Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Macs View Post
    Zi'mi si mie te rog cum verific incarcarea alternatorului....
    Varianta de verificare preliminara:
    Verificarea vizuala: luminile aprinse simultan cu functionarea motorul la ralanti si ar trebui sa apara usoare intesinificari a luminilor, la accelerari usoare si repetate(seara, este mult mai sesizabila fluctuatia intensitatii luminilor).

    Aparitia fluctuatiilor intensitatii luminilor, confirma ca alternatorul incarca!

    O lipsa de variatii a intensitatii luminilor, va anunta ca alternatorul nu incarca!

    Indiferent de rezultate, treceti la o verificare cu ajutorul unui instrument de masura!!!

    Verificarea cu ajutorul unui instrument de masura:
    Folosind un multimetru, masurati tensiunea la bornele bateriei cu motorul oprit, apoi, porniti motorul si masurati tensiunea la ralanti si la turatie de cel putin 1500-1700 r/min.
    Valorile tensiunii bateriei cu motorul oprit: intre 12 v.-12,5 v.
    Valorile tensiunii bateriei, cu motorul la ralanti: maxim 13,4v.-13,5v.
    Valorile tensiunii bateriei cu motorul turat: 14,2v.- max.14,5v.
    Dupa aceste masuratori, aprindeti luminile de drum si masurati tensiunile la ralanti si cu motorul turat, la aceiasi turatie de mai sus:
    Valorile tensiunilor, vor trebui sa arate scaderi neglijabile, de maxim o,2 v.-0,3 v.

    Precizare: o baterie fara lichid la nivelul elementilor, poate oferi valori peste limita, ceea ce duce la defectiuni ale puntii redresoare sau a releului(electronic), cat si la sulfatarea bateriei.

    Posibil sa nu fi reteta perfecta dar folosind-o de-a lungul anilor, nu m-a inselat niciodata.

    Asteptam si alte solutii, ca pana moare omu`, tot are de invatat
    Last edited by angel; 30 September 2009, 16:19.


    sigpic

    Comment


    • Octavian,da cica e varful de gama de la Rombat...curent mai mare la pornire,durata mai mare de viata...acu sa vedem...mi-au dat garantie 2 ani,am dat bateria veche la schimb si din cauza asta mi-au scazut din pret...una noua e cam 270-280 de lei.Cea veche era tot Rombat,dintre primele modele si m-a tinut cam 4 ierni,a 4-a iarna cu destule figuri...daca o lasam nepornita 3 zile era pa...nu mai invartea...asta noua fiind mai mare si avand curentul de pornire mai mare sper sa tina ceva mai mult...
      sigpic

      Comment


      • Merci angel, e o varianta empirica foarte concludenta; eu ma gandeam la ceva mai "profund".
        O sa o testez intr'o seara.
        I don't ride low, I fly high...

        Comment


        • macs, nu exista ceva mai profund, asta e metodologia normala de testare a bateriei si a circuitului de incarcare a bateriei.... cea descrisa de angel. Felicitari angel pentru post, frumos explicat si colorat. parca ai fi profesor ;)
          Dacia Logan Prestige, 1.6 16V, gri comet...

          Comment


          • Varianta in profunzime...

            Originally posted by Macs View Post
            Merci angel, e o varianta empirica foarte concludenta; eu ma gandeam la ceva mai "profund".
            O sa o testez intr'o seara.
            Exista si o varianta asa cum doresti tu dar din respect timpul tau pretios si mai ales pentru nervii pusi la incercare, am evitat s-o prezint.
            Treaba sta cam asa:
            1. Cauti certificatul de garantie al acumulatorului.
            2. Cauti in certificatul de garantie, reprezentanta care iti ofera service in garantie.
            3. Te deplasezi la reprezentanta.
            4. Dupa expunerea motivelor prezentei tale acolo, reprezentantul va proceda la verificarea tensiunii de incarcare a alternatorului.
            5. Daca totul e ok, se va inlocui acumulatorul dar cu ceva ifose, ca ceva nu e in regula nici cu alternatorul tau si reprezentanta are tot dreptul de a cere o testare oficiala, la un Service autorizat...alti bani, alta distractie.
            6. Posibil sa gaeasca tensiunea de incarcare insuficienta si asta, va conduce la respingerea solicitarii de schimbare a acumulatorului iar tu vei fi nevoit sa demonstrezi ca totul e perfect si te vei intoarce cu o testare facuta intr-un Service autorizat, pentru a demonstra ca ai dreptate si sa-ti fie inlocuit acumulatorul.
            7. Daca ti se par grei pasii respectivi si dispui de bani, poti simplifica totul, mergand intr-un magazin si achizitionandu-ti un acumulator nou!

