Date Suplimentare Cutie Viteza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Date Suplimentare Cutie Viteza

    Buna seara
    Va rog frumos sa ma scuzati daca s-a scris!!
    Puteti sa imi trimiteti un fisier sau un site ceva cu date tehnice la cutia de viteza pentru motorizarea 1.5dci 90 cp euro 5?
    adica de ex pt treapta 1=4.100
    2=2.260
    3=1.600
    etc..


    Va multumesc!!

  • #2
    Te pot ajuta cu tabelul din poza.
    Ramane sa afli exact ce cutie ai pe masina...
    Attached Files
    GL-22-TOF

    Comment


    • #3
      multumesc!!
      aveti si alt model sa fie asa cum am scris mai sus?
      Last edited by 77sky; 20 November 2012, 21:54.

      Comment


      • #4
        Danielliviu ti-a postat tabelul cu caracteristicile. Cifrele de acolo reprezinta numarul de dinti ale pinioanelor iar Semnul "/" este operatorul impartire.

        Asadar, impartire, inmultire si tot ce stie excelul sa faca. Ce anume te intereseaza de fapt?

        Daca nu stii ce cod de cutie ai pe masina, poti suna la Vocea Clientului Dacia si pe baza seriei de sasiu iti vor spune ei ce cutie de viteze ai.

        PS: Pe Loganul 1.5 DCI 90 PS este montata o cutie foarte bine etajata si acordata cu caracteristicile de putere si cuplu ale motorului.
        Last edited by ion_R5; 20 November 2012, 18:20. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • #5
          Deci ca sa inteleg ....de exemplu:
          JR5,INDICE(165) treapta 1=11/41 ADICA 11:41=0,268?(u numar asa imi trebuie x,xx sau x,xxx) , deci impart?
          Last edited by 77sky; 20 November 2012, 21:53.

          Comment


          • #6
            Da, asa este. Adica la o rotire completa a axului primar al cutiei de viteze (care e antrenat de motor), arborele secundar al cutiei de viteze (care antreneaza diferentialul) realizeaza 0,268 dintr-o rotire. Dupa aia rotatia e demultiplicata mai departe de catre diferential la roata si in final la roata din miscare de rotatie se ajunge la deplasarea in plan (la o rotire completa a rotii, masina inainteaza cu desfasurata rotii 2*PI*R)

            Raportul de transmitere pentru Tr.1 este 1 / 0,268

            Comment


            • #7
              andreimihail,raportul de transmitere este z2/z1 deci invers fata de cum ai scris tu insa retine un lucru-cuplul si turatia motorului sunt transformate de 2 ori pana sa ajunga la roti, prima transformare o face raportul treptei de viteza iar a 2-a o face raportul diferentialului.

              Ca sa iau exemplul dat de tine JR5,INDICE(165) - daca turatia motorului este 2000n/min cu prima treapta de viteza cuplata atunci fiecare roata va avea turatia de 2000/3,72/4,92=109n/min.

              Calculele sunt aproximative iar automobilul trebuie sa mearga in linie dreapta-presupun ca ai prins ideea.

              Comment


              • #8
                @ Cromatic - calculele sunt foarte exacte. Singura "necunoscuta" din ecuatie este diametrul rotii - insa reiese si ea din calcule, plecand de la o pereche:
                (viteza masinii [km/h] - turatie motor [rpm]) pentru o anumita treapta a cutiei de viteze.

                De exemplu 105 km/h la 3000 rpm in treapta 5 (cutia JH3 057)

                Comment


                • #9
                  Da corect.

                  Acum sa vedem daca andreimihail s-a prins cum se calculeaza cuplul pentru fiecare roata motoare.

                  Comment


                  • #10
                    Deci sper ca asa este......mi-ati spus mai multe variante dar cred ca e bine asa,deci sa va spun:
                    JR5 , 165 :11/41 , 11:41=0,268
                    APOI PENTRU TREAPTA 1 = 1:0,268 =3.731 (CEVA IN GEN IMI TREBUIE MIE,CA SI NUMAR)

                    JR5,165:21/43, 21:43=0,488
                    PENTRU TREAPTA 2 =2:0,488=4.098

                    NU MAI INTELEG NIMIC.....la treapta 1 sa fie 3.731 dar pentru treapta 2 ar trebui sa scada numarul

                    oare trebuie sa impart cu unu fiecare numar,adica 1:0,268=.... 1:0,488=....
                    pentru fiecare treapta cu unu?

                    Comment


                    • #11
                      Jr5 , 165 :
                      Apoi pentru treapta 1 11/41 = 1:3,727

                      pentru treapta 2 21/43 = 1:2,047
                      GL-22-TOF

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by danielliviu View Post
                        Jr5 , 165 :
                        Apoi pentru treapta 1 11/41 = 1:3,727

                        pentru treapta 2 21/43 = 1:2,047
                        pai da,deci e bine asa?

                        Comment


                        • #13
                          Nu e bine, 2,04 reprezinta raportul de demultiplicare, pe trendul tau aceasta valoare se obtine impartind pe 1 la 0,4883 adica raportul dintre roata primara si cea secundara insa tu te complici aiurea. Tot ce s-a scris pana acum este foarte corect insa varianta pe care ti-a explicat-o Ion_R5 nu prea ai inteles-o. El ti-a explicat ceea ce se intampla in sensul trendului inceput de tine(adica tu ai facut raportul dintre nr. de dinti al rotii de pe arborele primar la nr. de dinti de pe arborele secundar) insa diferenta e ca el cunoaste foarte bine fenomenul. deaceea ti-a explicat si in sensul asta.

                          oare trebuie sa impart cu unu fiecare numar,adica 1:0,268=.... 1:0,488=....
                          pentru fiecare treapta cu unu?
                          Abia acum ai nimerit-o dar trebuie sa-ti pui intrebarea si de ce e asa. In schimb eu nu stiu de ce te complici, eu ti-am spus varianta simpla adica imparti nr. de dinti sau diametrul pinionului secundar la nr. de dinti sau diam. pinionului de pe arborele primar si obtii direct raportul nemaifiind necesar sa mai faci inca o operatie de impartire. Daca spre ex. acesta ar fi "3" asta inseamna ca treapta de viteza demultiplica turatia motorului de 3 ori iar valoarea rezultata se demultiplica in continuare prin pinionul diferentialului-raportul diferentialului este fix pentru orice treapta de viteza.
                          Last edited by Cromatic; 21 November 2012, 20:17.

                          Comment


                          • #14
                            Multumesc tuturor pentru tot!!

                            Comment


                            • #15
                              Imi poate spune cineva daca pe noul logan este cutie de viteze EDC?

                              M-am uitat cu atentie la cutia de pe noul logan si nu am mai vazut parghia care este actionata de cablul de ambreiaj, am vazut in schimb un furtun care intra in cutia de citeze chiar in locul unde la cutia veche este parghia de debraiere.

                              Poza cu motorul diesel de pe noul logan si poza cu un motor identic de pe net si cutia EDC.
                              Attached Files
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google