Cum se schimba pivotul ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pai eu mi-am facut un calcul si daca schimb bascula cu totul dupa tutorialul lui Streulea nu mai platesc manopera pt. pivotul inlocuit, ca oricum daca iei doar pivot e mai greu fara scule. Si apoi mai ai si bucsele noi, stii o treaba. Dar daca dai jos si constati ca si bucsele sunt uzate? mai are rost sa iei dor pivot? nu prea.

    La un calcul sumar cu 1000RON schimbi tot: bilete, capete bara, bucse+bielete bara stabilizatoare, bascule. Mai raman amortizoarele si bratele pe spate(sau cum se numesc ele), dar de alea nu am auzit pe nimeni sa zica nimic pana acum.
    Last edited by lord_wader; 29 March 2013, 22:33.

    Comment


    • La Serus Ploiești manopera de inlocuire pivot este de 70 lei.
      Un pret corect,zic eu!
      Am înlocuit pivotii de fabrica la 170 000 km.Acum am pus TRW si deja am parcurs 10 000 km fara probleme!

      Comment


      • Un pivot Lemforder e 80-90 de lei. Manopera 70-90 de lei.
        Un brat echipat e 180-200 de lei. Manopera nu stiu cat e.
        Daca luam in calcul si costul bucselor+siguranta de a avea totul montat profesionist de fabricantul basculei, stai sa te gandesti serios daca sa mai schimbi doar pivotul.

        Bascule Swag vad ca sunt pe piata, si sunt mai scumpe decat Lemforder, cam 230-240 lei/bucata.
        Last edited by mr.K; 29 March 2013, 22:43.

        Comment


        • Cu 300 lei ai înlocuit pivoti si ai scăpat de probleme.
          Nu vad de ce sa plătești 400 lei pe brate ,plus manopera?
          Eu încerc sa inlocuiesc cat mai putine piese din echiparea de fabrica.

          Comment


          • Daca schimbi pivotul la 30 mii cum au mai fost cazuri...da, schimbi doar pivotul.

            Dar la 100mii se schimba bratul cu totul.
            Sau vrei sa zici ca la 120 mii cand se duc ci bucsele le schimbi doar pe alea ? Pom de craciun iese bascula aia

            Sent from my GT-B5330 using Forum Runner

            Comment


            • 300 lei daca pui musai lemforder (80-90 lei pivotl) daca pui trw (35-40 lei pivot) mai mult de 150-200 lei nu te costa.
              Operati nu presupune sa mergi obligatoriu in service de reprezentanta, poti sa schimbi si acasa daca ai scule, daca nu dai 60-80 lei service si gata.

              150-200 lei vs 450-500 lei parca nu e chiar asa de mica diferenta...
              Cu banii diferenta mai bine iti faci o revizie completa, sau mai pui ceva si iti schimbi capetii de bara si bieletele.

              Bucsele alea de la bascula chiar nu pica ca la vechea dacia 1300.

              Comment


              • atentie la schimbarea pivotului! daca schimbati numai pivotul deci fara bascula sudati marginea pivotului de bascula ca sa nu aveti surprize neplacute,am vazut cateva cazuri ca a iesit pivotul

                Comment


                • @ psanyiro Pe unde sa iasa pivotul din bascula? Greutatea masinii trage bascula in jos, iar bascula mai departe se sprijna pe gulerul pivotului, iar mai departe axul mobil al pivotului e fixat in fuzeta. Pe unde sa scape pivotul din bascula? Daca iese axul cu nuca din pivot, e cu totul altceva... Citeste careva pe aici si se apuca sa sudeze pivotul de bascula. Inainte sa postati, mai ganditi ce scrieti. Aveam un vecin care la Dacia 1300 inainte de 1989 suda pivotii de bascula, fiindca "nu avea suruburi la indemana". Dar macar la Dacia 1300 pivotii aveau urechi de prindere.

                  Cine a postat asta cu sudura pentru LOGAN cred ca nu a vazut cum arata un pivot de Logan.

                  Comment


                  • La Dacia 1300 dadeam gaura cu sudura sa se potriveasca gaurile de la pivot cu bascula, asa mai reglam unghiurle cateodata

                    Pivotu poa' sa iasa doar daca e foarte foarte uzat, axu mobil sa iasa din pivot, lucru care pana acum chiar nu am auzit la logan, nici macar la taximetristi.

                    De patit am patit la mercedes (w124) la o intoarere pe loc s-a dus dracu roata, am adus-o acasa suspendata de bot, remorcata de un excavator...
                    Doar ca acolo cred io ca e o greseeala de proiectare, nemtii nu s-au gandit ca romanu merge chiar daca troncane inuman, 1 tona numai pe puntea fata si pivotii nu prea sunt mai mari ca la logan.

