-Cum Sa Iti Faci Singur Un Oil Catch Can Tutoriale : Cum sa iti faci singur Cum Sa Iti Faci Singur Un Oil Catch Can - Dacia Logan Forum
Dacia Logan Forum

Inapoi   Dacia Logan Forum > Lucruri generale > Tutoriale : Cum sa iti faci singur

Atentie ::
Bine ai venit pe forumul LoganClub.ro Pentru a posta pe acest forum iti trebuie un user. Apasa aici pentru a-ti face un user. Dupa ce iti faci user nu uita sa activezi contul accesand casuta ta de email unde vei gasi un link. Daca vrei doar sa urmaresti discutiile fara a interveni selecteaza un forum de mai jos sau foloseste functia de search Pentru mai multe informatii legate de buna functionare a forumului va rugam cititi cu atentie aici

Cum Sa Iti Faci Singur Un Oil Catch Can

Tutoriale : Cum sa iti faci singur


Raspunde
 
Thread Tools
Vechi 10th October 2016   #1
logan21cdc
Loganist de 5 stele
 
logan21cdc's Avatar
 
Data inscrierii: 25-01-2008
Locatie: BRASOV
Motorizare : 1,5 DCI
Varsta: 41
Posturi: 709
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit Cum Sa Iti Faci Singur Un Oil Catch Can

Incep prin a spune ca nu am inventat apa calda sau mersul pe jos. Internetul e plin de realizari de genul asta. Cu toate astea, postez aici pentru cei care vor sa incerce sa faca ceva cu mainile lor si pentru care satisfactia de a face singur ceva functional e fara egal.
Pentru realizarea acestui oil catch can am folosit un borcan cu capac, doua nipluri cu filet, doua coturi de cupru la 45 grade, o bucata de teava de cupru, furtun, coliere.
Am trasat si gaurit capacul borcanului pentru a introduce niplurile. La unul din ele, care reprezinta intrarea in oil catch can, am montat bucata de teava de cupru. Norocul a fost ca teava sa intre fortat, deci nu a mai fost nevoie de lipire.
Dupa ce am dat gaurile am introdus niplurile, care au fost date in prealabil cu poxipol. La final am incarcat cu poxipol peste tot pentru a fi sigur ca este bine izolat totul.
Din cauza pozitiei de montare a fost necesar sa montez si doua coturi de cupru la 45 grade, pe care le-am lipit tor cu poxipol.
Suportul de sustinere l-am confectionat dint-o piesa de plastic pe care o aveam de la masina de spalat. Am montat pe peretii suportului niste bucati de cheder autoadeziv, pentru a elimina zgomotul facut de trepidatiile borcanului in mers. La fel am folosit si sub colierul de prindere a borcanului de suportul de plastic.
Am demontat filtrul de aer si furtunul de legatura dintre capacul culbutorilor si colectorul de vapori de ulei aflat pe tubulatura de intrare in turbo.
Pentru toate explicatiile legate de pozitionare si functionare tin sa ii multumesc lui Cristi Streulea. Datorita tutorialului facut pe blogul dedicat, am recurs la montarea oil catch can-ului.
Attached Images
File Type: jpg 20160916_183603.jpg (148.8 KB, 478 views)
File Type: jpg 20160916_190454.jpg (129.0 KB, 476 views)
File Type: jpg 20160916_190504.jpg (100.0 KB, 471 views)
File Type: jpg 20160916_193303.jpg (61.6 KB, 472 views)
File Type: jpg 20160916_204139.jpg (45.9 KB, 474 views)
File Type: jpg 20160916_204147.jpg (54.1 KB, 186 views)
File Type: jpg 20161004_211953.jpg (54.4 KB, 187 views)
File Type: jpg 20161004_212018.jpg (52.8 KB, 190 views)
File Type: jpg 20161004_212050.jpg (43.9 KB, 181 views)
File Type: jpg 20161005_123320.jpg (31.4 KB, 181 views)
File Type: jpg 20161005_130805.jpg (36.2 KB, 189 views)
File Type: jpg 20161006_140900.jpg (54.2 KB, 204 views)
File Type: jpg 20161006_143141.jpg (92.0 KB, 212 views)
File Type: jpg 20161006_143159.jpg (52.0 KB, 224 views)
File Type: jpg 20161006_144344.jpg (69.2 KB, 248 views)
File Type: jpg 20161006_144402.jpg (74.8 KB, 279 views)
File Type: jpg 20161006_144408.jpg (115.2 KB, 288 views)
logan21cdc e offline   Reply With Quote
Vechi 10th October 2016   #2
Foose
Fidel ;)
 
