Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by CLC
    vad ca pe aici multi posesori au schimbat anvelopele cu altele ceva mai late, 205 si parca era cineva cu 225 chiar.
    am inteles...stabilitate mai buna, franare mai buna, am inteles de asemenea si ca se uzeaza ceva mai repede planetarele sau ceva de genu, intrebarea mea: daca as pune pe spate un 205 si pe fata as lasa 185...ar mai aparea probleme de uzura prematura la vreo componenta mecanica a masinii?
    fata 185 stock spate 205/60/15 de 10000 de km merge fara nici o problema
    daca fata olasi la fel e aceeasi miscare deci nu se uzeaza nimic(prietenii care ma stiu stiu cum merg si nu este nici o problema
    toora,llumar fata spate,zender,borla,calc reno sport,1.6 93cp,vw mk1,1.8,sparco sprint,roll bar omp,centuri 6 puncte sandtler,bf goodrich,bbs,borla

    Comment


    • #47
      am si eu o intrebare oare cum stupida...
      deci vreau sa-mi iau jenti dar nu vreau sa schimb si anvelopele deci ptr cauciucurile de 185 pot pune jenti de 7 sau 6.5(grosime)
      exista vreun risc sa se ``descalte`` jentiile , asa cum sa intamplat in ``testul elanului``?

      sigpic

      Comment


      • #48
        man, faza cu kilometraju ma arde pe creier
        am facut un calcul rapid, inaltimea totala a rotii care o am acum pe masina e de aprox 50.125 cm iar gume de 14 195/70(toyo cu indice viteza V) ar avea inaltime totala de 49.21cm
        diferenta prea mare la marime totala...nu prea ar fi, eroare la kilometraj, iarasi cred ca infima.
        as pune una sa vad cum arata da nu am gumele mentionate, ca cele care sunt acum pe ele( 185/60 ) sigur vor parea extrem de mici

        Comment


        • #49
          Originally posted by sonykel
          am si eu o intrebare oare cum stupida...
          deci vreau sa-mi iau jenti dar nu vreau sa schimb si anvelopele deci ptr cauciucurile de 185 pot pune jenti de 7 sau 6.5(grosime)
          exista vreun risc sa se ``descalte`` jentiile , asa cum sa intamplat in ``testul elanului``?
          cauta pe car bible acolo exista echivalenta intre ele , mai este si pe fiecare cauciuc ce janta merge maxim latime
          toora,llumar fata spate,zender,borla,calc reno sport,1.6 93cp,vw mk1,1.8,sparco sprint,roll bar omp,centuri 6 puncte sandtler,bf goodrich,bbs,borla

          Comment


          • #50
            mersi sorine , am calculat si a reiesit ca pe anvelopele standard pot sa pun jenti de minim 5`latime si maxim 6,5`...
            si totusi exista vreun risc???

            sigpic

            Comment


            • #51
              Cauciucuri de iarna

              am o chestie care ma macina de multa vreme,poate ma lamureste cineva:care este indicativul sau codul cu care faci diferenta intre o anvelopa de iarna si una de vara????Stie cineva?ms anticipat

              Comment


              • #52
                Originally posted by sonykel
                mersi sorine , am calculat si a reiesit ca pe anvelopele standard pot sa pun jenti de minim 5`latime si maxim 6,5`...
                si totusi exista vreun risc???
                la ce ? daca zice acola ca poti pune jenti de acea marime e ok
                daca e 6.5 sunt mai late si arata si mai bine pe masina
                toora,llumar fata spate,zender,borla,calc reno sport,1.6 93cp,vw mk1,1.8,sparco sprint,roll bar omp,centuri 6 puncte sandtler,bf goodrich,bbs,borla

