-Consum Ulei 1.5 DCi Dacia Logan : Motorizari diesel Consum Ulei 1.5 DCi - Dacia Logan Forum
Dacia Logan Forum

Inapoi   Dacia Logan Forum > Forum Dacia Logan > Dacia Logan : Motorizari diesel

Atentie ::
Bine ai venit pe forumul LoganClub.ro Pentru a posta pe acest forum iti trebuie un user. Apasa aici pentru a-ti face un user. Dupa ce iti faci user nu uita sa activezi contul accesand casuta ta de email unde vei gasi un link. Daca vrei doar sa urmaresti discutiile fara a interveni selecteaza un forum de mai jos sau foloseste functia de search Pentru mai multe informatii legate de buna functionare a forumului va rugam cititi cu atentie aici

piesenet.ro

Consum Ulei 1.5 DCi

Dacia Logan : Motorizari diesel


Raspunde
 
Thread Tools
Vechi 23rd December 2009   #1
lightage
Incepator
 
Data inscrierii: 22-12-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dCi
Posturi: 8
Membru :
[Incepator]
Icon4 Consum Ulei 1.5 DCi

Salut,

Am de cateva luni probleme cu consumul de ulei (nu pierde pe niciunde, nu se vede ulei la sau sub motor). Pentru inceput, 1l la 500 km. Recent, s-a agravat, 1l la 100 km iar masina a inceput sa nu mai mearga, adica apas acceleratia si se aude un tacanit la motor fara nici o putere. Uneori, daca insist, se misca. Dar cu fum ingrozitor. Diagnostic: turbosuflanta. Masina are 85 000 km, am inteles ca se mai intampla, m-am gandit sa o repar.

Reparatia a decurs in 2 faze. Mai intai, mi s-a curatat, reparat EGR-ul, avea probleme se pare. Intr-adevar, dupa aceea masina tragea, era o placere sa merg. Dar masurand nivelul uleiului dupa cateva zile.... acelasi sentiment de jale

Bine, n-am scapat, merg si repar turbosuflanta. Dupa care, sentimentul de putere a revenit, se auzea masina cum tragea cand apasam pedala, simteam diferenta.... Doar ca, la control, si mai mult ulei consuma....

Acum sunt in stadiul asta, a inceput iarasi ca uneori cand apas acceleratia sa tacane ceva la motor si sa nu traga (trebuie umblat din nou la EGR?), dar in cea mai mare parte a timpului masina raspunde bine la accelaratie. Insa umblu cu ulei dupa mine, sa completez cat de des trebuie.

La un moment dat va trebui rezolvata problema. Eu insa sunt putin sceptic la a mai baga o caruta de bani fara sa am siguranta ca se rezolva. De la service am obtinut 2 variante, nici una prea placuta: in cazul fericit e un segment dus si cu o segmentare scap, iar in cazul nefericit e afectat si vreun cilindru si atunci e mai complicat. Ce ziceti, are sens, sau pot avea surprize? Poate fi si altceva?

Multumesc...
lightage e offline   Reply With Quote
Vechi 23rd December 2009   #2
razvanypo
Loganist de 5 stele
 
razvanypo's Avatar
 
Data inscrierii: 31-12-2007
Locatie: bucuresti
Motorizare : 1.6
Varsta: 33
Posturi: 701
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

daca ti a cazut turbina in mod clar si cuzinetii......din moment ce consuma asa mult ulei
__________________
Asistenta: RAZVAN YPO - 0726240862 COSMIN CGK - 0767132803
razvanypo e offline   Reply With Quote
Vechi 23rd December 2009   #3
SUPERCAR
Loganist de 5 stele
 
SUPERCAR's Avatar
 
Data inscrierii: 25-12-2006
Locatie: Constanta
Motorizare : 1.5 dCI 90CP
Varsta: 34
Posturi: 4,644
Membru :
[Loganist de 5 stele]
[LoganClub Constanta]
Implicit

La doar 85000 km sa cada segmenti,cilindri...e ciudat.
SUPERCAR e offline   Reply With Quote
Vechi 23rd December 2009   #4
Octavian
Loganist de 5 stele
 