Foose's Avatar
 
Data inscrierii: 23-01-2010
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.4 irascibil
Varsta: 33
Posturi: 185
Membru :
[Fidel ;)]
[LoganClub Bucuresti]
Implicit

Si la ce ajuta mai exact acest oil catch can, banui ca s-ar face doar la diesel... Am ceva idei dar vreau o confirmare.

Mulțumesc
Foose e offline   Reply With Quote
Vechi 10th October 2016   #3
prometheus
Loganist de 5 stele
 
prometheus's Avatar
 
Data inscrierii: 02-08-2012
Locatie: Braila
Motorizare : 1.2 16v 75CP Laureate
Varsta: 30
Posturi: 3,629
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Felicitari pentru munca depusa , insa s-ar putea sa ai surprize neplacute cu rugina din partea capacului de la borcan , sunt celebre cat de rapid pot rugini , iar borcanul de sticla daca faci un poc vei avea numai cioburi de sticla prin compartimentul motor.
Ideea nu este rea!! insa eu alegeam un recipient fie din termoplastic fie dintr-un metal.
__________________
Logan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
prometheus e online acum   Reply With Quote
Vechi 10th October 2016   #4
sorin1983
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 13-02-2011
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6 16v 1.4
Posturi: 1,029
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

si eu apreciez faptul ca unii vor sa faca ceva in regim "diy" dar avand in vedere ca suntem pe un forum pot veni si cu critica, mai exact rezultatul lasa de dorit... arata prea "ca la tara". avand in vedere ca e undeva la 80 de lei unul muult mai fancy pe ebay(urmaresc si eu de mult timp acest lucru desi vroiam sa il montez la motor pe benzina), nu se justifica rezultatul final. oricum te astept si cu impresii functionale.
sorin1983 e online acum   Reply With Quote
Vechi 10th October 2016   #5
logan21cdc
Loganist de 5 stele
 
logan21cdc's Avatar
 
Data inscrierii: 25-01-2008
Locatie: BRASOV
Motorizare : 1,5 DCI
Varsta: 41
Posturi: 709
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Mulțumesc pentru aprecieri și critici. Întotdeauna sunt constructive ambele.
Da, sigur găseam și cu 80 și cu 180, dar unde mai era farmecul de a face singur.
La partea cu aspectul nu îl contest, dar în condițiile date nu cred că puteam să fac borcanul mai frumos. Pe viitor sigur voi încerca să schimb recipientul. Despre rugină nu îmi fac probleme, fiindcă în borcan e în permanență un amestec de gaze pline cu vapori de ulei, iar capacul e scăldat de aceștia. Faptul că recipientul de colectare e din sticlă, are avantajul că pot vedea dacă am apă din condens sau chiar rugină, dacă totuși apare. Iar în caz de incident, faptul că se sparge borcanu e ultimul lucru de care mi-e grijă.
Încă o dată nu pretind că am făcut o mare invenție, dar pentru moment faptul că funcționează și își face treaba, e destul. Voi reveni cu poze și impresii după 1000 km parcurși. Pot spune că după vreo 400 deja am o linguriță de ulei colectat.

Am uitat că mai era o întrebare: oil catch can-ul colectează vaporii de ulei proveniți de la gazele de carter, care sunt reintroduse prin furtunul respectiv înapoi în admisie. Pe mașină există un colector de vapori de ulei, dar dezavantajul este că, la oprirea motorului, tot uleiul colectat se scurge în galeria de admisie. Prin montarea acestui dispozitiv uleiul colectat rămâne în recipient și poate fi înlăturat.

