeam doar sa o ajut (intr-un mod cat mai legal posibil), schimband dimensiunea anvelopelor si eventual chiar si a jantelor. Ptr ca eu asa gasesc logic- cu cat este mai lat cauciucul, cu atat este stabilitatea mai buna. Multumesc oricum ptr parerea ta.
__________________
1g in + adrenalina,1l - la benzina!
edy_blacksoul e offline  
Vechi 27th April 2009   #27
Seba
sofer amator
 
Seba's Avatar
 
Data inscrierii: 24-05-2007
Locatie: Timisoara
Motorizare : 1.6_16v/1.4mp3
Varsta: 38
Posturi: 13,086
Membru :
[sofer amator]
Implicit

pai stabilitatea e data si de apasarea pe puntea spate. poti sa pui o singura roata lata cat toata masina si tot va fugi de cur, pt ca e usor. daca lasi gazul pe viraj da sa se rasuceasca. daca o calci, fuge de-a latul de bot, subvirare grupa mare. oricum o dai, loganul nu e clio rs incearca 195/55R15. si pune ceva de firma, bfgoodrich, toyo proxes...lasa michelin energy saver, sau conti eco-contact, alea nu-s vreo referinta in domeniul la capitolul "aderenta"
__________________
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Seba e offline  
Vechi 27th April 2009   #28
teodormircea
Avansat
 
Data inscrierii: 16-01-2009
Locatie: Iasi
Motorizare : 1.6 16V
Posturi: 110
Membru :
[Avansat]
Implicit

Nu e obligatoriu daca pui anvelope mai late sa ai aderenta mai buna: una din legile frecarii spune ca forta de frecare nu depinde de marimea suprafetei in contact, ci de tipul suprafetei (ceea ce induce un coefcient de frecare) si de presiunea aplicata.

Un producator face o anvelopa mai lata nu pt a mari neaparat suprafata de contact, ci pt a imprima un profil adecvat, pt a putea elimina o cantitate mai mare de apa de pe drum, pt a putea imbunatati comportamentul in viraje prin pastrarea geometriei initiale a cauciucului, rezistenta la uzura si nu in ultimul rand pt a distribui eficient greutatea autovehiculului. Probabil ca mai sunt si alte motive....
teodormircea e offline  
Vechi 29th April 2009   #29
edy_blacksoul
Initiat
 
edy_blacksoul's Avatar
 
Data inscrierii: 22-04-2009
Locatie: Sibiu
Motorizare : 1.3-16v.(M13A)
Varsta: 40
Posturi: 47
Membru :
[Initiat]
Implicit

Multumesc mult ptr informatiile date. Deci sa inteleg ca cei care si-au pus pe logan cauciucuri pana la 245/35/18, au facut asta doar ptr ca arata bine! Nu ptr ca i-ar ajuta cu ceva. Acum incep sa cred ca mai bine o las balta si raman la 185/65/15, cu un cauciuc mai de calitate.
__________________
1g in + adrenalina,1l - la benzina!
edy_blacksoul e offline  
Vechi 29th April 2009   #30
Seba
sofer amator
 
Seba's Avatar
 
Data inscrierii: 24-05-2007
Locatie: Timisoara
Motorizare : 1.6_16v/1.4mp3
Varsta: 38
Posturi: 13,086
Membru :
[sofer amator]
Implicit

@teoderomircea: "natura suprafetelor incontact" e influentata si de latimea anvelopei, ca fiind cauciuc (material moale si zimtat) se muleaza bine pe asperitatile drumului si chiar fara apasare normala mare, aderenta creste. de asta o guma mai lata pare sa contrazica legile fizicii, cand de fapt ea se supune foarte clar acelor legi.
__________________
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Seba e offline  
Vechi 29th April 2009   #31
edy_blacksoul
Initiat
 
edy_blacksoul's Avatar
 
Data inscrierii: 22-04-2009
Locatie: Sibiu
Motorizare : 1.3-16v.(M13A)
Varsta: 40
Posturi: 47
Membru :
[Initiat]
Implicit

deci merita tot efortul acesta financiar, sau nu?! Aio stabilitate si aderenta mai buna cu cauciuc mai lat? eu as spune ca ai. in ce masura nu stiu, ca nu sunt expert. de aceea am intrat aici sa mai aud ceva pareri. va multumesc
__________________
1g in + adrenalina,1l - la benzina!
edy_blacksoul e offline  
Vechi 29th April 2009   #32
teodormircea
Avansat
 
Data inscrierii: 16-01-2009
Locatie: Iasi
Motorizare : 1.6 16V
Posturi: 110
Membru :
[Avansat]
Implicit

De acord cu Seba 100%, atata doar ca o anvelopa de 2 ori mai lata nu aduce nici pe departe de 2 ori mai multa stabilitate. O alta caracteristica a anvelopei este suprafata in contact cu solul, variabila odata cu viteza si cu gradul de umflare. Astfel, la viteze mari, suprafata de contact cu solul scade, la fel si la presiunea prea mare sau prea mica:
- la suprapresiune, zona de contact cu asflatul se limiteaza spre centrul ariei de rulaj;
- la presiunea prea mica, zona de contact se aplica in 2 puncte, spre exterior, in zona flancurilor.
teodormircea e offline  
Vechi 29th April 2009   #33
Seba
sofer amator
 
Seba's Avatar
 
Data inscrierii: 24-05-2007
Locatie: Timisoara
Motorizare : 1.6_16v/1.4mp3
Varsta: 38
Posturi: 13,086
Membru :
[sofer amator]
Implicit