Octavian's Avatar
 
Data inscrierii: 16-07-2007
Locatie: Arad
Motorizare : 1.4, 1.9 tdi
Varsta: 38
Posturi: 13,174
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Daca nu scapa pe niciunde, turbina a fost facuta, poate fi un segment ciupit/bulit cu totul sau chiar mai rau (cum spun aia in service).
Tacanitu ala la motor cum se aude?
Cum a aparut acum cateva luni problema? Asa din senin, sau urmare a ceva, eu stiu, forja serioasa, o frana puternica de motor, etc.
Octavian e offline   Reply With Quote
Vechi 23rd December 2009   #5
lightage
Incepator
 
Data inscrierii: 22-12-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dCi
Posturi: 8
Membru :
[Incepator]
Implicit Completari

Problema a aparut fie din cauze naturale (am mai vazut pe net persoane carora le-a picat turbina la tipul asta de motor) fie in urma lucrarilor din service. Pe la 70 000 i-am schimbat distributia, cam tarziu poate. Inainte de asta, am avut o defectiune la furtunul de aspiratie turbo, care a fost inlocuit la reprezentanta dupa care intr-adevar am testat de cateva ori masina la 5000 de ture. In fine, la service-ul unde am fost acum, mi s-a spus ca era capacul de la filtrul de aer pus gresit si e posibil sa fi intrat mizerii pe acolo, aceasta fiind o potentiala cauza de defectiuni.

Tacanitul la motor e ceva ciudat, de regula iau repede piciorul de pe acceleratie de frica atunci cand il aud si se linisteste. Senzatia la volan e ca apesi pedala gresita, nimic nu se intampla la motor (adica sa miste masina). Dar dupa ce-au umblat baietii la EGR, o saptamana a fost bine, adica a avut legatura clar (de unde ma gandesc ca probabil asta era cauza, nu injectoarele sa zicem). Si am impresia ca sunt cel putin 2 defecte diferite, tacanitul la motor respectiv consumul de ulei.
lightage e offline   Reply With Quote
Vechi 23rd December 2009   #6
$$ilvviu
Loganist de 5 stele
 
$$ilvviu's Avatar
 
Data inscrierii: 31-12-2008
Locatie: Roman
Motorizare : Laguna 1.9DCI + Samurai 1.0
Varsta: 35
Posturi: 1,025
Membru :
[Loganist de 5 stele]
[LoganClub Roman]
Implicit

Ai verificat presiunea uleiului?
__________________
ECUFix
Please don't visit my homepage!
$$ilvviu e offline   Reply With Quote
Vechi 23rd December 2009   #7
Cezar
Loganist de 5 stele
 
Cezar's Avatar
 
Data inscrierii: 27-10-2007
Locatie: Romania - Bucuresti
Motorizare : 2 boi
Posturi: 10,042
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Daca motorul ar fi consumat 1l la 100 km, n-ai fi avut compresia necesara sa pornesti masina.
Sigur nu pierzi prin alta parte? te-ai uitat sub ea, sa vezi daca lasa urme, si daca da, pe unde...
Cezar e offline   Reply With Quote
Vechi 23rd December 2009   #8
margelatu
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 11-08-2008
Locatie: Roman
Motorizare : fara
Posturi: 2,228
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

uleiul ala sigur pleaca undeva. 1l la 500 km e foarte mult.daca ar fi sa-l arda ar trebui sa scoata fum de numai sta nimeni in spatele lui.pierde poate pe la turbina,dar si asa sunt foarte mari pierderile.
margelatu e offline   Reply With Quote
Vechi 23rd December 2009   #9
$$ilvviu
Loganist de 5 stele
 
$$ilvviu's Avatar
 
Data inscrierii: 31-12-2008
Locatie: Roman
Motorizare : Laguna 1.9DCI + Samurai 1.0
Varsta: 35
Posturi: 1,025
Membru :
[Loganist de 5 stele]
[LoganClub Roman]
Implicit

Ma gandesc la pompa de ulei care scapa presiune pe la ax sau cu arcul de retur decalibrat.
Nu mai are ungere suficienta la turbina, uzeaza imediat turbina si uleiul intra pe la axul turbinei in admisie.
__________________
ECUFix
Please don't visit my homepage!
$$ilvviu e offline   Reply With Quote
Vechi 24th December 2009   #10
lightage
Incepator
 
Data inscrierii: 22-12-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dCi
Posturi: 8
Membru :
[Incepator]
Implicit

Din primul moment cand am vazut ca pierd ulei, m-am tot uitat pe dedesubt, nici o picatura, deci uleiul e consumat.

