Cum Activezi HSA?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cum Activezi HSA?

    Am scris intr-un alt thread, dar ca sa nu fiu off topic, o sa intreb aici din nou: cum activezi HSA, sau mai exact cum fortezi sistemul sa se activeze?

    Pentru ca din ce vad pana acuma in 2 luni de utilizare e aproape complet aleatoriu. Nu face diferenta daca opresc masina fin din frana, sau apas pedala pana la capat si o mentin acolo cateva secunde, sistemul uneori pur si simplu refuza sa se activeze (eu fiind in rampa in situatiile descrise)

    Care e secretul?:/

  • #2
    Nu trebuia un topic nou

    X52 ph1 nu are HSA activat cu excepția K52 TCe TLALLE(germania) și a versiunilor cu Easy-R
    X52 ph2 are HSA activat din fabrică

    Manualul e destul declar:
    Attached Files
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • #3
      Din câteva incercări care le-am făcut şi eu după mai multe activări pe la cunoscuţi/prieteni HSA la x52 am observat că se activează după oprire în rampă, cu frâna de picior, ambreiaj neapasăt, deci viteză zero, o laşi un pic să se ducă în spate doar să detecteze senzorii ABS mişcare roată în sens invers şi se activeaza mereu în acest mod. Nu înseamnă să scapi maşina în spate la vale ci doar un pic, câtiva cm inapoi, aşa intră imediat.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Orednas View Post
        (eu fiind in rampa in situatiile descrise)
        Mi s-a intamplat si mie de cateva ori sa nu se activeze, adica la ridicarea piciorului de pe frana sa plece in sens invers dar am apasat din nou frana (usor) si am oprit-o si ulterior a mentinut-o franata HSA.

        Se intampla de regula cand inclinatia nu e foarte mare, probabil eram la limita a unghiului minim la care se activeaza.
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • #5
          Intrat pe rampă, apăsat frână, apăsat ambreiaj, schimbat treapta I, ținut ambreiaj apăsat și eliberat frâna = HSA activ 3 secunde

          Sau așa

          Pornirea in rampa: una din probele de examen auto care pune mari probleme viitorilor soferi. Dupa mai multe exersari ale manevrei ar trebui sa abordati mult ...
          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment


          • #6
            @torq "X52 ph1 nu are HSA activat cu excepția K52 TCe TLALLE(germania) și a versiunilor cu Easy-R"

            Sandero iulie 2016 a avut HSA activ din fabrica (presupun ca intra in categoria ph1). Ca dupa activarea computerului de bord de catre un coleg de pe forum nu a mai avut functia activa este o alta poveste...

            Comment


            • #7
              Cum nu ai plăcuță ovală pe stâlpul B dreapta, nu poți știi dacă mașina a fost fabricată pentru RO sau EU, deci afirmația rezistă în plus 07/2016-11/2016 nu se pune la calcul, e perioada cu update-uri gen plafon cu antenă depărtată cu 10cm de parbriz + vacanță + modificare linie pentru ph2
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • #8
                Mi-a activat si mie cineva HSA-ul la un Sandero iulie 2016. La inceput si mie mi se parea ca sistemul functioneaza aleatoriu cum spui tu. Apoi am observat ca, pentru a functiona corect trebuie sa faci pasii pentru a porni din rampa ca si un incepator, adica sa nu se "suprapuna" apasatul pedalelor si bagatul in viteza unu. Deci, ai oprit undeva in rampa, sa zicem in trafic la o intersectie. Trebuie sa tii frana apasata(logic ca sa nu plece masina inapoi). Cu frana apasata, apesi ai ambreiajul. Cand e apasat de tot, bagi in viteza unu. Apoi lasi frana si duci piciorul drept la acceleratie, stangul inca apasa complet ambreiajul. In momentul asta trebuie sa functioneze HSA si sa poti porni din rampa fara sa mearga inapoi masina deloc. Daca faci pasii astia suprapusi(majoritatea ii facem asa din cauza obisnuintei si a acumularii experientei in condus), atunci HSA nu va intra in functiune.
                Eu mi-am dat seama de lucrul asta atunci cand a trebuit sa pornesc din rampa, insa cu spatele. In cazul asta faci manevrele pas cu pas pentru ca e o situatie cu care nu te intalnesti decat rar si deci nu esti obisnuit. HSA s-a activat de fiecare data si atunci am vazut diferentele dintre modurile cum faceam manevrele.
                Oricum, pentru un incepator sistemul e util, dar e cu doua taisuri. Daca de la inceput conduci o masina care are asa ceva, iti va fi greu sa schimbi dupa cativa ani cu una care nu are.
                Iar pentru cine are o anumita experienta in condus, acela nu prea are nevoie de HSA decat, poate, in situatiile in care panta e destul abrupta sau la pornirea cu spatele

