-Anvelope - Cunostinte De Baza Si Nu Numai Intrebari frecvente Dacia logan : Cum fac sa ....? Cat costa sa ....? Unde gasesc ....? si alte asemenea intrebari Anvelope - Cunostinte De Baza Si Nu Numai - Pagina 3 - Dacia Logan Forum
Dacia Logan Forum

Inapoi   Dacia Logan Forum > Forum Dacia Logan > Intrebari frecvente

Intrebari frecvente Dacia logan : Cum fac sa ....? Cat costa sa ....? Unde gasesc ....? si alte asemenea intrebari

Atentie ::
Bine ai venit pe forumul LoganClub.ro Pentru a posta pe acest forum iti trebuie un user. Apasa aici pentru a-ti face un user. Dupa ce iti faci user nu uita sa activezi contul accesand casuta ta de email unde vei gasi un link. Daca vrei doar sa urmaresti discutiile fara a interveni selecteaza un forum de mai jos sau foloseste functia de search Pentru mai multe informatii legate de buna functionare a forumului va rugam cititi cu atentie aici

Anvelope - Cunostinte De Baza Si Nu Numai

Intrebari frecvente


Thread Inchis
 
Thread Tools
Vechi 30th April 2009   #41
Seba
sofer amator
 
Seba's Avatar
 
Data inscrierii: 24-05-2007
Locatie: Timisoara
Motorizare : 1.6_16v/1.4mp3
Varsta: 38
Posturi: 13,121
Membru :
[sofer amator]
Implicit

anvelope din cauciuc natural? ala are consistenta si rezistenta plastilinei. cum sa faci roti din el? daca ai ocazia sa vizitezi o fabrica de gume cu sectie de mixing, uita-te sa vezi cum arata cauciucul natural. te crucesti din ce ne fac astia rotile de aia se baga sulf, silicati si negru de fum, sa capete rezistenta. daca te referi la amsini cu gumele albe, nici alea nu-s din cauciuc natural. se vopsesc inainte de a fi vulcanizate cu o vopsea speciala sau se aplica un strat de cauciuc alb pe lateral, ala oricum e doar ca sa fie scrise fantezist sau sa nu moara asa rapid in soare.
daca gresesc si stii vreo masina cu roti din guma naturala, zi-mi si mie, chiar sunt curios de tehnologie, dat fiind ca naturalul are aderenta mai buna decat artificialul.
__________________
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Seba e offline  
Vechi 9th May 2009   #42
edy_blacksoul
Initiat
 
edy_blacksoul's Avatar
 
Data inscrierii: 22-04-2009
Locatie: Sibiu
Motorizare : 1.3-16v.(M13A)
Varsta: 40
Posturi: 47
Membru :
[Initiat]
Implicit

interesante posturi, am citit ce ati scris pe aici. Insa ceea ce vreau eu sa stiu este care din aceste marimi se potrivesc mai bine pe logan: 195/60/15, 205/55/15 sau sa raman la cele originale 185/65/15 si sa investesc bani in calitatea cauciucului(sa iau ceva de firma). Problema cea mai mare a mea la logan este: 1- ineficienta franei, 2- stabilitate in viraje, 3- aderenta. ok, partea cu aderenta am inteles-o, un cauciuc mai lat nu ajuta neaparat prea mult pe partea aceasta. Insa la stabilitate in viraje si eficienta franarii, ce spune-ti, nu ar ajuta?! Si daca da, care din marimile de mai sus le recomandati. Nu ma intereseaza neaparat aspectul masinii, adica nu am nevoie de jante pe 18, oricum astea de tabla ce le am acu sunt duse rau, le-am echilibrat dar degeaba, au inceput sa fuleze. Asa imi trebuie daca ma catar pe unde nu trebuie cu loganul. Acu are suspensia sport, gata cu offroad-ul.

