Cauciucuri mai mari-viteza mai mare? Si inca ceva...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cauciucuri mai mari-viteza mai mare? Si inca ceva...

    Salutare tuturor!

    Sunt nou-nout pe-aici pe forum.Dar sa trec la subiect: ma gandesc sa achizitionez un model dci 85cp si ca orice entuziast, ma gandesc intai la potcoave in loc de cal.

    Intrebarile mele:
    1. Cum influenteaza viteza/turatia niste cauciucuri mai mari(R16, R17). Ma intereseaza daca viteza afisata e cea reala sau e de fapt mai mare...Sau la aceeasi viteza turatia e un pic mai mica...Chiar nu ma pricep.Comparatia se face cu cele standard R15
    2. Cam care e raportul vitetza/turatie intre 120-140km/h?
    3. Cam in ce regim de turatie trebuie tinuta masina pentru un consum mic(5-5.5l/100km)?

    Va multumesc anticipat!

  • #2
    salut, bine-ai venit. din pacate nu pot sa-ti raspund la partea cu turatia optima a unui diesel, dar ma gandesc ca pe la 2000-2500rpm ai consumul cel mai bun.
    asa, ca sa-ti raspund la anvelope: pai dimensiunile unui cauciuc sunt: "x"/"y"R"z". na, calculezi diamterul dupa formula: D=2*x*y/100 +z*25. dimensiunea va iesi in mm. nu pot sa-ti zic mai multe, pt ca sunt feluri si feluri de cauciucuri, cu balonaj mic, mare si pt jante diferite, deci cu formula asat iti calculezi tu ce e cel mai apropiat de 185/65R15.
    vitezomentrul te minte un pic in sensul ca iti arat ceva mai mult decat viteza reala. asta inseamna ca un cauciuc mai mare te va apropia de viteza afisata de vitezometru.
    raportul viteza/turatia e acelasi pt aceeasi treapta de viteza, adica daca mergi intre 40 si 80 in treapta a 4-a vei avea acelasi raport; analog, in tr 5 pt 80-140 tot acelasi raport. nu stiu la diesel cat e, pot sa-ti zic la benzinar ca la 110km/h pe bord ai 3000rpm in tr5.
    la diesel ai cam cu 500 rpm mai putin la aceeasi viteza comparativ cu un benzinar.
    io zic sa-ti iei tu mai intai caruta, apoi potcoavele info vei gasi destule pe forum, doar fa-ti timp si citeste tot, o sa afli multe. sunt threaduri de consum, cauciucuri, tuning, gasesti de toate; foloseste cu incredere butonul "search"...
    si daca te apuci de citit forumul (ceea ce-ti recomand cu caldura), iti doresc "rabdare si tutun", vei avea nevoie
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #3
      Citesc forumul de vreo 2 saptamani...si tot citesc...Merci de informatii!

      Vad la Dacia.ro ca Loganul are 42.21km/h la 1000rpm in viteza a 5-a.Se verifica regula: la 3000rpm are 42.21*3=126.6km/h ? In cazul asta mi s pare cam mare turatia...

      Comment


      • #4
        Salut marius,
        1. cu cat sunt anvelopele cu banda de rulare "mai lunga" cu atat vei avea viteza mai mare la deplasare (la aceeasi turatie DAR CU CONSUM MARIT). dupa cum ti-a zis si csebalyn, viteza afisata de vitezometru este cu pana la 10km/h mai mica decat cea reala
        2. la diesel 85cp la 110km/h ai 2500 rpm, dar nu am verificat care sunt turatiile la 120-140 - presupun ca urca la 3000-3500
        3. la rulaj in extraurban consumurile obtinute de mine sunt aprox 4,5% la 90- 100km/h, cam 4,8 la 100-110km/h, si mai mult n-am mers ca abia a iesit NRv-ul din rodaj.
        Oricum.... sa ai parte de ea.
        Although people think so.... Kurt is not dead !!!!

