Discutii generale 1,6 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • foarte bine punctat
    ion_R5 daca ii bagi ulei bun sii faci schimburile cand trebuie nu crapa .
    Cunosc masini care au pana in 150 mii, au fost folosite la raliu si nu s-au schimbat ambreiaj ,planetare si cutii de viteze ,cu atat mai mult motor .
    Parerea mea e ca te coafa mai bine un diesel pentru stilul tau de mers ,dar probabil la ala ii omorai turbina de la mersul sub 2000 rpm ,deci cum dai nu dai bine .
    Per total si grija asta exagerata omoara masinile .Depunerile de calamina afecteaza supapele , capul pistonului si favorieaza autoaprinderea , lucru foarte daunator pentru pistoane .In cat timp faci 200 mii km ? A mea are 6 ani si am 97 mii la 10 ani probabil o sa faca 150 mii ,cat sa o mai tin ? 15-20 ani ? pai la vremea aia o sa imi cumpar motor la ea cu bani de cola...
    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

    Comment


    • vis a vis de treaba cu 5000-6000 rot/min puteti intreba pe cei care participa la curse/liniute/probe de indemanare, cum ar fi dsign, mcd , tony ( iasi ) etc etc, si nu i-am auzit sa aiba probleme. dsign si mcd sunt "tiganiti" , tony din ce stiu e/era stok si in afara de sa schimbe consumabilele mai devreme, ceea ce e si normal, nu am auzit sa bubuie motorul, bineintels asta nu inseamna ca trebuie sa tii in 6000 rpm tot timpul
      " Nevastamea conduce atat de rau, incat GPS-ul i-a spus: in 50 metri trage pe dreapta ca vreau sa cobor "

      Comment


      • Absolut de acord cu ce spuneti voi. Cumva as fi preferat 1.5 dci 85 PS, insa insemna mai multi bani si teama de probleme cu pompa de injectie & injectoare. (am avut inainte 2 masini diesel)

        La diesel - schimbatul se face la 3000 rpm, iar pe la depasiri sau alte situatii, dus la 3500. Cu dieselul nu ai ce sa cauti la 4000 rpm.

        Sunt de acord ca nu se strica motorul schimband la 6000 rpm. Dar nici nu sunt de acord cu cei care afirma ca "ii face bine". Costurile (consum benzina, consumabile) sunt mai mari la cei care dau forje. Si cine da forje puternice sunt sigur ca utilizeaza si frana mult mai des si mult mai intens. Deci si placute/discuri schimbate muuult mai devreme.

        Si spun asta, asa cum spun si ca plecatul scartait si smucit uzeaza prematur ambreiajul si anvelopele si ca este o prostie. Nu ai decat sa plec de pe loc un pic mai vioi si dupa ce ai cuplat total ambreiajul sa accelerezi cat de tare vrei - imprimand accelerarie masinii, fara sa fortezi si soliciti ambreiajul si cutia de viteze in mod inutil, ca sa nu mai spun de anvelope.

        Iar daca se intampla ceva rau - concluzia este "ce proasta e masina"

        Ideea pe care o spun, e sa aveti grija de masina - cat de cat - si sa tineti cont ca orice exces o sa il platiti din propriul buzunar, fie ca inseamna benzina, fie ca inseamna ambreiaj, placute sau discuri de frana. Uleiul oricum e o prostie sa il tii pana la 20.000 km asa cum scrie producatorul in cartea tehnica. 10.000 sau cel mult 15.000 km este destul.

        Mai vad cate o Dacia 1300 pe sosele, intretinuta, in buna stare. Cu siguranta proprietarul a avut grija de ea, nu a hingherit-o, nu a omorat-o. Ba chiar a cheltuit timp si bani sa o mentina in buna stare tehnica si cu aspect ingrijit. Cand vedeti un astfel de om, care nu ii este rusine sa mearga cu Dacia 1300, fabricata acum 30 de ani, sa mergeti sa il certati ca nu i-a scos pistoanele prin capota, sau ca nu a dat-o la fiare vechi.

        Eu cred ca pentru noi masinile sunt inca o moda - asa cum nici in vestul Europei nu mai sunt. Cand dai banii pe o masina, si nu ti-au picat din cer, sunt convins ca o pretuiesti cat de cat.

        Intradevar, acuma nu se mai poate tine o masina 20 de ani, fiindca nici legislatia nu te mai lasa si nici masina nu mai rezista atat.

        Peste inca 30 de ani, cine va vedea o Volga din aia veche bulbucata, sau un Mercedes-Benz bot de cal sau un BMW seria 5 fabricatie pana in 1987 - se va minuna de ce masini se faceau candva - chiar mai mult decat se mai minuneaza unii si altii azi.

        Peste 30 de ani sunt convins ca vom avea masini facute 80% din plastic, care dupa 5 ierni afara le vei lua cu farasul - un fel de jucarioare, asa cum sunt acum imprimantele sau copiatoarele - cu aproape toate componentele din plastic.