                Trimis de pe al meu LG-H818 folosind Tapatalk

                Comment


                • #9
                  ^^
                  Revin cu un update, asa functioneaza daca ai cutie manuala, pe automata nu ai "luxul" asta.

                  Azi pe automata in panta la stop (ploua destul de puternic in tm momentan), intra frumos sistemul de hold (sau cel putin apare pe bord).

                  Se face verde, ridic usor piciorul de frana, si apas instant pe aceleratie..motorul urla, masina patineaza in spate juma de metru, si dupa plec si eu la drum.

                  Norocul meu a fost ca cel din spate a stiut sa pastreze dinstanta:/

                  Comment


                  • #10
                    Nici eu nu am sesizat sa faca ceva HSA...tot pe indemanarea mea ma bazez
                    Nu contest ca nu exista/este activat insa nu l-am "simtit". Poate fac manevrele prea repede si nu apuca sa intre? sau nu le fac in ordinea ceruta

                    Comment


                    • #11
                      In panta, stau la semafor cu frana de mana trasa. Se face verde, calc frana de serviciu, ridic frana de mana, calc ambreajul si mut piciorul de pe frana pe acceleratie. Motorul simte un pic de rezistenta si incep sa inaintez usor.

                      Comment


                      • #12
                        Eu l-am testat si cu fata si cu spatele, atat pe asfalt cat si pe drum de pamant amestecat cu pietre. De fiecare data s-a comportat la fel: odata ce iei piciorul de pe frana pret de aproximativ 3 secunde nu se clinteste masina din loc. Apoi franele incep sa se slabeasca, scartaie si masina o ia usurel la vale. Consider ca in cele 3 secunde este timp suficient sa pleci de pe loc, indiferent de felul transmisiei.
                        Daca nu se comporta asa, inseamna ca trebuie facut un drum la service.
                        Last edited by gabrieln1960; 6 October 2017, 12:04.

                        Comment


                        • #13
                          Conteaza foarte mult inclinatia. Daca e prea mica (adica masina abia pleaca de pe loc la ridicarea pedalei de frana) nu se activeaza.

                          intra frumos sistemul de hold (sau cel putin apare pe bord).
                          Nu ai martor pentru `hold` (nici pe display). Te referi la S&S, `A` incercuit, sau la acel `A` taiat (caz in care inseamna ca S&S nu se poate activa pe moment)?

                          motorul urla, masina patineaza in spate juma de metru, si dupa plec si eu la drum.
                          Cum sa urle motorul si masina sa mai si plece in spate? Daca ai accelerat pleaca aproape instant.

                          La oprire tu stai cu maneta in N?
                          I have no special talent. I am only passionately curious.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Orednas View Post
                            ^^
                            Azi pe automata in panta la stop (ploua destul de puternic in tm momentan), intra frumos sistemul de hold (sau cel putin apare pe bord).
                            Indică martorul de HSA care apare pe TdB(TabloudeBord) tău
                            Attached Files
                            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                            Comment


                            • #15
                              Cred ca se refera la (A) si pot confirma si eu ca nu se activeaza HSA cand intra S&S. Cel putin la Ph2.

                              Am experimentat azi de doua ori, in Belgrad, la inclinatie mare. Daca am oprit S&S a functionat cum trebuie.
                              I have no special talent. I am only passionately curious.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google