Diferenta intre viteza reala si vitezometru

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by mumus View Post
    a incercat cineva sa mearga cu 2-a , 3 sisteme gps pornite in aceasi masina??? sa vedem..exista eroare intre ele? si in felu asta am vedea si de ce ies diferente de la masina la masina.
    Am observat ca depinde si ce soft gps se foloseste. Pe acelasi aparat cu Igo 2006+ aveam 5 km diferenta intre masina si gps pana pe la 90km/h apoi eroarea crestea proportional.
    Acum folosesc ultima versiune de Igo 8.3 cu ultima harta pe Romania si diferenta este la 130 km/h pe ceas (un exemplu) de 5 km, adica pe gps imi indica 125 km/h FIX....the truth is out there....ideea e ca nici gps-urile astea nu sunt asa de incredere.

    PS: Exact aceleasi diferente intre vitezometru si gps sunt si pe un Peugeot 207.
    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

    Comment


    • Originally posted by Silviu View Post
      Tavi si cu ce te ajuta? ca abaterea e pe intervale de viteza.........................................
      Mai sa stii ca nu e pe intervale, e direct proportionala.
      La 100 e un ~93 real.
      La 165 e ~153-154 real.
      Deci cam 7,5% e abatere.

      Asa ca daca se regleaza acu sa arate un 100 real, va arata viteza reala la orice valoare indicata.
      Si stii cum iti demosntrez asta? Cu proba: la 90 am 90 real, la 150 am 150 real.

      Comment


      • Conform normelor UE (care ar trebui sa fie valabile pentru toate marcile produse in UE):


        VB=VR*1.04%+4
        VR=(VB-4)/1.04%


        VB = Viteza Bord
        VR = Vireza Reala

        O sa caut si normele si o sa le postez.

        Comment


        • Salut

          Am auzit intr-o emisiune de la promotor ca daciile sunt facute din fabrica ca la peste 120km/h la bord sa fie cu 12km/h mai putin in realitate si intre 70 si 90 cu 9km/h.
          Am testat pe autostrada cu gps si cand am avut 140km/h pe bord gpsul imi arata 128km/h, diferenta la viteza mai mica iarasi cooincide, cred ca la intrare in sibiu este un vitezo metru care iti arata viteza, fara sa te mai si amendeze (cel putin din feb, pana acum nu am primit nimic acasa:P) si era valoarea de pe gps si nu de pe bord.
          Asta e experienta mea, s-ar putea sa difere de la masina la masina, nu stiu.
          Ori cate gps-uri sa-ti pui in masina, iti vor arata aceeas date, fiindca se conecteaza la aceeasi sateliti. Diferenta ar fi la timpul in care iti afiseaza datele...cu cat e mai rapid procesorul gps-ului si antena lui mai performanta cu atit va reactiona mai repede la schimbarile de viteze...deci un sfat off topic, investit bani in gps-uri cu frecventa de procesor mai mare fiindca e mai mare acuratetea
          bafta

          Comment


          • Fac pariu ca, cate gps-uri, atatea viteze (in functie de soft). Al meu arata o diferenta intre viteza pe bord si cea "din satelit" cu un soft. De cand am bagat alt soft mai nou si updatat la zi, s-a schimbat si marja de eroare. Spre exemplu la 140 km/h, pe gps imi arata FIX 135 km/h. Faza interesanta e ca l-am probat si pe un Peugeot 207 si pe un BMW 320. Marja se mentine cam la fel +/- 2-3km/h raportat la aia 5
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • Si cu ce soft ar arat cat mai apoape de realitate kilometrajul din bord ?
              Eu din cate stiu am versiunea 7002 ...parca asa apre cand intru in test mode-ul acela .
              sigpic

              Comment


              • Ultima versiune de Igo 8 ( NU Igo Amigo ) cu harta din iunie 2009 si UltraSkin. Ma refer la softul gps-ului, nu al masinii.
                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                Comment


                • la al meu ph2, arata 105 km/h la 3000rpm in tr5, 82 la 3000 in tr4. deci din fabrica avea eroare mai mica decat la ph1. dat ianpoi 5km/h acele, 43 pe bord e 43 pe gps, 125pe bord e 125 pe gps. 102-103 la 3000rpm in tr5 exact atat e si pe gps. probabil ca au schimbat softul la borduri.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • Originally posted by DaniD View Post
                    Salut

