-Ce Tip De Ulei Folositi? Dacia Logan : Intretinere Totul despre intretinerea Daciei Loganr. Uleiuri logan, filtre logan, placute de frana logan,consumabile logan etc. Ce Tip De Ulei Folositi? - Pagina 699 - Dacia Logan Forum
Dacia Logan Forum

Inapoi   Dacia Logan Forum > Forum Dacia Logan > Dacia Logan : Intretinere

Dacia Logan : Intretinere Totul despre intretinerea Daciei Loganr. Uleiuri logan, filtre logan, placute de frana logan,consumabile logan etc.

Atentie ::
Bine ai venit pe forumul LoganClub.ro Pentru a posta pe acest forum iti trebuie un user. Apasa aici pentru a-ti face un user. Dupa ce iti faci user nu uita sa activezi contul accesand casuta ta de email unde vei gasi un link. Daca vrei doar sa urmaresti discutiile fara a interveni selecteaza un forum de mai jos sau foloseste functia de search Pentru mai multe informatii legate de buna functionare a forumului va rugam cititi cu atentie aici

Ce Tip De Ulei Folositi?

Dacia Logan : Intretinere


Vezi Rezultatele Sondajului: Ce Tip de Ulei folositi?
Dacia Oil 287 14.73%
Elf 666 34.17%
Total 14 0.72%
Texaco Havoline 24 1.23%
Aral 94 4.82%
Mobil 142 7.29%
Castrol 444 22.78%
Motul 97 4.98%
Valvoline 37 1.90%
Repsol 10 0.51%
Mobil 1 134 6.88%
Alegatori: 1949. Nu poti vota in acest sondaj

Raspunde
 
Thread Tools
Vechi Saptamana trecuta   #13961
jrt
Initiat
 
Data inscrierii: 07-05-2017
Locatie: Romania
Motorizare : 1.0 sCe
Posturi: 31
Membru :
[Initiat]
Implicit

Citat:
Original a fost postat de Octavian Vezi Post
Aha...
Atunci asa sa fie. Daca vrei SynPower 5W40 vezi ca e la un pret imbatabil pe un site, 100 lei bidonul de 4 litri si 26 lei bidonu de 1L.

Daca vrei ceva mai scump, iti recomand si eu Mobil1 0W40, am mers multe schimburi cu el (inclusiv la tractor) un ulei bun (la Selgros il gasesti la pret bun, sub 40lei pe litru) .
Multumesc ptr. recomandare, nu caut sa fie mai scump ci mai bun. Mobil1 este un ulei de motor foarte bun, dar eu din cate am reusit sa citesc, in general nu exista diferente majore de la uleiul produs de o companie mare la alta. Toate uleiurile trebuie sa faca fata unor cerinte impuse, majoritatea companiilor producand uleiuri care sa respecte intocmai acele cerinte si nimic sau foarte putin peste. Foarte putine companii produc uleiuri care sa fie de-a dreptul exceptionale.

Chiar si pe graficele din articolul share-uit de mine, daca ne uitam, observam ca desi exista diferente intre acele uleiuri, sunt in mare parte nesemnificative - cu mici exceptii (Testul Four-Ball Wear si testul NOACK)

Eu am zis 'Valvoline', din simplu motiv ca s-a comportat bine, zic eu, la testul 'Four-Ball Wear' din articol, pe cand Castrol si Mobil1 nu prea. In restul testelor, Valvoline s-a situat in zona medie, ceea ce e bine. Nu vreau sa fiu inteles gresit, ca nu am interese ascunse sau ceva, doar ca imi motivez decizia si sper ca articolul acela sa ajute si pe altii.
jrt e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13962
gecmc94
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 10-04-2017
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dCi
Posturi: 458
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Este interesant articolul, mai ales că este scris de către un furnizor de uleiuri. Și care dă uleiul Mobil 1 pe cea mai proastă poziție. Inainte să sară fanii acestui ulei cu argumente, iată ce spune un expert in uleiuri despre testele artificiale.

Citat:
"The 4-ball test (ASTM D4172) is often used as a screening test for many different lubricant types that contain antiwear additives or similar base oil properties. Other tribo-mechanical bench tests are often used as well, including the Timken Test (ASTM D2782) and the Pin and V-Block (ASTM D2670). Because engines have different contact geometry, loads, metallurgy and speeds, numerous bench tests and test protocols are needed. It is not uncommon for several oils to be tested using two such methods and to find that the performance rankings between the oils to reverse (no correlation). This is why, among other reasons, Passenger Car Motor Oils and Heavy Duty Oils (diesel crankcase) are tested in actual engines using controlled methods such as ASTM D5533 Sequence IIIE and D5302 Sequence VE.

