Consum Ulei Logan 1.2 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Scuze, ieri mă grăbeam. Primele revizii până la 80.000 km le-am făcut la reprezentanţă şi nu ştiu ce ulei s-a folosit. La 100.000 am mers la un anumit atelier auto şi am asistat la schimbul de ulei. Cred că uleiul uzat scos din maşină nu era nici măcar un litru şi era foarte mizerabil. Am presupus atunci că cei de la reprezentanţă din neatenţie mi-au introdus doar doi litri de ulei şi probabil, s-a mai consumat pe parcurs restul. Totuşi mă întrebam cum de maşina mea (Logan Laureate) nu indică la bord dacă cumva este vre-o problemă cu nivelul uleiului. S-au introdus 3,5 L ulei 5w-30 (LIQUI MOLY). La 110.000 km am verificat uleiul şi surpriză: joja abia atingea puţin lichidul. Am vorbit cu mecanicul care, la rândul lui, a vorbit cu un inginer de la reprezentanţă şi a spus că motoarele astea de 1.2 sunt cam "păcătoase" şi nu prea ai ce să le faci. Ca primă soluţie vom schimba tipul uleiului şi introducem ceva aditiv. Însă pe mine nu mă prea satisface un astfel de răspuns. De ce? Am avut înainte o Dacia 1310 la care completam la un an 0,5L ulei indiferent de care tip (uneori le şi combinam). Maşina asta are doar 3 ani şi jumătate. Deci, trebuie să fie o altă problemă. ....

    Comment


    • #32
      Mda, o sa ma uit maine dimineata la nivel, deja m-a cam pus pe gânduri janghina asta de motor.

      Comment


      • #33
        Mentenanta proasta cel mai probabil ai avut cateva revizii "sarite" la ulei chiar daca tu te-ai dus daca n-ai stat langa ei imagineaza-ti.
        Last edited by prometheus; 1 March 2016, 22:11.
        sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

        Comment


        • #34
          Cred ca o sa tin cont de parerile mecanicilor si o sa-l dau jos la 10000 km si o sa pun doar ulei elf, ca dacia oil e zeama lunga.

          Comment


          • #35
            Trebuie sa fie o cauza mai plauzibila la un asemenea consum de ulei...
            Ascutitoarea mea are 43.xxx km si nu consuma ulei intre schimburi. Acu' o saptamana am verificat si este tot pe maxim (ca atunci cand am facut revizia, acum cca. 8000 km). Uleiul utilizat este elf 5w40.
            ex Dacia Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->08-2012(76.100km) BV 29 --H

            Comment


            • #36
              Deocamdată putini utilizatori au ajuns la 100000 km. Probabil ca asta e boala lor.
              @prometheus nu te mai repezi sa dai vina pe șofer, în condițiile în care câțiva au afirmat ca au ajuns la 100000 km și le papa ulei la toti.

              Comment


              • #37
                Nici eu nu stiu ce ulei s-a bagat in masina, tot la reprezentanta fac reviziile din 20 in 20 de mii, am mai scos joja de cateva ori, dar uleiul e ok la nivel si nici mizerabil nu mi se pare. La ce ture vede motorul acela, ar trebui sa fiu printre primii care se plange de problema cu uleiul. 77 de mii de km in prezent, logan II, mai 2014 fabricatie.

                Comment


                • #38
                  Crezi ca ei sunt singurii acei cativa care au ajuns la acel prag de 100k cu acest motor ? cu siguranta nu, dar in majoritatea cazurilor dintre acesti utilizatori care se plang de un consum enorm de mare de ulei dupa un rulaj mic daca e sa ne luam dupa cerintele/standardele de rulaj la ora actuala pentru un benzinar aspirat , ei sunt acei utilizatori care n-au respectat niste reguli de baza in intretinerea unui motor.
                  Sunt milioane de vehicule care folosesc acest motor : Renault/Dacia/Proton crezi ca daca era o problema de consum ulei sa zicem o problema in design-ul motorului cu siguranta acest D4F era demult scos din uz.

                  Chiar sunt curios dintre cei care au reclamat acest consum de ulei dupa 90-100k cati dintre ei au folosit un ulei relativ bun sa zicem Elf si filtru de origine
                  (Mann) la fiecare revizie ??
                  Diferenta dintre un filtru de ulei de origine si un altul aftermarket mai ieftin este enorma!! de la elementul filtrant(calitatea materialului cat si dimensiunea acestuia) la supapa de bypass care la un filtru ieftin se deschide mult mai repede cu toate ca filtrul nu este colmatat la momentul deschiderii supapei.
                  Last edited by prometheus; 1 March 2016, 23:25.
                  sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                  Comment


                  • #39
                    Mai ingluma, mai in serios, la revizii ar trebui stat langa masina. Eu tot timpul stau langa ea, baietii ma stiu de cand aveam vechiul logan, masina nu intra in service fara mine. Am cam 125.000 cu ea, nivelul uleiului nu scade intre schimburi.
                    In afara de pierdutul uleiului mai are vreun simptom?Fum ceva?
                    sigpic
                    !

                    Comment


                    • #40
                      Îți dai seama ca ma interesează și pe mine ca utilizator de D4F, dar e cam ciudat, cum apar astfel de utilizatori cu probleme de ulei.

                      Comment


                      • #41
                        Am deschis capacul de la ulei cu motorul pornit și am ținut palma deasupra. Se simte destul de tare compresia cilindrilor probabil. Dacă astup cu mâna gaura, motorul sună puțin diferit, însă nu-mi dau seama când merge mai "rotund", înainte sau după ce pun mâna. Nu sunt un specialist, așa că am sunat repede mecanicul crezând că am depistat un nou simptom care să indice problema de fond cu uleiul. Dar m-am dezumflat repede când mi-a spus că la toate motoarele pe benzină se simte la fel. Am verificat de curiozitate trei mașini ce mi-au fost la îndemână: un Logan de 1.4 (200.000km), unul de 1.6 (250.000) și o Skoda Fabia 1.0 (4.000km). La Loganul de 1.4 se simţea aproape la fel de tare ca la a mea, la cel de 1.6 foarte puțin iar la Skoda aproape deloc.

                        Nu scoate fum deloc.
                        Last edited by Nicu Boali; 1 March 2016, 23:55. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Nicu Boali View Post
                          Am deschis capacul de la ulei cu motorul pornit și am ținut palma deasupra. Se simte destul de tare compresia cilindrilor probabil. Dacă astup cu mâna gaura, motorul sună puțin diferit, însă nu-mi dau seama când merge mai "rotund", înainte sau după ce pun mâna.
                          Si la mine face la fel si n-am nici 50.000 de km cu el deci clar mecanicii au avut dreptate, e ceva normal.
                          sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                          Comment


                          • #43
                            Uleiul este în limite normale, după al doilea schimb de ulei și la fel și culoarea bună după 5500 km.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #44
                              Elf SXR 5w40 ? pare cam rosiatic sau vad eu aiurea ?
                              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                              Comment


                              • #45
                                Da, elf 5w40. Este culoare maro. Important este ca nu este negru sa fie ars.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google