Cum se schimba pivotul ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Cu sudura pivotului intr-o mare parte ai dreptate, dar cum verifici tu pivotul daca este uzat sau nu ?

    Comment


    • #32
      SIMPLU:
      Ridici autoturismul pe cricul personal (parte fata)
      Prinzi pneul cu mainile in plan vertical (o mana sus una sub pneu)
      Faci o miscare de balansare a roti (cu o mana impingi si cu alta tragi de pneu) - ai grija nu prea tare ca-ti pica masina pe maini
      Daca nu simti la mana nici un joc (o plecare in gol a pneului (rotii)) inseamna ca pivotul tau este OK

      BAFTA !!!
      Last edited by Zsolt; 11 May 2009, 15:51.

      Comment


      • #33
        @tututpiciu Loganul are 1 tona si un pic, impartit pe toate rotile rezulta cam 250 Kg greutate pe o roata. Nu cred ca are cineva forta sa verifice uzura pivotilor cu mana libera, din ce explici tu stiu ca se verifica capetele de bara. Nu prea stiu eu mecanica dar pivoti verificati la mana inca nu am vazut!

        Comment


        • #34
          Am spus ca ridici masina pe cric (roata e libera - SUSPENDATA)
          Daca nu stii mecanica e problema ta - inveti
          NU exista niciun manual de reparatie autoturisme care sa te invete sa verifici pivotii cu leverul.
          Masa suspendata pe care o misti tu cu mainile are in jur de 30KG (pneu, janta, portfuzeta asamblata) asa ca nu-mi trebuie macara sa trag de ea.???
          Ce zici, mai facem mecanica ?
          Last edited by Zsolt; 11 May 2009, 15:53.

          Comment


          • #35
            sal. am si eu o problema mai ciudata...zic eu. La plecarea de pe loc in fata sau spate se aude un tacanit undeva la roata stanga. masina e in garantie inca iar la revizie le-am spus baietilor si "s-au" ocupat. Ei spun ca ar fi fost din bieleta de directie, pe care au si schimbat-o, insa tot asa face /. Si nu, nu este nici din placheti. sunt aproape noi. ce sa este oare???

            Originally posted by tutupiciu View Post
            Am spus ca ridici masina pe cric (roata e libera - SUSPENDATA)
            Daca nu stii mecanica e problema ta - inveti
            NU exista niciun manual de reparatie autoturisme care sa te invete sa verifici pivotii cu leverul.
            Masa suspendata pe care o misti tu cu mainile are in jur de 30KG (pneu, janta, portfuzeta asamblata) asa ca nu-mi trebuie macara sa trag de ea.???
            Ce zici, mai facem mecanica ?
            ) nu mai faceti mecanica, luati-o cu inceputul... FIZICA!!!
            Last edited by dj 21 rac; 11 May 2009, 16:24. Reason: Automerged Doublepost

            Comment


            • #36
              jocul pivotilor nu se simte tragand de roata pe diametru. chiar daca masina e suspendata ansamblul tot apasa pe pivot , el nu sta liber niciodata.de aia se folosea inainte levierul.....ca sa poti comprima arcul putin si sa vezi jocul pe verticala al pivotului.

              Comment


              • #37
                MIKE 26ro - Ai incercat vreodata sa misti resortul pe fata cand roata e suspendata ? S-ar putea sa ramai cu el in mana (sa sara din cupela amortizorului) - resortul este aproape complet detensionat. Poti chiar sa-l pozitionezi (acum depinde de definitie amortizor). Vorbesti din experienta ?

                Comment


                • #38
                  tutupiu,te sfatuiesc sa mai inveti oleaca de mecanica chiar tu,fiindca pivotul la logan se verifica in 2 moduri:
                  1 cu levierul
                  2 tragand de brat in jos(cu masina pe un elevator)
                  la vechea dacie se verifica tragand de roata,si arcul este destul de tensionat,nu ma astept sa stii fiindca nu cred ca ai vazut vreodata aceste piese demontate date fiind comentariile tale

                  Comment


                  • #39
                    @tutupicu nu stiu mecanica si nici nu prea stiu sa ma exprim in domeniul asta, dar vad ca baietii stiu sa-ti explice mai bine. Eu scriu aici ce am vazut cu ochii mei prin service-uri la mecanici destui de buni, am foarte multi cunoscuti cu Logan si mi-a placut sa merg prin service cu ei.

