ce inseamna sa subturezi un 1.5 dci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Atașez din nou tabelel cu raportul turație-cuplu-putere se vede clar cam pe unde trebuie să ți mașina în mers. Tabele sunt date Renault eu doar le-am colorat ca să iese bai bine în evidență, sunt pentru dci 85.
    Se vede clar sub 1750 nu ai ce căuta în mers ideal este să o ți între 2000 și 2750 poți accelera până la 3250 doar dacă ai nevoie în trafic și e urgență mai departe doar în a 5-a pe autoband dacă vrei să vezi unde este viteza maximă peste această valoare 3750 nu are nici un sens pentru că puterea scade mult și este un consum inutil de combustibil. Interesant este să schimbi viteza în așa fel încât turația să nu scadă sub 1750 deci peste 2500 ideal la 2750.

    Comment


    • #32
      stati putin sa o lamurim, daca mergi subturat asta nu inseamna ca arderea nu se produce complet, pur si simplu pana nu intra turbina in boost motorul merge ca un diesel normal aspirat, treaba cu calamina nu e nici ea adevarata pentrua ca ea se depune oricum pe pistoane, pe supape, practic in toata camera de ardere indiferent de cum mergi, este un reziduu rezultat in urma arderii care apare la toate motoarele cu aredere interna si daca spuneti ca la regimuri joase arderea nu e completa, ce credeti ca se intampla la regimuri mari cand iese fum negru de motorina nearsa, aia e ardere completa ? oricum la nici un motor arderea nu e completa 100% iar dieselu are un randament mai bun decat benzina datorita presiunii mari la care se produce explozia si implicit arderea. Treaba cu catalizatorul la fel nu prea e adevarata ca ala se infunda oricum indiferent de cum mergi, singura parte buna e ca la EURO 3 cum am si eu pe masina poti sa-l anulezi si sa nu iti dea nici o eroare in bord ca la EURO 4 sau peste, unde exista si o sonda de stare catalitica plasata dupa catalizatoare. Acum ca si turartie ideala de mers la un dci si cu un consum mic eu zic ca ar fi undeva este intre 2000-2500 rpm. Despre motoare eu pot discuta mult si bine ca le-am vazut, desfacut, reparat reconditionat si diesel si benzinare asa ca ... bafta si sa auzim numai de bine.
      Last edited by wheelman2010; 1 September 2010, 14:40.

      Comment


      • #33
        sunt interesante, de invatat si de stiut!!! mii de multumiri celui care a venit cu ideea pentru diesel!
        lipsa text

        Comment


        • #34
          Originally posted by wheelman2010 View Post
          stati putin sa o lamurim, daca mergi subturat asta nu inseamna ca arderea nu se produce complet, pur si simplu pana nu intra turbina in boost motorul merge ca un diesel normal aspirat, treaba cu calamina nu e nici ea adevarata pentrua ca ea se depune oricum pe pistoane, pe supape, practic in toata camera de ardere indiferent de cum mergi, este un reziduu rezultat in urma arderii care apare la toate motoarele cu aredere interna si daca spuneti ca la regimuri joase arderea nu e completa, ce credeti ca se intampla la regimuri mari cand iese fum negru de motorina nearsa, aia e ardere completa ? oricum la nici un motor arderea nu e completa 100% iar dieselu are un randament mai bun decat benzina datorita presiunii mari la care se produce explozia si implicit arderea. Treaba cu catalizatorul la fel nu prea e adevarata ca ala se infunda oricum indiferent de cum mergi, singura parte buna e ca la EURO 3 cum am si eu pe masina poti sa-l anulezi si sa nu iti dea nici o eroare in bord ca la EURO 4 sau peste, unde exista si o sonda de stare catalitica plasata dupa catalizatoare. Acum ca si turartie ideala de mers la un dci si cu un consum mic eu zic ca ar fi undeva este intre 2000-2500 rpm. Despre motoare eu pot discuta mult si bine ca le-am vazut, desfacut, reparat reconditionat si diesel si benzinare asa ca ... bafta si sa auzim numai de bine.
          da ok da EGR si turbina ce zic de turatiile mici la care se depune calamina pe ele ? dai forja cureti EGR si turbina. cam asta e cu dci si cu forja

