-Consum Ulei 1.5 DCi Dacia Logan : Motorizari diesel Consum Ulei 1.5 DCi - Pagina 2 - Dacia Logan Forum
Dacia Logan Forum

Inapoi   Dacia Logan Forum > Forum Dacia Logan > Dacia Logan : Motorizari diesel

Atentie ::
Bine ai venit pe forumul LoganClub.ro Pentru a posta pe acest forum iti trebuie un user. Apasa aici pentru a-ti face un user. Dupa ce iti faci user nu uita sa activezi contul accesand casuta ta de email unde vei gasi un link. Daca vrei doar sa urmaresti discutiile fara a interveni selecteaza un forum de mai jos sau foloseste functia de search Pentru mai multe informatii legate de buna functionare a forumului va rugam cititi cu atentie aici

piesenet.ro

Consum Ulei 1.5 DCi

Dacia Logan : Motorizari diesel


Raspunde
 
Thread Tools
Vechi 29th December 2009   #21
lightage
Incepator
 
Data inscrierii: 22-12-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dCi
Posturi: 8
Membru :
[Incepator]
Implicit

Ok, mi-am mai facut niste idei. Eu as merge pe varianta ca turbina acum e in regula. Evident, daca nu se repara restul, probabil va pica din nou la un moment dat. Pe ce ma bazez: consumul de ulei a crescut treptat in timp in ultimele luni, de la 1 litru la 500 km pana la 1 litru la 100 km. Deci daca reparam turbina si era singura problema, ar fi trebuit sa fie cat de cat ok in prima faza, lucru ce nu se intampla, consumul este de cel putin 1 litru la 100 km, dupa o zi - doua avand nivelul la joja clar mai mic in conditiile a catorva zeci de km facuti. Ca sa fiu sigur ca nu vor mai fi probleme, ar trebui sa verific pompa de ulei, sa ma asigur ca e presiune suficienta.

Mai departe, se pare ca e o problema la motor. Pot fi segmenti, poate si altceva. Nu am experienta, sa pot identifica asa ceva, printr-un test de compresie se vede? In mers, la pornire, cum ar trebui sa se vada? Pentru ca la -10 grade, masina a pornit de la prima cheie.

In orice caz, cred ca ma ajuta sa vad mai multe pareri, apreciez raspunsurile voastre, sper sa iau apoi deciziile bune.
lightage e offline   Reply With Quote
Vechi 29th December 2009   #22
razvanypo
Loganist de 5 stele
 
razvanypo's Avatar
 
Data inscrierii: 31-12-2007
Locatie: bucuresti
Motorizare : 1.6
Varsta: 33
Posturi: 701
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

deci: primul lucru masori presiunea de ulei(tre sa fie min 1)la relanti parca,dupa care masori compresia in pistoane (tre sa fie min 10,5) pt a verifica segmentii,apropo dupa ce ti a facut turbina nu a verificat si presiunea in ulei pt ca nimeni nu ti da garantie daca nu ti masoara presiunea de ulei...bafta
__________________
Asistenta: RAZVAN YPO - 0726240862 COSMIN CGK - 0767132803
razvanypo e offline   Reply With Quote
Vechi 29th December 2009   #23
gelica75
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 14-12-2007
Locatie: Bucuresti
Motorizare : diesel
Posturi: 490
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Citat:
Original a fost postat de $$ilvviu Vezi Post
Cuzinetii uzati nu dau batai in chiuloasa, ci bate biela pe "biblochen"
Treaba cu pompa de ulei care datorita presiunii mici uzeaza turbina e cat se poate de reala.
Nu ar fi singurul care schimba turbina la o saptamana din cauza pompei.
Cand schimba turbina, un meserias bun verifica si cauzele care au dus la defectarea ei, iar ungerea deficitara e principala cauza.
Asa ca "daca nu stiti ce vb. mai bine stati la locul vostru numai dati sfaturi si voi habar nu aveti cum arata un motor desfacut si o pompa de ulei"

