Bobina Inductie Logan 1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bobina Inductie Logan 1.4

    Buna ziua . Am o problema destul de serioasa. In ultima luna am schimbat deja doua bobine de inductie, doua seturi de fise + bujii. Primul set l-am schimbat singur in parcare , student fiind cu un buget limitat am ales o bobina ITN in jur de 100 lei , fise ASAM si bujii Renault . A mers cat a mers ( 1 zi maxim ) , a2-a zi cand sa plec , nimic tot invartea in gol sau cand pornea , pornea in 2 cilindri .. Am dus-o la service ,cei de acolo au zis ca nu erau prinse bine fisele ( nu cred asa ceva ,dar in fine ) ca au curatat motorasul pas cu pas ,clapeta de acceleratie , injectoare ma rog ,a mai mers 2 zile ... La fel problema a recidivat ,masina statea in doi cilindri .Am fost la alt service in Piatra-Neamt unde mi s-a schimbat din nou bujii (tot renault) ,fise Tesla ,si au ajuns ei la concluzia ca bobina ITN , nu avea impamantare la locul de prindere in suruburi ,am cumparat o bobina noua de la market-ul lor ( ei mi-au recomandat-o) la vreo 150 lei .Am plecat de la service ,mergea frumos ,rotund .A 2-a zis cand sa plec din parcare dimineata , nimic tot in 2 cilindri ...Ce credeti ca ar putea fi? Precizez ca la diagnoza da mereu acelasi lucru " Rateu aprindere cilindrii 1 si 4 "
    .Sper sa ma puteti lamuri . Va multumesc .
    Last edited by RazvanAto; 27 July 2017, 08:39.

  • #2
    Vezi daca te-ai calicit din prima la piese ieftine...acum mai rau pagubesti si cand o sa tragi linie la final o sa-ti dai seama ca ai iesit dublu la cheltuieli decat daca ai fi pus niste piese bune de la inceput.

    Pune bobina Valeo (made in France) si fise Beru si vezi cum se comporta.
    Bineinteles vorbim de produse noi, originale.
    Eventual schimba si bujiile cu ceva mai de doamne-ajuta.

    Masina are gaz?

    Comment


    • #3
      Nu e vorba ca m-am calicit... chiar nu aveam de unde sa scot bani in perioada aceea . Mai citisem pe alte thread-uri si de NGK-uri ? stiu ca astea sunt pareri subiective pana la urma urmei , ma temeam sa nu fie altceva pe parte electrica de-mi arde bobinele sau ce mama lor au... Am uitat sa specific , masina este pe benzina, nu am instalatie GPL pe ea . Va multumesc pentru raspuns .

      Comment


      • #4
        bobina are de fapt doua bobine, care comanda cilindrii 1-4 si respectiv 2-3. daca mereu ai probleme la 1-4, ori bobina nu e ok, ori o fisa de la 1 sau 4 e praf, ori, mai degraba, comanda de la 1-4 nu vine bine din calc de injectie. verifica mufa mica ce vine la bobina, aia e comanda de aprindere. curata terminalele, vezi sa n-ai vreun fir rupt acolo. impamantare la bobina n-am auzit sa fie, mai ales ca sistemul waste spark presupune deschiderea bobinei la ambele capete si nu vad cum impamantezi o masina ce nu trage un cablu dupa ea...
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Seba View Post
          si nu vad cum impamantezi o masina ce nu trage un cablu dupa ea...


          cand vine vorba de asam, itn, qwp si alte ciudatenii totul tine de noroc... schimba bobina si fisele... mai bine ia din dezmembrari decat pocnitori noi.

          Comment


          • #6
            Am curatat comanda de aprindere , m-am uitat ,nu am cu ce sa masor tensiunea din fire sa-mi dau seama dar par in regula ( din vedere) ... Voi atasa cateva imagini cu fisele pe care le am acum pe masina ,cu bobina veche Sagem ca era toata crapata oricum .Si cu bobina ITN care nu are acele placute metalice unde se insera suruburile ( de unde cei de la service au tras concluzie ca aia e impamantare )... De doua zile am o bobina " Meyer Germany" , nu am auzit ,ideea este ca era cea mai scumpa din magazin si ei mi-au recomandat-o ca numai cu de astea lucreaza pe Logan-uri cand le schimba, dar degeaba... am verificat acum , tot 1 si 4 nu dau scanteie ...
            Attached Files

            Comment


            • #7
              bun...firul C e +12V. firul A e comanda pt 1-4 si firul B e comanda pt 2-3. masoara fara sa pui contactul, continuitatea pinA - pin 32 ECU injectie. verifica sa nu ai scurt cumva intre pinul A si B (poate se ating firele in teaca de protectie - izolatie distrusa,roasa, etc.) sau scurt intre A si C. scurtul la +12 il masori simplu, cu voltmetrul (sau cu becul), pui contactul si masori intre masa si A/C. masa+C arde becul, masa+A nu arde. daca arde, ai scurt A-C.
              Last edited by Seba; 27 July 2017, 13:48.
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • #8
                Originally posted by RazvanAto View Post
                ... De doua zile am o bobina " Meyer Germany"
                Alta petarda...

                Asta e ce-ti trebuie tie:

                Cel mai complet catalog de piese auto din Romania ce cuprinde atat producatori OEM cat si aftermarket. Identificare dupa serie sasiu, consultanta de specialitate, retur in 14 zile.