Jim Fitch, Noria Corporation"
Este un test bun pentru uleiuri de lubrefiere a mecanismelor, dar nu pentru motoare auto.

Last edited by gecmc94; Saptamana trecuta at 14:41. Motiv: Automerged Doublepost
gecmc94 e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13963
jrt
Initiat
 
Data inscrierii: 07-05-2017
Locatie: Romania
Motorizare : 1.0 sCe
Posturi: 31
Membru :
[Initiat]
Implicit

Asta nu stiam ca e test nespecific si lipsit de relevanta. Ar fi fain sa se mai distribuie astfel de informatii sau articole similare in privinta uleiurilor de motor.
jrt e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13964
dl_dr25
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 30-07-2007
Locatie: București
Motorizare : 1.5/70-2007 + 1.5/90 dci-2017
Posturi: 544
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Eu care am Valvoline ( capac albastru care am înțeles ca este aditivat de lubrizol dacă nu greșesc) sincer nu mă declar dat pe spate, cum am mai spus pe viitor o să încerc Fuchs de care sunt foarte încântat pe dci ul 2007 cu 150mii km.
Eu nu sunt genul să merg pe ce merge toată lumea, dacă nu erau așa mulți care foloseau Mobil îl încercam si eu pe acesta

Pt moderatori referitor la sondaj
Mai bine îl scoateți, pt mine nu are relevanță. Ex eu : am plecat cu Castrol ( la vot ) două schimburi, după Motul 7-9 schimburi, acum Fuchs si Valvoline.

Last edited by dl_dr25; Saptamana trecuta at 16:59. Motiv: Automerged Doublepost
dl_dr25 e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13965
mr.K
Loganist de 5 stele
 
mr.K's Avatar
 
Data inscrierii: 19-02-2008
Locatie: IASI
Motorizare : kerosen
Posturi: 21,018
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Citat:
Original a fost postat de gecmc94 Vezi Post
Este interesant articolul, mai ales că este scris de către un furnizor de uleiuri. Și care dă uleiul Mobil 1 pe cea mai proastă poziție. Inainte să sară fanii acestui ulei cu argumente, iată ce spune un expert in uleiuri despre testele artificiale.



Este un test bun pentru uleiuri de lubrefiere a mecanismelor, dar nu pentru motoare auto.
Un test facut de un dealer Amsoil, care scoate pe primul loc uleiurile Amsoil, e neconcludent pentru mine.
__________________

”În vremuri ale înşelătoriei universale, a spune adevărul este un act revoluţionar”. George Orwell
mr.K e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13966
Octavian
Loganist de 5 stele
 
Octavian's Avatar
 
Data inscrierii: 16-07-2007
Locatie: Arad
Motorizare : 1.4, 1.9 tdi
Varsta: 39
Posturi: 13,211
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Testele cu bila nu sunt relevante, la un test de aditiv minune au inlocuit uleiu cu sapun si cola...si surpriza, a iesit printre cele mai rezistente solutii la uzura.

Testele astea nu reproduc ce se intampla in motor. Hai sa vedem la ~100grC dus uleiu care din ele rezista mai bine la test, asta ar fi un aspect.
Mai sunt multe care lipsesc din test, dar n-are rost s-o lungim.
Octavian e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13967
jrt
Initiat
 
Data inscrierii: 07-05-2017
Locatie: Romania
Motorizare : 1.0 sCe
Posturi: 31
Membru :
[Initiat]
Implicit

Am gasit un articol, vechi ce-i drept, din '96, dar care pare sa fie relevant pentru discutia de aici.