            Totusi, ramane o intrebare:
            Esti convins ca nu vei reveni mai tarziu pe Forum, sa intrebi de ce a picat si noua baterie?

            Raspuns:
            Fii convins, ca nu se stie!...pana cand nu esti sigur pe un alternator ce incarca in parametri, te poti astepta la tot felul de surprize neplacute.

            In mod sigur, iti vei dori alte solutii mai sigure iar solutiile empirice, previn neajunsurile solutiilor in profunzime

            Cu rezultatul masuratorilor facute de tine, te duci din prima la reprezentanta si in cazul care vrea sa te abureasca, automat ai cu ce intoarce situatia in favoarea ta si poti cere tu reprezentantului sa-ti demonstreze oficial ca alternatorul nu incarca.
            In secunda doi, ai garantat baterie noua pe masina si scuzele de rigoare!


            Mult noroc si tensiuni cat mai constante, pe baterie!

            @beso: Mutumesc mult pentru aprecieri!...sunt departe de a fi "profesor"
            Last edited by angel; 30 September 2009, 21:34.


            sigpic

            Comment


            • E bine sa mai ai cate un angel prin preajma ...nici eu nu as fi expus problema asa frumos.
              Oricum, verificand consumul de curent in modul "veghe" (dupa ce au adormit ECU'urile), m'am speriat la propriu . Din fericire l'am mai redus nitel. Urmeaza alte teste + testul matale
              Sa ne mai explici asa frumos, ca ne place.

              PS: Cu service'urile Dacia is "certat", masina iesind din garantie, se poarta de parca ar fi hartie igienica... dar asta ii alta problema.
              I don't ride low, I fly high...

              Comment


              • salz
                am masina de 5 ani si na-m schimbat bateria deloc pana acu si ma mai duce cred k inca 2 ani
                *****
                sigpic
                http://www.loganclub.ro/forum/masina...3.html?t=16273

                Comment


                • Daca ai fericirea sa detii un acumulator Fulmen(nickel cadmium), in mod sigur te va trece pragul a inca doua Revelioane!...aceste baterii, au atins si 10 ani de functionare ireprosabila, in conditii de iarna vitrege.
                  In cazul unei baterii Rombat, va trebui sa iei in calcul si faptul ca ultimii ani nu au fost atat de gerosi, lucru ce a contribuit la o rezistenta a bateriei, pe o perioada atat de lunga.
                  Acum, functie de ce anume ai pe masina si de faptul ca iarna aceasta se anunta ceva mai capricioasa, ar fi bine sa-ti cantaresti sansele daca ramai cu asta sau treci la o baterie noua.

                  De`a Domnu`, sa ne spui peste vreo trei ani, ca te-a tinut aceiasi baterie...bafta multa!

                  Chiar daca nu e locul potrivit sa postez dar tin sa va aduc aminte si de verificarea lichidului antigel, ca se cam anunta vreme rece si nu ar fi de dorit, sa va treziti cu surprize!
                  Last edited by angel; 1 October 2009, 06:27.


                  sigpic

                  Comment


                  • Originally posted by angel View Post
                    acumulator Fulmen(nickel cadmium), in mod sigur te va trece pragul a inca doua Revelioane!...aceste baterii, au atins si 10 ani de functionare ireprosabila, in conditii de iarna vitrege.
                    domnilor sa nu confundam acumulatorii auto cu acumulatorii folositi la electronicele portabile (camere foto, video, telefoane etc.) . nu e acelasi lucru. poate angel ne da sursa de informare sa vad si eu un astfel de acumulator auto (nickel cadmium)
                    sigpic

                    Comment


                    • probabil o fi o tehnologie din viitor
                      am cautat pe net, dar n-am gasit nimic. doar acumulatori de electronice am gasit
                      sigpic

                      Comment


                      • Nu este vorba, de baterii alcaline...pentru ceas, camere video, etc
                        Exista si acumulatori auto alcalini(cu/fara intretinere)...la asa ceva, ma refeream.
                        Ce-i drept, nici eu nu am gasit pe net asa ceva dar nu inseamna ca ce nu e pe net, nu exista nici pe pamant!
                        ... eu am avut ocazia sa pun mana pe asa ceva inainte de `89, ca altfel nu ma hazardam in discutie.