          Comment


          • #35
            Vedeți că fiecare tip de mașină are diferite caracteristici tehnice ce e bun pentru Logan nu e la fel pentru WV, Ford, Fiat....la camioane, am văzut niște tabele, unele au cuplu maxim de pe la 750 turații până pe la 2000-2500, practic pleci cu un cuplu maxim la Logan avem altceva de ex.:
            la 4541 tuații ai cuplu cât la 1000 adică 100 nm eficiență ca și la relanti
            4000=1334 adică 150 nm
            3750=1434 adică 162 nm
            3500=1500 adică 170 nm cam de aici și între aceste valori putem vorbi de o exploatare corectă
            2396=1900 adică 197,4 nm
            cuplul cel mai mare este la 2000 adică 199 nm
            Pentru cei foarte scrupuloși și dornici de comparații și învățat atașez un tabel edificator colorat de mine.
            Last edited by tedugoromania; 1 September 2010, 19:17.

            Comment


            • #36
              acelasi lucru este adevarat si pentru benzina in legatura cu acel cuplu motor , cam care ar fi o turatie adecvata pentru a iesi un consum dat ca acela de producator si binenteles de a avea cuplul necesar deplasarii fara sa faca masina trepidatii

              Comment


              • #37
                referitor la calamina in EGR va spun ca nu prea se poate, e adevarat ca EGR-ul se poate infunda dar nu cu calamina, cine a desfacut vreodata unul stie despre ce vorbesc, la fel si cu turbina treaba ca se curata la forja e folclor, chiar am desfacut de curand o turbina de 1.9 tdi celebrul ALH de 90 cp de la grupul VAG care avea VNT-ul blocat si a intrat in limp mode, peste 110 nu ii mai lua ( pentru cei ce nu stiu VNT inseamna : variable turbine geometry, adica turbina cu geometrie variabila ) pe care am reustit sa o curat si sa o fac sa mearga in parametrii dar numai dupa ce am desfacut-o bucati si apoi am curatat fiecare piesa in parte si culmea e ca il cunosc bine pe proprietar si stiu cum merge cu ea sub 3000-3500 rpm nu o lasa, iar pe afara o alearga la greu pe la 3500-4000 rpm, ceea ce pentru un diesel e destul de mult, asa ca mai explicati-mi si mie inca odata cum e cu curatarea turbinei la forja ???

                Comment


                • #38
                  Tabelul promis cu raportul turație - cuplu. Am împărțit pe mai multe secțiuni pentru a fi mai ușor de citit.
                  roșu = în nici un caz
                  galben = se poate, începi să intri în parametrii sau să ieși din ei, nu e perfect
                  verde = regimul normal de lucru cu toate că și aici putem împărți în două: până la 2750 unde este cel mai corect de exploatat și între 2750 - 3750 unde ești în parametrii dar nu pre merită 3750 fiind puterea maximă.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #39
                    domnu W nimeni nu contesta cunostintele dumneavoasta in motoare si turbine , dar de la a sti sa cureti turbine , egr-uri etc si pana la a sti exploatezi corect un motor e cale lunga. preventia nu-i tot una cu reparatia.
                    ca sa lamurim exemplul dumneavoastra cu turbina vnt. ea nu s-a infundat de la forje , de la turatii mari. s-a infundat cu siguranta dupa ce nu a mai functionat in parametri din alte motive si asa s-a depus calamina in exces pe ea.
                    atunci cand un motor dci se exploateaza corect intre 2000 si 3500 de ture arderea tinde sa fie cat mai complecta. fara fum , fara calamina. cand scoate fum la mers constant la aceste turatii atunci deja acel motor nu functioneaza in parametrii.
                    deci ca sa ne tina cat mai mult "ca nou" un dci asa trebuie exploatat

                    daca doriti exemple gasim sute , mii chiar. de ce dci-urile de pe scoala de soferi sau conduse "batraneste" de "mesteri atotstiutori" au diferite probleme cu injectoarele si cu turbina , iar celelalte exploatate corect (chiar si pe firme de distributie, etc) mult mai tarziu ?
                    de ce dupa o exploatare incorecta un timp al unui dci incepe sa nu mai traga bine si sa scoata fum daca o turezi , iar daca o "jaruiesti" cum trebuie isi revine ? de ce la itp cand se fac noxele se tureaza masina in 4000 ture si nu in 1500 ?
                    Last edited by Costi-bc; 2 September 2010, 20:28. Reason: Automerged Doublepost
                    o/____\o
                    (i)
                    .........