Last edited by logan21cdc; 10th October 2016 at 11:46.
logan21cdc e offline   Reply With Quote
Vechi 10th October 2016   #6
t0rquemada
Loganist de 5 stele
 
t0rquemada's Avatar
 
Data inscrierii: 03-02-2013
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 0,9TCe
Posturi: 5,606
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Siliconul ăla e de toată jena.

Dacă tot ai mers pe nipluri cu filet se găseau soluții mai profi de îmbinare/etanșare la capac, asta ca să nu mai amintesc de cositorirea elementelor de cupru(care a mai lucrat în domeniul instalațiilor sanitare pe cupru și/sau pe filet știe de ce vorbesc).

În concluzie:
10 pentru inițiativă
5+ la realizare
__________________

Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales când nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
t0rquemada e offline   Reply With Quote
Vechi 10th October 2016   #7
logan21cdc
Loganist de 5 stele
 
logan21cdc's Avatar
 
Data inscrierii: 25-01-2008
Locatie: BRASOV
Motorizare : 1,5 DCI
Varsta: 41
Posturi: 709
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

În primul rând nu e silicon, e poxipol. În al doilea rând am auzit și de cositorire, dar la prinderea de capac, care e tin tabla de OLCeo fi, sigur mergea. Niplul are filet la partea de jos, care intră în capac, iar în partea de sus e tip brăduț unde se prinde furtunul cu colier.
Uite o să vopsesc capacul negru să nu se mai vadă urât.

Last edited by logan21cdc; 10th October 2016 at 14:28.
logan21cdc e offline   Reply With Quote
Vechi 19th October 2016   #8
Oti
Loganist de 5 stele
 
Oti's Avatar
 
Data inscrierii: 02-05-2014
Locatie: Piatra-Neamt
Motorizare : 1.2 ACCES
Varsta: 42
Posturi: 2,451
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Si eu am ceva asemanator prin sertar, inceput si neterminat. Singura deosebire este ca eu vreau sa ard "mucii" in motor. Dezavantajul la 1.2 este ca apa+ulei curge inapoi in carter, ba se mai duce si spre filtrul de aer o parte, ajungand sa murdareasca totul pe acolo, pana la clapeta.
Mai provocat sa continui proiectul, lenea e mare.
__________________
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Oti e offline   Reply With Quote
Vechi 21st October 2016   #9
logan21cdc
Loganist de 5 stele
 
logan21cdc's Avatar
 
Data inscrierii: 25-01-2008
Locatie: BRASOV
Motorizare : 1,5 DCI
Varsta: 41
Posturi: 709
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Eu am vazut la Cristi Streulea cum și-a montat unul „de firmă”. Până atunci nu prea știam cu ce se mănâncă treaba asta, dar am început să fac săpături și am descoperit că e chiar simplu de realizat. Acum vreau să-l perfecționez la partea de recipient, dar nu vreau să cad în extrema de a face ceva mai scump decât unul de fabrică.
logan21cdc e offline   Reply With Quote
Vechi 21st October 2016   #10
Oti
Loganist de 5 stele
 
Oti's Avatar
 
Data inscrierii: 02-05-2014
Locatie: Piatra-Neamt
Motorizare : 1.2 ACCES
Varsta: 42
Posturi: 2,451
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Mai am o adaugire, asta dupa ce m-am uitat la poze (spre rusinea mea am comentat fara sa ma uit)...prin comparatie cu 1.2, si problemele mele, recomand izolarea termica a unui furtun, cu izolatie din burete cauciucat, din ala pt tevi incalzire. Condensul se face pe furtun si curge inapoi....va dati voi seama cum.
__________________
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Oti e offline   Reply With Quote
Vechi 22nd October 2016   #11
Oti
Loganist de 5 stele
 
Oti's Avatar
 
Data inscrierii: 02-05-2014
Locatie: Piatra-Neamt
Motorizare : 1.2 ACCES
Varsta: 42
Posturi: 2,451
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

