Cum Sa Conduci Economic 1.2 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    domnilor, daca vreti sa va laudati cu consumurile, aveti topic de consumuri, daca vreti sa faceti "versus", exista si topic de "versus". aici va rog sa va limitati la cum se conduce economic un motor pe benzina, desi si pt asta exista topic separat. oriunde va muta omul , voi va certati pe aceleasi chestii. va inchid topicurile 1-2 saptamani sa vad ce faceti si daca postati pe altundeva, va "vanez" pt offtopic. iar pe cei care au alte motoare decat 1.2 si se baga in seama, la fel, "vanati" pt offtopic. va convine asa? chiar nu puteti discuta decent?
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #17
      Originally posted by ady_green View Post
      1.2 16v merge mult mai bine la turatii joase decat 1.4.Poti sa mergi linistit cu a-5-a la 60 la aproximativ 1500 rpm si sa accelerezi usor fara sa fii nevoit sa shimbi in treapta inferioara.
      @seba, dumneata daca citesti postarea asta ce iti vine sa comentezi de exemplu? Raspunsul nu poate fi "on topic" niciodata!

      Comment


      • #18
        condusul economic în oraş presupune:
        - în funcţie de distanţă, ora şi zi să alegi o ruta optimă (ruta optimă nu e cea mai scurtă şi nici cea mai liberă. Trebuie găsită o ruta care e şi scurtă şi liberă în acelaşi timp. Ruta optimă diferă de la ora la ora şi de la zi la zi...)
        - folosirea unei combinaţii optime a frânei de motor şi a mersului pe liber fără a încurcă traficul
        - parcarea maşinii într-un loc unde ştiţi că sunt mai multe locuri de parcare libere decât să căutati 10 minute un loc liber
        - evitaţi să folosiţi maşina pt distanţe scurte (până în 2 km dus intors) decât Dacă situaţia o impune
        - sub nici o formă nu opriţi motorul în mers

        E important să nu interpretaţi la extrem tot ce am zis că parcă văd cum o să sară ceilalţi cu comentarii.

        Nu am condus 1.4, dar venind de pe diesel, asta micu mi se pare foarte elastic. Nu tremură maşina la ture joase(până în 1500). În oraş schimb foarte repede din 2 în 3, 1 e doar pt plecări de pe loc, iar în rest stau în 3 şi 4 minim peste 1750 ture(evident în funcţie de temperatura motorului).
        Last edited by rhadoo_ds; 2 May 2011, 06:11.

        Comment


        • #19
          Motorul are destula putere la plecarea de pe loc, problema vine de la accelaratia electronica si probabil un bug software, de aceea masina porneste de pe loc in trepidatii la turatii joase.

          Condusul economic nu se poate obtine decat prin accelarari line pana la 2.750 rpm si folosind frana de motor, lasand masina sa curga 100-200 m (in functie de viteza) inainte de a frana - asta la mersul in oras

          Comment


          • #20
            pana la urma cu consumul asta economic urban o sa o luam razna. pai cum sa accelerezi lin in BUCURESTI cu traficul infernal uneori ca esti claxonat si risti chiar mai mult daca te misti chiar ca melcul mai ales la plecarea de la semafor sau coloana .si sincer daca chiar accelerezi lin la 1.2 si masina are ceva incarcatura se misca foarte lent obstructionand ceilalti participanti la trafic. cel putin asa am obs. eu . poate ma insel sau motorul meu nu s-a lasat inca avand doar 1600 km efectuati. daca am suparat pe cineva exeperimentat in a conduce 1.2 imi fac MEA CULPA.

            Comment


            • #21
              traficu urban se imparte in bucuresti si altele.daca nimeresti primul la semafor esti nevoit /impins de la spate de coloana de masini sa ii dai minim 3000 ture pe fiecare treapta pana la 70 km/h pe un bulevard gen maniu/stefan cel mare.din start pica orice tentativa de condus economic.

