ce inseamna sa subturezi un 1.5 dci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by mae View Post
    Mai iese cate un fum negru lacate un diselache cand accelereaza. E de la asta ca porneste cu acceleratie puternica din ture joase plus e motorul mai obosit.
    din cate stiu eu iese fum in momentul in care "intra" turbina, acel fum fiind pana atunci depus pe palele turbinei. Din acest motiv este recomandat ca din cand in cand la fiecare mie de km, sa mai faci si cateva zeci de kilometri cu cel putin 3000 - 3500 de ture.
    In caz contrar se depun acele resturi din ardere pe paletele turbinei si se descentreaza => probleme cu turbina.

    cel putin asa mi-au explicat si mie niste prieteni mecanici la dacia

    Comment


    • #17
      Originally posted by mouseinPAS View Post
      Am gasit articolul asta intr-o revista primita intr-un tren pe distanta Bucuresti - Iasi, acum 1 an si ceva ce-i drept. Pe atunci nu aveam masina cu motorizare diesel, dar am zis sa o pastrez ca mai avea si alte articole interesante. In ideea ca poate ajuta si pe altii, va doresc spor la lectura

      <<MOTORUL DIESEL - DE LA FOLCLOR LA EXPLOATAREA CORECTA

      Exista numeroase discutii referitoare la modul de exploatare a motorului diesel in traficul real, discutii in cadrul carora se vehiculeaza destule adevaruri, dar care contin si mult folclor, asa ca o sa incercam sa analizam si sa structuram putin aceste idei, astefl incat oricine foloseste un automobil cu motor diesel sa o faca asa cum trebuie. Si probabil o sa scapam de multe aberatii care se aud, cum ca motorul diesel, mai ales cel cu turbo, ar fi mai putin fiabil, ca turatiile ridicate dauneaza, ca iarna nu porneste si asa mai departe...
      Diferentele esentiale in exploatarea unui motor diesel fata de un propulsor similar, dar alimentat cu benzina, apar din constructia si principiile de functionare diferite. Dieselul porneste doar prin comprimarea combustibilului in camera de ardere, motorul pe benzina este pornit prin scanteile provenite de la bujii.
      Dieselul, pentru a obtine performante similare cu propulsorul pe benzina, are nevoie de supraalimentare, ca atare constructia sa este ceva mai complicata, de unde si legendele care apar, ca atunci cand dieselul cade, costurile de reparatie sunt mari. In general, un motor diesel modern common-rail are printre principalele componente o pompa de injectie de inalta presiune, injectoare, bujii incandescente, un intercooler si o turbina, precum si diversi senzori, ingenios "aranjati" in jurul blocului motor. Fara indoiala, majoritatea sunt piese de inalta tehnicitate, asadar sunt scumpe... Pompa de injectie apare si la motorul pe benzina, dupa cum unele propulsoare cu aprindere prin scanteie pot fi si supraalimentate cu turbo. Asemanarile se opresc insa aici... Ce inseamna o exploatare rationala a motorului diesel? Foarte succint insemna o pornire si o folosire normala, o intretinere regulata si conforma cu manualul de service, precum si o oprire corecta. Respectarea unor reguli simple de utilizare a unui motor diesel, in functie de anotimpurile anului, duce la o viata lunga si lipsita de griji a acestuia si implicit a proprietarului masinii respective.

      Pornirea

      Pe timp de vara, pornirea unui motor diesel se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi din bord, se actioneaza cheia pentru pornirea motorului. Se asteapta cateva secunde pentru stingerea martorului de presiune a uleiului, dupa care se poate demara automobilul. Orice alte artificii facute la pornire sunt inutile si incorecte. Iarna, trebuie indeplinite minime conditii pentru o pornire usoara si fara probleme a motorului diesel: bateria in stare buna, bujiile incandescente functionale si obligatoriu motorina de iarna in rezervor. Daca aceste conditii sunt indeplinite, pornirea se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi si a martorului de functionare a bujiilor incandescente (poate dura mai mult, in functie de temperatura de afara), se inchid toti consumatorii inutili (radio, lumini, etc), se actioneaza cheia de contact. Motorul trebuie sa porneasca fara probleme din prima incercare. Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului. Important: bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambianta! Uzual, temperatura prag de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi tip si marca; in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cu caracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub 0, timpul cat sta aprins martorul este mai mare.