Link : http://www.xs11.com/xs11-info/tech-t...otor-oils.html
jrt e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13968
mr.K
Loganist de 5 stele
 
mr.K's Avatar
 
Data inscrierii: 19-02-2008
Locatie: IASI
Motorizare : kerosen
Posturi: 21,018
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Oferta la Mobil 1 5w30ESP pe emag, 118 lei/4 litri, adicatelea mai putin de 30 de lei /litru.
Cine nu doreste, cu Elf si DaciaOil tot inainte!
__________________

”În vremuri ale înşelătoriei universale, a spune adevărul este un act revoluţionar”. George Orwell
mr.K e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13969
Cherubino
Loganist de 5 stele
 
Cherubino's Avatar
 
Data inscrierii: 07-06-2016
Locatie: Petroșani
Motorizare : 1,4MPI, Ambiance cu „servomușchi”
Varsta: 50
Posturi: 577
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Ravenol-ul SSL 0W-40 are deja 4000 km. Cred ca arata bine, deocamdata.
OW 40 (1).jpg
__________________
M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.
Cherubino e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13970
jrt
Initiat
 
Data inscrierii: 07-05-2017
Locatie: Romania
Motorizare : 1.0 sCe
Posturi: 31
Membru :
[Initiat]
Implicit

Si cu ce mi-a venit Dacia din fabrica, arata similar oleiul cu cel din poza ta pana in 6000-7000km. Dupa 8000, situatia era alta.
jrt e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13971
IancuMIC
Moderator
 
IancuMIC's Avatar
 
Data inscrierii: 22-10-2011
Locatie: GALATI
Motorizare : 1.6 16v, 1.5 dCi
Posturi: 11,290
Membru :
[Moderator]
Implicit

Nu prea e acelasi lucru; masina dumitale are cateva mii, iar aia a lui nea Cherubino are cateva zeci de mii bune. Peste suta, cred.
__________________
"Invata sa ai mereu un zambet ascuns in inima"

Last edited by IancuMIC; Saptamana trecuta at 11:59.
IancuMIC e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13972
jrt
Initiat
 
Data inscrierii: 07-05-2017
Locatie: Romania
Motorizare : 1.0 sCe
Posturi: 31
Membru :
[Initiat]
Implicit

Pai, acu are ~14000km si e uleiul negru carbune. Oricum, am inteles ca uleii astia de sinteza, au efect detergent si nu prea mai sunt sanse sa se formeze depuneri prin motor, mai ales daca e schimbat uleiul la interval de pana in 15,000 km.
jrt e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13973
mr.K
Loganist de 5 stele
 
mr.K's Avatar
 
Data inscrierii: 19-02-2008
Locatie: IASI
Motorizare : kerosen
Posturi: 21,018
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Cam orice ulei rezista bine cateva mii de km, intr-adevar, dupa 5-6 mii incepe sa se faca diferenta.
Uleiul dintr-un motor nou e ceva mai pplin de particule metalice, ca urmare a finisarii prin rodare e pieselor in miscare.
__________________

”În vremuri ale înşelătoriei universale, a spune adevărul este un act revoluţionar”. George Orwell
mr.K e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13974
Cherubino
Loganist de 5 stele
 
Cherubino's Avatar
 
Data inscrierii: 07-06-2016
Locatie: Petroșani
Motorizare : 1,4MPI, Ambiance cu „servomușchi”
Varsta: 50
Posturi: 577
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Eu pana anul trecut in septembrie, cand am pus Ravenol-ul, am avut doar Elf 5W-40 (asta a fost de fapt uleiul pe care l-a folosit in permanenta si primul proprietar al masinii si care era in motor la momentul in care am cumparat-o eu), pe care-l schimbam la 7500 km. N-am avut curiozitatea niciodata sa-i urmaresc evolutia in motor, asa cum faca acum cu Ravenol-ul, deci nu ma pot pronunta cum arata la un numar similar de kilometri parcursi cu el. Producatorul uleiului afirma ca acest Ravenol 0W-40 permite schimbarea sa la intervale de timp mai mari. Pentru ca investitia in acest ulei sa se justifice d.p.d.v. financiar, ar trebui ca urmatorul schimb sa nu fiu nevoit sa-l fac mai repede de 12-13000 km. De-asta am decis sa-l urmaresc la fiecare 1000 km, sa vad daca a meritat si daca voi continua in viitor cu acest ulei.

