Cum Sa Conduci Economic 1.2 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Frana de motor nu afecteaza motorul? De genul uzura timurie, suporti motor, cutie?
    Si de unde chestia asta cu motorul se invata puturos in functie de cum e condusa masina?
    Se regleaza automat puterea sau culpul in functie de cum e condus? Adica daca nu se depasesc 3000 de rpm mult timp el regleaza resursele pentru a avea putere mai mare la turatii mici? Sunt niste chestii tehnice care ar trebui sa le cunoastem, sa scrie in manual ...

    Eu sunt de parere ca motorul este facut sa traga, nu sa ajungi la 5000 de rpm ca sa schimbi treapta, adica sa traga mai usor...
    Eu la Dacia veche am facut motorul(set motor, rectificare arbore, chiulasa incarcata si fata dreapta) si am mers cu el ~25.000 de km fara sa scoata fum sau sa manance ulei si schimbam la ~2000rpm treapta! Ajungeam a 1200rpm in a 5-a la 50km/h!

    Deci nu vad de ce ar fi o problema 1500rpm in a 5-a, pe drum drept! Acum nu stiu daca se pot infunda injectoarele sau catalizatorul din cauza ca merg cu 1500rpm in a 5-a!
    Sper sa-mi pun cat mai repede CB!

    Comment


    • #32
      de aia ai pus pe butuci motorul al 1300. eu am facut 87000km cu motorul de 1300 si n-a scos gram de fum, schimbat a 4-a doar dupa 60km/h. benzina si ulei ca la carte, fara rabat la vreuna din ele (gen alcool sau petrol si ulei de care se nimereste, cand se nimereste, nu, doar benzol si ulei calumea, schimbat la 4000km).
      revenind, frana de motor nu strica motorul. e cea mai mare aberatie pe care pot s-o debiteze mecanicii de dacia 1300 cu privire la masinile cu injectie. alt avantaj e ca in frana de motor rotile raman cuplate la motor, nu folosesti aiurea franele, basca ai consum aproape zero, mult mai mic decat la ralanti.
      ecu injectie foloseste logica fuzzy in determinarea stilului de condus al soferului, deci o aorecare adaptare in functie de cum conduci e de asteptat in timp. acum sa nu crezi ca e vreo schimbare drastica, dar sesizabila, mai ales cand te compari cu o masina care e biciuita zilnic, aia trage mai bine. normal, cu conditia sa fie intretinut calumea motorul.
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #33
        off: Seba, daca te refereai la mine cand ai spus de motorul de 1300 sa stii ca nu ai dreptate!
        Aveam o dacia 1310 din '99(motor 1.4) si am facut motorul pentru ca asa am cumparat-o! Am gasit chiulasa mancata si imi uda o bujie! Motorul era pe chituci!

        Dupa ce l-am facut am spus ca am mers in regimul ala si era ca nou! Nu scotea fum, nu consuma ulei, pornea mai repede decat orice masina pe injectie! L-am tinut numai cu ulei Panther 15W40 schimbat la 5-6000 de km! Si benzina numai din Peco(cel mai des de Lukoil 95)

        on: eu cred ca nu e o problema sa mergi cu 50km/h in a 5-a singur in masina cel putin la 1.2 16V!
        cum e pana la urma? numai peste 1500 de rpm e in frana de motor cu consum zero? sub 1500 isi reia alimentarea?

        Comment


        • #34
          O sa stiti, cu siguranta, cand isi reia alimentarea dupa frana de motor...
          Se simte o mica "trecere" de la frana de motor la reluarea alimentarii.

          Comment


          • #35
            la 1.4/1.6 ce e sub 1500rpm nu mai e frana de motor.
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #36
              intradevar multi polueaza inutil ,deoarece tureaza motorul pt ca scrie in carte ca 1.2 are regimul de putere max la 5500rot/min.nu aveti nevoi permanent de cei 75 caluti.poate daca faci o liniuta.eu cand ma aproprii de semafor si observ dinainte rosu scot din viteza,eventual franez putin astfel incat daca mai sunt cateva sec si se face verde sa nu mai fie nevoi sa plec cu cu treapta 1 ci cu o treapta cat mai superioara.
              Cand plec de la semfor ma uit in oglinda si daca nu e nimeni in spatele meu sa ingreunez traficul plec lin ,oricum ajung in pct B la fel ,ca doar ajung coloana din urma.daca ma aproprii de o panta scot din viteza mai devreme astfel cand incep sa cobor deja sa am o viteza mai mica sa nu mai fie nevoie sa franez.am vazut ca zic multi ca frana de motor nu dauneza...pai cum sa nu dauneze?intradevar uzura nu e f mare,dar cand scoti din viteza ii dai motorului o pauza,astfel putandu-se raci.astfel uleiul ramane in continuare la o temp mare... la fel si piesele ,si sunt uzate,mai ales ca la frana de motor in general presupune un nr mare de rot/min .
              Mersul cu 1500 de ture nu trebuie folosit asa ...sa mergi mereu cu 1500 rot/min ,adica mergi cand accelrezi lin,cand nu ai rampa ,cand vrei sa mentii viteza etc...personal cred ca mersul cu tr 5 la 1500 de ture nu e bun.adica motorul cu cat merge cu tr mai superioara cu atat trage mai greu,tr 5 trebuie folosita cam la 1700 rot/min minim.