              Comment


              • #22
                Aiurea...mergi cu 50 km/h regulamentar pe prima banda si incurci tot traficul. Dar ce conteaza, ca doar mergi regulamentar

                Comment


                • #23
                  Ai punctat perfect, NIGHTBOY.

                  Comment


                  • #24
                    sau mai exista posibilitatea (mare ce-i drept) in care sa stai in trafic degeaba dimineata cand te duci la munca sau seara cand vii de la munca , aici nu ai altceva de facut decat sa stai ... experienta proprie 20 minute la o intersectie langa piata romana ( bv dorobanti acolo ) la ora 8.30 AM.daca imi vine radu si`mi scoate in bucuresti sub 8.5L/100 cu 1.2 16v la orele diminetii sau la 6 seara(sau oricand vrea el) fara sa incurce traficul jos palaria.

                    Comment


                    • #25
                      Pt unii poate fi surprinzator dar mersul economic nu este la turatii mici, gen 1500. Cred ca mersul economic se obtine la turatii aproximativ intre 2000-3000, functie de drum. Accelerata usor si apoi lasata sa scada la 2000. Anticiparea traficului si a opririlor este esentiala pt un consum mic, adica nu accelerezi cand mai ai doar cativa metri pana la semafor, curba sau intersectie.
                      Last edited by amigos; 2 May 2011, 21:27.

                      Comment


                      • #26
                        Daca vreti sa conduceti economic de ce nu puneti gpl pe masina ca si asa are motor elastic si trage la turatii mici nu???

                        Comment


                        • #27
                          Multumesc rhadoo_ds ca ai facut acest topic!

                          Normal ca sunt multi care n-au ce face si comenteaza pe langa! Aici sper sa ne ajute un moderator ca prea multi polueaza fara rost!

                          Pe mine m-ar interesa unele detalii de genul:
                          - la cate rpm schimbi treapta?
                          - in localitati, daca nu ai nimic in fata, retrogradezi in a 4-a pt 50-55 km/h?
                          - nu mai stiu unde am citit ca peste 1500rpm se numeste frana de motor(consum instant zero), asa e? adica daca scade sub 1500rpm se reia alimentarea cu combustibil si deci nu mai e economie...
                          - daca as fi avut CB, mi-as fi reglat si eu consumul, dar nu am si de asta ii intreb si eu pe altii...
                          - e bine sa accelerezi in a 5-a de la 55 la 90? ca in filmuletul meu

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by amigos View Post
                            Pt unii poate fi surprinzator dar mersul economic nu este la turatii mici, gen 1500. Cred ca mersul economic se obtine la turatii aproximativ intre 2000-3000, functie de drum. Accelerata usor si apoi lasata sa scada la 2000. Anticiparea traficului si a opririlor este esentiala pt un consum mic, adica nu accelerezi cand mai ai doar cativa metri pana la semafor, curba sau intersectie.
                            Total de acord,acest lucru il aplic la masina mea, si cred ca este si mai sanatos pentru motor.
                            Last edited by condaru321; 2 May 2011, 22:07.
                            Cel care conduce masina ca dracu, are toate sansele sa ajunga acolo.

                            Comment


                            • #29
                              degeaba schimbi intre 2500-3000 daca ai ajuns cu pedala la fund la turatiile alea.poti ajunge la 3000 ture in 10 minute dar si in 1-2 secunde.conteaza cum este traficul in acel moment , nu poti conduce economic intr-o coloana , nu poti conduce economic in aglomeratie , nu poti conduce economic in bucuresti pt ca semafoarele sunt extrem de desincronizate ( recte maniu ) si daca prinzi rosu la lujerului spre exemplu stai 5 minute la relanti. te mulezi in functie de trafic , ca altfel iti cam pui integritatea in pericol ( cocalari grabiti , nervosi la volan , etc ).N-ai cum sa conduci econimic cand nimeresti primul la semafor si ghici ce , sunt masini mai puternice in spatele tau si alti soferi cu alt temperament si decat sa risti sa intre unu in fundu tau mai bine ii dai blana pana la limita legala.

