Consum Ulei 1.5 DCi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Salutare
    Am si eu o intrebare:din ce cauza nu pot sa imi dau seama cit ulei am in motor?Scot joja ,o curat,pun joja la loc si scot iar,este murdara peste tot nivelul dar nu uniform sa imi dau seama de nivel. E ca si cum as mudari joja doar in anumite locuri.Masina nu pierde vizibil pe nicaieri si fum nu scoate decit in ture mai mari.La ultimul schimb am masurat si am scos din motor putin peste 4 litri(cred ca e bine)
    sigpicPasionat de MCV si natura

    Comment


    • #77
      Originally posted by pervert_dory View Post
      Chiar nu e bine.aici e pentru diesel, benzolul e a 2a la dreapta

      M-am uitat si eu azi la ulei, de vreo 3-4 luni nu l-am mai verificat si e la jumatea gradatiei.vad ca iara a inceput sa mance, ma dispera,sper ca pana in martie cand fac schimb sa n-am ceva surprize ca iara nu mai am pe joja
      Ce ulei folosesti si in cati km ti-a consumat atata?

      Comment


      • #78
        Castrol Magnatec 5w40 si schimbul l-am facut in luna martie si mi-a consumat jumate cam in ...????8-9000 de km. nu mai stiu exact ca eu fac la 1 an nu la nr de km
        Glory. Glory Man United!!!!United We Stand!!!!!!

        Comment


        • #79
          Incearca un Castrol Magnatec 10w40 sa vezi daca mai consuma .

          Comment


          • #80
            pai multi mi-au zis sa bag 5w ca e mai subtire si e bun iarna.10w nu e gros?acuma ce sa fac?sa il schimb iara?nu se intampla nimic daca tot schimb 5w cu 10w?
            Last edited by pervert_dory; 17 December 2010, 18:13.
            Glory. Glory Man United!!!!United We Stand!!!!!!

            Comment


            • #81
              Originally posted by padurarud View Post
              Salutare
              Am si eu o intrebare:din ce cauza nu pot sa imi dau seama cit ulei am in motor?Scot joja ,o curat,pun joja la loc si scot iar,este murdara peste tot nivelul dar nu uniform sa imi dau seama de nivel. E ca si cum as mudari joja doar in anumite locuri.Masina nu pierde vizibil pe nicaieri si fum nu scoate decit in ture mai mari.La ultimul schimb am masurat si am scos din motor putin peste 4 litri(cred ca e bine)
              Scoate joja, curat-o cu o carpa curata si da pe ea cu creta alba in dreptul gradatiei.
              O sa vezi perfect nivelul. Tactica asta e pentru batranii meseriasi care au sticla de la ochelari cat fundul de la sticla de bere.

              Comment


              • #82
                Daca la 10.000 km parcursi va consuma 1 litru, asta echivaleaza cu un consum de 100 mililitrii la 1000 km parcusi. Nu trebuie sa va faceti nici o problema.
                Mai ales ca din cate am vazut din postarile voastre, este consumat uleiul 5W40 sau 5W30 care este mai subtire (vascozitate mai mica), iar la 10W40 in general nu apare aceasta problema.

                In masura in care consumul este redus 100 mililitrii la 1000 km nu sunt probleme si nici depunerile de calamina nu sunt excesive pentru a dauna/deranja prea tare motorul. Este de preferat sa mergeti vara cu 10W40 iar iarna 5W40 - iar in cazul in care nu faceti decat 1 schimb de ulei pe an (putini km) sa alegeti 10W40.

                Singura intrebare este legata de asigurarea peliculei de ulei si a ungerii corespunzatoare la nivelul lagarelor arborelui cotit. Daca este vara si este foarte cald, la uleiul 5W40 exista un pericol mai mare de subtiere a peliculei care asigura ungere lagarelor de la arborele cotit. Ar fi bun un ceas care sa indice presiunea de ulei - iar in lipsa acestuia putem face doar simple speculatii.

