Doua Tipuri De Saboti De Frana?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Doua Tipuri De Saboti De Frana?

    Am fost astazi sa-mi cumpar saboti de frana. N-am putut pt ca mi s-a spus ca exista doua dimensiuni. Cum aflu care imi trebuie mie fara sa demontez si sa merg cu sabotul vechi la magazin?

  • #2
    Dar nu aveai talonul cu tine ?
    sigpic

    Comment


    • #3
      dai tamburu jos si vezi ce scrie pe partea metalica a sabotului

      Comment


      • #4
        203 x 38 mm sistem Lucas/Bosch pentru cele echipate cu ABS

        sau

        180 x 42 pentru cele fara ABS .
        Invingator nu este acela care are masina cea mai rapida, ci acela care refuza sa piarda !

        Comment


        • #5
          Merci. o sa-l demontez. Eu am vazut un manual de service unde dimensiunea diera in functie de directie (asistata sau nu) si a.c. (da sau nu) si nu de abs. ceva suspect. o sa va spun dupa ce-l demontez.

          Comment


          • #6
            Originally posted by adyta View Post
            203 x 38 mm sistem Lucas/Bosch pentru cele echipate cu ABS

            sau

            180 x 42 pentru cele fara ABS .
            Ce reprezinta dimensiunile astea? Diametrul x ce?
            ms

            Comment


            • #7
              Nu stiu din surse 100% sigure dar la magazin ca mi-au zis ca sunt 2 feluri de saboti de frana.Un fel pentru modele care sunt fabricate pana in 2007 si un fel pentru modele care sunt dupa 2007.Mie cei de la magazin mi-au zis ca imi dau am2 feluri si sa vad care se potriveste.Poate rezolvi si tu asa, Succes.

              Comment


              • #8
                Am rezolvat. Acum am demontat si am 203x38 cu toate ca nu am abs. (diametru x latime)

                multumesc pentru raspunsuri
                Last edited by laluromeo; 29 March 2011, 14:55. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • #9
                  ce model ai?! motorizare si an fabricatie!

                  Comment


                  • #10
                    Dilema asta am avut-o si eu. La mine dimensiunea este 203x38 fara ABS, 2006.
                    203 reprezinta diametrul in mm al tamburului, ca fapt divers scrie pe tambur MAX204,45
                    38mm este latimea placutei (ferodoul) care este lipit pe sabot. "Lungimea" placutei nu are nici o relevanta si nu o masoara nimeni, grosimea insa iti indica nivelul de uzura.
                    Tot ca fapt divers sunt o groaza de dimensiuni (Ex:180x32, 254x38, 165x28) in functie de marca auto si de sistemul de franare. La logan din cate stiu exista Lucas-TRW si Bosch la cele cu ABS. Bosch de ex. fabrica saboti si pentru masini cu ABS si fara ABS.
                    Ce spune Adyta mai sus nu cred ca e regula. Sunt loganuri cu ABS care au nevoie de 203x38. Sunt masini care nu au ABS si folosesc 203x38(cazul meu, eu chiar am masurat placuta de pe masina si are 38mm) dar si 180x42 fara ABS alte loganuri. Sunt saboti 203x39 care se potrivesc pe logan. Cred ca tot "secretul" e sa dai roata jos sa vezi ce ai pe masina, sa masori ca sa fii sigur. In cazul meu nu ar fi mers 180x42mm pentru ca tamburul are un locas de franare vreo 41mm deci clar 42mm e mult. Banuiesc ca aia cu 180x42 au tamburii mai mici si mai "lati" ca sa incapa o latime a ferodoului de 42 lejer.
                    Last edited by lord_wader; 14 September 2011, 12:05.

                    Comment


                    • #11
                      @lord_wader

                      Ce spune Adyta mai sus nu cred ca e regula. Sunt loganuri cu ABS care au nevoie de 203x38. Sunt masini care nu au ABS si folosesc 203x38(cazul meu, eu chiar am masurat placuta de pe masina si are 38mm) dar si 180x42 fara ABS alte loganuri. Sunt saboti 203x39 care se potrivesc pe logan. Cred ca tot "secretul" e sa dai roata jos sa vezi ce ai pe masina, sa masori ca sa fii sigur. In cazul meu nu ar fi mers 180x42mm pentru ca tamburul are un locas de franare vreo 41mm deci clar 42mm e mult. Banuiesc ca aia cu 180x42 au tamburii mai mici si mai "lati" ca sa incapa o latime a ferodoului de 42 lejer.
                      Eu am spus ce s-a montat in general , nu e o regula ca si discurile de 238 cu toate ca sumt rare si au fost montate in primi ani de viata ai golanului pe versiunile chele mai ales pentru turci/polonezi precum si rotile pe 14"
                      Attached Files
                      Invingator nu este acela care are masina cea mai rapida, ci acela care refuza sa piarda !

                      Comment


                      • #12
                        Am măsurat și eu azi diametrul și lățimea saboților și am constatat că sunt 203x38mm. Trebuie să îi schimb de urgență pentru că aba dacă mai au o pojghiță de ferodo pe ele. Aș alege între ATE for TRW, FERODO Premier și MEYLE, prețurile fiind apropiate. Ce părere aveți ?
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Intre ATE si Ferodo, decizia este pur subiectiva. Le consider pe ambele pe aceeasi treapta din punct de vedere calitativ.
                          Meyle nu.
                          Ca pura curiozitate, cati km ai cu masina?

                          Comment


                          • #14
                            Am 92.000 km
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Aha.
                              Totusi parca s-au terminat cam repede.
                              Stiam ca la logan sabotii tin lejer peste 100-150k de km
                              Probabil depinde si de trafic.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google