Despre Obligativitatea Anvelopelor De Iarna

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    @Einstein: ia vezi cum am incheiat eu mesajul initial in paranteza. Nu am vrut prin acest thread decat sa se inteleaga legea si sa observam cum cineva dezinformeaza cu sau fara intentie (perioada 1 Noiembrie - 31 Martie, amenzii imediate cum te prind fara anvelope de iarna). M-au imbolnavit inca de anul trecut prin vulcanizari cu amenintari de potentiale amenzii, cu oferte care mai de care mai interesante sh, cu preturile crescute la anvelope peste noapte, la servicii de vulcanizare, la jenti. Mai trebuie sa scoatem capul din nisip si sa intelegem ca lucrurile nu stau chiar asa.

    Ca sa nu o mai lungim, daca esti prins sau faci un accident cu anvelope de vara pe zapada, gheata sau polei ai litobe, indiferent de perioada din an. Pentru siguranta in trafic si eventualele amenzi raspunde fiecare in solidar. Pot spune doar ca eu voi respecta legea asa cum a fost ea data (o lege buna pentru siguranta si fluenta traficului).

    Comment


    • #17
      @Winnie cand dau de dumneata ai o bere de la mine ;), nu te mai lua in bete cu "soferii" ca nu are rost...

      Comment


      • #18
        Observatie: Legea se va aplica incepand cu 1 Noiembrie 2011 tot timpul anului. Data de 31 Martie nu este specificata in legislatie ca data in care sa-ti dai jos anvelopele de iarna. Legea spune doar zapada, gheata si polei pentru a folosi obligatoriu anvelopele de iarna.

        M-a intrebat cineva de sanctiuni:

        RIDICAREA TALONULUI

        Art. 112 s-a introdus h1 dupa cum urmeaza:
        ”h1) autovehiculul nu este dotat, la circulatia pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheată sau polei, cu anvelope de iarnă, iar autovehiculul de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone si autovehiculul de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, nu sunt echipate cu anvelope de iarnă pe roile axei/axelor de tracţiune si/sau nu au montate pe aceste roţi lanuri sau alte echipamente antiderapante omologate”;

        5. La articolul 112, alineatul (2) se modifică si va avea următorul cuprins:
        (2) În situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c), e), g), h1), k), o), p), r) şi s), la reţinerea certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, poliţistul rutier eliberează conducătorului de vehicul o dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie, iar în cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), d), f), h

        AMENDA

        Articolul 57 se modifică şi va avea următorul cuprins:
        “Art. 57 - (1) La efectuarea controlului la sediul întreprinderilor şi/sau operatorilor de
        transport rutier, inspectorii de trafic si/sau personalul autorităţii competente împuternicit în acest scop au dreptul să pătrundă, în timpul programului de lucru, atât în spaţiile de lucru, cât şi în vehiculele deţinute de aceştia”.
        (2) La efectuarea controlului la sediul întreprinderilor şi/sau operatorilor de transport
        rutier, aceştia au obligaţia prezentării tuturor documentelor solicitate de personalul autorităţii competente împuternicit în acest scop”.
        4. După litera am) a articolului 58 se introduc două noi litere, lit. an) si ao), cu următorul cuprins:
        „an) efectuarea transportului de mărfuri sau de persoane pe drumurile publice
        acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei fără ca autovehiculele să fie dotate cu anvelope de iarnă pe rotile axei/axelor de tracţiune si/sau fără a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate
        .
        ao) circulaia autovehiculelor cu lanuri montate pe roi, pe poriunile de drum
        care nu sunt acoperite cu zăpadă, gheaă sau polei”.
        5. La articolul 59 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
        „b) de la 2.500 lei la 4.000 lei, faptele prevăzute la art. 58 lit. ak), al), an) i
        ao).”

        Dupa cum se poate observa, amenda aceea fabuloasa este prevazuta pentru cei care fac transport de marfuri sau de persoane.

        Astazi o stirista la Realitatea ma ameninta ca voi lua 2500 lei amenda daca nu-mi pun cauciucurile pe masina la 1 Noiembrie. Oare de ce nimeni nu discuta legea corect? Pai este foarte simplu Statul Roman spera sa colecteze TVA de 425 milioane Euro din vanzarea de cauciucuri.

        Pentru aa este Duminica sa ne relaxam putin. Am tot citit legislatia, am cautat comentarii pertinente. Foarte multa confuzie de care vor profita comerciantii. Un vecin de-al meu este rau de tot speriat ca nu mai poate circula cu masina de pe 1 Noiembrie ca nu are bani de anvelope de iarna. Desi i-am spus ieri cum sta treaba, omul a spus ca nu va mai circula cu masina. Iata unde se ajunge din necunoasterea legii. In ce tara de fraierescu traim, care citesc Click, Libertatea si Can-Can, dar cand se da o lege nu pot petrece o ora sa citeasca cu atentie ce avantaje si dezavantaje are.

