Cat Castiga Angajatii Dacia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Mi e sa n-o mute francezii de tot.
    Argesenii se cam joaca cu focul dar..ma rog- nu stiu situatia exacta de acolo.
    Saab 9-5 Aero

    Comment


    • #17
      salut nu va mai luati dupa comunicatele date de francezi acum un muncitor mediu are2100 lei

      Comment


      • #18
        Originally posted by eugenmanea View Post
        Mi e sa n-o mute francezii de tot.
        Argesenii se cam joaca cu focul dar..ma rog- nu stiu situatia exacta de acolo.
        Ultima stire la REALITATEA TV:
        Francezii se gandesc la posibilitatea mutari productiei de la Mioveni in Maroc unde au 2 fabrici !

        Comment


        • #19
          No offence fata de argeseni, insa din experienta mea, este cea mai periculoasa zona de facut business: puturosi, fura si au pretentii pana la cer si inapoi.
          Presupunem:
          2.000 lei (sotul), 1.500 lei (sotia) = 3.500 lei venit lunar per familie.
          Si ei fac greve.
          Sunt rupti de realitatea din Romania, unde sunt 500.000 de someri inregistrati, si probabil inca 500.000 neinregistrati.
          Cu 3.500 lei venit lunar, traiesti destul de bine in orice localitate din Romania, nu numai in Pitesti.

          Francezii se gandesc la posibilitatea mutarii productiei de la Mioveni in Maroc unde au 2 fabrici !
          Tangerul ofera conditii de productie chiar si mai atractive decat Romania, pentru constructorul francez. Locatia fabricii, la 30 km distanta de portul Tanger Med, ofera acces foarte facil in Europa: intr-o zi si jumatate, se poate ajunge in portul francez Sete, pe cand, din Pitesti, este nevoie de 6 - 15 zile pentru a livra o masina in Franta.



          Un alt avantaj este costul fortei de munca: 250 de euro net pe luna, fata de 450 de euro, in Romania, si 1.800 de euro, in Franta.

          Tare imi e ca vor muta asamblarea din Romania in Maroc, iar la Pitesti vor ramane doar cu motoare, cv, etc. Sa vezi atunci greve, cand din 12.500, vor mai ramane vreo 25% pe payroll.

          Stiu o companie franceza, care a pus lacatul pe usa prin 2008, si a lasat pe multi cu fundul in balta.

          Angajatii de la fabrica Dacia, ar trebui sa nu-i enerveze prea tare pe francezi. Am lucrat in doua companii franceze, si stiu ce fel de oameni sunt: Nu tolereaza abateri si nu stiu de gluma.

          Mai citeam undeva: Angajatii se plang si de faptul ca sunt verificati daca au consumat alcool, inainte sa intre in tura. Asta chiar a fost tare, adica ce treaba are alcoolul cu asamblarea masinii ?

          se fura la greu........incepand de la un banal surub (ca drept exp) si pana la borduri panouri usi etc(piese mari)
          Cum sa iesi cu asa ceva dintr-o incinta? Nu au agenti de paza? La Carrefour, de exemplu, angajatii sunt perchizitionati cand ies din tura de lucru.

          Comment


          • #20
            Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia: Daca angajatii continua cu cererile nerealiste exista probabilitatea sa transferam o mare parte a productiei in Maroc


            Constantin Stroe (sursa - 0-100.ro)

            Automobile Dacia a avertizat, prin vocea lui Constantin Stroe, ca exista o mare probabilitate ca o parte a productiei de la Mioveni sa fie transferata in Maroc daca protestul “nu se va incheia rezonabil si in mod multumitor pentru ambele parti”, scrie agentia Reuters. De la final de februarie sindicatele negociaza cu patronatul pe tema contractului colectiv de munca, insa dupa 14 runde discutiile s-au blocat. Conducerea ofera o crestere de 9%, sindicatele cer un plus de 40%.

            “Daca protestul nu se va incheia intr-un mod rezonabil si multumitor pentru ambele parti si daca angajatii vor continua cu cererile nerealiste, exista o mai mare posibilitate sa transferam o parte importanta a productiei in Maroc”, spune Constantin Stroe.

