-Bobina Inductie Logan 1.4 Dacia Logan I De la proiectul Dacia X90 la noul automobil Dacia Logan Bobina Inductie Logan 1.4 - Dacia Logan Forum
Dacia Logan Forum

Inapoi   Dacia Logan Forum > Forum Dacia Logan > Dacia Logan I

Dacia Logan I De la proiectul Dacia X90 la noul automobil Dacia Logan

Atentie ::
Bine ai venit pe forumul LoganClub.ro Pentru a posta pe acest forum iti trebuie un user. Apasa aici pentru a-ti face un user. Dupa ce iti faci user nu uita sa activezi contul accesand casuta ta de email unde vei gasi un link. Daca vrei doar sa urmaresti discutiile fara a interveni selecteaza un forum de mai jos sau foloseste functia de search Pentru mai multe informatii legate de buna functionare a forumului va rugam cititi cu atentie aici

Bobina Inductie Logan 1.4

Dacia Logan I


Raspunde
 
Thread Tools
Vechi Acum 2 Saptamani   #1
RazvanAto
Incepator
 
Data inscrierii: 01-07-2017
Locatie: Iași
Motorizare : 1.4 mpi
Varsta: 22
Posturi: 12
Membru :
[Incepator]
Implicit Bobina Inductie Logan 1.4

Buna ziua . Am o problema destul de serioasa. In ultima luna am schimbat deja doua bobine de inductie, doua seturi de fise + bujii. Primul set l-am schimbat singur in parcare , student fiind cu un buget limitat am ales o bobina ITN in jur de 100 lei , fise ASAM si bujii Renault . A mers cat a mers ( 1 zi maxim ) , a2-a zi cand sa plec , nimic tot invartea in gol sau cand pornea , pornea in 2 cilindri .. Am dus-o la service ,cei de acolo au zis ca nu erau prinse bine fisele ( nu cred asa ceva ,dar in fine ) ca au curatat motorasul pas cu pas ,clapeta de acceleratie , injectoare ma rog ,a mai mers 2 zile ... La fel problema a recidivat ,masina statea in doi cilindri .Am fost la alt service in Piatra-Neamt unde mi s-a schimbat din nou bujii (tot renault) ,fise Tesla ,si au ajuns ei la concluzia ca bobina ITN , nu avea impamantare la locul de prindere in suruburi ,am cumparat o bobina noua de la market-ul lor ( ei mi-au recomandat-o) la vreo 150 lei .Am plecat de la service ,mergea frumos ,rotund .A 2-a zis cand sa plec din parcare dimineata , nimic tot in 2 cilindri ...Ce credeti ca ar putea fi? Precizez ca la diagnoza da mereu acelasi lucru " Rateu aprindere cilindrii 1 si 4 "
.Sper sa ma puteti lamuri . Va multumesc .

Last edited by RazvanAto; Acum 2 Saptamani at 08:39.
RazvanAto e offline   Reply With Quote
Vechi Acum 2 Saptamani   #2
Kojak
Loganist de 5 stele
 
Kojak's Avatar
 
Data inscrierii: 30-06-2007
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.4MPI
Varsta: 38
Posturi: 4,630
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Vezi daca te-ai calicit din prima la piese ieftine...acum mai rau pagubesti si cand o sa tragi linie la final o sa-ti dai seama ca ai iesit dublu la cheltuieli decat daca ai fi pus niste piese bune de la inceput.

Pune bobina Valeo (made in France) si fise Beru si vezi cum se comporta.
Bineinteles vorbim de produse noi, originale.
Eventual schimba si bujiile cu ceva mai de doamne-ajuta.

Masina are gaz?
Kojak e offline   Reply With Quote
Vechi Acum 2 Saptamani   #3
RazvanAto
Incepator
 
Data inscrierii: 01-07-2017
Locatie: Iași
Motorizare : 1.4 mpi
Varsta: 22
Posturi: 12
Membru :
[Incepator]
Implicit

Nu e vorba ca m-am calicit... chiar nu aveam de unde sa scot bani in perioada aceea . Mai citisem pe alte thread-uri si de NGK-uri ? stiu ca astea sunt pareri subiective pana la urma urmei , ma temeam sa nu fie altceva pe parte electrica de-mi arde bobinele sau ce mama lor au... Am uitat sa specific , masina este pe benzina, nu am instalatie GPL pe ea . Va multumesc pentru raspuns .
RazvanAto e offline   Reply With Quote
Vechi Acum 2 Saptamani   #4
Seba
sofer amator
 
