Aprindere Faruri Pe Contact

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aprindere Faruri Pe Contact

    Am vazut ca aici foarte multa lume foloseste farurile si in oras pe timp de zi chiar daca nu este obligatoriu.Cred ca este obisnuinta deoarece cum iesi din brasov este obligatoriu.
    Vreau sa prezint o solutie mai ieftina pentru a beneficia de aceasta "tehnologie".
    In primul rand ne trebuie un releu de 30A un soclu pentru releu 2 mufe pentru becuri H4 cu fire si o siguranta pe fir de 30A.
    Se scot mufele masinii din becuri si se scoate din mufa firul care alimenteaza cu + faza lunga.La mufa cea cumparata se scoate acelasi fir si se baga firul pe care l-am scos de pe mufa masinii.Pentru amandoua mufele se face aceasta operatie. Bun acum avem mufele care le-am cumparat noi cu firul de faza lunga de la masina si un + pentru faza scurta si minus in aer.+ din mufa care e in aer se pune un papuc auto si se infige in releu pe pinul 30 al releului. Celalalt fir care e in aer se leaga pe caroserie. Se face acest lucru pentru amandoua mufele.Acum Luam releul si se alimenteaza bobina releului cu un minus de pe caroserie.Celalalt pin de la bobina se conecteaza pe orice fir care e alimentat doar cu contactul pus. Ultimul pin al releului se leaga la bateria masinii cu o siguranta de 30A inseriata pe fir.Am uitat sa precizez ca va trebuie un releu cu 4 pini.Daca vreti sa faceti modificarea aceasta si aveti nevoie de mai multe lamuriri va astept cu intrebari sau duminica la intalnire va explic pe masina.

  • #2
    ideea e buna si as vrea si eu daca poti sa pui cateva poze cu tot ce trebuie releu trasee de fire si alte chestii

    Comment


    • #3
      Cand pui contactul se aprind doar farurile pe faza scurta sau si pozitiile (fata si spate, lampa de la nr spate si lumina la bord)?
      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

      Comment


      • #4
        Nu se aprinde decat faza scurta.Fara pozitii.Pozitiile trebuie facute separat dar nu cred ca merita modificat sistemul in asa fel incat sa se aprinda si ele.Daca se modifica instalatia cum am spus eu cand pui contactul se aprind farurile,si cand se ia contactul se sting.Riscul de a ramane cu ele aprinse atata timp cat cheia nu este in masina se elimina complet.Un incovenient daca pot sa ii spun asa ar fi ca nu se poate cupla faza lung atata timp cat butonul manual de actionare de pe maneta este pus pe pozitia fazei scurte.Se poate da decat flash.Dar daca Se roteste maneta faza lunga se poate cupla fara probleme.Acum pentru solutia asta o sa pun o schema electrica cu pinii releului care sunt si unde se leaga.Sa imi spuna cineva daca in momentul in care se cupleaza faza lunga faza scurta ramane aprinsa Sau se stinge? Daca ramane aprinsa se poate folosi solutia aceasta daca se stinge NU O FOLOSITI SI NU MODIFICATI nimic pentru ca o sa suprasolicitati instalatia electrica.Este o idee care trebuie gandita intai si apoi pusa in practica.De aceea nu modificati decat daca sunteti sigur ca nu se va intampla nimic cu instalatia.Daca faza scurta ramane aprinsa se poate modifica fara nici un risc asupra masinii daca se stinge faza scurta in momentul cuplarii a fazei lungi se poate arunca ideea in forma in care am pus-o eu.Eu m-am gandit la solutia asta pentru ca instalatia masinii foloseste tot un releu de comanda doar ca releul actioneaza doar la rotirea manetei de langa volan.Cu ideea mea releul era actionat automat de catre orice fir care e alimentat doar cand se pune contactul.Eu zic ca e o idee care merita aprofundata si analizata poate de minti mai stralucite ca mine sau mai experimentate

        Originally posted by bogidan21 View Post
        Am vazut ca aici foarte multa lume foloseste farurile si in oras pe timp de zi chiar daca nu este obligatoriu.Cred ca este obisnuinta deoarece cum iesi din brasov este obligatoriu.
        Vreau sa prezint o solutie mai ieftina pentru a beneficia de aceasta "tehnologie".
        In primul rand ne trebuie un releu de 30A un soclu pentru releu 2 mufe pentru becuri H4 cu fire si o siguranta pe fir de 30A.
        Se scot mufele masinii din becuri si se scoate din mufa firul care alimenteaza cu + faza lunga.La mufa cea cumparata se scoate acelasi fir si se baga firul pe care l-am scos de pe mufa masinii.Pentru amandoua mufele se face aceasta operatie. Bun acum avem mufele care le-am cumparat noi cu firul de faza lunga de la masina si un + pentru faza scurta si minus in aer.+ din mufa care e in aer se pune un papuc auto si se infige in releu pe pinul 30 al releului. Celalalt fir care e in aer se leaga pe caroserie. Se face acest lucru pentru amandoua mufele.Acum Luam releul si se alimenteaza bobina releului cu un minus de pe caroserie.Celalalt pin de la bobina se conecteaza pe orice fir care e alimentat doar cu contactul pus. Ultimul pin al releului se leaga la bateria masinii cu o siguranta de 30A inseriata pe fir.Am uitat sa precizez ca va trebuie un releu cu 4 pini.Daca vreti sa faceti modificarea aceasta si aveti nevoie de mai multe lamuriri va astept cu intrebari sau duminica la intalnire va explic pe masina.
        Se scot mufele masinii din becuri si se scoate din mufa firul care alimenteaza cu + faza l[B]Scurta[B]
        Last edited by bogidan21; 30 April 2009, 11:00. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • #5
          in mod normal, faza scurta se stinge, altfel se arde becul, avand doua filamente in acelasi bulb...
          din metoda ta, sa inteleg ca se aprind farurile cand dai la demaror? ingenioasa solutie ca sa-ti termini mai repede bateria si sa ai surprize cu pornire grea daca bateria nu-i tocmai noua