L-am finalizat, urmeaza sa-l probez. Nu este un "oil catch", ci un "T-eu special" cu clapeta unidirectionala, "mucii" sunt arsi in motor, sper sa nu se mai duca spre filtrul de aer si carter.
Ideea mi-a venit de la motocoasa (sper sa nu ma insel ???) a d-lui Iancu.
Attached Images
File Type: jpg epurator gaze carter 15.jpg (177.2 KB, 246 views)
File Type: jpg epurator gaze carter 16p.jpg (178.9 KB, 209 views)
File Type: jpg epurator gaze carter 17p.jpg (135.9 KB, 197 views)
File Type: jpg epurator gaze carter 18p.jpg (150.6 KB, 183 views)
File Type: jpg epurator gaze carter 20.jpg (179.7 KB, 173 views)
__________________
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

Last edited by Oti; 22nd October 2016 at 21:35.
Oti e offline   Reply With Quote
Vechi 22nd October 2016   #12
Fratello
Loganist de 5 stele
 
Fratello's Avatar
 
Data inscrierii: 17-02-2008
Locatie: Ploiesti
Motorizare : ex.1.5 dCi 70 cp/ex.1.2 @ 16v/Focus MK3 1.6-125CP
Varsta: 50
Posturi: 1,155
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

De-abia astept testele !
__________________
Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)
Fratello e offline   Reply With Quote
Vechi 24th October 2016   #13
logan21cdc
Loganist de 5 stele
 
logan21cdc's Avatar
 
Data inscrierii: 25-01-2008
Locatie: BRASOV
Motorizare : 1,5 DCI
Varsta: 41
Posturi: 709
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Interesantă ideea. Așteptăm rezultatele. Peste câteva zile sper să fac cei 1000 km de la montaj și voi pune niște poze, după cum am promis.
logan21cdc e offline   Reply With Quote
Vechi 7th January 2017   #14
Fratello
Loganist de 5 stele
 
Fratello's Avatar
 
Data inscrierii: 17-02-2008
Locatie: Ploiesti
Motorizare : ex.1.5 dCi 70 cp/ex.1.2 @ 16v/Focus MK3 1.6-125CP
Varsta: 50
Posturi: 1,155
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Nicio actualizare ?!
__________________
Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)
Fratello e offline   Reply With Quote
Vechi 8th January 2017   #15
Oti
Loganist de 5 stele
 
Oti's Avatar
 
Data inscrierii: 02-05-2014
Locatie: Piatra-Neamt
Motorizare : 1.2 ACCES
Varsta: 42
Posturi: 2,451
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Acum am citit....ce pot sa spun in cazul meu este ca inca studiez rentabilitatea.
Munca depusa vs de efect. Condensul scurs in carter este mai redus, spuma este mult mai putina fata de anul trecut. Furtunul ce vine dinspre filtrul de aer este mai curat, deci sunt sanse mari sa nu mai fie ulei in filtrul de aer, implicit, nici in zona clapetei. Condensul este tras in admisie si ars in motor. Pun pozele facute in luna decembrie si ianuarie, urmeaza sa schimb filtrul de aer, cred in luna martie. Spre sfarsitul lunii fac schimbul de ulei. Urmatoarele poze si concluzii o sa fie in momentul cand mai umblu prin zona.
Attached Images
File Type: jpg DSCF0397.jpg (200.8 KB, 145 views)
File Type: jpg DSCF0401.jpg (151.9 KB, 138 views)
File Type: jpg DSCF0403.jpg (138.8 KB, 134 views)
File Type: jpg DSCF0411.jpg (146.2 KB, 132 views)
File Type: jpg DSCF0412.jpg (133.1 KB, 125 views)
File Type: jpg condens inghetat 1.jpg (48.6 KB, 121 views)
File Type: jpg condens inghetat 2.jpg (93.6 KB, 116 views)
File Type: jpg furtun intrare T-aer.jpg (109.3 KB, 115 views)
File Type: jpg T modificat.jpg (118.1 KB, 129 views)
__________________
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Oti e offline   Reply With Quote
Vechi 8th January 2017   #16
Fratello
Loganist de 5 stele
 