                    Comment


                    • #40
                      Loribob
                      1. se pare ca si pentru tine levierul e baza (instrument interzis de francezi in sevice pentru astfel de operatii ca si ciocanul metalic dealtfel) - poti sa-mi spui si mie ce efort (N) aplici pe pivot cand faci verificarea pivotului cu levierul ? Stii sa-mi spui la ce efort il supui ( comprimare sau destindere cand tragi de brat in jos); Stii pentru ce efort (fortza pt tine) este conceput pivotul inferior la Logan ? Cand tragi cu levierul de pivot, (iti spun eu il destinzi adica risti (pt ca n-ai control in efort pe levier) sa-l desertizezi adica sa-i micsorezi durata de viata (el e conceput pentru comprimari si nu pentru destinderi necontrolate cu levierul)
                      Loribob, incearca sa misti un resort de logan cu mana cand masina e pe elevator si ai sa vezi ca poti. Ai vazut vreodata un resort sarit de pe cupela amortizor, la saritura unui autoturism in rulaj peste o denivelare mare cu rotire de volan in acelasi timp ? - (de aceea a suferit modificari si cupela de amortizor .. ) Daca lucrezi in dacia poate stii componentele si procesul de montaj si altele ....
                      Ma faci sa devin rautacios pe forum - eu doar incercam sa spun in topic ca Pivotul Nu se schimba separat ci BRATUL cu totul.
                      Ai incercat procedura pe care am sugerat-o eu si n-a mers ? De aruncat cu vorba e usor ....
                      Stima !!!

                      Comment


                      • #41
                        Dar ce aveti cu omul, ca explica foarte frumos si coerent....chiar trebuie mereu sa ajungem la ciocane si bucati de lemn ca sa facem mecanica?...in alte tari CIVILIZATE se face mecanica in halat alb si mananci de pe jos prin service-urile alea. Mai da-le incolo de ciocane, rangi si sarme puse ca a trecut vremea lor...cat despre mecanicii astia de la noi, imi rezerv replica pentru 90% dintre ei...
                        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                        Comment


                        • #42
                          Si ca sa inchei despre acest subiect: se poate utiliza un levier mare pentru control pivot in cazul in care un punct de reazem al levierului este cadrul GMP, al doilea bratul in sine, iar efortul se aplica de jos in sus (prin ridicare brat usor in sus) - asta daca vrei sa deteriorezi vopseaua bratului si a cadrului GMP.
                          BAFTA la reparat !

                          Comment


                          • #43
                            fara suparare dar in momentul in care verifici un pivot forte este cam 1 sutime din ce indura acea invelitoare,si nu accept nici eu folosirea levierului si a ciocanului de metal,credema ca stiu foarte bine ce vorbesc

                            inca ceva,nu se ridica de brat,se trage in jos,deoarece uzura ce creaza in partea superioara a carcasei nu in partea inferioara deoarece forta ce apasa pe brat este in jos din partea cadrului iar pivotul este un punct de reazam (o articulatie)
                            Last edited by loribob; 11 May 2009, 23:50. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • #44
                              Cumva bataia auzita atunci cand treci cu rotile virate la maxim peste gropi, denivelari, sa fie tot de la pivoti? Am o astfel de bataie si nu ma pot dumiri. Nu am gasit alt topic despre diagnosticarea batailor la articulatii, directie etc. Se aude pe ambele parti.

                              Comment


                              • #45
                                Si eu am o bataie sau un zdranganit metalic scurt, fiecare cum ii zice, cand iau cate o denivelare chiar mica cu rotile bracate la maxim, si sigur nu e nika dus la masina, nu are decat 3000 de km (face asa de la primii km). Nu stiu de la ce este, am dat si o roata jos sa ma uit daca totul e strans si e ok...normal nu mi se pare, dar asta e...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google