              Comment


              • #37
                Dar din ce zici tu aici ajungi sa franezi mai mult pe liber deci uzezi placutele de frana mai repede, economisesti la pere ca sa dai la mere. Te mai si obisnuiesti asa si ajungi in cazuri extreme sa incalzesti prea mult franele.
                In oras mai treaca mearga dar in afara eu zic ca nu se scoate motorul din viteza, te obisnuiesti asa si nu e bine, sa te vad eu pe ploaie sau iarna cum mai scoti tu din viteza cand te apropii de o curba sau o panta.
                Last edited by ionescu liviu; 22 June 2011, 00:49.
                http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

                Comment


                • #38
                  @laur: ai avut cumva oltcit sau 1300 inainte de logan? ca teoria franei de motor pare preluata de la mecanicii de asemnea antichitati. in primul rand, in frana d emotor la masinile cu injectie electronica, nu se da scanteie, nu se da benzina, motorul merge in regim de compresor, nu trebuie sa mergi 5500rpm in frana de motor, un 3000rpm e destul s mai ajuti din pedala de frana. mai mult, motorul ala, in regim de compresor, are ttusi preiune de ulei in rampa si-o ungere mai buna decat un motor care galgaie la ralanti si uleiul de-abia ajuns sus in capacul culbutorilor si care ulei mai ia si caldura de la exploziile ce tin motorul sa nu moara. pe incercate, daca lasi motorul sa mearga la ralanti 2 minute sau cobori in frana de motor 5 minute (bine, nu cu 5000rpm, am stabilit deja), nu cred ca vei avea un motor mai rece in primul caz.
                  iar despre mersul pe ud sau zapada/gheata, pe viraje in coborare, in special, cu masina scoasa din viteza, nu pot sa zic decat ca instructorul care invata soferii sa mearga asa e un mare idiot. cel mai mare idiot.
                  Last edited by Seba; 23 June 2011, 23:44.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Seba View Post
                    la 1.4/1.6 ce e sub 1500rpm nu mai e frana de motor.
                    1500 sau 2000?
                    Cel mai lent 1,6 8v

                    Comment


                    • #40
                      La dacia veche (carburatie), pe coborare, preferam sa o scot din viteza decat sa cobor in frana de motor (acolo unde permitea drumul!). Consuma mai putin asa.
                      Acum prefer sa accelerez inainte de coborare si apoi sa o las sa coboare in frana de motor in tr. 5 (sau alta, dupa caz). Acum e mai bine asa.

                      Comment


                      • #41
                        da, dar nu compari dacia pe carburatie cu orice motor pe injectie!

                        undeva pe la 80 km/h e viteza economica la 1.2! consuma ~4.3%! cu 50-55(in a 5-a) in localitate! asta la campie!

                        Comment


                        • #42
                          crezi ca ai rabdare sa mergi asa cu 50 55 la drum lung ? te apuca sincer nebunia , parca stai pe loc la 50. era bine daca consumul cel mai bun ar fi fost la 100 km/h asa e cam aiurea la 80 te depasesc tirurile pe dn si e. daniel tu cam ce viteza ai atins cu polizorul tau ?

                          Comment


                          • #43
                            130 am atins! nu am avut unde sa-i dau mai mult! e jale cu astia cu radarul si ma lipsesc!

                            Eu ziceam ca daca e drumul liber cum am prins eu si nici nu te grabesti poti scoate consum bun! La 80km/h in afara localitatii si 55km/h in localitate!
                            Vezi exemplul:



                            Scade destul de mult consumul daca mergeti cu 50-55km/h in localitate cu a 5-a!

                            E foarte interesant cat de mult creste consumul daca mergi cu 20km/h mai mult(peste 80)! Cu mai bine de 0.5 litri la suta de km!(cam 0.8 Litri)

                            Comment


                            • #44
                              Review Dacia Logan 1.2

                              Review Dacia Logan 1.2 16v 75 cai
                              Am scris un review pe blogul meu personal ... daca deranjeaza pe cineva rog stergerea acestui post !

                              In seara asta am de gand sa fac un review amanuntit despre cum se comporta Loganul nostru (al familiei) cand mai are aproape 100 de km si aj...


                              Multumesc
                              Logan Laureat 1.2 16V 75 cai - Blue EXTREM cu Personalitate
                              sigpic

                              Comment


                              • #45
                                Da, la 80 ia cam 4.3l/100Km iar la 100 consuma cam 5l/100Km. Consumurile variaza putin in functie de temperatura, drum, mici inclinatii (char daca nu sunt sesizabile cu ochiul unele drumuri au o mica inclinatie care se reflecta in consum (+/- 0.2l din propriile experiente)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google