Chiulasă

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Chiulasă

    Astăzi de dimineață când am pornit motorul s-a aprins martorul de check engine și câteva "rateuri". Am oprit-o și când am pornit-o, totul mergea normal. După vreo 50 de km parcurși check engine clipea și de auzeau pocnituri ca de revelion. Am oprit, am dus-o acasă tractată, am scos bobinele și surpriza(Poza atașată), o bobină topită. Am scos bujiile și am văzut că la cea unde era bobina topită, pe chiuloasă nu mai exista filet pentru a prinde bujia. Din ce cauza s-a întâmplat asta și unde găsesc chiuloasă? Merită să iau noua sau SH?
    Attached Files

  • #2
    Bujia de la bobina arsa o mai ai?

    Daca da, pune o foto sa vedem mai exact ce sa intamplat

    De la rateuri, ti-a smuls bujia cu filet cu tot...si tia prajit bobina

    Ar trebui sa vezi cu DDT ce eroare a inregistrat, sigur sunt rateuri distructive insa pot sa mai fie si alte erori

    Chiulasa daca o iei sh, trebuie verificata....planeitate supape ghiduri...si eventual rectificata

    Dar....cu filetul nui bai, sunt meseriasi care fac filet la bujii in chiulase fara prob, nu trebuie musai toats chiulasa....si se face rapid

    E mai importanta cauza rateurilor astea pt ca ea trebuie remediata principal, altfel face din nou....

    Bineinteles alte bobine...

    L.E : cred ca cel mai probabil e de la bobina respectiva, dar daca poti pune o poza cu bujia corespunzatoare sa vedem o "foto" a momentului in care a fost isprava....
    Last edited by Hirayama; 23 April 2017, 08:24. Reason: Automerged Doublepost

    Comment


    • #3
      S-ar putea să nu fi fost rateuri și să se auda așa din cauza bujiei care era scoasă

      Comment


      • #4
        Catalin, bujia nu avea cum sa fie scoasa decat daca nu era infiletata de la bun inceput

        Si nu a fost asa pt ca acum ai filetul rupt ( dupa cum zici ) si cred ca nimeni nu e atat de gura casca sa uite o bujie neinfiletata....


        In plus rateuri au fost, de aceea ai avut si "check engine" aprins


        Eu cred asa : bobina de la respectivul cilindru nu mai dadea scanteie ca lumea ( bobina obosita, apa/condens in putul bobinei stransa etc) ceea ce a dus la rateu pe cilindru respectiv combinat cu bujie stransa incorrect ( ori prea putin, ma indoiesc - cred ca a fost stransa prea tare, pana a inceput sa rupa din filet) a dus la smulgerea bujiei cu filet cu tot......

        Cauza e mai putin importanta.......mergi si incearca sa iti refaca filetul acolo ( se poate face dupa cum ti-am zis), cumpara un set nou de bujii si bobine la fel


        P.S : daca cilindru cu probleme e 4, vezi ca e posibil sa iti curga apa pe la duzele stropitoare direct pe bobina si in putul ei....verifica si treaba asta

        Comment


        • #5
          Problema a fost etansietatea bujiei. A mers asa pana caldura iesita din cilindru a topit bobina. Posibil sa se fi stricat filetul inca de la infiletarea bujiei.Si in reprezentanta se poarta infiletarea direct cu cheia.

          Trimis de pe al meu SM-G901F folosind Tapatalk

          Comment


          • #6
            cum infiletezi cu mina asa cum e saezata de jos la motorul ala ? abia ajunge keia dapai mina ?

            Comment


            • #7
              invarti de prelungitor, fara dinamometrica pe el . Cheia o pui cand nu mai ai forta cu mana. Si foarte important , strangi cursiv, fara socuri. Eu as merge pe o chiulasa la mana a doua , decat pe una carpita.

              Trimis de pe al meu SM-G901F folosind Tapatalk

              Comment


              • #8
                Originally posted by gherman.ovi View Post
                Problema a fost etansietatea bujiei. A mers asa pana caldura iesita din cilindru a topit bobina. Posibil sa se fi stricat filetul inca de la infiletarea bujiei.Si in reprezentanta se poarta infiletarea direct cu cheia.

                Trimis de pe al meu SM-G901F folosind Tapatalk
                Daca e cum zici ( ma indoiesc pt ca daca nu etansa, atunci dadea rateu si rasufla de cand ai pus bujia, nu faceai nici 1000 km cu bujia aia) atunci scapi usor doar cu rectificarea filetului (se pune filet nou, de otel)

                Comment


                • #9
                  Poti detalia etapa cu refacerea filetului ? chiar sunt curios .
                  Te intreb pentru ca la batrana Dacie 1310 am avut problema asta cu filetul la vreo 2 bujii iar batranu a facut alt filet dar automat a trebuit alta bujie cu reductie , sunt curios cum s-ar face acelasi filet in chiulasa de aluminiu basca si filet din otel .
                  sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                  Comment


                  • #10
                    Ei, da....pe vremuri se facea cu reductie....


                    Acum insa se curata complet filetul vechi de pe chiulasa, spanul se aspira/sulfa

                    Exista piese gata prefabricate din otel si/sau cupru, care constau intr-o teava/tub cu filet exterior si filet interior


                    In chiulasa, in locul curatat se face contra filet cu un tarod, in care va intra piesa de mai sus, folosind filetul exterior;

                    Piesa prefabricate se infileteaza in chiulasa in sens contrar infiletarii obisnuite


                    Odata infiletata, ramane filetul interior al piesei care are diametrul filetului bujiei


                    Si de aceea cand se destrange bujia, piesa nu se desfileteaza pt ca ea este stransa in chiulasa in sens invers......unii adauga si Loctite etc pt filetul exterior al piesei, ca sa-l solidarizeze mai bine in chiulasa


                    NB : piesa de metal care se fixeaza in chiulasa nu poate fi scoasa theoretic chiar daca ar fi insurubata in sensul obisnuit pt ca este stransa la un cuplu net superior celui la care se strange bujia si se foloseste si solutie blocanta......ca extra masura de siguranta, acestea au filet pe invers, adica se strang in sens contrar sensului obisnuit


                    Sper ca se intelege....nu ma pricep la cuvinte

                    Comment


                    • #11
                      Multumesc pentru detalii , foarte tare , poti salva chiulasa !
                      sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                      Comment


                      • #12
                        Până la urmă am cumpărat alt motor, fără bobine, fără bujii, fără distribuție, 1500 de lei, are 21000 km, cică. Arată bine motorul, am atașat doua poze. Întrebarea e alta, ce trebuie sa fac pentru omologare?
                        Last edited by KaTaMCV; 24 April 2017, 22:18.

                        Comment


                        • #13
                          daca e acelasi motor , trebuie factura la el , factura montare in service , si la rar se face testul de noxe . Eu asa stiam

                          Trimis de pe al meu SM-G901F folosind Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Ai ceva garantie la el? Daca dupa ce-i pui distributia, nu porneste sau merge prost?

                            Comment


                            • #15
                              Imi place abordarea ta, direct dintr-o bucata ! )))

                              Pai cred ca pt omologare iti trebuie actele motorului cumparat si seria lui trecuta in cartea masinii, adica la RAR.....

                              Acum ai un motor de rezerva .....)))))

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google