Nu spun ca e neaparat pompa de ulei, dar e o posibilitate. La urma urmei cat timp ii ia sa verifice presiunea de ungere?
auzi silviu ia gandestete de biela ce sta prins parca un piston nu daca tu ai joc intre biela si biblochen nu cumva se duce si pistonul mai sus adica bate in chiuloasa,eu am mai spus pe aici daca nu stiti mai bine abtineti-va inainte de a scrie o prostie .ps:mai documenteazate !
gelica75 e offline   Reply With Quote
Vechi 29th December 2009   #24
77sky
The Man
 
77sky's Avatar
 
Data inscrierii: 29-02-2008
Locatie: Buzau
Motorizare : 1.5 dCi_70 Asini
Varsta: 41
Posturi: 3,327
Membru :
[The Man]
Implicit

Citat:
Original a fost postat de lightage Vezi Post
consumul de ulei a crescut treptat in timp in ultimele luni, de la 1 litru la 500 km pana la 1 litru la 100 km..
Eu, unul nu am auzit de asemenea consumuri la un astfel de motorash; daca ar fi asa, la teava, aproape indiferent de turatie ar trebui sa fie fum ca de la soba.
Tare mi-e ca sunt pierderi-scurgeri pe undeva unde nu s-a verificat cu atentie...
La acest consum nici nu renteaza sa mai pornesti motorul, daramite sa mergi cu el

P.S. Ce tip de motor este? de 65 sau de 70 cp? Daca este de 70 cp cum este intercooler-ul? Ca urme de ulei, evident...
__________________
Logan Ambition-dCi, 70 CP; C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

Last edited by 77sky; 29th December 2009 at 12:43.
77sky e offline   Reply With Quote
Vechi 29th December 2009   #25
lightage
Incepator
 
Data inscrierii: 22-12-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dCi
Posturi: 8
Membru :
[Incepator]
Implicit

65 CP. Daca nu apas pedala tare, fumul nu este clar vizibil de la volan (adica mai mult decat normal). Cand accelerez, se vede intr-adevar.

Sunt sigur ca nu se pierde nimic, totul se consuma. Masina a stat si mai multe zile pe acelasi loc, nici o picatura dedesubt, am verificat de mai multe ori.
lightage e offline   Reply With Quote
Vechi 29th December 2009   #26
vitriol
Modelator
 
vitriol's Avatar
 
Data inscrierii: 24-11-2007
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.4 MPI
Varsta: 34
Posturi: 8,658
Membru :
[Modelator]
Implicit

Cu siguranta e turbina dusa. Daca erau segmentii terminati in asa hal incat sa piarda 1 litru de ulei la 500 km sau la 100 km, compresia scapa pe langa segmenti. Corect? Se stie ca la diesel, daca compresia este mai mica de n atm. in piston, motorul nu porneste. Deci nu stiu cine ti-a reparat turbina, dar ti-a facut o treaba de mantuiala...
Treaba cu "biblochen" n-am inteles... Ce e ala?

L.E. gelica75, te-ai suparat degeaba. razvanypo se referea la cuzinetii axului turbinei, nu ai arborelui cotit ("biblochenul").
__________________
I don't want you to think like me, i just want you to think.

Last edited by vitriol; 29th December 2009 at 20:14. Motiv: Automerged Doublepost
vitriol e offline   Reply With Quote
Vechi 10th January 2010   #27
pitarucea
Incepator
 
pitarucea's Avatar
 
Data inscrierii: 31-08-2008
Locatie: bucuresti
Motorizare : 15dci
Varsta: 34
Posturi: 16
Membru :
[Incepator]
Implicit

salutare pana la logan 1.5 dci am avut o ascona pe benzina ! pateam acelasi lucru si anume ca papa ulei ,dupa indelungi cercetari s-a constatat ca pierdeam uleiul pe la simeringurile de supape ale celor de evacuare ! fumul negru albastrui rezulta ca urmare a arderii uleiului depus in toba!! dupa ce am reparat-o a trebuit sa schimb tobele pentru ca tot mai scotea fum

pt lightage: este foarte posibil ca segmentii raclori de pe pistoane sa nu isi faca treaba si sa lase in urma coborarii pistonului ulei pe peretii cilindrului ulterior la urcare sa produca explozia motorinei
In cazul asta motorul ar scoate fum tot timpul!
este la fel de probabil ca semeringurile de supape sa fie coapte sau uzate si sa piarda ulei pe la ele ma refer la cele de evacuare
In cazul asta fumul nu iese la turatii mici uleiul se depune nears (in mare parte) in toba ,iar la un mers mai sportiv toba incepe sa fumege