Seba's Avatar
 
Data inscrierii: 24-05-2007
Locatie: Timisoara
Motorizare : 1.6_16v/1.4mp3
Varsta: 38
Posturi: 13,086
Membru :
[sofer amator]
Implicit

bobina are de fapt doua bobine, care comanda cilindrii 1-4 si respectiv 2-3. daca mereu ai probleme la 1-4, ori bobina nu e ok, ori o fisa de la 1 sau 4 e praf, ori, mai degraba, comanda de la 1-4 nu vine bine din calc de injectie. verifica mufa mica ce vine la bobina, aia e comanda de aprindere. curata terminalele, vezi sa n-ai vreun fir rupt acolo. impamantare la bobina n-am auzit sa fie, mai ales ca sistemul waste spark presupune deschiderea bobinei la ambele capete si nu vad cum impamantezi o masina ce nu trage un cablu dupa ea...
__________________
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Seba e offline   Reply With Quote
Vechi Acum 2 Saptamani   #5
sorin1983
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 13-02-2011
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6 16v 1.4
Posturi: 986
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Citat:
Original a fost postat de Seba Vezi Post
si nu vad cum impamantezi o masina ce nu trage un cablu dupa ea...


cand vine vorba de asam, itn, qwp si alte ciudatenii totul tine de noroc... schimba bobina si fisele... mai bine ia din dezmembrari decat pocnitori noi.
sorin1983 e offline   Reply With Quote
Vechi Acum 2 Saptamani   #6
RazvanAto
Incepator
 
Data inscrierii: 01-07-2017
Locatie: Iași
Motorizare : 1.4 mpi
Varsta: 22
Posturi: 12
Membru :
[Incepator]
Implicit

Am curatat comanda de aprindere , m-am uitat ,nu am cu ce sa masor tensiunea din fire sa-mi dau seama dar par in regula ( din vedere) ... Voi atasa cateva imagini cu fisele pe care le am acum pe masina ,cu bobina veche Sagem ca era toata crapata oricum .Si cu bobina ITN care nu are acele placute metalice unde se insera suruburile ( de unde cei de la service au tras concluzie ca aia e impamantare )... De doua zile am o bobina " Meyer Germany" , nu am auzit ,ideea este ca era cea mai scumpa din magazin si ei mi-au recomandat-o ca numai cu de astea lucreaza pe Logan-uri cand le schimba, dar degeaba... am verificat acum , tot 1 si 4 nu dau scanteie ...
Attached Images
File Type: jpg 1.jpg (35.4 KB, 117 views)
File Type: jpg 2.jpg (80.6 KB, 117 views)
File Type: jpg 3.jpg (72.1 KB, 117 views)
File Type: jpg 4.jpg (77.6 KB, 116 views)
RazvanAto e offline   Reply With Quote
Vechi Acum 2 Saptamani   #7
Seba
sofer amator
 
Seba's Avatar
 
Data inscrierii: 24-05-2007
Locatie: Timisoara
Motorizare : 1.6_16v/1.4mp3
Varsta: 38
Posturi: 13,086
Membru :
[sofer amator]
Implicit

bun...firul C e +12V. firul A e comanda pt 1-4 si firul B e comanda pt 2-3. masoara fara sa pui contactul, continuitatea pinA - pin 32 ECU injectie. verifica sa nu ai scurt cumva intre pinul A si B (poate se ating firele in teaca de protectie - izolatie distrusa,roasa, etc.) sau scurt intre A si C. scurtul la +12 il masori simplu, cu voltmetrul (sau cu becul), pui contactul si masori intre masa si A/C. masa+C arde becul, masa+A nu arde. daca arde, ai scurt A-C.
__________________
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

Last edited by Seba; Acum 2 Saptamani at 13:48.
Seba e offline   Reply With Quote
Vechi Acum 2 Saptamani   #8
Kojak
Loganist de 5 stele
 
Kojak's Avatar
 
Data inscrierii: 30-06-2007
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.4MPI
Varsta: 38
Posturi: 4,630
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Citat:
Original a fost postat de RazvanAto Vezi Post
... De doua zile am o bobina " Meyer Germany"
Alta petarda...

Asta e ce-ti trebuie tie:

https://www.epiesa.ro/bobina-de-indu...prod-35471703/

Dupa cum vezi, pretul nu e prohibitiv, fiind altele mult mai scumpe...insa Valeo merge perfect. Suntem destui colegi care putem confirma treaba asta.