Deci vreau sa ii iau ceva jante de alu, si cauciucuri. Si am spus ca inainte sa investesc banii acestia, poate ii fac si o schimbare in bine pe partea aceasta, punandu-i alte cauciucuri(alta dimensiune). Apropos, aveti vreun set de jante de alu la un pret mai bun? Pe 15, nu vreau mai mari. Merci
__________________
1g in + adrenalina,1l - la benzina!

Last edited by edy_blacksoul; 9th May 2009 at 13:32. Motiv: Automerged Doublepost
edy_blacksoul e offline  
Vechi 9th May 2009   #43
detail
Loganist de 5 stele
 
detail's Avatar
 
Data inscrierii: 28-02-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dci85(+20)
Posturi: 1,443
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Ca sfat, eu am pe 2 Loganuri 205/55/16, este o guma cu o dimensiune foarte raspandita, si de aici preturile sunt decente, chiar daca este pe 16. Talonul este mai mic decat cel stock cu cca. 10 mm, ceea ce face sa nu scada dramatic confortul (chiar mai poti escalada si cate o bordura fara mari griji), dimensiunea este putin peste cea de prima echipare (dar in limitele erorii kilometrajului - adica va indica chiar o viteza corecta pe bord).
Cu 205/55/16 esti mult sub diametrul nominal, vei pierde la top speed, dar vei castiga la demaraj. Mie insa mi se pare prea mica dimensiunea in conditiile in care viteza maxima a Loganului deja nu e prea mare.
Gumele de calitate la dimensiunea 195/60/15 vei constata ca sunt mult mai putine si scumpe, iar castigul nu este mare la stabilitate in viraje.
Ti-am expus cateva puncte de vedere, decizia e la tine.
detail e offline  
Vechi 11th May 2009   #44
edy_blacksoul
Initiat
 
edy_blacksoul's Avatar
 
Data inscrierii: 22-04-2009
Locatie: Sibiu
Motorizare : 1.3-16v.(M13A)
Varsta: 40
Posturi: 47
Membru :
[Initiat]
Implicit

Multumesc detail- ptr acest raspuns, cat se poate de scurt si la obiect. Am inteles ca procedura de omologare a unui cauciuc este destul de simpla. Mergi la un dealer Dacia, acesta iti inmaneaza o "hartie" (nu stiu exact ce fel de document), in care specifica: "Ptr autoturismul dacia logan cu serie sasiu, nr inmatriculare, etc., toate datele masinii, se poate echipa si cu dimensiunile x/Y/z, apoi mergi la RAR cu asta, ei iti trec in C.I., dupa care mergi la politie si iti completeaza si pe talon la mentiuni. Si asta este tot. Informatia aceasta o am de la un angajat al RAR-ului. Nu stiu la dealer-ul dacia ce anume conditii tre sa indeplineasca autovehicolul ptr a primi acest "privilegiu". Despre schimbarea dimensiunii jantelor nu am intrebat. Dar ma voi interesa. Deocamdata nu sunt in tara. In 2 saptamani ma voi intoarce si ma voi interesa. Pana atunci mai incercati si voi daca este asa de simplu. Si scrieti pe forum despre asta.
__________________
1g in + adrenalina,1l - la benzina!
edy_blacksoul e offline  
Vechi 30th May 2009   #45
Egr valve
Incepator
 
Data inscrierii: 30-05-2009
Locatie: Neamt
Motorizare : 1.5 dCI 70 CP
Posturi: 19
Membru :
[Incepator]
Implicit

Eu sunt de parere ca 185/65/15 sunt ceam mai buna varianta pentru logan. Conteaza doar ce fel de cauciuc iti cumperi. Cumperi calitate ai performante, cumperi ceva ieftin nu e bine.
Eu am matador aquila evo si vreau sa zic ca din momentul cand le-am pus s-a schimbat totul, directia e mai precisa, acceleratia mai buna am atins chiar viteze mult mai mari, iar franarea pe timp de ploaie o minune. Cauciucurile anterioare fiind Kormoranurile din fabrica. Iar pentru iarna micheline sunt cele mai tari.
Egr valve e offline  
Vechi 30th May 2009   #46
detail
Loganist de 5 stele
 
detail's Avatar
 
Data inscrierii: 28-02-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dci85(+20)
Posturi: 1,443
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Parerea ti-ai format-o incercand si alte dimensiuni, sau uitandu-te la cum arata pe masina? Ai mers vreodata pe vreo guma de vara adevarata? Cum ai reusit sa cresti top speed-ul la aceeasi dimensiune cu cele stock?
detail e offline  
Vechi 30th May 2009   #47
Egr valve
Incepator
 