        PS: Nu as baga in discutia asta oameni pasionati ca Dsign, care cred ca au bagat cel putin 3000 euro in masinile respective cu diverse modificari.

        PS 2
        O singura ideea, daca nu s-a inteles ce am vrut sa spun...

        La un drum Bucuresti - Oradea, eu as schimba un plaja 3000 - 4000 rpm , in functie de situatie, iar voi ati schimba in plaja 5500 - 6500. Sunt curios ce beneficii majore ati avea voi? (cu cate ore ati ajunge mai repede? Cu cati litrii in plus la consum la voi?) Beneficiile???
        Last edited by ion_R5; 27 April 2011, 14:40. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • Si reviziile mai dese decat prevede cartea tot bani mai multi inseamna. Nu mi se pare deloc exagerat intervalul de 20.000km sau 1 an pentru revizie.
          Apropo la dieselul care l-am avut intervalul de revizie in Germania era de 50.000km sau 1 an. Si pot spune ca de la 120.000 km de cand am luat-o ( pana atunci reviziile au fost facute la peste 30,000 km incadrandu-se in cei 50.000) a mers perfect pana la 200.000.

          Comment


          • Sunt dieseluri care urca usor in 5000 rpm
            sigpic

            Comment


            • Hai, certati-ma!



              Am dat niste sfaturi. Nu spun ca numai asa trebuie sa faceti. Dar eu cred ca daca faceti asa, sigur nu dauneaza masinii.

              Comment


              • Originally posted by dr_mke View Post
                Sunt dieseluri care urca usor in 5000 rpm


                Si al meu urca pana in 5000 , dar se cunostea scaderea grava de cuplu intre 4500 si 5000. Optim era sa il duc pana in 4000

                Comment


                • Cand mi s-a dat mie pe ulei motorul de la Renault Super5 (1.6 diesel aspirat normal, motor F8M)... nu stiu in cate ture s-a dus (singur), ca din zgomot de diesel capatase zgomot de elicopter. Iar in cateva minute, luase 1 litru de ulei din baie si il depozitase in galeria de admisie, iar o parte afara pe esapament.

                  Foarte "ciudata" senzatia... La 110 km/h in a 5-a, auzi un motor diesel care se tureaza din ce in ce mai tare, in fractiuni de secunda si auzi sonorizari de motor de elicopter. Am ridicat piciorul de pe acceleratie si zgomotul se ascutea in continuare. In momentul ala am oprit motorul din cheia de contact si m-am uitat in retrovizor... Era un fum de ulei albastru in spatele masinii, ce n-ar fi dat vreodata vreun Trabant sau basculanta de acum 100 de ani...

                  Se cheama efectul "Slick50" la un motor diesel obosit

                  Comment


                  • ce zice-ti de asta: http://youtu.be/I9YcKOuQOdU
                    se tine bine loganu
                    Dacia Logan Laureat, 1.6 16V 105cp, Bleu Electrique

                    Comment


                    • Loganul ala are sigla renault,e tare masina L
                      Last edited by Seba; 29 April 2011, 18:10.

                      Comment


                      • ) foarte atent la detalii
                        Last edited by Seba; 29 April 2011, 18:11.
                        Dacia Logan Laureat, 1.6 16V 105cp, Bleu Electrique

                        Comment


                        • Bine v-am gasit!

                          Salutare ! Urmeaza sa-mi vina si mie masina peste 2 saptamani. Am comandat un 1.6 16v, gris comete, laureate. Ati putea sa-mi dati si mie cateva sfaturi cand o iau si in primii km ?

                          Comment


                          • citeste aici!
                            Last edited by Seba; 2 May 2011, 23:50.
                            Dacia Logan Laureat, 1.6 16V 105cp, Bleu Electrique

                            Comment


                            • Verifica uleiul...

                              Cand vine masina, uita-te la nivelul de la ulei....la 1.6 16v am tot auzit de ulei peste semnul de maxim. Pareri si solutii....impartite. Si eu tot mult ulei (5-6mm peste maxim pe joja) aveam cand am luat masina....la dealer mi-au zis ca asa trebuie, ca se arde in primii 1000km....sa mai trec sa verifice cand fac 1000.
                              Am facut, m-am dus....nici un mm in minus pe joja...
                              Am scos eu cu seringa si furtunas de acvariu....fix pana la semnul de maxim. Acum am 6000 km si uleiul e fix cum l-am lasat.
                              Cred ca ma apuc sa mai scot.....
                              Poate vin colegi de forum cu pareri.

                              Comment


                              • Originally posted by RADU 1.6 16V View Post
                                Am vazut ca masina ta este Bleu Electrique.
                                Te-as ruga frumos daca ai putea sa postezi niste poze cu ea pentru a vedea mai bine culoarea !
                                Multumesc frumos !
                                Scuze pentru Off-Topic !

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google