Last edited by Kojak; Acum 2 Saptamani at 12:59. Motiv: Automerged Doublepost
Kojak e offline   Reply With Quote
Vechi Acum 2 Saptamani   #9
Seba
sofer amator
 
Seba's Avatar
 
Data inscrierii: 24-05-2007
Locatie: Timisoara
Motorizare : 1.6_16v/1.4mp3
Varsta: 38
Posturi: 13,086
Membru :
[sofer amator]
Implicit

schimba fisele de la 2-3 cu 1-4, sa vezi daca se muta defectul. apoi refaci corect legaturile la bujii si scoti pe rand fisele de la 1 si 4, ca oricum motorul merge in 2 cilindrii. fisa 4 o pui la masa si fisa 1 tre sa dea scanteie in ritm constant de la 1cm de masa masinii (la fel si-n cazul cu 1 la masa, 4 la liber). daca nu da scanteie calumea, posibil comanda la bobina sa fie dusa, sau ai probleme de izolatie la fise, rezistenta de deparazitare aiurea. testul asta de preferat sa-l faci seara/noaptea, ca vezi mai usor scanteile, in plus poti vedea daca in mod sistematic ai o problema la prinderea bobinei pe motor, care afecteaza bobina raspunzatoare de 1-4 (o sa vezi scantei la masa daca ai carcasa fisurata). poti sa ridici bobina de pe motor, s abagi un izolator gros sub bobina si vezi cum se comporta. ai ceva de lucru, daca vrei sa gasesti ce se intampla de fapt. toate astea daca nu vrei sa incerci cu o bobina/fise ale unui prieten...
__________________
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Seba e offline   Reply With Quote
Vechi Acum 2 Saptamani   #10
RazvanAto
Incepator
 
Data inscrierii: 01-07-2017
Locatie: Iași
Motorizare : 1.4 mpi
Varsta: 22
Posturi: 12
Membru :
[Incepator]
Implicit ...

Pānă la urmă am ajuns cu ea din nou īn service, cei de acolo m-au sunat, mi-au zis ca e groasă treaba. Electricianul de acolo a măsurat tot ce se poate măsura, cică deja īl depășește... Mi-a zis să mă rog să nu se fi dat peste cap calculatorul (probabil cel de injecție).. Revin cu informații...
RazvanAto e offline   Reply With Quote
Vechi Acum 2 Saptamani   #11
Seba
sofer amator
 
Seba's Avatar
 
Data inscrierii: 24-05-2007
Locatie: Timisoara
Motorizare : 1.6_16v/1.4mp3
Varsta: 38
Posturi: 13,086
Membru :
[sofer amator]
Implicit

"dat peste cap" inseamna ca mos-fet-ul care da masa bobinei 1-4 e "sarma" sau intrerupt definitiv, sau comanda lui e dusa. un ecu il gasesti undeva la 100 de euro, gata decodat. fara sa fac reclama vorbeste cu Fane de la Calarasi, daca-ti trebuie ecu.
__________________
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Seba e offline   Reply With Quote
Vechi Acum 2 Saptamani   #12
RazvanAto
Incepator
 
Data inscrierii: 01-07-2017
Locatie: Iași
Motorizare : 1.4 mpi
Varsta: 22
Posturi: 12
Membru :
[Incepator]
Implicit Nimic..

Tocmai mi-au dat masina acasa, s-au chinuit, au incercat, nu i-au dat de cap. Ca si simptome concrete e aiurea rau pentru ca atunci cand i-am dat cheie sa plec de la service a pornit normal in 4... Inginerul de acolo mi-a spus ca are deja dureri de cap,ca nu stie ce sa-i mai faca,a incercat toate posibilitatile. Mi-a zis ca daca face figuri sa o duc la reprezentanta sa vad ce zic si aia de acolo. Mi-a mai recomandat sa ii pun benzina mai buna de la Rompetrol ( prefera el) .Eu de cand o am am tinut-o pe Petrom 99 . Oricum tot nu-mi prezinta siguranta si nu stiu ce sa fac... Mi-as cumpara o bobina Valeo si fise Beru, la cat am bagat deja nu mai e un capat de lume, dar mi-e sa nu fie alta buba ( ECU) si iar sa arunc bani degeaba... Ce-mi recomandati? scuzati din nou deranjul..Asta ma induce in eroare ..de ce are momente cand merge perfect si momente cand pica in 2 cilindri ...
RazvanAto e offline   Reply With Quote
Vechi Acum 2 Saptamani   #13
robbie_ro
Junior
 
Data inscrierii: 10-09-2009
Locatie: Bacau
Motorizare : 1.4 MPI
Varsta: 37
Posturi: 57
Membru :
[Junior]
Implicit

Asta e simptom de contact imperfect / fir care atinge la masa. Daca electricianul a masurat firele de la ECU la bobina si sunt ok, verifica lipiturile de la conectorul de pe ECU, sa nu ai lipituri reci (inainte e a mai da bani pe alte fise sau bobine de inductie).
Fa totusi testul recomandat se Seba, cu becul, sa nu ai firele dezizolate pe undeva.