Fratello's Avatar
 
Data inscrierii: 17-02-2008
Locatie: Ploiesti
Motorizare : ex.1.5 dCi 70 cp/ex.1.2 @ 16v/Focus MK3 1.6-125CP
Varsta: 50
Posturi: 1,155
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Multumesc ! Urmaresc cu interes actualizarile !
__________________
Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)
Fratello e offline   Reply With Quote
Vechi 9th January 2017   #17
logan21cdc
Loganist de 5 stele
 
logan21cdc's Avatar
 
Data inscrierii: 25-01-2008
Locatie: BRASOV
Motorizare : 1,5 DCI
Varsta: 41
Posturi: 709
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Fiindcă m-a ambiționat colegul și vremea a fost favorabilă, am verificat „invenția” și ce am găsit m-a îngrozit. Multă mâzgă și apă înghețată. Am curățat borcanul și l-am montat înapoi. Deci funcționează, iar dacă tot ce era în borcan, până acum intra în admisie, nici nu vreau să mă gândesc.
Oil catch can-ul l-am montat la 215181 km, iar acum am 220434km. Toată mizeria e după 5253 km.
Attached Images
File Type: jpg 20170109_122317.jpg (65.2 KB, 141 views)
File Type: jpg 20170109_122324.jpg (66.6 KB, 122 views)
File Type: jpg 20170109_122452.jpg (73.1 KB, 135 views)
File Type: jpg 20170109_122739.jpg (98.3 KB, 129 views)
File Type: jpg 20170109_122756.jpg (67.6 KB, 127 views)
File Type: jpg 20170109_122811.jpg (73.4 KB, 128 views)
File Type: jpg 20170109_122828.jpg (70.3 KB, 130 views)
File Type: jpg 20170109_122857.jpg (53.0 KB, 129 views)
File Type: jpg 20170109_122904.jpg (57.4 KB, 126 views)
File Type: jpg 20170109_124252.jpg (62.0 KB, 126 views)
logan21cdc e offline   Reply With Quote
Vechi 9th January 2017   #18
Fratello
Loganist de 5 stele
 
Fratello's Avatar
 
Data inscrierii: 17-02-2008
Locatie: Ploiesti
Motorizare : ex.1.5 dCi 70 cp/ex.1.2 @ 16v/Focus MK3 1.6-125CP
Varsta: 50
Posturi: 1,155
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Ups ! Se pare ca este chiar benefica "inventia" ... mai ales pe motoarele diesel (?!).
__________________
Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)
Fratello e offline   Reply With Quote
Vechi 11th January 2017   #19
crististreulea
super stage 2
 
crististreulea's Avatar
 
Data inscrierii: 14-06-2007
Locatie: timisoara, ghiroda
Motorizare : 1.5dCi
Varsta: 41
Posturi: 6,487
Membru :
[super stage 2]
[LoganClub Timisoara]
Implicit

nu de prosti au pus la masinile scumpe asa ceva din fabrica ;)
__________________
Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan
crististreulea e offline   Reply With Quote
Vechi 11th January 2017   #20
Oti
Loganist de 5 stele
 
Oti's Avatar
 
Data inscrierii: 02-05-2014
Locatie: Piatra-Neamt
Motorizare : 1.2 ACCES
Varsta: 42
Posturi: 2,451
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Mi se face rau cand ma uit la borcan....ce iese din motorul ala....la benzinarul de 1.2 este un pic de "caimac". Oare este bine ca il ard in motor? Ma uit la borcan si m-ai pus pe ganduri.
Condensul amestecat cu ulei este si un pic acid, ma intreb, este buna solutia aleasa de mine? cu arderea lui in motor?
__________________
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Oti e offline   Reply With Quote

Raspunde


Sari la Forum

Tags
can, catch, cum, faci, iti, oil, singur

Thread Tools

Reguli de Postare
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies sunt On
[IMG] code este On
HTML code este Off


Fus orar: GMT +3. Acum este 19:03.


Rulează cu: vBulletin Versiune 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF

Politica de Securitate Google