          daca tot esti pasionat de electrotehnica/electronica, incearca un circuit care sa comande cu intarziere (seria 555) de 5 secunde aprinderea farurilor printr doua relee(DPDT) ce sunteaza contactele din bord, inclusiv pozitii (dar care pe randul doi de contacte sa deculpeze scurta cand se trece pe lunga) cred ca e mai viabila. ca trigger pt circuitul de intarziere poti folosi tensiunea alternatorului, dupa ce motorul e pornit, trebuie sa ai peste 12V la bornele acestuia, altfel ai ciuciu tensiune solutia propusa e valabila pt cine are chef si timp de un pic de electronica.
          pt cei care vor ceva mai simplu, cu limitarile de rigoare, varianta lui bogidan21 functioneaza foarte eficient.
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #6
            Da seba eu stiu ca se poate si mai bine.Cam in orice ar fi loc de mai bine.Eu nu am pus farurile pe contact.Era o idee care m-am gandit sa o pun aici si sa o analizam impreuna.Nu am spus ca este varianta finala.E destul de complicat cu 555 si daca nu ai o schema bine definita si incercata nu m-as descurca.Din stiu eu pe masina acelasi releu comanda fiecare faza in parte doar ca pe langa releu stie sa decupleze faza scurta.Eu zic ca daca ne axam pe a face un modul care sa stinga faza scurta cand se aprinde lunga ar merge de minune.

            Comment


            • #7
              eu sunt din ce in ce mai convins ca faza scurta se stinge cand aprinzi lunga. cand ma gandesc la problemele lui Cristi_XP cu xenoanele lui pe scurta care mureau cand dadea flash sau trecea pe lunga, clar asa e. scurta moare cand e lunga deci adio modul, tre sa tiganim direct contactele de la maneta cumva. o sa ma gandesc la o chestie fara 555, daca ti-e tarsa de ala
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • #8
                luati un calculator de aveo si modficati-l ca e mai fain. opresti motorul se opreste farul, fie pe faza scurta sau lunga, si mai raman pozitiile (si eventual proiectoarele daca sunt pornite), apoi daca deschizi usa se sting si pozitiile. in momentul in care te sui in masina si infigi cheia in contact se aprind pozitiile si dupa ce pornesti si farurile. foarte frumos facut singura treaba e sa comuti intre faza de drum si faza de intalnire atunci cand este cazul.
                vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat !

                Comment


                • #9
                  da, are DTRL implementat. Day Time Running Lights. Problema e ca aveo e pe CANbus si loganu e pe K_bus si id-urile de telegrame nu "pusca". oricum, de notat initiativa
                  asa mi-as pune BCM de audi A5, ca ala inchide singur si geamurile cand trantesti usile...
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #10
                    faza scurta se opreste atunci cand se activeaza cea lunga... doar pe flash merg amandoua... imediat cum se schimba pe faza lunga, cea scurta se opreste...
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      stiu ca releele acestea auto de 12V au un circuit normal deschis care e inchis cand se actioneaza bobina,dar exista relee care au circuitul normal inchis si sa deschida circuitul cand e actionata bobina? ma rog electromagnetul din bobina.Daca ar fi asa atunci as putea incropi o schema sa stinga faza scurta cand se pune lunga Si m-am gandit si cum sa opresc farurile cand dai la demaror.

                      Comment


                      • #12
                        exista relee cu mai multe randuri de contacte, chiar mixte NO/NC. cu un releu din asta, cand dai la demaror, dezactivezi farurile. le treci prin contactul NC al releului actionat de comanda demarorului et voila automatizarea cat timp nu dai la demaror si ai contactul pus, faruri aprinse. in rest, stinse. simplu.
                        in momentul cand alimentezi bobina, NC se deschide si se "face" NO care devina "inchis"
                        de releu din asta ai nevoie ca sa faci "jucaria". ceri vanzatorului releu cu 2 randuri de contacte, normal deschis si normal inchis, bobina la 12 V. ar trebui vanzatorul sa stie ce sa-ti dea.
                        Last edited by Seba; 1 May 2009, 18:19.
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • #13
                          Merci seba de ajutor.Hai ca o sa cumpar un releu din asta de care zici tu si il alimentez cu led-uri.Un led pentru faza scurta si un led pentru faza lunga sa vad daca comuta cum vreau eu.Ma gandeam ca totusi as putea sa alimentez primul releu de la plusul de la bricheta care stiu ca in momentul cand actionezi demarorul opreste alimentarea.

                          Comment


                          • #14
                            Uitati o schema facuta mai in graba cucateva explicatii pe schema sper sa fie buna.Vroiam doar sa va arat si voua cam la ce ma gandeam.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Salut. cum s-ar putea pune toata maneta (pentru faruri)dupa contact?nu chiar toata, sa ramana pozitia inainte. se poate de exemplu sa fie pe contact comandade la faza scurta si lunga, si fara contact sa nu ai comanda?
                              poate m-am exprimat cam naspa....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google