Coeficient Aerodinamic?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    pai uite ca ne intelegem acum logic, daca o masina cu Cx 0.4 are nevoie de 50cp sa mearga cu 100km/h si bea 7%, prin reducerea Cx-ului la 0.3, sa zicem, nu e logic ca nu va trebui sa mearga la fel de fortat motorul? adica ii va fi destul un 40cp, sa mearga 100km/h, deci va bea si ceva mai putin. ca exemplu, in 2008-2008, un logan a castigat michelin eco challengi prin montarea unei "mustati" sub bara fata, a 2 deflectoare la rotile din spate si a unor generatoare de vortex pe acoperis. Cx-ul a scazut de la 0.36 la 0.29. zegermans a spus asta ceva mai sus. ei, loganului aluia i-a scazut consumul cu cateva procente semnificative, in testele desfasurate cu acea ocazie. vorbim de mers legal, adica 90-100km/h. asta, pe de alta parte, inseamna si-un sut in coorul alora care traiesc cu falsa impresie ca aerodinamica ar conta doar la peste 200km/h. of course, loganul ala n-a prins suta in 5 secunde, dar uite ca 0.2 secunde de-acolo, juma' d elitru de dincolo, inseamna o crestere a eficientei masinii, per ansamblu.
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #17
      de pe la 40 kmh incepe sa conteze aerodinamica

      modificarile aero ale acelui logan se pot realiza homemade cu costuri foarte mici daca am avea macat 2 3 date aruncate pe o foaie

      Comment


      • #18
        @ Alessandro

        Din cate am citit, aerodinamica incepe sa conteze de pe la 75 - 80 km/h iar de la 120 km/h in sus, coeficientul aerodinamic incepe sa conteze semnificativ.

        Postase cineva pe forum (nu mai stiu daca aici sau pe alt forum) rezistenta la inaintare opusa de aer la Logan la 120 km/h e de 4 ori mai mare decat la 80 km/h.

        Probabil ca asta este si cauza pentru care la 110 - 120 km/l Loganul consuma semnificativ mai mult decat la 70 - 80 km/h.

        Imbunatatiri majore ale aerodinamicii Loganului, ar trebui insotite si de inlocuirea pinionului tr. 5 cu unul mai lung (de exemplu la benzina cu cel de diesel) - pentru a transpune semnificativ in consum imbunatatirea aerodinamicii masinii

        Comment


        • #19
          consumul nu poate fi scazut la infinit.

          pinionul de diesel scade consumul la viteze mari si foarte mari acolo unde ajuta aerodinamica

          Comment


          • #20
            alexule, stii acre-i problema? toti vor multe, dar sa nu faca ei, mai mult, cu 50ron investitie sa mearga 200km/h cu 3% consum. ete p... pt o masina de curse, doar pe partea de aerodinamica, muncesc unii 200 de ore in tunelul aerodinamic, cheltuie 10milioane de para si la final masina prinde suta cu 5 sutimi mai repede si viteza de top creste cu 2km/h, iar apasarea pe punti a crescut cu 2kg pe fiecare roata. mai mult, lumea nu-si ia 1.6, ca bea mult, ca e impozitul mare, ca ce-i trebe lui clima, abs, etc, iar dupa ce-si lua 1.4, umbla cum sa schimbe softul, cum sa puna clima, cum sa puna interne de 1.6, cum sa puna discuti pe spate, ca la final, vorba amicului "Bula" (acu'i footem si-o dunga verde pe peretele ala roz), pun gpl si pinion de dizal si-au dat o palma la un c@c@t. uite de asta nici nu-i de spus omului ce si cum trebuie facut, pt ca e evident ca nu va scadea drastic consumul, si nici nu va creste semnificativ topspeed-ul, mai mult, cum lucrurile "experimentale" nu ajung la rezultatul alore facute de fabrica, risti sa-ti auzi mai apoi ca l-ai facut sa-si strice banii aiurea, cand isi putea pune folie si pinion de dizal si daca-si scotea limitarea n tr5 la 1.4, mai prindea si vreo 250km/h...
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #21
              daca stau sa adun modificarile gasite pe aici si sa trag linie

              loganul produce benzina, calatoaresti in timp din cauza timpului negativ de franare al etrierilor de VAN, poti sa lansezi pe orbita o statie M.I.R datorita cuplului dat de o clapeta de Raba, si nu in ultimul rand sa iti iei zborul sustinut de arcuri taiate cu amortizoare stock si aerodinamica de vitan

              Comment


              • #22
                Marcs ai baut ceva? poate tu nu recunosti, dar unele din afirmatiile tale au macar 1% adevar in ele.