                    Comment


                    • #40
                      @costi_bc daca citeai mai atent ce am scris vedeai ca am recomandat ca si turatie optima de mers cu un dci intre 2000-2500 rpm si crede-ma ca stiu sa merg cu o masina fie ea diesel sau bezina si un motor dci nu se exploateaza corect intre 2000-3500 rpm la 3500 deja ai un consum mare si o forjezi aiurea. Acum iti spun ca si intre a forja aiurea o masina si a merge cu ea corect e o cale foarte lunga. Cunostintele mele in motoare nu are rost sa le punem in discutie, pentru ca nu cred ca e cazul. Treaba cu forja ca sa o cureti sau sa se desfunde este o tampenie, altele sunt metodele prin care se curata o turbina, iar treaba cu turatul masinilor la ITP nu are nici o legatura cu ce vorbim noi aici. Acum ce spui tu ca daca mergi batraneste se strica injectoarele, crede-ma ca e o aberatie, daca ai sti cum functioneaza si ce face un injector poate ai intelege.
                      Acum sa te lamuresc si cu VNT-ul pe care probabil ai vazut-o desfacuta poate doar in poze, mecanismul VNT nu se gripeaza de la calamina ca aia nu ajunge la paletele turbinei, el se poate intepeni indiferent de cum mergi de la funingine si de la restul de reziduri rezultate in urma arderii.

                      Comment


                      • #41
                        La Logan între 1750-2750 este cel mai recomandat pentru cuplu și consum rezonabil, în orice caz nu sub 1500 că este subturat rău de tot și nici peste 3750 puterea maximă.

                        Comment


                        • #42
                          Astăzi am încercat să văd unde se taie alimentarea și până unde se turază am ajuns la 5000 și atunci parcă a început să se dea în nas ca și cum ar fi înecată. Am ajuns la punctul în care nu mai alimentează a mai încercat cineva?

                          Comment


                          • #43
                            da. la dci de 65 de cai se taie aproape la 5000 . la benzinar la 6000 ...
                            o/____\o
                            (i)
                            .........

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by tedugoromania View Post
                              Astăzi am încercat să văd unde se taie alimentarea și până unde se turază am ajuns la 5000 și atunci parcă a început să se dea în nas ca și cum ar fi înecată. Am ajuns la punctul în care nu mai alimentează a mai încercat cineva?
                              Dap, si eu am incercat la un loganel dci de 65 cp. Am turat'o pana la 5000, apoi a inceput sa trepideze,si nu a mai urcat mai sus. Initial am crezut ca e limitata de vre'un senzor, sau ceva din ecu, apoi dupa o documentatie mai amanuntita am ajuns la concluzia ca este absolut normal sa fie limitata pentru va da'ti seama daca nu era, se faceam motorul varza.

                              Comment


                              • #45
                                subturarea la diesel

                                Io sunt femeie si la motoare nu ma pricep! Mai bine zis la astea, caci la Dacia cea veche, luata la mana a ... spea ma pricepeam la multe !!!
                                Fiindca sunt femeie si ma bag intre voi, barbatii, s-ar putea sa nu ma luati in seama. Poate daca va spun ca nu mai sunt asa tanara si am permis luat pe vremurile cand se facea scoala de soferi bine, nu ca acum! Si inteleg si de ce. Recunosc si eu ca, in trafic, unele femei nu au ce sa caute pe strada, la volan, fiindca nu stiu cum sa-si conduca limuzina si ne incurca si pe noi.
                                Legat de turatii, vreau sa va povestesc ce sfat am primit de la un electrician auto care mi-a verificat bateria pe masina, pe care o am de aproape 5 ani: sa merg undeva la tara, pe un drum drept si sa bag in viteza a 2-a, sa turez motorul ca pentru a 4-a si s-o tin asa ... un drum mai lung. Motivul, mi-a spus dumnealui, se curata motorul?, injectoarele? etc. ... bineinteles, mi-a zis ca va iesi un fum negru, mult timp si nu trebuie sa ma sperii.
                                Nu am facut asta si va astept cu raspunsuri sau lamuriri a acestei chestiuni.
                                Mentionez ca am, in rate inca, un Logan Diesel, Preferance, cu 60500 km la bord, care, sper sa nu-l deochi, nu mi-a creat nici o problema!
                                Multumesc!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google