            Dacia a produs 350.000 de masini anul trecut la Mioveni, iar peste 90% au mers la export. Cele doua zile in care productia a fost intrerupta in martie au adus pierderi de 20 milioane euro in cifra de afaceri.

            “Avantajul uzinei din Maroc este ca acolo un angajat castiga doar 54% din salariul unui muncitor din Romania”, a mai spus Stroe.

            Dupa 14 sedinte de negociere discutiile privind noul Contract Colectiv de Munca (CCM) sunt in impas deoarece conducerea ofera o crestere salariala medie de 9%, in timp ce sindicatele cer aproximativ 40%,

            Pe tema luptei dintre Mioveni si Tanger s-a vorbit enorm in ultimul timp. Si Carlos Tavares, al doilea om din Renault, a avertizat ca Romania trebuie sa ramana competitiva si sa nu se culce pe o ureche.

            Foarte recent, Radu Mavrodin, directorul de resurse umane pentru Renault in Romania si in regiunea EUROMED, a facut o comparatie clara intre salariile de la Mioveni si din Maroc si a subliniat ca muncitorii de la Dacia castiga totusi mult peste media nationala.

            “Costurile cu angajatii sunt la jumatate fata de Romania. Trebuie sa fim constienti ca salariile la Dacia sunt bune, sunt meritate, dar in acelasi timp sunt mari in raport cu economia nationala, daca vorbim mai ales de venituri in anumite luni – ca angajatii de la Dacia pot sa castige peste 50-60%, uneori dublu, daca tinem cont de munca suplimentara. (…) Salariul mediu, daca vreti o suma aproximativa, este in jur de 250 de euro pe luna in Maroc – vorbesc in costuri complete pentru angajator -, pe cand la noi este in jur de 500 de euro. Asta simplificand lucrurile”, a spus Mavrodin.
            Saab 9-5 Aero

            Comment


            • #21
              Cine se joaca cu focul, pana la urma se arde.
              Acum iau 2.000 lei pe luna, oare ei nu se intreaba unde vor lucra daca sunt concediati ? Este cumva Pitestiul plin de joburi, si eu nu stiu ? Ar trebui sa le spuna cineva sa se potoleasca, pt binele lor.
              40% marire salariala ?

              Comment


              • #22
                pe langa uzina multe alte firme o sa se prabuseasca.....atat din zona jud argesului cat si alte companii din tara.....

                toti muncitorii astia ies la comanda liderilor de sindicat......care inca se cred pe vreamea comunismului cu sindicate, pun oamenii sa iasa in strada sa ceara ce vrea unul sau altul dintre liderii lor de sindicat...

                Ps: si cea mai tare faza vedeam la tv un interviu cu oamenii de acolo iesiti in strada,ca sunt nemultumiti deaorece au devenit foarte aspre controalele la poarta suspectandu-i ca fura.....))))) pai tocmai ca se fura si este o boala incurabila pentru un Roman

                Comment


                • #23
                  Nu se muta nimic in Maroc, productivitatea romanilor este de 8 ori mai mare decat a marocanilor. De-asta se poate fura 10% din productie!

                  La cati oameni sunt intr-o uzina, oare daca fura organizat, 20 angajati pot scoate un Logan Laureate 1.5 DCI 90 CP cu toate dotarile, in 3 luni?!

                  PS Stiu pe cineva la Dedeman care pleaca acasa cu buzunarele pline (intre 1% si 100% in functie de tura) cu chestii mici si scumpe.
                  Last edited by kissfm; 11 April 2013, 00:24.

                  Comment


                  • #24
                    Kiss-ule, crede-ma ca si marocanii lucra mult si bine. Dar lor daca nu le convine ceva, te taie, nu fac greva.ca romanasii.

                    Sent from my LG-P700 using Forum Runner

                    Comment


                    • #25
                      Hahahahaha.... Sa vezi dracie daca pleaca astia, pt ca nu vor mai prinde joburi argesenii ce erau invatati la bauta, lenevit si furat.
                      Daca mie imi cere un angajat 40% crestere salariala, il zbor direct.
                      Sa urmeze altul.
                      Cererile nerealiste, in firme mici si medii se rezolva cu concedieri!
                      La astia mari e ceva mai greu...