Citat:
Original a fost postat de IancuMIC Vezi Post
Nu prea e acelasi lucru; masina dumitale are cateva mii, iar aia a lui nea Cherubino are cateva zeci de mii bune. Peste suta, cred.
105338 mai exact, azi, 12 ianuarie, ora 11,03.
__________________
M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

Last edited by Cherubino; Saptamana trecuta at 12:03. Motiv: Automerged Doublepost
Cherubino e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13975
IancuMIC
Moderator
 
IancuMIC's Avatar
 
Data inscrierii: 22-10-2011
Locatie: GALATI
Motorizare : 1.6 16v, 1.5 dCi
Posturi: 11,290
Membru :
[Moderator]
Implicit

In general, depunerile (rasini, lacuri) dintr-un motor sun rezultatul unor procese de degradare ale uleiului, cum ar fi nitrarea, oxidarea.
Eu recomand o singura masura, pentru evitarea acestor neplaceri, cauzate de acele nenorocite depuneri; schimbarea uleiului la timp si folosirea unor filtre de calitate, capabile sa controleze substantele solide în intervalul 1 - 20 microni, chiar si mai mici. Contaminarea solida intr-un motor cu uzura normala ( se spune) se află în intervalul 1-20.
__________________
"Invata sa ai mereu un zambet ascuns in inima"
IancuMIC e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13976
Costi-bc
Loganist de 5 stele
 
Costi-bc's Avatar
 
Data inscrierii: 01-03-2010
Locatie: bacau
Motorizare : 1.6mpi/1.8tddi/1.9tdi
Varsta: 35
Posturi: 4,993
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

parca vorbiti din carti. ce filtre mai bune decat alea de "origine" ,din fabrica puse , sa puna omul ? si uleiul tot se innegreste intr-un hal fara de hal. nu e clar ? uleiul e prost. defapt e bun pentru cei care dau garantie 100.000 km maxim. dupa D-zeu cu mila si prostu cu banu.
__________________
o/____\o
(Oo\=i=/oO)
U.........U
Costi-bc e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13977
Cherubino
Loganist de 5 stele
 
Cherubino's Avatar
 
Data inscrierii: 07-06-2016
Locatie: Petroșani
Motorizare : 1,4MPI, Ambiance cu „servomușchi”
Varsta: 50
Posturi: 577
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Pai nenea Iancu n-a scris ca filtrele "de origine" nu sunt de calitate.
__________________
M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.
Cherubino e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13978
Costi-bc
Loganist de 5 stele
 
Costi-bc's Avatar
 
Data inscrierii: 01-03-2010
Locatie: bacau
Motorizare : 1.6mpi/1.8tddi/1.9tdi
Varsta: 35
Posturi: 4,993
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

adica tu de ce nu pui oloi de calitate "DACIA" ? Si il poti schimba "la timp" , adica 15-20.000 cat da producatorul. Ca e prea bun ? Folosesti si niste filtre de calitate cum e "singura recomandare" si vezi cat e de bine . nu ?
__________________
o/____\o
(Oo\=i=/oO)
U.........U
Costi-bc e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #13979
Cherubino
Loganist de 5 stele
 
Cherubino's Avatar
 
Data inscrierii: 07-06-2016
Locatie: Petroșani
Motorizare : 1,4MPI, Ambiance cu „servomușchi”
Varsta: 50
Posturi: 577
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Hei, sezi bland c-o iei pe aratura.
Unde ai citit tu ca eu as fi nemultumit de uleiul pe care-l am acum? Eu n-am fost nemultumit nici de Elf 5W-40, l-am schimbat pentru ca am vrut sa incerc si altceva.
Iar in ceea ce priveste filtrul, e tot de origine Renault, n-am trecut la alt model.
__________________
M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

Last edited by Cherubino; Saptamana trecuta at 01:11.
Cherubino e offline   Reply With Quote
Vechi 6 Zile in Urma   #13980
Costi-bc
Loganist de 5 stele
 
Costi-bc's Avatar
 
Data inscrierii: 01-03-2010
Locatie: bacau
Motorizare : 1.6mpi/1.8tddi/1.9tdi
Varsta: 35
Posturi: 4,993
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

aratura e buna pe creer. de ce te crezi tu centrul universului ? nu ziceam nici de elf nici de ce ai tu acum in motor. ziceam de oloi dacia .
20.000 km ... cu mama filtrelor nu face fata decat in garantie.
__________________
o/____\o
(Oo\=i=/oO)
U.........U

Last edited by Costi-bc; 6 Zile in Urma at 13:04.
Costi-bc e offline   Reply With Quote

Raspunde


Sari la Forum

Tags
folositi, tip, ulei

Thread Tools

Reguli de Postare
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies sunt On
[IMG] code este On
HTML code este Off


Fus orar: GMT +3. Acum este 06:13.


Rulează cu: vBulletin Versiune 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF

Politica de Securitate Google