      Exploatarea

      Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna. Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia de cuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importante la nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru). Nu dorim sa intram in explicatii tehnice, ci ne vom rezuma la a explica modul cum trebuie utilizat motorul corect. Totusi, trebuie mentionat un fenomen daunator ce apare datorita turbinei, cunoscut intre specialisti sub denumirea de "surge". "Surge" este situatia in care turbina livreaza mai mult aer decat poate motorul sa inghita in acel moment, ceea ce cauzeaza un surplus de aer in admisie. Urmarea imediata: valuri de presiune inapoi in turbo, favorizand aparitia fenomenului de "forfecare" a axului sau paletelor turbinei, deci distrugere iminenta.
      Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit "surge"... Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva.

      Oprirea

      Se pare ca o cauza importanta a cedarii turbinelor la motoarele diesel este si oprirea incorecta a acestora, in ciuda specificarii metodei de oprire in toate cartile tehnice ale automobilelor diesel. Asadar, dupa rulajul indelungat in regim de autostrada, la turatii ridicate, sau urban cu semafoare frecvente, odata ajunsi la destinatie nu orpiti motorul imediat! Racirea brusca a turbinei poate afecta buna functionare a acesteia, cu efecte din cele mai neplacute la nivelul lagarelor, adica scoaterea din uz a turbinei. Corect si recomandat este ca la sosirea la destinatie sa lasam motorul sa "rasufle" putin, ca turbina sa se raceasca. E suficient un minut la ralenti pentru a prelungi viata turbinei: pana stingeti radioul si va adunati ce aveti de luat din masina, lasati motorul sa mearga, o sa va bucurati de el mai mult timp.

      Intretinerea

      Dincolo de faptul ca trebuie urmate indicatiile din cartea de service, cu privire la intervalul reviziilor, se recomanda un ulei bun si consumabile de calitate. Important pentru sanatatea motorului si in special a turbinei este filtrul de aer: daca turbina prinde numai putin praf e suficient pentru a se distruge rapid. Utilizati doar consumabilele recomandate de constructor, un ulei neconform sau un filtru de aer prost pot distruge turbina si uzeaza motorul, un filtru de motorina de calitate indoielnica poate duce la distrugerea pompei de injectie, cu costuri de reparatie foarte mari. Nu este de neglijat nici calitatea motorinei folosite: practici ca cele uzuale pe la noi, adica folosirea motorinei cumparate de pe la diversi soferi de camion sau de prin statii de combustibil anonime, poate avea efecte neasteptat de proaste pentru motorul diesel. Alimentati cu motorina buna, adecvata sezonului, chiar daca este usor mai scumpa: cativa euro economisiti nu justifica reparatii de mii de euro la motor...
      Robert ADAM >>
      multumesc foarte mult de aceste informatii, sunt cu adevarat utile!

      Comment


      • #18
        Foarte interesant postul din revista despre motoarele deasel, am citit tot si chiar am descoperit lucruri noi cum as putea exploata motorul meu deasel la capacitatea lui maxima de viata, eu schimb treptele de viteza la aproximativ 2500 rpm si o data la 1000 km ii mai dau o forja de 2 -3 km la 3500 4000 rpm
        sigpic

        Comment


        • #19
          Eu am condus un RENAULT DCI masina pe firma cu 240000k la bord alergata prin Bucuresti ,in tara si in afara si nu am stat niciodata sa las sa se raceasca turbina pt ca nu aveam timp si turbina nu a avut nimic ,merge si acum fara probleme.Cred ca depinde daca unui motor ii dai ce trebuie la timp si de calitate nu va face probleme.