Fum am intr-adevar in spate, mai ales cand calc pedala. Culoarea nu mi-e clara, ca e negru sau albastru.... trebuie un ochi mai experimentat.

Presiunea de ulei n-am verificat-o. Deci zici ca pot sa am surprize daca verific pompa de ulei? Am mai auzit ca din cauza asta se poate strica turbina... dar nu stiam ca se poate si pierde ulei inainte de a fi stricata turbina, iar acum consum ulei, cu turbina reparata. Poate fi de la pompa sau e sigur de altundeva?
lightage e offline   Reply With Quote
Vechi 24th December 2009   #11
$$ilvviu
Loganist de 5 stele
 
$$ilvviu's Avatar
 
Data inscrierii: 31-12-2008
Locatie: Roman
Motorizare : Laguna 1.9DCI + Samurai 1.0
Varsta: 35
Posturi: 1,025
Membru :
[Loganist de 5 stele]
[LoganClub Roman]
Implicit

Consumul de ulei banuiesc ca e de la turbina.
Care se uzeaza din cauza presiunii slabe a uleiului.
Sper sa ma insel, dar cred ca ai din nou turbina uzata.
__________________
ECUFix
Please don't visit my homepage!
$$ilvviu e offline   Reply With Quote
Vechi 28th December 2009   #12
lightage
Incepator
 
Data inscrierii: 22-12-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dCi
Posturi: 8
Membru :
[Incepator]
Implicit

Cred ca nu am turbina uzata din nou, ca abia ce am iesit din service de 200 km cu ea reparata. Cred ca este o alta explicatie, doar ca inca nu sunt deloc sigur care este.
lightage e offline   Reply With Quote
Vechi 28th December 2009   #13
gelica75
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 14-12-2007
Locatie: Bucuresti
Motorizare : diesel
Posturi: 490
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

la cat ulei spui ca consuma zici ca ai camion nu un logan ce este foarte ciudat din ce ai scris tu mai sus este ca nu ai pierderi ca masina nu scoate mult fum atunci masina este ok pana aici dupa parerea ta ,daca ar fi sa privim lucrurile din alt unghi la tine la acceleratie (demaraj) ar trebuie sa ai un mare fum albastru si miros de incins ceeea ce denota ca la tine ulei se arde odata cu motorina dar tot este foarte mult ulei inseamna ca nu ai numai un segment bulit ai mai multi ,eu te intreb masina ai avut-o de noua ?ce sa intamlat i-ai dat talpa pana ai rupt-o ?nu i-ai schimbat uleiul la timp?
nu stiu ce sa mai cred oricum parerea mea este sa desfaci motorul si sa il segmentezi daca scoate fum cum am spus.
gelica75 e offline   Reply With Quote
Vechi 28th December 2009   #14
lightage
Incepator
 
Data inscrierii: 22-12-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dCi
Posturi: 8
Membru :
[Incepator]
Implicit

Fum este la acceleratie, negru, albastru, alb nu mi-e foarte clar, poate si in functie de cat de incalzit e motorul. Masina am luat-o la 45 000.

Intrebarea este, daca desfac motorul si il segmentez, imi garanteaza cineva ca dupa aia merge si nu mai pierde ulei? Asta e problema mea acum, sa fiu sigur ca daca repar ceva, dupa aia merge si nu se mai descopera ulterior ca era "si altceva".
lightage e offline   Reply With Quote
Vechi 28th December 2009   #15
bogdan_1984
Loganist de 5 stele
 
bogdan_1984's Avatar
 
Data inscrierii: 12-06-2008
Locatie: Brăila
Motorizare : 1.4 MPI/75 CP
Varsta: 32
Posturi: 5,637
Membru :
[Loganist de 5 stele]
[LoganClub Galati, LoganClub Braila]
Implicit

cred ca ai fi primul care segmenteaza un DCi. ne spui si noua parerea de dupa
cine sa iti garanteze? noi de pe forum? cu siguranta nu. sa garanteze Dacia sau mecanicul de la coltul strazii
__________________

bogdan_1984 e offline   Reply With Quote
Vechi 28th December 2009   #16
gelica75
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 14-12-2007
Locatie: Bucuresti
Motorizare : diesel
Posturi: 490
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