        M-au amuzat comentarii la articole prin presa. Sunt comerciantii care de-abia asteapta clientii pe care ii induc in eroare (L363 - practici comerciale incorecte). Te ameninta ca iei amenda de 2500 lei, ca mai bine iei gume de 1000 lei. Asta se cheama inducerea in eroare a consumatorului si este sanctionata de ANPC. Legea spune ca ii amendeaza cu suma asta minima pe cei care transporta marfa si persoane si sunt prinsi fara anvelope de iarna pe drumuri acoperite de zapada, gheata si polei.

        Iata mai jos un comentariu simpatic scris mai mult ca sigur de un comerciant care isi si face reclama:

        "Eu sunt de acord cu aceasta hotarare. Asa se pot evita o multime de accidente cauzate de catre neechiparea corespunzatoare a autoturismelor pentru iarna. Decat o amenda de 4000 de lei, mai bine mi-am achzitionat anul trecu 5 bucati de anvelope de iarna la 2000 de lei, marca Yokohama. Pot sa va spun ca s-au comportat excelent si nu am avut un moment in care nu am avut control total asupra masinii, eu va recomand cu caldura acesta marca. Eu le-am gasit la cei de la http://anvelopenet.ro/"

        Sunt sigur ca multe abuzuri se vor produce pe aceasta ordonanta. D-asta a cunoaste legislatia iti permite sa mai respiri in tara asta. Te iau cu japca peste tot: rovinieta, taxa de pod, taxa in benzina, curs euro, dolar, dobanzi la banci, taxa prima inmatriculare, doctori, autorizatii si multe altele. Concluziile le trageti voi. Tara asta nu este de kkt, ci este minunata si bogata, cei care o locuiesc aici sunt problema.

        Acum cateva momente am terminat de citit si Directiva Europeana pe care Ordonanta o transpune in legislatia romaneasca (Directiva 92/23/CE). Din pacate s-a tradus prost directiva. Comisia europeana vorbeste de ANVELOPE DE ZAPADA inscriptionate cu MS si nu de ANVELOPE DE IARNA (este o diferenta majora. Practic legiuitorul european a prevazut posibilitatea ca prezenta zapezii, ghetei si poleiului sa fie in orice moment al anului, nu doar intr-un interval numit generic iarna, sau sezonul rece). D-asta se cere obligatoriu ca sa-ti echipezi masina cu acest tip de cauciucuri (DE ZAPADA) daca rulezi pe drumurile publice ACOPERITE DE ZAPADA, GHEATA si POLEI.
        Last edited by Winnie; 2 October 2011, 16:56. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • #19
          In sfarsit a inceput sa se trezeasca lumea in acesta problema. Minciuna are intotdeauna picioare scurte.

          Comment


          • #20
            interesant! foarte interesant si indolent din partea mea sa nu ma informez!
            poti lasa aici un link cu legea sa o citim toti (intreaga; o sa o tiparesc si eu si chiar o sa o impart si altora)?
            mai nou si asiguratorii din Dambovita "nu vor sa plateasca paguba" in cazul in care o produc chiar eu daca nu am un certificat de garantie al cauciucurilor de iarna si stampila pe acel certificat ca au fost montate intr o vulcanizare autorizata!
            concluzie (defapt adevar) adica am nevoie neaparat de cauciucuri noi noute de iarna (nu sh)!

            Comment


            • #21
              Din pacate asa suntem noi romanii,comentam fara a ne informa,suntem destepti de dam pe-afara...si uite dovada...felicitari winnie pentru thread
              O viata avem Români si o cinste!Desteptati-va ca am dormit destul!

              Comment


              • #22
                @Winnie: Bravo, dom'le, corect si documentat. Eu am scris zeci de comentarii pe tema asta, poate tu ai mai mult succes si pricepe lumea. O singura adaugire am: directiva CE nici nu trebuia tradusa, exista in limba romana pe site-ul CE aici http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...92L0023:RO:PDF. In Directiva apare sintagma pneu pentru zapada (adica legea romana face trimitere la un termen care nu exista in Directiva). Trecand peste aceasta incompetenta tipica legiuitorului roman, in Directiva CE scrie clar la Cerinte prinvind inscriptiile: "literele "M + S" (sau "M.S." sau "M&S") daca este vorba de pneuri pentru zapada." Atat si nimic mai mult.