200% corect. esti cumva profesor, de explici asa bine? ca mie nu-mi prea ies explicatiile
__________________
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Seba e offline  
Vechi 29th April 2009   #34
detail
Loganist de 5 stele
 
detail's Avatar
 
Data inscrierii: 28-02-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dci85(+20)
Posturi: 1,443
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Si ca sa lamurim al doilea aspect intrebat de "asculatatorul" edy, a-propos de marimea 245/35/18, cel al inaltimii talonului:
Anvelopa tinde sa se deformeze in viraje, la limita sa se "descalte" de pe janta (cum s-a intamplat acun 4 ani cu Loganul ADAC) din cauza fortei centrifuge.
Cu cat anvelopa este mai plata, adica al doilea indice - cel care da raportul intre inaltimea talonului si latime - este mai mic, cu atat deformatia va fi mai mica si siguranta traiectoriei in viraj va fi mai mare. Aici apare insa compromisul de confort. De asemenea aderenta creste in viraje cu latimea anvelopei.
In principal, daca vrei sa ai prestatii superioare dinamice, si iti "risti" talonul, este bine sa cresti latimea si sa scazi inaltimea talonului, dar in limite decente. Nu cred ca 245/35/17 este o marime justificata pentru performantele Loganului. Ce ar trebui pus atunci pe M3 in loc de 265/35/19?
detail e offline  
Vechi 30th April 2009   #35
Seba
sofer amator
 
Seba's Avatar
 
Data inscrierii: 24-05-2007
Locatie: Timisoara
Motorizare : 1.6_16v/1.4mp3
Varsta: 38
Posturi: 13,086
Membru :
[sofer amator]
Implicit

roti pe 22.5, ca la autobuz...
__________________
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Seba e offline  
Vechi 30th April 2009   #36
Cristi_LCD
Loganist de 5 stele
 
Cristi_LCD's Avatar
 
Data inscrierii: 20-06-2007
Locatie: Braila
Motorizare : 1,6 MPI
Varsta: 40
Posturi: 4,806
Membru :
[Loganist de 5 stele]
[LoganClub Braila]
Implicit

Despre comportamentul anvelopei la viteza se vede cel mai bine la un dragster din cel cu rotile pe spate mari filmat cu incetinitorul. Se vede cu ochiul liber cum se "ascut" anvelopele, cum se micsoreaza suprafata de contact.
__________________
Cel mai lent 1,6 8v
Cristi_LCD e offline  
Vechi 30th April 2009   #37
bogdan_1984
Loganist de 5 stele
 
bogdan_1984's Avatar
 
Data inscrierii: 12-06-2008
Locatie: Brăila
Motorizare : 1.4 MPI/75 CP
Varsta: 32
Posturi: 5,666
Membru :
[Loganist de 5 stele]
[LoganClub Galati, LoganClub Braila]
Implicit

de fapt cuvantul potrivit la ascutit este ingustare. acolo e alta mancare de peste. nu se poate aplica asa ceva la o masina...si presiunea din rotile acelea de pe dragster sunt mult mai mici decat una normala. acceleratia la dragster este atat de puternica incat cauciucurile se invart practic pe janta
__________________

bogdan_1984 e offline  
Vechi 30th April 2009   #38
Seba
sofer amator
 
Seba's Avatar
 
Data inscrierii: 24-05-2007
Locatie: Timisoara
Motorizare : 1.6_16v/1.4mp3
Varsta: 38
Posturi: 13,086
Membru :
[sofer amator]
Implicit

greu de crezut ca se invart pe janta, ca n-ar mai pleca de pe loc in 1.5 secunde suta. de alungit se alungesc datorita fortei centrifuge. orice guma se mareste cu cat o invarti mai tare.
__________________
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Seba e offline  
Vechi 30th April 2009   #39
bogdan_1984
Loganist de 5 stele
 
bogdan_1984's Avatar
 
Data inscrierii: 12-06-2008
Locatie: Brăila
Motorizare : 1.4 MPI/75 CP
Varsta: 32
Posturi: 5,666
Membru :
[Loganist de 5 stele]
[LoganClub Galati, LoganClub Braila]
Implicit

la forta si viteza aia, cred ca se invart putin. doar nu sunt batute in cuie

exista in romania autoturisme echipate cu anvelope din cauciuc natural? aveti la cunostinta asa autoturisme?
__________________


Last edited by bogdan_1984; 30th April 2009 at 14:23.
bogdan_1984 e offline  
Vechi 30th April 2009   #40
detail
Loganist de 5 stele
 
detail's Avatar
 
Data inscrierii: 28-02-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dci85(+20)
Posturi: 1,443
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Citat:
Original a fost postat de Seba Vezi Post
greu de crezut ca se invart pe janta, ca n-ar mai pleca de pe loc in 1.5 secunde suta. de alungit se alungesc datorita fortei centrifuge. orice guma se mareste cu cat o invarti mai tare.
Se intampla frecvent sa sara de pe janta la drag, este o situatie la limita acolo, dar nu are nici o legatura cu Loganul.
detail e offline  

Thread Inchis


Sari la Forum

Tags
anvelope, baza, cunostiinte, numai

Thread Tools

Reguli de Postare
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies sunt On
[IMG] code este On
HTML code este Off


Fus orar: GMT +3. Acum este 17:43.


Rulează cu: vBulletin Versiune 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF

Politica de Securitate Google