                        sigpic

                        Comment


                        • Daca tot veni vorba de baterii ... care ar fi un top 3 ar celor mai recomandate baterii... evident pentru Loganul nostru cel de toate zilele ?
                          I don't ride low, I fly high...

                          Comment


                          • Originally posted by angel View Post
                            Nu este vorba, de baterii alcaline...pentru ceas, camere video, etc
                            Exista si acumulatori auto alcalini(cu/fara intretinere)...la asa ceva, ma refeream.
                            Ce-i drept, nici eu nu am gasit pe net asa ceva dar nu inseamna ca ce nu e pe net, nu exista nici pe pamant!
                            ... eu am avut ocazia sa pun mana pe asa ceva inainte de `89, ca altfel nu ma hazardam in discutie.
                            Sunt 4 grupe mari de acumulatori si anume:
                            * Nichel-Cadmium (NiCd)
                            * Nichel Metal-Hidrid (Ni-MH)
                            * Litiu-Ion (Li-Ion) mai este Li-Po - zisi si "litiu-polimer" dar il las aici
                            * Plumb (Pb)
                            dintre toate aceste grupe singurul tip de acumulator din care se poate trage un curent mare (de ordinul sutelor de A) pe perioade scurte, fara a deteriora acumulatorul este cel cu Pb de tip "jump start". Acesti acumulatori au placile foarte poroase, ceea ce faciliteaza un transfer energetic energic si rapid. Acesta este motivul datorita caruia pot debita un curent atat de mare.Mai sunt acumulatori cu Pb de tip "deep cycle" care sunt conceputi pentru a sustine un curent mai mic decat celalalt tip de baterii dar pe o durata de timp mult mai lunga.

                            In concluzie acumulatorii NiCd nu pot livra acest curent mare necesar pornirii.
                            Ca surse de informare am folosit:
                            http://www.batteryuniversity.com/index.htm
                            http://www.rcbatteryclinic.com/seminar.htm
                            Sa vedem ce pareri mai sunt
                            Last edited by 1.6_mpi; 2 October 2009, 23:33.
                            sigpic

                            Comment


                            • Parerea mea, ca nu poate fi alcatuit un asemenea Top, deoarece la capitolul acumulatori, totul poate fi imprevizibil si ramane in discutie doar dramul de noroc al fiecaruia.
                              Pot exista acumulatori de Top ce pica inainte de termen sau acumulatori din coada Top-ului, ce depasesc chiar norma garantata de fabricant...conteaza ff mult parametrii de incarcare a alternatorului, starea electromotorului, tipul motorului(benz/diesel), anotimpul si tehnica de pornire.
                              Chiar daca voi genera discutii suplimentare, fiabilitatea acumulatorilor auto alcalini, este net superioara celor acizi dar si mult mai scumpi, ca pret de cost(aprox. dublu).

                              Gama Rombat, indeplineste cu succes cerintele fiabilitate, pret de cost si timp de functionare!...recomand


                              P.S. Fara a se pretinde a fi un Top3 si fara o ordine anume: Fullmen, Varta, Bosh dar fara a neglija si Rombat, Mombat...diferenta, consta in calitatea separatorilor dintre placi si a calitatii pastei, aplicata pe placi!
                              Last edited by angel; 2 October 2009, 23:49.


                              sigpic

                              Comment


                              • Acumulatori auto alcalini!

                                Scuze pentru double post dar cum nu a mai postat nimeni, revin cu ceva ce am gasit si eu pe net, la acest capitol!
                                Asemenea acumulatori, mai sunt cunoscuti si sub denumirea de baterii Fero-NicKel, chiar daca au si alte metale, in componenta constructiva.
                                Deci, nu numai la ceasuri se folosesc asemena acumulatori ci si in domeniul auto iar daca se pot gasi la dimensiuni mici si mari cum se vede in imagine, fiti convinsi ca se gasesc si pentru auto-turisme!
                                In general, cand ma lansez intr-o discutie, evit sa fac afirmatii despre lucruri auzite, pe la "casa scarii"!

                                In mod sigur, la o cautare mai atenta pe gogu, sunt sigur ca se pot gasi si alte surse de info iar eu, as fi bucuros sa elucidam cat mai corect acest subiect interesant, pentru a risipi orice unda de incertitudine.

                                O dupa amiaza cat mai placuta!

                                P.S. Sursa de unde m-am inspirat, o gasiti aici!

                                Thanks!
                                Attached Files
                                Last edited by angel; 3 October 2009, 13:11.


                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google