Last edited by pitarucea; 10th January 2010 at 13:14. Motiv: Automerged Doublepost
pitarucea e offline   Reply With Quote
Vechi 10th January 2010   #28
gelica75
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 14-12-2007
Locatie: Bucuresti
Motorizare : diesel
Posturi: 490
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

vitrol tata daca ma gandesc bine axul cu pricina sta in niste lagare cu niste amarate de bucsi si in nici un caz nu are cuzineti ar fi prea complicat pt. o amarata de turbosuflanta sa se complice meseriasi care au facut turbosuflanetele ,sincer eu nu prea nu stiu cum sa va mai explic aceste chestiuni simple care si fara sti prea multe despre mecanica ai fi gandit ca nu are ce cauta cuzinetii in turbosuflanta acestia din urma sant foarte fini si pretentiosi tinand cont cam ce mizerie se strange pe acolo nu ar rezista nici 5000 de km.
gelica75 e offline   Reply With Quote
Vechi 10th January 2010   #29
$$ilvviu
Loganist de 5 stele
 
$$ilvviu's Avatar
 
Data inscrierii: 31-12-2008
Locatie: Roman
Motorizare : Laguna 1.9DCI + Samurai 1.0
Varsta: 35
Posturi: 1,025
Membru :
[Loganist de 5 stele]
[LoganClub Roman]
Implicit

Pana la urma ai descoperit unde e buba?
__________________
ECUFix
Please don't visit my homepage!
$$ilvviu e offline   Reply With Quote
Vechi 11th January 2010   #30
lightage
Incepator
 
Data inscrierii: 22-12-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5 dCi
Posturi: 8
Membru :
[Incepator]
Implicit

Cat de curand vreau sa merg sa fac niste teste, un test de compresie mai intai si apoi sa trag niste concluzii. Daca iese bine, inseamna ca e posibil sa am sanse si sa schimb doar simeringurile, cum zicea pitarucea.... daca nu, clar ca trebuie cel putin segmentare.

Intre timp, circul prin oras, cat mai putin, fara sa turez motorul si completez ulei...

Cand aflu ceva, revin cu detalii.
lightage e offline   Reply With Quote
Vechi 11th January 2010   #31
CRISX
Loganist de 5 stele
 
CRISX's Avatar
 
Data inscrierii: 02-10-2007
Locatie: BUCURESTI
Motorizare : 1.5 dci 85cp
Posturi: 279
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Ai grija mare cu "biblochenul", sa nu sara pistonul prin "chiuloasa", mai "documenteazate" si tu, la naiba !
CRISX e offline   Reply With Quote
Vechi 12th January 2010   #32
cocian
Junior
 
Data inscrierii: 20-07-2009
Locatie: baia mare
Motorizare : dacia
Varsta: 35
Posturi: 80
Membru :
[Junior]
Implicit

Lightage imi place subiectul tau.Nu vreau sa te bag in ceata dar 99 la suta e turbina la chilometri astia nu se putea duce motorul doar nai bagat nisip in el),asta binenteles daca erau chilometri reali cind ai cumparato.Iti spun un ex. daca nu te plictisesc un amic pateste la fel ca tine, consum exagerat de ulei are megan2 1,5 DCI merge la reprezentanta reno masina iesita din garantie 130000 de KM.Constata baietii ca e turbina ca sai dea garantie ii spune ca trebuie inlocuit si interculeru,ulei etc.Le face il coasta o caruta de bani dupa o luna aceeasi treaba consum excesiv de ulei,merge inapoi o verifica din nou,era turbo!!,fiind in garantie iau pus alt turbo dar pe linga asta au constatat ca pompa de ulei avea presiune slaba si+facea pilitura,a schimbat si pompa acu e k asta a fost in martie anu trecut si are Km la greu face externu.Sfatul meu e ca ar trebui sa scoti furtunul de pe turbosuflanta sa vezi daca ai ulei acolo si daca are joc axul,inainte de a desface motorul,totusi turbina e reconditionata nu prezinta garantie.Daca e k verificai compresia, nici decum nu e minim10,5. 10 aveam pe dacia 1300,nu styu exact dar se invirte la 18-20 ie raport 16 la 1 nu 10 la 1ca benzinaru,daca si comresia e buna clar semeringurile la supape.Cauta un mecanic bun nu un frizer si iti va rezolva problema.Bafta si sa scapi cit mai ieftin.
cocian e offline   Reply With Quote
Vechi 19th January 2010   #33
db-75-mai
Loganist de 5 stele
 