Data inscrierii: 30-05-2009
Locatie: Neamt
Motorizare : 1.5 dCI 70 CP
Posturi: 19
Membru :
[Incepator]
Implicit

Difera tractiunile de la o guma la alta sau stiai asta? Cu cele din fabrica demaram de parca aveam benzina nu aveau aderenta dar cu astea atat la accelerare cat si al franare se simte diferenta. Am atins top speed cu matatoru 170 iar cu cele din fabrica kormoran 155. Plus kormoranu scartae la franare , matadoru nu.
Egr valve e offline  
Vechi 30th May 2009   #48
detail
Loganist de 5 stele
 
detail's Avatar
 
Data inscrierii: 28-02-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dci85(+20)
Posturi: 1,443
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Stiu ca difera nu numai aderenta, ci si alti parametri...
De aceea nu imi echipez masinile decat cu anvelope din clasa premium, si numai dupa ce consult un site de specialitate despre rezultatele testarilor cu anvelopa pe care vreau sa o cumpar. Doar asa imi permit sa rulez in siguranta cu viteza mare, cum am venit azi pe A1 pe ploaie torentiala cu 140 km/h. In orice caz cu Matador sau Debica sau Kormoran nu as avea curajul.
Mai explica-mi te rog aia cu viteza maxima, acolo m-ai pierdut.
detail e offline  
Vechi 30th May 2009   #49
Egr valve
Incepator
 
Data inscrierii: 30-05-2009
Locatie: Neamt
Motorizare : 1.5 dCI 70 CP
Posturi: 19
Membru :
[Incepator]
Implicit

nu baga matadoru in aceeaisi clasa cu kormoranu sau debica. Cum sa iti explic mai bine cu kormoranu nu treceam de 155 cu pedala la fund da cu matadoru ating 170 e clar acuma nu stiu exact ce se petrece, fenomenul in sine da asta e ajung la 170 cu matadoru.
Egr valve e offline  
Vechi 30th May 2009   #50
detail
Loganist de 5 stele
 
detail's Avatar
 
Data inscrierii: 28-02-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dci85(+20)
Posturi: 1,443
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

De ce sa nu le bag in aceeasi oala, sunt subsidiare de mana a doua a unor mari companii de anvelope. Cele mai proaste anvelope pe care l-am avut au fost un Matador MP11, acum vreo 12-13 ani, erau atat de dure incat putei sa rulezi cu ele dezumflate la 0.7-0.8 atm ca nu se observa. Or fi evoluat de atunci, dar nu au trecut oricum in liga superioara.
Iar cu privire la top speed eu cred ca nu ai reusit niciodata sa atingi viteza maxima pe Kormoran, si bine ai facut. Sunt niste gume mizerabile!
detail e offline  
Vechi 30th May 2009   #51
Egr valve
Incepator
 
Data inscrierii: 30-05-2009
Locatie: Neamt
Motorizare : 1.5 dCI 70 CP
Posturi: 19
Membru :
[Incepator]
Implicit

AI DREPTATE KORMNORANU E MIZERABIL, nu stiu ce ai cu matadoru eu sunt foarte multumit de el. Am pus matador dupa ce mi-lau recomandat niste amici care au megan si sunt foarte multumiti de el. eu zic ca e o guma de calitate medie inspre buna cu un raport calitate pret foarte bun. De ce sa dau 4 milioane pe dunlop cand pot sa cumpar matador si oricum nu se observa diferenta pe drumurile noastre.
Egr valve e offline  
Vechi 30th May 2009   #52
detail
Loganist de 5 stele
 
detail's Avatar
 
Data inscrierii: 28-02-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dci85(+20)
Posturi: 1,443
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