                              si ca sa inchei , nu exista reguli in traficul urban(cel putin buc) , exista doar haos , era sa intru in fundul unuia din DB care a oprit cand era semaforul verde si a lasat pietonii sa treaca.exista situatii si situatii.daca te plimbi la 3 dimineata prin oras atunci da , exista reguli de condus economic daca iti faci veacul pe strazi ziua , nasol , nu exista decat pe portiuni foarte scurte.

                              aa si inca ceva , cel putin aici in buc , am incercat sa merg usor , acceleram lin , domol ,60 maxim si...cand am vazut ca ajungeam la semafoare exact cand se facea rosu si le luam pe toate la rand am zis ca decat sa stau la relanti cate 2 minute la fiecare semafor mai bine dai blana si ... macar nu pierzi timpul.
                              Last edited by nightboy; 2 May 2011, 22:45.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by adaniel69 View Post
                                Multumesc rhadoo_ds ca ai facut acest topic!

                                Normal ca sunt multi care n-au ce face si comenteaza pe langa! Aici sper sa ne ajute un moderator ca prea multi polueaza fara rost!

                                Pe mine m-ar interesa unele detalii de genul:
                                - la cate rpm schimbi treapta?
                                - in localitati, daca nu ai nimic in fata, retrogradezi in a 4-a pt 50-55 km/h?
                                - nu mai stiu unde am citit ca peste 1500rpm se numeste frana de motor(consum instant zero), asa e? adica daca scade sub 1500rpm se reia alimentarea cu combustibil si deci nu mai e economie...
                                - daca as fi avut CB, mi-as fi reglat si eu consumul, dar nu am si de asta ii intreb si eu pe altii...
                                - e bine sa accelerezi in a 5-a de la 55 la 90? ca in filmuletul meu
                                din câte observ, te interesează mai mult extra-urban. Să îţi raspund:
                                - treapta o schimbi în funcţie de drum. Dacă eşti într-o coborâre şi nu te grăbeşti poţi să schimbi să îţi cadă şi pe 1500. Eu de exemplu, cobor majoritatea rampelor cu 2 sau cu 3 până în 5500 ture. Când termin porţiunea care nu îmi permite o viteza peste 60 şi urmează coborâre în drum drept, schimb direct din 2 în 4 sau din 3 în 5, şi continui în frână de motor(care evident e mai slabă în treptele mari) accelerand uşor. Totuşi sunt şi situaţii în care urc pante cu 4 peste 3000 ture că să nu fiu nevoit să retrogradez în 3. Deci nu e o regulă generală, totul e în funcţie de fiecare drum
                                - iarăşi îţi spun că depinde de drum. Dacă drumul o permite, e loc drept sau coborâre uşoară şi nu în pantă, raman în 5. În cazul în care e urcare uşoară, trec în 4.
                                - eu nu am consum instant... Dar cred că nu se reia alimentarea Dacă nu accelerezi şi maşina e în frână de motor în coborâre. La un golf 5 avea consum instant 0 şi sub 1500. Doar cei cu consum instant la logan pot spune.
                                - nu pot vedea acum filmul, dar atât timp cât o faci lin de la 55 la 65 şi drumul o permite(exact că mai sus), nu văd de ce nu.

                                NightBOY, ştiu cum e traficul prin capitală, şi nu am comentat nimic pe tema asta. Eu vorbesc de consum urban în Iaşi şi extra-urban în zona N-E. Ştiu că e haos acolo. Să scoţi consum mic în Bucureşti ar trebui să Ştii exact unde vrei să ajungi şi ce rute sunt mai puţin aglomerate la ora aia. Când o implementa dacia stop and go atunci o să mai scadă şi la voi consumul în oraş.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google