                      Comment


                      • #26
                        Eram ironic - romanii (pitesteni sau nu), dupa ce ca au un loc de munca bine platit si oarecum stabil, nu vor sa fie controlati, ca "ei este numai domni si doamne"

                        Comment


                        • #27
                          stati voi linistiti si nu le mai duceti grija astora de la uzina.
                          va zic altele sa judecati si voi:
                          - calitatea produselor din maroc vs cele din ro. chiar daca sunt aceleasi utiliaje samd, ceea ce e produs manual e finisat jalnic - de ex inchiderea portierelor de docker
                          - pe spinarea cui a trecut renaultul criza ? aud? TOT profitul de la mioveni a fost folosit sa mentina pe linia de plutire grupul
                          - din banii de la mioveni s-au platit primele si bonificatiile din franta samd, care NU se compara ca valoare cu cele din romania
                          as ca un minim de recunostinta tot ar trebui sa aiba.
                          sunt mult mai multe lucruri ce ar putea fi spuse pe tema asta si in lipsa lor, din pacate imaginea e incompleta

                          problema e din punctul meu de vedere ca dacia e o vaca grasa, cu mult lapte, mulsa atat de proprietarul francez cat si de pastorul roman.
                          se fura ca in codru si sunt afaceri in jurul dacia de te crucesti de unde au unii atat tupeu.
                          iar cand sunt prinsi cel mai rau lucru e sa fie dati afara de pe o zi pe alta. unii pleaca cu tot cu echipamentul de biznis din dotare
                          Last edited by skd_ozenel; 11 April 2013, 07:59.

                          Comment


                          • #28
                            productivitatea romanilor este de 8 ori mai mare decat a marocanilor
                            Nu stiu de unde ai scos-o pe asta.

                            Unitatea din Tanger urmeaza sa dubleze in 2013 linia de montaj existenta, permitand realizarea unei capacitati de 340.000 automobile pe an - circa o mie de bucati pe zi.

                            In 2012, 296.000 de masini au fost scoase de uzina Dacia din Romania, ceea ce reprezinta o scadere de 5% fata de anul precedent. In acelasi an, Renault a investit 250 milioane de euro in tara noastra, fata de 148 milioane de euro, in 2011.

                            In ce priveste Algeria, este deja prevazuta o societate in aceasta tara, cu 51% capital algerian si 49% capital francez.


                            "Faptul că vom produce aceste modele în trei uzine nu este o veste rea pentru România, ci una bună pentru că va fi în concurenţă internă cu celelalte două şi va putea progresa şi dacă vom fi mai buni ne vom păstra locurile de muncă . În cazul în care va exista o nouă criză care va determina o scădere a numărului de maşini vândute, uzina care va produce cel mai ieftin va primi şi cele mai multe comenzi, de aceea trebuie să ne menţinem cât mai competitivi", a declarat Jerome Olive, directorul general al Automobile Dacia, citat de zf.ro.


                            In aceste conditii, analistul Radu Ciofu avertizeaza ca cei mai afectati de aceasta decizie vor fi locuitorii din zona, avand in vedere ca majoritatea lucreaza la acea uzina sau in societati conexe.

                            "Ar fi destul de rau (daca s-ar diminua productia - n.red.), pentru ca Dacia are o contributie majora in PIB. In cazul in care scade productia, per ansamblu s-ar simti ceva in Romania. Insa cei mai afectati vor fi oamenii din acea zona, uitati-va ce se intampla la Oltchim. In general, in toate tarile ex-comuniste, exista unele industrii mari, care sunt concentrate doar in anumite regiuni. In cazul Dacia, peste 80% dintre locuitorii din zona sunt angajati la uzina", a precizat acesta, pentru Ziare.com.

                            Conform datelor prezentate de Renault, Dacia este a doua companie din Romania din punct de vedere al cifrei de afaceri si unul dintre cei mai importanti angajatori din tara, cu 14.400 de salariati.

                            In plus, operatiunile grupului francez in tara noastra au generat, in 2011, o pondere de 2,9% din PIB.