db-75-mai's Avatar
 
Data inscrierii: 06-04-2008
Locatie: moreni
Motorizare : 1,5 103CP 6 tr.
Varsta: 41
Posturi: 265
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

turbo cazut baga ulei in admisie clar
ulei in admisie segmenti cocsati pa uleiul
reparatie desfacut motor segmenti noi cel putin
db-75-mai e offline   Reply With Quote
Vechi 19th January 2010   #34
gelica75
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 14-12-2007
Locatie: Bucuresti
Motorizare : diesel
Posturi: 490
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

postat de :CRISX
Ai grija mare cu "biblochenul", sa nu sara pistonul prin "chiuloasa", mai "documenteazate" si tu, la naiba !
CRISX cand esti bata cu mecanica este de asteptat o asa concluzie din partea ta.
daca ai fi stiu in ce sens se strange un surub poate ti-ai fi dat si tu cu parerea in legatura cu subiectul nostru dar asa te-ai bagat si tu ca musca in lapte (((((.......
gelica75 e offline   Reply With Quote
Vechi 20th January 2010   #35
ovidiu.st
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 23-11-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5dohc/1.5dci/1.5dci
Posturi: 290
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

@gelica75
Probabil ai vrut sa spui "vibrochen" in loc de "biblochen" adica arbore cotit si probabil ca ai vrut sa spui CHIULASA in loc de "chiuloasa".

@Ceilalti.
Bataia de cuzinet se aude ca un zgomot infundat undeva in zona blocului motor.
Bataia de ax cu came se aude ca un zgomot ascutit in chiulasa.
Bataia de bolt se aude ca un zgomot infundat in chiulasa.

@db-75-mai
Adevar ai grait.
ovidiu.st e offline   Reply With Quote
Vechi 20th January 2010   #36
vitriol
Modelator
 
vitriol's Avatar
 
Data inscrierii: 24-11-2007
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.4 MPI
Varsta: 34
Posturi: 8,658
Membru :
[Modelator]
Implicit

Ce adevar a grait? Adica daca iti baga ulei pe admisie trebuie sa schimbi segmentii?
Voi stiti ce rol au segmentii?

gelica75, ai dreptate, eu nu am vrut decat sa punctez faptul ca in discutie nu apar cuzinetii de la vibrochen. N-au aia treaba cu consumul de ulei.
__________________
I don't want you to think like me, i just want you to think.

Last edited by vitriol; 20th January 2010 at 08:59.
vitriol e offline   Reply With Quote
Vechi 20th January 2010   #37
ovidiu.st
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 23-11-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5dohc/1.5dci/1.5dci
Posturi: 290
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Segmentii sunt, de regula, in numar de trei, montati paralel pe pistoane si anume:
-Primul segment (cel de sus) se mai numeste si segmentul de compresie (asigura etanseitatea camerei de ardere);
-Al doilea segment se mai numeste si segmentul de radere (curata peretii camerei de ardere de ulei si impuritati rezultate in urma exploziei)
-Al treilea segment se mai numeste si segment de ungere (asigura distribuirea uniforma a uleiului pe peretii camerei de ardere)

De ce se duc segmentii daca iti intrea ulei pe admisie? Simplu! Uleiul uzat care patrunde pe admisie este ulei uzat, plin cu tot felul de reziduri, care reziduri im momentul arderii se depun pe peretii camerei de ardere sub forma de calamina, iar in momentul in care segmentul atinge zona cu calamina apare uzura pe segmenti (materialul din care sunt facuti segmentii e mai moale decat calamina).
Multumit de raspuns?
ovidiu.st e offline   Reply With Quote
Vechi 20th January 2010   #38
vitriol
Modelator
 
vitriol's Avatar
 
Data inscrierii: 24-11-2007
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.4 MPI
Varsta: 34
Posturi: 8,658
Membru :
[Modelator]
Implicit

Ce inseamna pentru tine "de regula"? Noi aici vorbim de un motor diesel. Uleiul care patrunde in camera de ardere este acelasi ulei care il ai in baia de ulei. Daca il tii in motor 50 000 km, e posibil sa ajunga "uzat" si "plin de reziduri".