Last edited by robbie_ro; Acum 2 Saptamani at 10:50.
robbie_ro e offline   Reply With Quote
Vechi Acum 2 Saptamani   #14
Seba
sofer amator
 
Seba's Avatar
 
Data inscrierii: 24-05-2007
Locatie: Timisoara
Motorizare : 1.6_16v/1.4mp3
Varsta: 38
Posturi: 13,086
Membru :
[sofer amator]
Implicit

acolo e un contact aiurea. ca-i la fire, ca-i o lipitura fisurata in ecu, asta trebuie determinat. prea face fite dupa ce se incalzeste, asta-mi spune ca nu bobina e problema (bun, exista riscul izolatiei precare, dar oricat de petarda ar fi, vorbim totusi de-o bobina noua), nici fisele, nici bujiile. sarmele, mufele, apoi desfaci ecu si verifici lipiturile mosurilor din ecu de la comanda bobinei. ochiometric, in prima faza, apoi masori cu multimetrul traseul de la pinul 32 catre procesor, sa vezi mosul de putere, apoi driverul, dioda antiparalel care protejeaza mosul, traseele sa nu fie exfoliate/rupte, pinul procesorului sa fie bine lipit, rezistentele de polarizare/limitare de pe driver sa nu fie duse. e ceva mai complicat, dar cu un pic de electrnica si-un multimetru ii dai de cap. sper sa nu ma insel, ecu nu-i capsat, capacul e prins in suruburi torx.
ecu sirius3132 banuiesc, dupa trasee, ca cele doua mos-uri mari de sub rezistentele alea incercuite sunt cele care comanda bobinele de inductie.
__________________
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Seba e offline   Reply With Quote
Vechi Acum 2 Saptamani   #15
RazvanAto
Incepator
 
Data inscrierii: 01-07-2017
Locatie: Iași
Motorizare : 1.4 mpi
Varsta: 22
Posturi: 12
Membru :
[Incepator]
Implicit

Pfff deja mi-am luat ceata , nu e greu dar deja am obosit cu masina si mi-e frica sa nu o bulesc mai tare decat este ( desi cred ca este imposibil) .Totul a pornit acum mai bine de 1 luna cand eram la facultate si mi-a picat masina in 2 cilindri in mijlocul orasului. In perioada aia au fost niste furtuni destul de urate in zone Iasi-ului si 2 zile nu am iesit cu ea din parcare, nu vreau sa fiu paranoic dar poate au legatura si intemperiile de genul, nu stiu ce sa zic, mai ales ca multi prieteni s-au plans ca au trebuit sa schimbe bujii,fise in perioada aia... . Astazi am apelat la reprezentanta in cele din urma, m-am programat ,voi reveni cu informatii si va multumesc din suflet pentru timpul acordat si pentru raspunsuri ,apreciez . Referitor la fise,bobine ,asa am zis si eu ..oricat de sārmă de piesa ar fi , ar fi tinut macar 1 luna ,hai 2 ... nu 1 zi fiecare, clar chichița e in alta parte ...
RazvanAto e offline   Reply With Quote
Vechi Acum 2 Saptamani   #16
Neohori
Avansat
 
Neohori's Avatar
 
Data inscrierii: 01-05-2008
Locatie: Cluj
Motorizare : 1,6-8v
Posturi: 101
Membru :
[Avansat]
Implicit

Ultima bobina cumparata nu are contact de masa la bloc motor , masa se ia de la unul din pini - alta conceptie fata de cea pentru Logan . Personal am schimbat cea de fabrica acum 2 ani cu NGK tot din acelasi motiv , fisuri la prindere si scapari in functionare , recomand Valeo, Beru , NGK .
Problema a aparut de la umiditate excesiva si defectiuni la izolator . Ai lipsa garnitura de la mufa alimentare bobina - intra umezeala si nu-i place, gasesti la dezmembrari . Pe bujie se pune vaselina speciala la cuplajul mufei tot din motiv de umezeala , gasesti pe dacia shop vaselina Beru speciala .Pune bujie adevarata , iridium Denso sau NGK , gasesti pe forum seria exacta la bujie si nu te abati de la ea , la iridium nu reglezi nimic la GAP, le montezi asa cum vin . Fisele personal as merge ori pe originale ori Magnecor, cele din urma le am pe masina si efectiv dispare o grije pentru mult timp . Nu ar strica sa vi cu o prelungire de masa de la centrala servo la surubul de sustinere joja ulei si alta de la acumulator la blocul motor , loganul sufera din montaj de masa insuficienta , folosesti cablu de sudura din supermaket , la metru si papuci de contact pentru instalatii electrice din cupru , se cositoresc in lipsa de pistol de stantat care ma indoiesc sa-l gasesti usor. Nu uita sa cureti senzorul de pe volanta din cand in cand , fiind ascuns se uita de el dar el comanda ecu injectie si da o gramada de probleme si la mers normal nu numai la pornire .
Cumpara un spray de contacte , deschide cutia cu rezistente de la motor si curata bine fara a scoate releele afara, lichidul curata si indeparteaza umezeala , nu conduce curentul electric , nu exista posibilitate de defectiune , e bine la intrare in toamna sa dai la toate mufele de la senzori . Bafta !