daca iti schimba segmentii si daca intradevar de aici era problema ta nu o sa mai ai alte probleme insa fii foarte atent la ce atelier mergi si cu ce recomandarii sa nu dai gres lasa mecanicul sa faca o proba sa asculte motorul sa se uite pe la masina sa isi faca o parere.
mult succes !
gelica75 e offline   Reply With Quote
Vechi 28th December 2009   #17
razvanypo
Loganist de 5 stele
 
razvanypo's Avatar
 
Data inscrierii: 31-12-2007
Locatie: bucuresti
Motorizare : 1.6
Varsta: 33
Posturi: 701
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

sal.segmentii nu pot sa ced ca ti s-au dus asa repede indifirent de stilul de mers,dar eu cred ca daca ti a cazut turbina in mod sigur cuzinetii sunt praf iar pompa de ulei tre sa i mai intinzi arculetul ca sa bage presiune cum trebuie pt ca mai mult ca sigur nu mai ai presiune sa ti unga turbina si tocmai dasta ti a uzat si turbina reparata.bafta
__________________
Asistenta: RAZVAN YPO - 0726240862 COSMIN CGK - 0767132803
razvanypo e offline   Reply With Quote
Vechi 28th December 2009   #18
gelica75
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 14-12-2007
Locatie: Bucuresti
Motorizare : diesel
Posturi: 490
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

razvan mai lasat fara cuvinte eu stau mai tot timpul pe forum dar sa sti ca unde nu stiu cu ce se mananca un anumit subiect nu ma bag sa spun o prostie ,daca ai fi intrat pe internet ai fi stiut unde se afla cuzinetii si ca o paranteza pt. cultura ta generala acestia din urma se comporta cu batai asupra chiuloasei pt. jocul creeat este intre biblochen -bolt-biela-piston si implicit chiuloasa;asa mai spunea cineva pe aici de pompa de ulei de arcuri aberatii si asa mai departe ,bai nene ai nu este forum de prosteala daca nu stiti ce vb. mai bine stati la locul vostru numai dati sfaturi si voi habar nu aveti cum arata un motor desfacut si o pompa de ulei,daca tot ti-ai dat cu parerea despre pompa ulei putei sa te gandesti ca turbosuflanta putea sa pice si daca nu ia facut schimbul de ulei la timp .
gelica75 e offline   Reply With Quote
Vechi 28th December 2009   #19
$$ilvviu
Loganist de 5 stele
 
$$ilvviu's Avatar
 
Data inscrierii: 31-12-2008
Locatie: Roman
Motorizare : Laguna 1.9DCI + Samurai 1.0
Varsta: 35
Posturi: 1,025
Membru :
[Loganist de 5 stele]
[LoganClub Roman]
Implicit

Cuzinetii uzati nu dau batai in chiuloasa, ci bate biela pe "biblochen"
Treaba cu pompa de ulei care datorita presiunii mici uzeaza turbina e cat se poate de reala.
Nu ar fi singurul care schimba turbina la o saptamana din cauza pompei.
Cand schimba turbina, un meserias bun verifica si cauzele care au dus la defectarea ei, iar ungerea deficitara e principala cauza.
Asa ca "daca nu stiti ce vb. mai bine stati la locul vostru numai dati sfaturi si voi habar nu aveti cum arata un motor desfacut si o pompa de ulei"

Nu spun ca e neaparat pompa de ulei, dar e o posibilitate. La urma urmei cat timp ii ia sa verifice presiunea de ungere?
__________________
ECUFix
Please don't visit my homepage!

Last edited by $$ilvviu; 28th December 2009 at 19:19.
$$ilvviu e offline   Reply With Quote
Vechi 29th December 2009   #20
Cezar
Loganist de 5 stele
 
Cezar's Avatar
 
Data inscrierii: 27-10-2007
Locatie: Romania - Bucuresti
Motorizare : 2 boi
Posturi: 10,042
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Va rog sa incetati cu cearta.
Cezar e offline   Reply With Quote

Raspunde


Sari la Forum

Tags
consum, dci, ulei

Thread Tools

Reguli de Postare
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies sunt On
[IMG] code este On
HTML code este Off


Fus orar: GMT +3. Acum este 13:48.


Rulează cu: vBulletin Versiune 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Chiptuning Logan

Politica de Securitate Google