Despre Amortizoare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by madhorsefuzzy View Post
    @Kojak: ia tati Kayaba (mare grija sa le faca amorsare la montaj).
    Ce presupune amorsarea asta la (inainte de) montaj? Daca nu se face, ce se intampla?
    Detaliaza putin, te rog.

    Comment


    • Uite aici despre ce e vorba.

      Amorsarea presupune cateva curse complete alea amortizoarelor in pozitie verticala pentru echilibrarea presiunii intre gaz si ulei.

      Astea "cateva" curse pot insemna 3 curse la Kayaba (Always prime shock absorbers before fitting – fully extend and compress the unit 3 times to remove air pockets inside the shock.) sau 10-12 curse la meseriasi.

      Eu am exagerat cu 20 de curse ... degeaba. Tot aia e: de pe la a 5-a comprimare completa deja rezistenta amortizorului s-a pastrat pana in final. Deci recomand minim 5 maxim cat vrea muschiul tau ca nu mai face nici o diferenta. Important e sa le tii verticale.

      Comment


      • Originally posted by Kojak View Post
        Ce presupune amorsarea asta la (inainte de) montaj? Daca nu se face, ce se intampla?
        Detaliaza putin, te rog.
        Daca nu o face la service, se amorseaza pana acasa, dupa cateva gropi.
        Eu am 35k cu Monroe Black si sunt multumit.

        Comment


        • @madhorsefuzzy,
          Ok...am mai invatat ceva. Mersi.

          La amortizoarele de pe spate banuiesc ca nu se face amorsarea manuala. Zic bine?


          @mr.K, cica nu s-ar face bine amorsarea asta ptr. ca nu se realizeaza cursa completa a amortizorului...si acuma cine dreq umbla intentionat dupa cele mai mari gropane pana acasa?
          Last edited by Kojak; 22 October 2013, 21:46.

          Comment


          • Ba tocmai pe spate e mai necesara. Pe fata cursa amortizorului e mai lunga decat pe spate unde e acel cauciuc de protectie in cap.

            Daca nu se face amorsarea se pot strica niste supape prin amortizor. Nu am verificat.

            Comment


            • sal

              salutare colegi, am acum 100320km si am facut testul de amortizoare, concluzia e musai schimbul fata+spate, spatele mai praf ca si fata, sincer ma declar multumit 6 ani jumate, gropi cu gramada luate etc, va povestesc patania de azi, sun la Auto Bara Oradea, reprezentanta Dacia Renault Oradea, raspunde un nene, intreb de amortizoare si mi spune, amortizoare fata origine Renault, (care nu sunt Monroe) asa mi a zis bucata 300ron, spate 150-200ron/buc si o alta varianta mai ieftina 200ron/buc pentru fata (se pun doar pe masinile iesite din garantie), ce pareri aveti?sfaturi.

              Comment


              • Daca stai sa cauti, gasesti amortizoare OEM Dacia cu ~200 lei/buc - fata si ~150 lei/buc -spate.
                Sau, daca nu vrei neaparam OEM si vrei ceva mai ieftin, cu ~450 lei iei un set de amortizoare Monroe.

                Eu am optat pentru varianta a doua si pot sa spun ca bine am facut. Sunt un pic mai ferme si parca tin masina mai bine pe sosea decat alea OEM, care, este adevarat, erau mai confortabile, dar si masina era putin mai barcuta.
                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                Comment


                • Originally posted by adyxzz View Post
                  salutare colegi, am acum 100320km si am facut testul de amortizoare, concluzia e musai schimbul fata+spate, spatele mai praf ca si fata, sincer ma declar multumit 6 ani jumate, gropi cu gramada luate etc, va povestesc patania de azi, sun la Auto Bara Oradea, reprezentanta Dacia Renault Oradea, raspunde un nene, intreb de amortizoare si mi spune, amortizoare fata origine Renault, (care nu sunt Monroe) asa mi a zis bucata 300ron, spate 150-200ron/buc si o alta varianta mai ieftina 200ron/buc pentru fata (se pun doar pe masinile iesite din garantie), ce pareri aveti?sfaturi.
                  probabil vor sa iti dea http://www.dacia.ro/servicii-post-va...o/amortizoare/
                  Eu unu iti recomand orice este AfterMarket:Monroe,Kayaba(astea sunt mai scumpe)
                  Daca tot vrei sa schimbi amortizoarele uitate si la Flanse+ rulmenti.Flansele se taseaza in timp.

                  Comment


                  • sal

                    vitriol masina e vapor care se leagana in toate directiile cred ca e deja periculos, B997NDL, florin_x2004, o sa ma gandesc la toate variantele si o sa incerc sa iau cea mai buna decizie pentru mine, daca mai e cineva care e in situatie asemanatoare, asteptam reviewuri

                    Comment


                    • Originally posted by adyxzz View Post
                      salutare colegi, am acum 100320km si am facut testul de amortizoare, concluzia e musai schimbul fata+spate,
                      Gândeşte-te şi la Bilstein. Eu am aşa ceva şi sunt multumit. Să nu mai spun că nu costă mult. Sunt made in Romania la Sibiu. Mai mult nu merită pus pe un Logan cu o vârsta mai mare de 5 ani. Nu are rost.
                      Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
                      sigpic

                      Comment


                      • Daca ai de gand sa tii masina, cumpara-ti reperele originale OEM, Monroe la amortizoare si ce producator o fi la flanse si rulmenti de sarcina, ca nu am tinut minte cine le fabrica.
                        sigpic

                        Comment


                        • sal

                          Gozmin, dr_mike , masina o sa o mai tin sincer nu am ce sa i reprosez ( inca), o sa ma gandesc ce pun, multumesc.

                          Comment


                          • Amortizoarele montate de uzina sunt Monroe(fabricate in Polonia;sunt si cele din Turcia si Cehia) iar flansele sunt SKF si rulmentii de sarcina SNR.

                            Comment


                            • Stie cineva ce inaltime au arcurile stock cat si grosimea spirelor, fata/spate? De preferat arcuri de logan 1.4, 1.6. Multumesc.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google