Consum Cam Maricel(aparent)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Consum Cam Maricel(aparent)

    Salutare. Am cumparat recent un van cu motorul de care se vorbeste aici 1.5dci 70 cai. Masina e din 2007 si are in curand 81000 km. Am achizitionat-o de la al 3 lea (sau al doilea) proprietar intr-o stare nu f buna. Mai exact, electromotor belit, distributie neschimbata si care cam troncanea, revizie dumnezeu stie cand facuta . Ultimul proprietar om la 70 ani folosea masina sa care grane, condus f probabil la consum si oricum in zona rurala deci nu cred ca a vazut forja/viteze mari/autostrada si motorina Dumnezeu stie de unde.

    Am schimbat:
    Electromotor
    Distributie+antigel
    Kit curele agregate
    Pompa apa
    Componentele de la revizie normala+filtru motorina

    Inainte de operatii: motor zgomotos, tacanit , pornire greoaie SI UN CONSUM PE APLICATIA TORQUE CONECTATA PRIN OBD BLUETOOTH DE 9-10%. Consumul e asa in aplicatie, el in sine e cam 6%-6+%.

    Dupa operatii: motor ceva mai silentios, face in continuare zgomotul de care se plang toti intre 1500-2000 desi dupa revizie pana in primii 100 de km nu il mai facea(se auzea cam ca un mpi). CONSUMUL SURPRIZA: LA FEL ! Nu am vazut sub 8% pe obd nici sa il bati cu parul. Iar consumul in accelerare imi apare 20 si ceva in treptele 3,4 mai mult ca la benzinare vorbaia. OBD zice la fel iar REAL cam la fel poate un pic mai mare. Ciudatenia este ca obd nu e stricat de arata atat, iar masina nush ce are de consuma cam multicel ( instantul la mers 1800-2000 este de 6 si ceva pe obd si JUR NU E STRICAT OBD desi difera consumul fata de cel real).

    Acuma nu vreau sfaturi de condus ca eu o conduc ca lumea(croaziera 1700-2200, schimbat cam la 2500 sau mai sus) , dar patimesc din cauza celor de dinainte.

    VREAU SI EU SA IMI SPUNA CINEVA CE SA-I MAI FAC SA CONSUME MAI PUTIN(verificat/curatat egr, un drum cu mai multa motorina de autostrada mai pe la 3000 ture?). Injectoarele cica ar fi bune, asa zicea nenea la care am verificat masina cand am luat-o.


    (Din experienta anterioare, 1.5 dci 65 din 2007 l-am folosit vreo 15000 de km de la 120.000 la 135.000 nu am bagat un leu in el desi troncanea huruia etc si scotea si 5% si 3 si ceva% in afara si nu facea nicio figura pe obd si masina inainte de mine fusese intretinuta cel mult mediocru-revizii cel mult. Cu toate astea avea instanturi de 2 si ceva 3 si chiar era o placere sa mergi cu consumuri minuscule.)

  • #2
    NU ai fizic pe masina un debitmetru de carburant sa stie exact cat s-a consumat. Consumul raportat de Torque (pe OBD) nu e masurat, e calcultat dupa cativa parametrii, aproximari, estimari etc. Mai mult, trebuie sa intrii prin setari sa-i dai cilindreea (1.5) si tipul de carburant, altfel consumul e din start eronat.

    Ce valoare are Long Term Fuel Trim (Bank1)?
    Last edited by dr_p; 7 May 2014, 15:28.

    Comment


    • #3
      Nu folosesc prima oara torque asa ca varianta cu setarile cade din start. O sa ma uit la valoarea aia, dar ce reprezinta?

      Mai folosisem torque pe un van dci 65 si dadea consum macar apropiat +/-0.5l. Dar estimari de 12 cat am avut azi nu cred ca sunt ok.

      Comment


      • #4
        Catalizatorul foloseste excesul de hidrocarburi (HC), monoxidul de carbon (CO) si oxizii de Azot (NOx) si le reduce in CO2, N2, O2, adica gaze sigure pentru planeta. Pentru asta are nevoie de hidrocarburi nearse si de oxigen, dar motorul nu le poate elimina pe astea doua in acelasi timp. Ori e sarac amestecul si elimina exces de O2, ori e bogat si elimina HC.

        Aici intervine Short Term Fuel Trim care oscileaza in jurul lui 0% (valoroare din fabrica) fortand motorul sa mearga cand cu exces de carburant, cand cu exces de aer (O2), deci sa elimine si HC si O2. Senzorul de Oxigen de dupa catalizator raporteaza nivelul de O2 si "controleaza" STFT.

        Masina se poate gasi intr-o situatie de amestec sarac: aer fals pe undeva, nemasurat de MAS(Mass Airflow Sensor), pompa de carburant slaba, injectoare infundate etc. In toate situatiile e prea mult O2 pentru cat carburant este, deci catalizatorul nu poate functiona corect. STFT nu mai oscileaza, ci creste mult, 5-10-15-20%. Incearca sa adauge carburant ca sa scada nivelul de O2.

        Acum intervine LTFT (Long Term Fuel Trim), care creste si incearca sa mareasca excesul de carburant pentru ca STFT sa poata oscila din nou in jurul lui 0%. LTFT se modifica in timp, nu e instantanee, ba chiar se stocheaza in ECU, iar la urmatoarea pornire ECU stie direct cam cum mergea motorul ultima oara. Pana se incalzesc senzorii, motorul merge in bucle deschisa, fara feedback, ghidandu-se doar dupa LTFT.

        Total Fuel Trim= STFT + LTFT

        Cat timp LTFT reuseste sa tina STFT in jurul lui 0%, motorul merge absolut normal din pdv al ECU. E totusi posibil ca acesta stare de "exces de carburant" sa nu fie necesara si sa fie cauzata de diverse probleme ale masinii.

        Deci: LTFT pozitiv e o comanda sa adauge carburant, deci o conditie de amestec sarac. Cel putin asa crede calculatorul.

        Comment


        • #5
          Nimic din ceea ce spui tu nu imi afiseaza adica: short term, long term 1 si 2 nu citeste , probabil nu are senzorii pt asta.

          Uite in schimb ce info am si ar putea fi de folos:



          intrati cu incredere e link de dropbox

          Comment


          • #6
            mda, le-am incurcat eu. Eram cu gandul la benzinare si nu mi-am dat seama ca e vorba de diesel. Nici cand am zis "1.5"...

            Comment


            • #7
              Da, dar nu iti da vreo idee fuel flow de 2.0l/h la relanti , load 100% in relanti care nu scade nicicum si presiunea 100kpa la relanti ?

              Comment


              • #8
                la van-ul de 65cai probabil aveai debimetrul si foarte posibil sa fi suportat si consum instant. la van-ul care-l ai acum probabil citeste debitul de motorina care trece prin injectie, nu efectiv cel care arde. insemnand ca iti contorizeaza si returul.
                probabil de acolo eroarea
                Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                Comment


                • #9
                  Salutare maestre. Loadul 100% in relanti iti spune ceva? Unde sa verific daca are debitmetru? E ala din stanga senzorului de boost?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  Anulare DPF
                  Politica de Securitate Google