                    Comment


                    • Originally posted by Octavian View Post
                      300 lei daca pui musai lemforder (80-90 lei pivotl) daca pui trw (35-40 lei pivot) mai mult de 150-200 lei nu te costa.
                      Operati nu presupune sa mergi obligatoriu in service de reprezentanta, poti sa schimbi si acasa daca ai scule, daca nu dai 60-80 lei service si gata. Spunea cineva ca vrea sa schimbe cat mai putin din original...dar frate cat vrei sa te tina, odata si odata tot or sa trebuiasca schimbate. Ca e acum sau peste 20.000km ce importanta are daca tot umbli acolo?

                      150-200 lei vs 450-500 lei parca nu e chiar asa de mica diferenta...
                      Cu banii diferenta mai bine iti faci o revizie completa, sau mai pui ceva si iti schimbi capetii de bara si bieletele.

                      Bucsele alea de la bascula chiar nu pica ca la vechea dacia 1300.
                      Mi-am facut si eu calculul asta si asa e. Daca nu folosesti pivoti f scumpi(Lemforder, Meyle, Febi etc) clar iesi la jumatate. Delphi sau Moog sunt pana in 50RON. Nu mai zic de variantele Master Sport sau Poverdrive 30RON. Pe de alta parte o bascula noua Asam e maxim 100RON la fel si Master Sport.
                      Insa eu ma gandesc ca daca iau bascula cu totul o schimb singur fara scule deosebite. Si am si bucse noi si stiu ca nu e fisurata, indoita sau ruginita sau ca dupa 1an trebuie sa desfac iar. Intradevar cam multi bani pe o bucata de fier, daca elimini pivotul si bucsele constati ca numai bascula(fieru) reprezinta ~30% din pret sau mai mult.

                      Legat de pivoti cu probleme am vazut un nene cu logan, nu stiu exact(ce parte a pivotului a cedat) ce a patit dar a ramas cu roata oblica. L-am intrebat si a zis ca nu avea nici un fel de zgomote inainte si a ramas si el surprins cum de i-a cazut roata cu totul.
                      Last edited by lord_wader; 31 March 2013, 18:24.

                      Comment


                      • Cu bascula/orice_piesa asam iesi sigur in paguba! Sigur dupa un an "desfaci iar".
                        [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                        Comment


                        • Am mers pe varianta Lemforder si am cumparat brate echipate cu bucse si pivoti.
                          Ambele brate au costat putin peste 400lei iar manopera la service autorizat a costat pana in 150lei.
                          Le multumesc forumistilor care mi-au dat sfaturi pentru alegerea pieselor.

                          Comment


                          • Originally posted by ion_R5 View Post
                            @ psanyiro Pe unde sa iasa pivotul din bascula? Greutatea masinii trage bascula in jos, iar bascula mai departe se sprijna pe gulerul pivotului, iar mai departe axul mobil al pivotului e fixat in fuzeta. Pe unde sa scape pivotul din bascula? Daca iese axul cu nuca din pivot, e cu totul altceva... Citeste careva pe aici si se apuca sa sudeze pivotul de bascula. Inainte sa postati, mai ganditi ce scrieti. Aveam un vecin care la Dacia 1300 inainte de 1989 suda pivotii de bascula, fiindca "nu avea suruburi la indemana". Dar macar la Dacia 1300 pivotii aveau urechi de prindere.

                            Cine a postat asta cu sudura pentru LOGAN cred ca nu a vazut cum arata un pivot de Logan.
                            trebuia sa fac niste poze sa vezi realitatea

                            Comment


                            • stai linistit ca nu are cum sa iasa pivotul decat daca se toceste rotula aia pana iese prin tabla (imposibil pentru oameni normali), daca iese/se rupe surubul care strange pivotul (plauzibil), sau cel mai probabil cel care a montat pivotul nu l-a introdus pana la capat astfel incat surubul sa treaca prin canalul pivotului (si mai plauzibil).
                              azi am schimbat si eu pivot stanga fata, la 90 000km. de la iesirea din iarna aveam un zgomot ingrozitor sub masina la mersul pe pietris. toata bucsaraia se prezinta excelent, niciun joc...nimic. de abia cu levierul apasand pe bascula se putea sesiza un mic joc la pivot. era pacat sa arunc basculele si sa dau si o gramada de bani. pivotul din echiparea standard era trw la fel cu piesa pe care am cumparat-o (57 lei). jocul era de cateva zecimi.
                              tot ce ai nevoie e o mana de chei, o presa (o menghina imensa pe post de presa,in cazul meu) o bucsa cu diametrul putin mai mare ca pivotul si multa multa rabdare. rezultatul...? liniste atat in masina cat si in suflet )

                              Comment


                              • Oricume complicaie cu schimbatul pivotului si totodata nesigura,un pivot de firma te ajunge si 70 ron,mai bine iau un brat Asam merg 2 ani cu el si la revedere, ma costa tot atata.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google