                    Am auzit intr-o emisiune de la promotor ca daciile sunt facute din fabrica ca la peste 120km/h la bord sa fie cu 12km/h mai putin in realitate si intre 70 si 90 cu 9km/h.
                    Am testat pe autostrada cu gps si cand am avut 140km/h pe bord gpsul imi arata 128km/h, diferenta la viteza mai mica iarasi cooincide, cred ca la intrare in sibiu este un vitezo metru care iti arata viteza, fara sa te mai si amendeze (cel putin din feb, pana acum nu am primit nimic acasa.
                    12 km sau diferenta aia de la 128 la 140 e mare.prea mare.am vazut cand au testat logan 1,6 16 v si nu au avut eroare mai mare de 7 km.au facut masuratoarea cu nu stiu ce aparate certificate si care e unica la noi in tara.in general a fost constanta .abia pe la viteze de peste 160 km a fost undeva intre 7 si 9 km.deci cred ca eroarea asta e apropiata la toate modelele.gps-urile noastre nu sunt aparate super destepte.iti faci treaba cu ele si cam atat.la 5-6 milioane nu poti sa ai mari pretentii la un aparat de masura.

                    Comment


                    • nu gps-ul masoara. el transmite un semnal catre sateliti si aia ii retransmit pozitia relativa fata de ei; prin diferenta se calculeaza directia si viteza. satelitii fac masuratoarea si returneaza valorile apratului gps. eroarea de pozitionare vine de la satelit. si e al dracu de precis gps-ul, ori ca dai 5 mega pe el, ori 50 de mega. eroarea de pozitionare la un gps mio, cel mai ieftin, c220, ca al meu, e de 3metri. indiferent de viteza cu acre te misti, el poate gresi pozitia cu 3m. dar cu cat ai mai multi sateliti conectati, cu atat eroarea scade. 3m e eroarea la 2-3 sateliti. la 5-6-7 sateliti, eroarea e sub 1m.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • Originally posted by Seba View Post
                        ........... 43 pe bord e 43 pe gps, 125pe bord e 125 pe gps. 102-103 la 3000rpm in tr5 exact atat e si pe gps. probabil ca au schimbat softul la borduri.
                        Nu crezi ca probabil au reglat astia ceasurile mai bine? E treaba doar de ~2 mm ca sa micsorezi abaterea la doar ~4-5 km (pt un 110/h sa spunem, cazul tau).
                        Atata timp cat reusesti sa elimini abaterea complet (sau sa zicem in proportie de 95%, sa bagam si ''abaterea'' de ochi) la o anumita viteza, iti arata exact pe toata scara.
                        Eu am observat la mine ca din fabrica e abatere de ~7,5% , adicatelea: 55-7,5%=50,87% foarte adevarat;130-7,5%=120,25 foarte adevarat; 165-7,5%=152,62 foarte adevarat (la ~165-167 gps-ul imi arata ~153-154).

                        PS: poate nu e regula, dar la un dizal (65 cp) am observat abatere mult mai mare la 170 pe bord real arata ~155 (cauciuce stock, 20000 rulate).
                        Last edited by Octavian; 7 December 2009, 19:06.

                        Comment


                        • e mult.pai nu cred ca e ca la vechea dacie la care acul vitezometrului oscila 90 -100- 110.oare cati kilometri or fi?diferenta de 12 sau poate mai multi km cred ca e mai degraba o problema.poate dacia inca are unele sechele ca la cea veche 1300.

                          Comment


                          • Nu e nici o problema, la Fabia aveam 14 km abatere (la 160 aveam 146 reali).
                            Cand vezi la Logan (cel putin 1.4-1.6 mpi) 175 pe bord, at sa stii ca reali sunt ~162-163, lucru care nu l-am vazut niciodata la masina mea pe gps.
                            Last edited by Octavian; 7 December 2009, 20:33.

                            Comment


                            • @tavi: nu au fost din fabrica date inapoi acele, ca m-am uitat la pozitia de repaus. si am verificat cu turatiile. cum diferenta nu e de fix aia 2-3mm intre diferitele viteze, inclin sa cred ca au mai corectat un pic algoritmul de afisare.
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • Cand m-am uitat la threadul lui Cristi(((Tutorial demontare bord))) am vazut cum facea el raglajul acelor din bord(vitezometru si Kilometraj) cu acel test de ajustare reglare a acelor.
                                Ideea care este....Scoatem acel geam de plastic din bord,ne ducem pe autostrada cu 2-3 gps-uri,mergem constant cu o suta de km si reglam acel ac de la kilometraj cat mai precis cu putinta.
                                In felul asta o sa stim exact cu ce viteza ne deplasam fara a mai da cu presupusul de fiecare data.
                                Ce ziceti, merge treaba asta sau nu????

                                Si vorba lui Seba acel gps c220 are o precizie extraordinara,,,foarte multumit
                                Last edited by Ivan Marian; 10 December 2009, 20:41.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google