        Comment


        • #5
          salut

          poate te ajuta asta in legatura cu anvelopele si jantele



          bafta !
          "Fara femei, motoarele nu pornesc!" - Enzo Ferrari

          Comment


          • #6
            daca tot ai intrebat si altii au raspuns, ma repet si eu
            1. poti pune jante pe 16"/17" si sa nu afectezi viteza/turatia aproape deloc. ori calculezi dupa formula data de csebalyn ori compari la ochi un cauciuc fata de roata de rezerva. atentie! nu fata de roata de pe masina! de exemplu un 205/50/16 are aceasi inaltime cu 185/65/15 stoc. nu-ti recomand pe 17", inaltimea cauciucului o sa fie foarte mica si riscul mare de a sparge/lovi janta, nu pun de senzatia ca ai o suspensie sport, scutura tare. cauciucul face parte si din suspensie, amortizeaza si el. cu cit peretele lateral e mai inalt cu atit e mai comod la drum
            2. eu am 1.5dCi 65 cai, 130km/h la 3000rpm, nu cred ca e la fel la cel de 85 cai deoarece are alta cutie
            3. am condus multe masini si majoritatea avea calculator de bord. spre surprinderea mea, consumul instant imi arata 5% in treapta 5 la 100km/h si 5.3% in treapta 5 la 140km/h. este valabil in regim croaziera. dijaba meri in oras si schimbi la 2200rpm daca pina la acea rotatie ii dai in gura. dijaba mergi si subturat, consumul e chiar mai mare decit daca e turata. daca ai ocazia, urcate intr-o masina care are CB cu consum instant, ai sa fi socat sa vezi ca in treapta 1 acelerind pin ala 2500rpm iti poate afisa si consum de 20%, treapta 2 14% si in treapta 3 10%. deci in regim oras putin mai greu de scos consum. singura modalitate in oras de a scoate consum, e sa nu accelerezi sportiv, totul e sa accelerezi progresiv.

            eu cu 1.5dci 65 cai remapat scot 6% in oras in regim sportiv. 5.4% cind am mers sa scot consum... nerentabil pt mine.
            timisoara-constanta-timisoara, eu , nevasta copil si putine bagaje am scos 4.3% in regim 130km/h autostrada si 100km/h pe nationale NOAPTEA.

            acelasi traseu timisoara-constanta-timisoara cu cei 2 socrii la 100km/buc am scos .. nu mai retin, oricum aproape 6%. la 130km/h auzeam cum lucra turbina in draci ceea ce nu se intimpla cind nu aveam greutate in masina...
            Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

            Comment


            • #7
              reimond, vezi ca vitezometrul afiseaza in plus, niciodata in minus. eroarea e +7% afisat fata de real 107 pe bord=100 real. asa e programat ecu bord, sa afiseze in plus...
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • #8
                deci eroarea aia e de +7% din viteza indicata de vitezometru, adica daca iti indica 140, tu ai cu 140*0.07=9.8 km/h mai putin? sper ca am inteles si calculat bine
                Don't touch! Never ever steal
                Unless you're in for the kill

                Comment


                • #9
                  Multumesc la toata lumea...Sper sa intru cat de curand in "cercul" posesorilor de Logan!

                  Comment


                  • #10
                    csebalyn... ai dreptate... m-am incurcat eu... dar nu cred ca e exact 7% eroarea, cel putin la mine, comparat cu viteza aratata de GPS, la 60 km/h la bord aveam de fapt 54, la 100 indicat pe bord gps-ul arata 92, samd
                    Although people think so.... Kurt is not dead !!!!

                    Comment


                    • #11
                      @ golanu si reimond: mea culpa, imi torn cenusa in cap... eroarea o fi in jur de 8%...
                      eu la 110 pe bord am avut pe gps 102. acuma c-o fi 7%, c-o fi 9%...ideea e ca ni se arata un pic mai mult. ceea ce nu-i rau, de multe ori
                      ce pot sa va spun sigur, nu va faceti griji, asa fac toate masinile mai noi. si vw, opel, bmw, peugeot, toate arata mai mult.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #12
                        eu intrebasem ca sa stiu cam cu cat pot sa merg peste viteza limita in localitate (indicata de vitezometru) dar sa nu depasesc viteza limita reala de asta am intrebat daca e 7% sa stiu ce calcule imi fac , da cred ca mai bine ma las de calcule ca e mai sigur. mersi de raspunsuri.
                        Don't touch! Never ever steal
                        Unless you're in for the kill

                        Comment


                        • #13
                          pai ori 7 ori 8%, diferenta e de 4km/h...se merita stressul sa mergi cu acul fix la 62-63 ca sa nu iei amenda? nu mai bine mergi cu maxim 55-60 si stii o treaba? ca 1km/h in plus la 60km/h inseamna ca mergand constant 20km, in loc sa-i faci in 20 de minute, ii faci in 19minute si 40 de secunde. ce sa zic, mare avantaj...
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #14
                            asa este seba, numa ca uneori mai uit piciorul pe acceleratie si mai sare de 60, si am trecut pe langa radar asa o data si eram cam nelinistit. la timp clar nu e un castig, dar mie mi se pare mai stresant sa nu depasesc 60, decat sa nu depasesc 64 sa zic asa, ca mi se mai intampla. .
                            Don't touch! Never ever steal
                            Unless you're in for the kill

                            Comment


                            • #15
                              ) ahahahahaha
                              Although people think so.... Kurt is not dead !!!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google