          Comment


          • #20
            uite de aia ni se strica masinile ... 10 oameni zic si explica fenomenele fizice ce se intampla in motor si cum trebuie manevrat un anume tip de motor si apar 1 2 care zic io am facut 129872943756 catralioane km si nu am facut ca voi prostilor, va bateti capu degeaba, daca ii schimbi placutele la timp nu se strica turbina

            si vine omu, citeste, si zice lasa ma ca merge el ca si la altii au mers, nu stau ca paranoicii aia sa stau 1 min inainte sa opresc motorul

            ne meritam soarta ;)
            sigpicMy ride

            Comment


            • #21
              Eu am scris ce am facut,nu am obligat pe nimeni sa faca ca mine.Nu ma laud ca am condus zeci de mii de km dar cred ca pentru asta e forumul ca fiecare sa isi spuna propria experienta nu ce a citit prin revista!!!!!!!!

              Comment


              • #22
                interesant articolul
                My Ride BR 86 TIV Mai Furios Si Mai Iute

                Comment


                • #23
                  oricum , daca masina era pe firma si daca se strca la 120 000 km nu te deranja f. tare ca pana la urma erai doar angajat acolo si daca se strica luai alta masina...
                  Originally posted by 72dcu View Post
                  Eu am condus un RENAULT DCI masina pe firma cu 240000k la bord alergata prin Bucuresti ,in tara si in afara si nu am stat niciodata sa las sa se raceasca turbina pt ca nu aveam timp si turbina nu a avut nimic ,merge si acum fara probleme.Cred ca depinde daca unui motor ii dai ce trebuie la timp si de calitate nu va face probleme.

                  Comment


                  • #24
                    Bravooo

                    Originally posted by mouseinPAS View Post
                    Am gasit articolul asta intr-o revista primita intr-un tren pe distanta Bucuresti - Iasi, acum 1 an si ceva ce-i drept. Pe atunci nu aveam masina cu motorizare diesel, dar am zis sa o pastrez ca mai avea si alte articole interesante. In ideea ca poate ajuta si pe altii, va doresc spor la lectura

                    <<MOTORUL DIESEL - DE LA FOLCLOR LA EXPLOATAREA CORECTA

                    Exista numeroase discutii referitoare la modul de exploatare a motorului diesel in traficul real, discutii in cadrul carora se vehiculeaza destule adevaruri, dar care contin si mult folclor, asa ca o sa incercam sa analizam si sa structuram putin aceste idei, astefl incat oricine foloseste un automobil cu motor diesel sa o faca asa cum trebuie. Si probabil o sa scapam de multe aberatii care se aud, cum ca motorul diesel, mai ales cel cu turbo, ar fi mai putin fiabil, ca turatiile ridicate dauneaza, ca iarna nu porneste si asa mai departe...
                    Diferentele esentiale in exploatarea unui motor diesel fata de un propulsor similar, dar alimentat cu benzina, apar din constructia si principiile de functionare diferite. Dieselul porneste doar prin comprimarea combustibilului in camera de ardere, motorul pe benzina este pornit prin scanteile provenite de la bujii.
                    Dieselul, pentru a obtine performante similare cu propulsorul pe benzina, are nevoie de supraalimentare, ca atare constructia sa este ceva mai complicata, de unde si legendele care apar, ca atunci cand dieselul cade, costurile de reparatie sunt mari. In general, un motor diesel modern common-rail are printre principalele componente o pompa de injectie de inalta presiune, injectoare, bujii incandescente, un intercooler si o turbina, precum si diversi senzori, ingenios "aranjati" in jurul blocului motor. Fara indoiala, majoritatea sunt piese de inalta tehnicitate, asadar sunt scumpe... Pompa de injectie apare si la motorul pe benzina, dupa cum unele propulsoare cu aprindere prin scanteie pot fi si supraalimentate cu turbo. Asemanarile se opresc insa aici... Ce inseamna o exploatare rationala a motorului diesel? Foarte succint insemna o pornire si o folosire normala, o intretinere regulata si conforma cu manualul de service, precum si o oprire corecta. Respectarea unor reguli simple de utilizare a unui motor diesel, in functie de anotimpurile anului, duce la o viata lunga si lipsita de griji a acestuia si implicit a proprietarului masinii respective.