                Dupa cum vezi, pretul nu e prohibitiv, fiind altele mult mai scumpe...insa Valeo merge perfect. Suntem destui colegi care putem confirma treaba asta.
                Last edited by Kojak; 27 July 2017, 12:59. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • #9
                  schimba fisele de la 2-3 cu 1-4, sa vezi daca se muta defectul. apoi refaci corect legaturile la bujii si scoti pe rand fisele de la 1 si 4, ca oricum motorul merge in 2 cilindrii. fisa 4 o pui la masa si fisa 1 tre sa dea scanteie in ritm constant de la 1cm de masa masinii (la fel si-n cazul cu 1 la masa, 4 la liber). daca nu da scanteie calumea, posibil comanda la bobina sa fie dusa, sau ai probleme de izolatie la fise, rezistenta de deparazitare aiurea. testul asta de preferat sa-l faci seara/noaptea, ca vezi mai usor scanteile, in plus poti vedea daca in mod sistematic ai o problema la prinderea bobinei pe motor, care afecteaza bobina raspunzatoare de 1-4 (o sa vezi scantei la masa daca ai carcasa fisurata). poti sa ridici bobina de pe motor, s abagi un izolator gros sub bobina si vezi cum se comporta. ai ceva de lucru, daca vrei sa gasesti ce se intampla de fapt. toate astea daca nu vrei sa incerci cu o bobina/fise ale unui prieten...
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #10
                    ...

                    Până la urmă am ajuns cu ea din nou în service, cei de acolo m-au sunat, mi-au zis ca e groasă treaba. Electricianul de acolo a măsurat tot ce se poate măsura, cică deja îl depășește... Mi-a zis să mă rog să nu se fi dat peste cap calculatorul (probabil cel de injecție).. Revin cu informații...

                    Comment


                    • #11
                      "dat peste cap" inseamna ca mos-fet-ul care da masa bobinei 1-4 e "sarma" sau intrerupt definitiv, sau comanda lui e dusa. un ecu il gasesti undeva la 100 de euro, gata decodat. fara sa fac reclama vorbeste cu Fane de la Calarasi, daca-ti trebuie ecu.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #12
                        Nimic..

                        Tocmai mi-au dat masina acasa, s-au chinuit, au incercat, nu i-au dat de cap. Ca si simptome concrete e aiurea rau pentru ca atunci cand i-am dat cheie sa plec de la service a pornit normal in 4... Inginerul de acolo mi-a spus ca are deja dureri de cap,ca nu stie ce sa-i mai faca,a incercat toate posibilitatile. Mi-a zis ca daca face figuri sa o duc la reprezentanta sa vad ce zic si aia de acolo. Mi-a mai recomandat sa ii pun benzina mai buna de la Rompetrol ( prefera el) .Eu de cand o am am tinut-o pe Petrom 99 . Oricum tot nu-mi prezinta siguranta si nu stiu ce sa fac... Mi-as cumpara o bobina Valeo si fise Beru, la cat am bagat deja nu mai e un capat de lume, dar mi-e sa nu fie alta buba ( ECU) si iar sa arunc bani degeaba... Ce-mi recomandati? scuzati din nou deranjul..Asta ma induce in eroare ..de ce are momente cand merge perfect si momente cand pica in 2 cilindri ...

                        Comment


                        • #13
                          Asta e simptom de contact imperfect / fir care atinge la masa. Daca electricianul a masurat firele de la ECU la bobina si sunt ok, verifica lipiturile de la conectorul de pe ECU, sa nu ai lipituri reci (inainte e a mai da bani pe alte fise sau bobine de inductie).
                          Fa totusi testul recomandat se Seba, cu becul, sa nu ai firele dezizolate pe undeva.
                          Last edited by robbie_ro; 28 July 2017, 10:50.

                          Comment


                          • #14
                            acolo e un contact aiurea. ca-i la fire, ca-i o lipitura fisurata in ecu, asta trebuie determinat. prea face fite dupa ce se incalzeste, asta-mi spune ca nu bobina e problema (bun, exista riscul izolatiei precare, dar oricat de petarda ar fi, vorbim totusi de-o bobina noua), nici fisele, nici bujiile. sarmele, mufele, apoi desfaci ecu si verifici lipiturile mosurilor din ecu de la comanda bobinei. ochiometric, in prima faza, apoi masori cu multimetrul traseul de la pinul 32 catre procesor, sa vezi mosul de putere, apoi driverul, dioda antiparalel care protejeaza mosul, traseele sa nu fie exfoliate/rupte, pinul procesorului sa fie bine lipit, rezistentele de polarizare/limitare de pe driver sa nu fie duse. e ceva mai complicat, dar cu un pic de electrnica si-un multimetru ii dai de cap. sper sa nu ma insel, ecu nu-i capsat, capacul e prins in suruburi torx.
                            ecu sirius3132 banuiesc, dupa trasee, ca cele doua mos-uri mari de sub rezistentele alea incercuite sunt cele care comanda bobinele de inductie.
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #15
                              Pfff deja mi-am luat ceata , nu e greu dar deja am obosit cu masina si mi-e frica sa nu o bulesc mai tare decat este ( desi cred ca este imposibil) .Totul a pornit acum mai bine de 1 luna cand eram la facultate si mi-a picat masina in 2 cilindri in mijlocul orasului. In perioada aia au fost niste furtuni destul de urate in zone Iasi-ului si 2 zile nu am iesit cu ea din parcare, nu vreau sa fiu paranoic dar poate au legatura si intemperiile de genul, nu stiu ce sa zic, mai ales ca multi prieteni s-au plans ca au trebuit sa schimbe bujii,fise in perioada aia... . Astazi am apelat la reprezentanta in cele din urma, m-am programat ,voi reveni cu informatii si va multumesc din suflet pentru timpul acordat si pentru raspunsuri ,apreciez . Referitor la fise,bobine ,asa am zis si eu ..oricat de sârmă de piesa ar fi , ar fi tinut macar 1 luna ,hai 2 ... nu 1 zi fiecare, clar chichița e in alta parte ...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google