                Odata cu cresterea uzurilor in motor, dupa 100.000 km e de preferat sa utilizati cu precadere uleiul 10W40.

                Comment


                • #83
                  Pot numai sa confirm cele afirmate in postul anterior fiindca, dupa ce am schimbat uleiul (10W40 pus de catre cei din service, masina fiind in garantie pana in Septembrie 2010) cu 5W40 Castrol Edge, am constata ca motorul consuma ulei. Acest ulei l-am gasit in tot sistemul de admisie aer, incepand cu vaporizatorul de pe de pe tubulatura de admisie a aerului in turbina, continuand cu intercooler-ul si tubulatura aferenta si terminand cu galeria de admisie de pe chiulasa. Trebuie sa spun ca in ultimul timp am lucrat cu motorul la turatii mai mari decat era el obisnuit adica intre 3000-3500, fata de 2500-2700max, plus ca de cateva ori l-am dus la 4500, ceea ce nu se intampla mai deloc inainte.

                  Comment


                  • #84
                    Si eu am aceasi problema.
                    Primul schimb a fost cu Dacia Oil, urmatorul cu Castrol Magnatec 5w40, actualul parca Castrol SlxProfesional tot 5w40.
                    Am observat ca daca nu ma dau la motor si nu mentin turatia mai mult timp de peste 3000rot/min, nivelul uleiului nu scade.
                    Am rulat pe autostrada A1 dus intors, pe timp de vara cu 120-130km/h, nivelul uleiului nemiscat.
                    In multe cazuri rulez cu 3000 rot/min in treapta a IV-a zeci de km, fara probleme in ceea ce priveste consumul de ulei.
                    Partea nasoala este ca daca rulez cu o viteza mai mare, implicit turatia motorului este mentinuta mai mult timp de peste 3000rot/min (viteze 150-160km/h), motorul incepe sa pape ulei.
                    In acelasi timp observ ca si temperatura motorului urca imediat la 4 pavele si acolo intepeneste.
                    O sa incerc sa trec si eu la un ulei 10w40, dar intreb pe cei care se pricep, care este parerea lor daca pun un ulei 5w50. Ma gandesc ca la un rulaj fortat al motorului, temperatura creste, deci vascozitatea uleiului xxW40 scade si deci sa compensez crescad cifra dupa W la valoarea de 50.
                    Va multumesc anticipat pt orice fel de comentarii.

                    Comment


                    • #85
                      La turatii mari (3000+ rpm) multe dizaluri papa oloi, vezi spre exemplu TDI-urile Haudi/VW...

                      DCI-ul si asa ajunge greu la 4 linii, baga-i tu numa' ulei bun 10W40 sau 5W40 si schimba-l la timp si totul e OK.
                      O racire buna a motorului (ceea ce nu duce lipsa dci-ul) si ritm constant de 3000-3500 rpm nu afecteaza in asa fel uleiul incat sa nu-si mai faca treaba pt care a fost conceput.

                      Eu la benzinar am dat forje la greu cu 5W30 si nu vad sa fi afectat in vreun fel motorul.
                      De calitate sa fie si isi face treaba.

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by AKBAR View Post
                        ... cu 5W40 Castrol Edge, am constata ca motorul consuma ulei. Acest ulei l-am gasit in tot sistemul de admisie aer, incepand cu vaporizatorul de pe de pe tubulatura de admisie a aerului in turbina, continuand cu intercooler-ul si tubulatura aferenta si terminand cu galeria de admisie de pe chiulasa. Trebuie sa spun ca in ultimul timp am lucrat cu motorul la turatii mai mari decat era el obisnuit adica intre 3000-3500, fata de 2500-2700max, plus ca de cateva ori l-am dus la 4500, ceea ce nu se intampla mai deloc inainte.
                        E recomandabil sa nu sari de 3000 rpm. (Schimbat la 2700 - 3000 si doar la depasiri rapide, sa schimbi la 3500)

                        E nasol ca iti ajunge uleiul in admisie. Poate fi chiar periculos - daca se acumuleaza in intercooler, la o forja puternica poti sa il tragi pe admisie si sa iti faca soc hidraulic in cilindrii si zapacesti motorul.