                Comment


                • #23
                  adevar 1 % da .... loganul produce benzina datorita ledurilor care au consum scazut

                  stii ce mi place ? ne dam si noi dupa cum bate vantul. se discuta vehement pe forumuri cand a aparut acea buza la PH2 cum ca nu este buna cum ca mareste consumul.
                  acum unul nu mai zice asta si toti au constatat ca masina este mai stabila si consuma mai putin.
                  ce i a facut sa schimbe parerea ?

                  pe aici pe la noi din pacate cam tot ce "zboara" se inghite nemestecat si ne miram de ce avem surprize ca ne trezim cu "indigestii" si aruncam o gramada bani pe "medicamente"

                  Comment


                  • #24
                    cum tot romanu-i specialist si vorbeste nedocumentat, sau fara sa gandeasca inainte, si-au dat cu presupusul de parca ei ar fi proiectat buza aia. in timp, au vazut ca porcul nu macane si nici vaca nu latra si-acum au inteles, sau macar au acceptat ca modificarea aia de fapt n-a stricat, ci a ajutat. tot din cauza unor "sulicanbergi" de-astia s-a scos consumul instant, remeber?
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #25
                      adevaru-i ca la un ambition 1.6, faci infarct in tr. 2 !! la WOT 25% sau chiar mai mult. dar atat de frumos arata 4% in tr. 5 la 80km/h ca-ti vine sa-l pupi. Pacat ca nu se poate pune si pe borduri mai noi, ca as fi vrut..

                      Buza aia ajuta si daca ai masina lasata? ca de consum ma doare nitel cand fac mia de kilometri pe weekend. Deh, mi-am luat nevasta de la Botosani

                      Comment


                      • #26
                        ajuta si daca este mai lasata...teoretic

                        mie parca nu mi vine sa dau 170 lei sa iau una. pe PH1 nu cade perfect pe bara

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by razvanamza View Post
                          adevaru-i ca la un ambition 1.6, faci infarct in tr. 2 !! la WOT 25% sau chiar mai mult. dar atat de frumos arata 4% in tr. 5 la 80km/h ca-ti vine sa-l pupi. Pacat ca nu se poate pune si pe borduri mai noi, ca as fi vrut..

                          Buza aia ajuta si daca ai masina lasata? ca de consum ma doare nitel cand fac mia de kilometri pe weekend. Deh, mi-am luat nevasta de la Botosani
                          Te ajuta spolerul, chiar si daca ai suspensii sport si garda la sol micsorata. Pentru rezultate semnificative in reducerea consumului, trebuie combinat cu un stil de condus economic (sa nu sari de 100 - 110km/h <cel mult 120>, folosirea formelor de relief, frana de motor, respectiv scos din viteza, utilizarea cat mai rara a pedalei de frana) - si vei constata o reducere a consumului - probabil un consum de genul 5.1 - 5.5 l/100 km (depinde si masina cat de incarcata o ai)

                          Comment


                          • #28
                            buza aia nu vine singura, ci cu deflectoare la rotile spate. si cum am mai spus, astea sunt doar o parte din modificari...
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #29
                              Foarte interesante sunt aripioarele ale pentru efectul vortex, insa de unde faci rost de ele si cine ti le lipeste/fixeaza?

                              Comment


                              • #30
                                ti le faci singur si ti le lipesti singur. nici o firma de "tiuning" nu-si bate capul ca designul lor sa aduca un at plus decat de imagine, deci daca ai gasi pe cineva sa ti le faca, te vor ajuta "maxim"... cand vrei ceva calumea apelezi la specialisti, sau iti faci singur. cum specialistii nostrii in fibra si chit nu sunt ingineri in aerodinamica si nici nu stiu sa se documenteze pe goagal altfel decat copiind forme fara sa le inteleaga functia, nu te astepta sa-ti faca cineva ceva calumea.
                                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google