                Comment


                • #53
                  Originally posted by sonykel
                  mersi sorine , am calculat si a reiesit ca pe anvelopele standard pot sa pun jenti de minim 5`latime si maxim 6,5`...
                  si totusi exista vreun risc???
                  vorbind de cazurile in care folosesti aceeasi anvelopa, cu janta mai ingusta decat cea normala, pe langa faptul ca anvelopa va avea aspect de roata dezumflata, o sa ai oarece elasticitate in directie la virajele luate agresiv, plus daca nu urmaresti constant presiunea in pneuri si incarcarea masinii, vei avea uzura neuniforma(acelasi efect ca si cand umfli cauciucurile prea tare sau insuficient). daca pui o janta ma lata creste riscul de a sari de pe janta.
                  ca exemplu, la fabrica de anvelope continental din timisoara standardul spune ca anvelopele de 185 sa fie masurate cu latimea jentii de 5", 5.5", sau 6" (daca mi-aduc eu bine aminte).
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #54
                    pe car bible sunt toate echibalentele si ce am citit acolo cred ca este adevarat
                    fiecare marime de anvelopa poate avea mai multe latimi la janta in care se comporta ok
                    toora,llumar fata spate,zender,borla,calc reno sport,1.6 93cp,vw mk1,1.8,sparco sprint,roll bar omp,centuri 6 puncte sandtler,bf goodrich,bbs,borla

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by crisxx
                      am o chestie care ma macina de multa vreme,poate ma lamureste cineva:care este indicativul sau codul cu care faci diferenta intre o anvelopa de iarna si una de vara????Stie cineva?ms anticipat
                      am pus un link odata (nu mai retin thread-ul) cu un document al continentalului care explica pt oricine cum se noteaza, cum se diferentiaza, chiar si cum se fabrica anvelopele. daca n-ai rabdare sa-l cauti, iaca rezumatul:anvelopele de iarna au un fulg de nea pe lateral (sau un munte si-un fulg de nea, sau sunt explicit marcate "snow") si crampoanele nu sunt dintr-o bucata (ca la anvelopele uzuale de vara sau ploaie), ci sunt lamelare (mai multe lamele de cativa mm grosime grupate formeaza un "dinte" al anvelopei). prin tehnica asta de contsructie, greutatea se distribuie pe o suprafata mai mica, deci o presiune de contact mai mare, de unde rezulta o topire superficiala a ghetii/zapezii de sub crampon, iar intre striatiile anvelopei gheata/zapada formeaza mici"dintisori" care ajuta la tractiune. si materialul fiind ceva mai bogat in cauciuc natural si silicati, e mai moale si lucreaza mai bine la temperaturi scazute. dezavantajul lor e ca se uzeaza repede daca le folosesti vara, mai ales regim agresiv.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #56
                        mersi pt explicatii

                        Comment


                        • #57
                          n-ai de ce. cu placere
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #58
                            trebuie sa trecem pe anvelope de iarna?

                            Am tot vazut la televizor ca te opreste politia si daca nu ai masina echipata corespunzator(zicea ceva de genu anvelope de iarna+lopata)primesti amenda 175 de ron in 48 de ore sau dublu dupa.Este adevarat?
                            Si daca da,cine din Timisoara ma indreapta sper un magazin unde gasesc ceva anvelope de iarna dar mai ieftine ca nu prea am banuti acuma,abia am luat masina si am avut multe cheltuieli...
                            Sper ca am postat unde trebuie.

                            Comment


                            • #59
                              stai relaxat, daca te opreste ii bagi in mortii lor si treci peste.
                              eu unu dupa ce m-a oprit ieri pt amenda de stationare interzisa(vorba vine m-a oprit, nu am vrut eu sa plec, nu stiam ca imi cere actu ca sa faca PV) daca stiu ca nu am comis ceva grav(trecere rosu, depasire viteza) nu mai opresc nici de nebun, sa stea in curu meu pana li se termina benzina)
                              daca vrei sa schimbi gumele pt propria siguranta fa-o, asta daca circuli mult in conditii meteo aspre
                              cat desprw lopata, as folosi-o ca sa le sap groapa, pt ce pixu meu lopata, pot ei sa demonstreze ca eu o sa circul prin nameti de 2m sa-mi trebuiasca lopata)

                              Comment


                              • #60
                                salutare.
                                ma intereseaza si pe mine de unde pot lua in timisoara niste anvelope de iarna la un pret mai ok(chiar si second)ca am avut multe cheltuieli cand am luat masina(asta acum o saptmana)...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google