                        Vezi ca ai ventilatia carterului care duce in admisie. Incearca sa ii faci cu o sticla sau un bidonas si cu niste furtune rezistente la ulei si temperatura, un recipient in care sa se colecteze uleiul (care fie il arunci, daca arata spumat/cu impuritati - sau il poti turna inapoi in motor)

                        Asa poti monitoriza si ce cantitate se aduna. Daca vezi ca se strange mult, schimba uleiul cu 10W40 (inseamna ca iti scapa compresia, fie pe la segmenti, fie pe la scaunele de supapa)

                        Comment


                        • #87
                          Am si eu un dci de 85cp si imi mananca ulei (cam 1,5 l la 1000 km). Inca nu am aflat problema sigura. Am fost la 2 service-uri si "mesterii" nu sunt convinsi ce ar avea. Masina are cam 80000 km si merge normal, nu se simte putere scazuta sau zgomote ciudate la motor. In afara de fumul excesiv la turatie mare nu are alte simtome.
                          Meseriasii spun ca sunt doua variante: turbina (dar ar trebui sa se cunoasca in timpul functionarii daca papa atat ulei) sau segmentii coxati (dar la 80000 km nu imi vine sa cred).
                          Pana acum am aflat ca la testul pe calculator nici un senzor nu a dat ceva nereguli si compresia e cam asa: cam scazuta la pistonul 4 (diferenta de 3 bari fata de ceilalti) si bunicica la numarul 3 ( nr 1 si 2 sunt f bine).
                          Ce posibilitati ar putea fi? Turbina nu cred ca ar putea consuma atat ulei singura. Nu as vrea sa o schimb si apoi sa vad ca nu se rezolva problema.
                          Puteti sa imi recomadati un service capabil? Am fost la Dacosev Militari si la AutoMarcus Pantelimon, dar mecanicii nu mi-au inspirat "incredere", adica avand masina langa ei si nu stiau nici ce sa verifice mai intai, dar sa mai si spuna ceva pertinent. Si la final, dupa verificari, tot nu puteau sa dea niste varinte mai probabile ca altele.

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by givali View Post
                            Am 2000 si ceva de km si INCA nu consuma uleiul ... Sa vad daca si pe la 10.000 este la fel nivelul pe joja de ulei .
                            Mai ales ca in localitate nu ai unde sa-i arati talpici .... La viteze mai mari si pe distante mari apare un consum de ulei ... ( sursa : un dacotec )
                            A mai trecut ceva timp de la ultima intrebare referitoare la consumul de ulei, acum cum stai cu consumul de ulei si cati km ai facut de cand ai bagat 10W 40 ?

                            Comment


                            • #89
                              Al meu logan are 96.000 si ceva km vara merge pe elf 10w40 si iarna pe 5w40 pana acum nu a consumat ulei deloc sau poate prea putin pentru ca pe joja nu e scazut deloc.Schimba vitezele intre 2500 si 3500 de rot. mai mereu.Bineinteles sunt cazuri de schimb la 2200 sau la 4000.Multumit de masina.

                              Comment


                              • #90
                                Buna ziua! Am si eu o nelamurire: Tocmai am facut revizia de 40000km la logan 1,5 dci si am pus ulei castrol magnatec 5w40. Am intels din partea mai multora ca ar creste consumul de combustibil, dar si de ulei. Va rog, daca va pricepeti la asa ceva, sa imi spuneti daca este adevarata aceasta afirmatie. In sensul ca nu e la fel de eficient ca uleiul elf 5w40. Si daca acest lucru afecteaza motorul masinii. Mai ales pe termen lung. Multumesc anticipat!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google