                    Pornirea

                    Pe timp de vara, pornirea unui motor diesel se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi din bord, se actioneaza cheia pentru pornirea motorului. Se asteapta cateva secunde pentru stingerea martorului de presiune a uleiului, dupa care se poate demara automobilul. Orice alte artificii facute la pornire sunt inutile si incorecte. Iarna, trebuie indeplinite minime conditii pentru o pornire usoara si fara probleme a motorului diesel: bateria in stare buna, bujiile incandescente functionale si obligatoriu motorina de iarna in rezervor. Daca aceste conditii sunt indeplinite, pornirea se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi si a martorului de functionare a bujiilor incandescente (poate dura mai mult, in functie de temperatura de afara), se inchid toti consumatorii inutili (radio, lumini, etc), se actioneaza cheia de contact. Motorul trebuie sa porneasca fara probleme din prima incercare. Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului. Important: bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambianta! Uzual, temperatura prag de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi tip si marca; in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cu caracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub 0, timpul cat sta aprins martorul este mai mare.

                    Exploatarea

                    Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna. Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia de cuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importante la nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru). Nu dorim sa intram in explicatii tehnice, ci ne vom rezuma la a explica modul cum trebuie utilizat motorul corect. Totusi, trebuie mentionat un fenomen daunator ce apare datorita turbinei, cunoscut intre specialisti sub denumirea de "surge". "Surge" este situatia in care turbina livreaza mai mult aer decat poate motorul sa inghita in acel moment, ceea ce cauzeaza un surplus de aer in admisie. Urmarea imediata: valuri de presiune inapoi in turbo, favorizand aparitia fenomenului de "forfecare" a axului sau paletelor turbinei, deci distrugere iminenta.
                    Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit "surge"... Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva.

                    Oprirea

                    Se pare ca o cauza importanta a cedarii turbinelor la motoarele diesel este si oprirea incorecta a acestora, in ciuda specificarii metodei de oprire in toate cartile tehnice ale automobilelor diesel. Asadar, dupa rulajul indelungat in regim de autostrada, la turatii ridicate, sau urban cu semafoare frecvente, odata ajunsi la destinatie nu orpiti motorul imediat! Racirea brusca a turbinei poate afecta buna functionare a acesteia, cu efecte din cele mai neplacute la nivelul lagarelor, adica scoaterea din uz a turbinei. Corect si recomandat este ca la sosirea la destinatie sa lasam motorul sa "rasufle" putin, ca turbina sa se raceasca. E suficient un minut la ralenti pentru a prelungi viata turbinei: pana stingeti radioul si va adunati ce aveti de luat din masina, lasati motorul sa mearga, o sa va bucurati de el mai mult timp.

                    Intretinerea

                    Dincolo de faptul ca trebuie urmate indicatiile din cartea de service, cu privire la intervalul reviziilor, se recomanda un ulei bun si consumabile de calitate. Important pentru sanatatea motorului si in special a turbinei este filtrul de aer: daca turbina prinde numai putin praf e suficient pentru a se distruge rapid. Utilizati doar consumabilele recomandate de constructor, un ulei neconform sau un filtru de aer prost pot distruge turbina si uzeaza motorul, un filtru de motorina de calitate indoielnica poate duce la distrugerea pompei de injectie, cu costuri de reparatie foarte mari. Nu este de neglijat nici calitatea motorinei folosite: practici ca cele uzuale pe la noi, adica folosirea motorinei cumparate de pe la diversi soferi de camion sau de prin statii de combustibil anonime, poate avea efecte neasteptat de proaste pentru motorul diesel. Alimentati cu motorina buna, adecvata sezonului, chiar daca este usor mai scumpa: cativa euro economisiti nu justifica reparatii de mii de euro la motor...
                    Robert ADAM >>
                    bravo domnule asa da explicatii si idei....tine-o tot asa

                    Comment


                    • #25
                      subturat motorul dci -colmateaza egr ,apar uzuri .catalizatorul se deterioreaza incet

                      Comment


                      • #26
                        Vezi tabelele care le-am pus la secțiunea 85 cp - Fiabilitate sunt edificatoare.