N-am nimic cu Matador, dar nu as incalta masina cu asa ceva. Viata mea este mai valoroasa decat 100-200 Euro diferenta la 4 gume. Drum bun!
detail e offline  
Vechi 31st May 2009   #53
Egr valve
Incepator
 
Data inscrierii: 30-05-2009
Locatie: Neamt
Motorizare : 1.5 dCI 70 CP
Posturi: 19
Membru :
[Incepator]
Implicit

recomanda tu atunci nicte gume care sa nu puna viata in pericol?
Egr valve e offline  
Vechi 31st May 2009   #54
Cezar
Loganist de 5 stele
 
Cezar's Avatar
 
Data inscrierii: 27-10-2007
Locatie: Romania - Bucuresti
Motorizare : 2 boi
Posturi: 10,042
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Se gasesc dunlop la preturi acceptabile, nu 400 ron bucata. Gyood year, Toyo Proxes T1r. Matador sunt ok, de randul a gy gt3 ce posed actual pe masina, poate usor superioare.
Cat despre viteza maxima, asta e o prostie. AI avut alti factori ce au determinat viteza scazuta.
Nu e Kormoran o anvelopa chiar asa de grea, nu opune rezistenta mare la inaintare ( cred ca e de plastic), deci viteza maxima scazuta anterior de noile anvelope Matador, a avut alta cauza.
Cezar e offline  
Vechi 31st May 2009   #55
Egr valve
Incepator
 
Data inscrierii: 30-05-2009
Locatie: Neamt
Motorizare : 1.5 dCI 70 CP
Posturi: 19
Membru :
[Incepator]
Implicit

fratilor cititi bine. nu matadoru a avut problema vitezei ci kormoranul. cu matadoru am avut viteze cu 15 km/h mai mari nu puteti nega asta. directia mult mai precisa. nu stiu de ce preferati dunlop doar pentru pretul r5idicat sau..................

daca am fi in germania as lua duplop

Last edited by Egr valve; 31st May 2009 at 00:28. Motiv: Automerged Doublepost
Egr valve e offline  
Vechi 31st May 2009   #56
detail
Loganist de 5 stele
 
detail's Avatar
 
Data inscrierii: 28-02-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dci85(+20)
Posturi: 1,443
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Problema cu top speed-ul incearca doi oameni sa ti-o explice, dar fie nu intelegi, fie nu vrei sa intelegi. Ori ai rulat la deal cand ai atins 155 top cu Kormoran, ori era mare vant din fata, ori ti s-a terminat soseaua, ori ti-a fost frica sa-i dai mai mult. Nu poti avea o astfel de diferenta din anvelope, asta ar insemna ca poti mari viteza de varf impotriva legilor fizicii, domeniu in care am o diploma, deci nu insista in continuare ca nu este o chestie veridica.
detail e offline  
Vechi 31st May 2009   #57
skandal
Moderator eXtrem !
 
skandal's Avatar
 
Data inscrierii: 20-12-2008
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6 mpi
Varsta: 35
Posturi: 3,422
Membru :
[Moderator eXtrem !]
[LoganClub Bucuresti]
Implicit

salut detail , doar o parere despre : cauciucurile iarna fulda montero 185/65/15 si cele de vara pirelli aquamille fata si kormoran spate .
1.cum se depoziteaza cel mai bine cauciucurile de iarna ? in acest moment sunt bagate in saci de plastic undeva in camara pe la tara , racoare / umbra / intuneric. numai ca sunt desumflate.
2. avand cauciucurile de vara in combinatia de mai sus masina nu a fugit de spate in schimb ceva complet aiurea in curbe mai stranse cu pirelli pe fata cam fuge , are tendinta de a se duce inainte dar nu mai pe ud . au o influenta kormoranurile de pe spate sau pur si simplu cer eu prea mult de la masina in curbele acelea? curbele le iau cu o viteza medie de 40-50 km/h la terminarea perioadei de franare cu tendinta de usoara accelerare.
multumesc
skandal e offline  
Vechi 31st May 2009   #58
detail
Loganist de 5 stele
 