Last edited by Neohori; Acum 2 Saptamani at 08:59.
Neohori e offline   Reply With Quote
Vechi 6 Zile in Urma   #17
RazvanAto
Incepator
 
Data inscrierii: 01-07-2017
Locatie: Iași
Motorizare : 1.4 mpi
Varsta: 22
Posturi: 12
Membru :
[Incepator]
Implicit Rezolvare problema

Revin cu un raspuns dupa mai bine de o saptamana . Cei de la reprezentanta au constatat ca mufa care intra in bobina nu face contact bine si i-au pus acea garnitura, mi-au mai zis ca i-au facut si un reglaj la culbutori ,ma rog .Ce au sesizat ei ulterior este ca masina are un tremurat ( nu stiu cat de tare ,azi ma duc sa iau masina ) si au tras ei concluzia ca este de la injectoare care ar necesita schimbare. Am intrebat cam cat ar ajunge un schimb la ei, mi-au spus intre 22-25 mil , mi-a picat cerul in cap ...ramane astazi sa vad cat de grav este tremuratul...Va multumesc tuturor !!
RazvanAto e offline   Reply With Quote
Vechi 6 Zile in Urma   #18
Kojak
Loganist de 5 stele
 
Kojak's Avatar
 
Data inscrierii: 30-06-2007
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.4MPI
Varsta: 38
Posturi: 4,630
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Cati km are masina? De unde alimentezi in g-ral?
Mi se pare ciudat...injectoarele nu prea pica la mpi, chiar si cu sute de mii de km la activ.
Incearca inainte o curatare cu ultrasunete. Nu te repezi din prima sa le schimbi.
Kojak e offline   Reply With Quote
Vechi 6 Zile in Urma   #19
vitriol
Modelator
 
vitriol's Avatar
 
Data inscrierii: 24-11-2007
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.4 MPI
Varsta: 35
Posturi: 9,119
Membru :
[Modelator]
Implicit

Citat:
Original a fost postat de RazvanAto Vezi Post
[...]mi-au mai zis ca i-au facut si un reglaj la culbutori ,ma rog .Ce au sesizat ei ulterior este ca masina are un tremurat ( nu stiu cat de tare ,azi ma duc sa iau masina ) si au tras ei concluzia ca este de la injectoare care ar necesita schimbare.[...]
Nu exista asa ceva! Nu ti se pare ciudat ca injectoarele "au picat" dupa reglajul culbutorilor?
Daca masina nu avea acel tremurat inainte de reglajul culbutorilor, logic si de bun simt este ca nu au facut reglajul cum trebuie. Nu trebuie sa ai doctoratul in mecanica auto ca sa-ti dai seama de cursul evenimentelor.
__________________
I don't want you to think like me, i just want you to think.
vitriol e offline   Reply With Quote
Vechi 6 Zile in Urma   #20
Neohori
Avansat
 
Neohori's Avatar
 
Data inscrierii: 01-05-2008
Locatie: Cluj
Motorizare : 1,6-8v
Posturi: 101
Membru :
[Avansat]
Implicit

Un injector original 1,4-1,6 mpi costa pana in 200 lei , produs OEM, de la 800 la 25k este manopera ? lasa-i impace . Cauta pe cineva sa regleze culbutorii conform cartii tehnice , la rece , cineva cu experienta si rabdare . Personal i-am reglat cu date luate de aici de pe forum , cu rabdare , in 2 dimineti pe racoare , totodata am pus si garnitura noua originala la capacul de culbutori sa nu am surprize - a iesit ceva doxa .
Neohori e offline   Reply With Quote

Raspunde


Sari la Forum

Tags
bobina, inductie, logan

Thread Tools

Reguli de Postare
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies sunt On
[IMG] code este On
HTML code este Off


Fus orar: GMT +3. Acum este 22:34.


Rulează cu: vBulletin Versiune 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF

Politica de Securitate Google