                        Comment


                        • #27
                          mousein esti tare domnule!JOS PALARIA!!!!Din astia avem nevoie pe forum!!!!
                          RESPECT!!!!!!!!!!!!!!!!

                          Comment


                          • #28
                            desi mai sunt si unele inadvertente, o mare parte din relatarile lui @mouseinpas sunt adevarate acum, referitor la subturarea unui diesel pot sa spun ca urmarile nu sunt foarte grave, deci daca mergi cu el incet, batraneste cum se spune schimbi intre 1500-2000 de ture mare lucru nu se intampla doar ca turbina nu prea e pusa la treaba, ea de invartit se invarte din momentul in care ai pornit motorul numai ca ea produce boost de pe la 1800 rpm turatia de la care iti face presiune depinde si de cum e reglat actuatorul, dar in general cam asta e turatia de la care incepe sa isi faca treaba si in timp se poate bloca VNT-ul care nu prea mai lucreaza daca turbina nu e pusa la treaba si hai sa zicem ca omori si tampoanele mai repede de la trepidatii, ce spun unii ca se infunda EGR-ul, ca se duce catalizatorul, ca se strica motorul sunt povesti, EGR-ul se poate bloca de la mizerie si uzura, indiferent daca mergi tare sau incet, catalizatorul la fel se duce indiferent de stilul de mers, in schimb motorul daca nu il forjezi te tine mai mult.

                            Comment


                            • #29
                              dati-mi voie sa va contrazic. daca mergi subturat distrugi catalizatorul, infunzi si egr-ul si provoci si uzura prematura motorului.

                              In timpul rularii subturat amestecul de carburant (combustibil + aer) injectat in motor este afectat si nu se produce o ardere completa, rezultand depuneri cunoscute sub numele de calamina.
                              O parte din aceasta se depune in motor afectand combustia si ungerea, iar o parte este transmisa prin evacuare pana in catalizator. Aici se depune pe sitele din interiorul acestuia, astfel infundandu-l. O infundare a catalizatorului duce la eliminarea defectuoasa a gazelor si caldurii din motor, ceea duce la scaderea puterii acestuia.
                              De asemenea aceasta infundare a catalizatorului are ca efect si valoarea mare a noxelor emanate de motor.



                              ps:cat vreti sa va tina un motor daca-i corect intretinut? garantez ca un motor de logan diesel va tine 20 de ani (in jur de 20.000 km pe an) , dar tabla si multe altele nu...
                              Last edited by Costi-bc; 1 September 2010, 03:19.
                              o/____\o
                              (i)
                              .........

                              Comment


                              • #30
                                Atașez din nou tabelel cu raportul turație-cuplu-putere se vede clar cam pe unde trebuie să ți mașina în mers. Tabele sunt date Renault eu doar le-am colorat ca să iese bai bine în evidență, sunt pentru dci 85.
                                Se vede clar sub 1750 nu ai ce căuta în mers ideal este să o ți între 2000 și 2750 poți accelera până la 3250 doar dacă ai nevoie în trafic și e urgență mai departe doar în a 5-a pe autoband dacă vrei să vezi unde este viteza maximă peste această valoare 3750 nu are nici un sens pentru că puterea scade mult și este un consum inutil de combustibil. Interesant este să schimbi viteza în așa fel încât turația să nu scadă sub 1750 deci peste 2500 ideal la 2750.
                                Attached Files
                                Last edited by tedugoromania; 1 September 2010, 10:06.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google