                Comment


                • #23
                  Ne agitam degeaba...amenda e de 10 milioane si doar noi astia cu masini "domestice" ne schimbam cauciucurile.
                  Aia 'jmekeri bazati' cu basculante 4x4 nu vor da in veci ~4000 euro sa-si schimbe rotile, vor plati amenda direct la o adica...si chiar de iau amenda de 4 ori in 3 luni sau cat tine iarna si tot sunt in castig.
                  Si asta e valabila pt. orice lege d'asta romaneasca de tip bau-bau, facuta pt clasa muncitoare.
                  Keyboard error or no keyboard present.
                  Press F1 to continue or DEL to enter setup...

                  Comment


                  • #24
                    Jmekery aia bazati nu trebuie sa dea nici macar un leu pt ca la camioane de la 7,5 tone in sus pe axa de tractiune au anvelope marcate M+S, foarte rar ai sa gasesti alt tip.

                    Comment


                    • #25
                      Asta este inca o strategie de a lor sa mai scoata banii din ceva(rovinete,taxe parcare,vesta,triunghi,trusa etc.) Probabil au bagat legea asta pentru ca cineva din spate(frate,var,unchi,matusa)detine o firma de anvelope si au si ei de castigat!Daca gresesc cu ceva va rog corectati-ma!

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by ALO68 View Post
                        Dupa ce am citit si eu acele articole din care sincer nu inteleg nimic...nu apare nicaieri cuvantul "autoturism"... Ai dreptate,nimic nu e clar in lege dar isteria e gata creata...
                        Scrie despre autovehicule. Autoturismul tau ce crezi ca e: autovehicul sau vehicul? Sau voiai sa scrie expres in lege despre autoturismul lui ALO68?

                        Originally posted by 93mrs View Post
                        Asta este inca o strategie de a lor sa mai scoata banii din ceva(rovinete,taxe parcare,vesta,triunghi,trusa etc.) Probabil au bagat legea asta pentru ca cineva din spate(frate,var,unchi,matusa)detine o firma de anvelope si au si ei de castigat!Daca gresesc cu ceva va rog corectati-ma!
                        Pot doar sa te completez: soferii romani sunt asa de buni ca n-au nevoie decat de roti si volan, de triunghi, trusa (vesta nu ai nevoie la autoturism decat daca-ti place modelul). Ce anvelope de iarna, romanii pot urca si prin trecatorile din Alpi incaltati cu anvelope slick de vara.

                        De-aia Romania e in tipul accidentelor, de vina sunt doar drumurile, nu si soferii fara cap si masinile cu o stare tehnica vai de mama lor si neechipate corespunzator.

                        Referitor la ce ai zis: da, INTOTDEAUNA cineva are de castigat din impunerea unei obligativitati. Fa-ti firma de disributie a anvelopelor si te vei numara si tu printre ei.

                        Dar nu inseamna ca obligativitatea asta aduce ceva rau in mentalitatea romanului, ci DIMPOTRIVA. Vor fi mai putini tampiti storciti pe vreun copac la iarna, ca n-au tinut gumele lor de vara cand au pus frana, ei mergand pe principiul "lasa dom'le ca eu conduc de 20 de ani, stiu sa merg si iarna".

                        In soferie nu gresesti decat o singura data grav. Ganditi-va si la viata voastra si a celor pe care-i transportati, daca de ceilalti participanti la trafic va doare in partea dorsala moale.
                        Last edited by mr.K; 12 October 2011, 16:14.

                        Comment


                        • #27
                          Ai mare dreptate mr.k!

                          Comment


                          • #28
                            @mr.K, daca dumneata crezi ca un set de cauciucuri de iarna iti mareste volumul testiculelor si te face mai sofer decat altii te inseli amarnic! Sunt multi soferi in Romania care nu stiu sa monteze triunghiul reflectorizant, nu stiu sa foloseasca stingatorul, nu stiu sa monteze lanturile antiderapante, nu stiu sa foloseasca luminile, nu stiu sa foloseasca cricul etc etc... Crezi ca detinerea cauciucurilor de iarna te face brusc superior fata de ceilalti participanti la trafic? Cunosc multi care au facut CAR ca sa-si cumpere gume de iarna si desi nu le-au avut niciodata montate pe masini, le lauda de parca le folosec de o viata...

                            Comment


                            • #29
                              vasile78, mediteaza la un lucru: ai fi un sofer SI MAI BUN cu anvelope de iarna, decat esti cu anvelope de vara. Pe timpul iernii, normal.
                              Gresesc?

                              PS: sa-mi arati unde mi-am etalat superioritatea de sofer in postul #26.

                              Comment


                              • #30
                                cauciucurile de iarna sau vara te ajuta foarte mult cand esti cu capul pe umeri, sunt asemenea ABS sau ESP, astea te ajuta in anumiti parametri, daca ii depasesti, poti sa ai direct senile ...
                                mr.K - tu esti oricum superior speciei tale )
                                numai ca bei si nu dormi reprezinta o demonstratie suficienta ... )
                                Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google