detail's Avatar
 
Data inscrierii: 28-02-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dci85(+20)
Posturi: 1,443
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Incearca sa pui acelasi tip pe ambele punti, poti pierde foarte usor aderenta in curbe, mai ales cu masina goala si daca ai incredere in aderenta fata. Iar in cazul tau diferenta de calitate este de la cer la pamant in caz de ploaie. Probabil ca Kormoranele vor face aquaplaning de la 100 km/h in sus si pe sosea uda de plaie torentiala.
Iar cu depoziratea, fiecare cum ii e norocul si posibilitatile. Eu de exemplu la 2 masini am roti de schimb, la 2 sunt doar anvelopele, nu am roti de schimb. Le tin pe toate la casa intro-o camera racoroasa.
Fulda face gume OK de iarna, uita-te pe un poll gen www.Tyretest.com
detail e offline  
Vechi 31st May 2009   #59
irinell24
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 04-03-2009
Locatie: bucuresti
Motorizare : 1.4 benzina gpl
Varsta: 32
Posturi: 634
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

da astea continental dupa logan din fabrica nu sant bune. Ma gandeam sa achizitionez aceas marca. voi ce ziceti?
irinell24 e offline  
Vechi 31st May 2009   #60
sinx
Loganist de 5 stele
 
sinx's Avatar
 
Data inscrierii: 05-06-2007
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.4 MPI
Varsta: 31
Posturi: 1,493
Membru :
[Loganist de 5 stele]
[LoganClub Bucuresti]
Implicit

Citat:
Original a fost postat de Egr valve Vezi Post
fratilor cititi bine. nu matadoru a avut problema vitezei ci kormoranul. cu matadoru am avut viteze cu 15 km/h mai mari nu puteti nega asta. directia mult mai precisa. nu stiu de ce preferati dunlop doar pentru pretul r5idicat sau..................

daca am fi in germania as lua duplop
Nu stiu de ce te contrazici daca nu ai minimum de cunostinte necesare... Daca eu iti dau o pereche de adidasi de super firma si te pun sa alergi cu ei crezi ca scoti un timp mai bun decat cu adidasi din piata? Cam acelasi lucru incerci tu sa spui!
A doua chestiune pe care vreau sa o spun: crezi ca Matadorul e departe de debica sau kormoran? Incearca niste Michelin si atunci sa vezi ce inseamna franare pe asfalt umed si ce ai mai enumerat acolo. Eu am pe masina Michelin Pilot Primacy 195/65/15 si crede-ma ca se comporta absolut minunat masina. Batranu` (tata) are pe Logan niste Bridgestone Turanza tot pe 195 si se comporta la fel de bine ca si Michelinul. Merita fiecare banut cauciucurile astea. Cand aveam kormoranele nu am putut sa opresc masina de la 70km/h pe asfalt umed... si am ramas fara permis ( vina e a mea in totalitate). Daca aveam gumele astea situatia ar fi fost alta.
Si al treilea lucru: citeam pe aici ( nu mai stiu ce user a zis) ca scartaie cauciucul. Pai de cand e asta un criteriu de clasificare... daca scartaie nu e bun, daca nu scartaie e bun! Daca ar fi dupa mine... as spune ca este total invers ( din experienta proprie) cele care scartaie au un cauciuc mai moale si implicit o aderenta mult mai buna. Sa incercati vara niste cauciucuri de iarna sa vedeti atunci scartait.
__________________
sinx e offline  

Thread Inchis


Sari la Forum

Tags
anvelope, baza, cunostiinte, numai

Thread Tools

Reguli de Postare
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies sunt On
[IMG] code este On
HTML code este Off


Fus orar: GMT +3. Acum este 04:58.


Rulează cu: vBulletin Versiune 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF

Politica de Securitate Google