                            "Daca pica o fabrica mare, asa cum este cea de la Dacia, toata zona se va prabusi pe orizontala, pentru ca nu vor fi afectati doar angajatii respectivi, ci si cei din firmele conexe, care fac livrari de materiale si servicii sau chiar magazinele care furnizeaza alimente. Pentru orice angajat pe care il dai afara, mai sunt si alti doi care vor fi concediati, din societatile adiacente. Zona va fi terminata daca productia Dacia se va micsora si se va reloca, sa nu vorbim de cazul in care se va inchide de tot fabrica, cand productia din zona va scadea cu 80-90%", a explicat Radu Ciofu.

                            In plus, el atrage atentia ca exista si o mare problema sociala, pentru ca oamenii acestia nu au unde sa se angajeze in alta parte.

                            In cazul in care productia Dacia din Romania se va reduce semnificativ, atunci multi muncitori ar putea fi disponibilizati. De asemenea, din cauza scaderii veniturilor, compania ar putea avea o contributie mai mica la bugetul de stat, astfel ca Guvernul va fi nevoit sa mareasca putin unele taxe pentru a putea compensa aceasta pierdere.

                            "Pana la urma se poate transpune in buzunarele tuturor, pentru ca Dacia plateste taxe si este cel mai mare exportator, asa ca va afecta finantele statului si va dezechilibra balanta comerciala, ceea ce va duce la importuri mai scumpe, sau mai putine. In plus, taxele pentru populatie vor creste putin, dar nu extraordinar de mult", a mentionat analistul Radu Ciofu.

                            Comment


                            • #29
                              Las ca asa zmei erau si astia de la Rompetrol pana s-au suparat Kazacii pe ei. Si de cand au inceput sa faca curatenie pe acolo ... sa vezi ce cuminti au devenit.

                              Cezar, daca vor sa faca curatenie acolo se rezolva foarte repede, mai ales ca e uzina. Au reglementari foarte clare si stricte in privinta securitatii. L-a vazut fara casca - pac avertisment, esti cu salopeta descheiata - pac avertisment ...

                              OFF-topic : am un prieten care lucreaza intr-o rafinarie in tarile arabe si el inca se visa prin Romania. Pana nu i-au dat aia amenda 50% din salariu pe o luna ca umbla fara casca nu s-a cumintit.
                              sigpic

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by skd_ozenel View Post
                                stati voi linistiti si nu le mai duceti grija astora de la uzina.
                                va zic altele sa judecati si voi:
                                - calitatea produselor din maroc vs cele din ro. chiar daca sunt aceleasi utiliaje samd, ceea ce e produs manual e finisat jalnic - de ex inchiderea portierelor de docker
                                - pe spinarea cui a trecut renaultul criza ? aud? TOT profitul de la mioveni a fost folosit sa mentina pe linia de plutire grupul
                                - din banii de la mioveni s-au platit primele si bonificatiile din franta samd, care NU se compara ca valoare cu cele din romania
                                as ca un minim de recunostinta tot ar trebui sa aiba.
                                sunt mult mai multe lucruri ce ar putea fi spuse pe tema asta si in lipsa lor, din pacate imaginea e incompleta

                                problema e din punctul meu de vedere ca dacia e o vaca grasa, cu mult lapte, mulsa atat de proprietarul francez cat si de pastorul roman.
                                se fura ca in codru si sunt afaceri in jurul dacia de te crucesti de unde au unii atat tupeu.
                                iar cand sunt prinsi cel mai rau lucru e sa fie dati afara de pe o zi pe alta. unii pleaca cu tot cu echipamentul de biznis din dotare
                                Asa si care e meritul muncitorilor ca Dacia a devenit ce a devenit? Au venit ei cu vreo inovatie, cu vreun model de masina?
                                Tot meritul francezilor e- ca au stiut sa implementeze niste sisteme, au facut investitii, au proiectat o masina f buna. Unde era Dacia dc nu venea francezul sa faca investitii la Pitesti aud? Probabil ca demult inchisa si la fier vechi- vorba aia in 30 ani inginerii de la Dacia nu au fost in stare sa scoata un singur model nou- acelasi 1300 s-a produs.
                                Saab 9-5 Aero

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google