Uleiul patrunde in camera de ardere. Punct! De acolo nu mai pleaca nicaieri, pleaca sub forma de fum pe esapament.

Si alta treaba: uleiul patrunde in interiorul cilindrului, iar segmentii sunt pe exterior... ce treaba are una cu alta... nu-mi dau seama...

Si ca sa-ti raspund la intrebarea din prima fraza: segmentii la diesel, la toate motoarele diesel, sunt in numar de 4. La motorul pe benzina se gasesc "de regula" 3 segmenti.
__________________
I don't want you to think like me, i just want you to think.
vitriol e offline   Reply With Quote
Vechi 20th January 2010   #39
gelica75
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 14-12-2007
Locatie: Bucuresti
Motorizare : diesel
Posturi: 490
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

ovidiu tu de ce ma corectezi esti cumva secretara lui CRISX sau purtatorul lui de cuvant ar fi putut sa imi spuna personal treaba asta nu prin intermediul tau .
dar va promit la amandoi ca o sa ma documentez in privinta scrisului corect a anumitor piese .

gresit domnu oviudiu nu stiu de unde te-ai informat dar schimba sursa ca ai scris numai prostii,hai sa vezi cum sta treaba cu segmentii un material care sa te mai lumineze putin am lu-at materialul de pe net si nu l-am scris cu cuvintele mele ca poate la sfarsit imi mai gaseai greseli asa stau linistit .
Segmentii



Constructie si functionare



Sunt inele elastice cu rol de etansare si de razuire a surplusului de ulei de pe peretii cilindrului.

Ei se monteaza in canalele de piston si sunt de etansare si de ungere.Pentru a nu intra uleiul in camera de ardere, segmentii sunt prevazuti cu orificii care corespund cu cele din piston. Segmentii transmit caldura de la piston la cilindru.

Sunt confectionati din fonta aliata sau din tabla de otel. Segmentii de ungere au forma de U cu fante de tip U.

Segmentii de compresie sunt doi la autoturisme si trei la motoarele diesel. Segmentul cel mai apropiat de camera de ardere poarta numele si de segment de foc ,iar cel de ungere se monteaza sub cei de compresie, in canalul prevazut cu orificii pentru scurgerea uleiului raclat in carterul inferior.

La unele motoare, pentru o buna etansare, segmentii de ungere sunt prevazuti cu arcuri expandoare.

Pentru ca segmentii sa poata fi montati in capetele pistonului sunt prevazuti cu taieturi numite fante. Ca forma, primul segment de foc, este de obicei dreptunghiulara sau trapezoidala ,al doilea cu sectiune tronconica ,iar al treilea segment are o degajare in partea inferioara cu proprietati de razuire a uleiului.

In scopul maririi duritatii ,segmentii de compresie si in special cei de foc se cromeaza.

La montaj segmentii se aseaza cu fantele decalate ,iar pistonul cu segmentii se asambleaza in cilindru cu ajutorul unui colier special.

Last edited by gelica75; 20th January 2010 at 12:12. Motiv: Automerged Doublepost
gelica75 e offline   Reply With Quote
Vechi 20th January 2010   #40
ovidiu.st
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 23-11-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.5dohc/1.5dci/1.5dci
Posturi: 290
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Oare mai e cazul sa raspund? Cred ca nu atat timp cat nu am cu cine discuta in mod civilizat.
ovidiu.st e offline   Reply With Quote

Raspunde


Sari la Forum

Tags
consum, dci, ulei

Thread Tools

Reguli de Postare
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies sunt On
[IMG] code este On
HTML code este Off


Fus orar: GMT +3. Acum este 03:04.


Rulează cu: vBulletin Versiune 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Chiptuning Logan

Politica de Securitate Google