ECU Airbag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ECU Airbag

    Salut,

    Am un Logan ph2 din 2009 cu care am avut un accident (am fost lovit in lateral, pe partea soferului). Dupa ce am reparat-o, intrucat martorul airbag sta aprins, am facut o verificare la Dacia. Mi-au spus ca ECU Airbag a inregistrat incidentul si ca trebuie sa il schimb.
    Altcineva mi-a spus ca nu are absolut nicio importanta si ca becul ala aprins nu influenteaza activarea airbag-urilor in cazul unui incident ulterior. A motivat raspunsul prin afirmatia ca motivul pentru care sta aprins martorul airbag, nu este dintre cele care sa duca la neactivarea airbag-urilor in cazul unui incident ulterior.
    Oare care este adevarul? Exista pe aici persoane carora, desi aveau martorul airbag aprins, li s-au activat airbag-urile? Nu vreau sa risc.

    Va multumesc!

  • #2
    nu se poate reprograma din tester?
    ia unul din dezmembrari nu ar trebui sa fie scump.
    Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx

    Comment


    • #3
      Defectul care apare pe tester este " Calculateur a changer suite a une mise a feu ",
      adica acel calculator nu este sigur ca se va mai declansa a doua oara, de aceea este led-ul aprins, in acest moment este dezactivat, nu va mai aprinde airbagurile la un nou eventual impact. Asta artata led-ul aprins, faptul ca este inactiv. Este similar la centurile de siguranta, dupa un impact se recomanda schimbarea lor, ca cica nu ar mai fi sigure a doua oara .
      Sigur ca prin resetatrea ecu airbag led-ul se va stinge, ecu va fi din nou in stare de functionare dar firma producatoare iti recomanda schimabarea dupa prima aprindere, ca nu este sigur ca va mai declansa si a doua oara, asa cum e si cu centurile de siguranta, cica s-ar putea rupe la un al doilea impact. Se indica in ambele cazuri ( si ecu airbag si centuri ) inlocuirea lor, parca ar fi de unica folosinta ( asa zice fabricantul ) lumea in general reseteaza ecu airbag si centurile nu am auzit pe nimeni sa le inlocuiasca dupa impact. Poate din motive comerciale, dar iti asumi riscul ???

      Acum fiecare face cum doreste, tine de siguranta fiecaruia, pentru 100% siguranta faci cum zic ei, centuri si ecu airbag noi - noute ...altfel fiecare face ce vrea cu viata lui dar ATENTIE sa nu puna in pericol si pe alti participanti la trafic...

      Comment


      • #4
        Nu purtam centura. Nu a sarit niciun airbag (nu a fost nevoie).

        Comment


        • #5
          Adica tu ai mai multa incredere intr-un nea caisa (care nu merge cu tine in masina) decat in ce zic aia din reprezentanta???
          confirm ce zice bogdan mai sus.
          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

          Comment


          • #6
            Omul ala nu e chiar ..nea Caisa''. Asta este si motivul pentru care nu stiu ce sa mai cred. Daca era un ,,nea Caisa'', il ignoram. Oricum, sunteti 2 care spuneti acelasi lucru. Mai astept cateva pareri si, daca sunt toate in acelasi sens, il schimb.

            Comment


            • #7
              Pai si de unde stii ca noi astia de pe forum ne pricepem? Sau ca parerea noastra e mai avizata decat a alora de la dacia care urmeaza instructiunile date de producator (si care rapsund de siguranta ta dupa orice interventie pe masina).
              Pentru info: bec defect airbag aprins in bord= nu declanseaza airbaguri/centuri pyrotehnice. La orice masina!
              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

              Comment


              • #8
                Trebuie testat de cineva care stie ce are de facut si NU incearca sa te mulga de bani. ca in general asta fac reprezentantele, ei inlocuiesc ecu airbag in orice situatie ( daca prind fraieru `... ) Cica pentru siguranta ta ...
                Intr-o testare se indica defectul de ecu airbag si cauza lui ( o cauza foarte intilnita e ruperea contactului ala panglica spirala de a sub volan ) asta se vede pe tester. Poate daca airbagurile nu s-au aprins nici ecu nu a inregistrat evenimentul si nici nu trebuie inlocuit, trebuie vazuta cauza aprinderii led-ului.
                Si stat cu ochii in laptopul ala de diagnosticheaza cu el, sa vezi cu ochii tai cauza, ca atit asteapta, unu sa-i ia banii, un ecu de-ala e o roaba de bani...
                De un lucru poti fi 100% sigur si anume ca airbagurile nu se aprind cu led-ul de eroare aprins.
                Eu unul merg cu airbagurile dezactivate din Clip, n-am chef sa-mi pocnesca in fata degeaba asa cum am intilnit caz, de la o groapa la viteza mare au pocnit ambele, masina am vazut-o si n-avea nici macar o zgirietura.

                Comment


                • #9
                  Au pus-o pe tester la reprezentanta. Nu am stat cu ochii in laptop. Mi-au spus ca motivul penteu care am becul aprins e ca pur si simplu ecu a inregistrat accidentul. Atat!

                  Comment


                  • #10
                    E suficient ca sa-l schimbe...
                    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                    Comment


                    • #11
                      Ceva e in neregula,in aceasta speta.Orice soft,pentru a se inregistra accident,e nevoie de un minim de conditii indeplinite,printre care si aprinderea(intreruperea rezistentei de aproximativ 2 ohmi) a cel putin,o capsa pirotehnica(airbag sau centuri).Aprinderea becului din bord poate fi generata de orice contact imperfect,prezent pentru o fractiune de secunda in tot sistemul supravegheat de acel calculator,sau de o cadere a alimentarii(fractiune de secunda),iar intr-un impact lateral,orice e posibil.Becul nu poate fi stins decit dupa accesarea erori,stergerea acesteia,daca este pasiva sau dupa rezolvarea problemei daca este activa,ulterior stearsa.Nu banuiesc pe nimeni de reacredinta,dar e bine sa se "masoare de 7 ori"...

                      Comment


                      • #12
                        Hmmmm..avand in vedere ce a spus Lenush, trebuie sa mai mentionez faptul ca pentru reparatie a fost nevoie sa imi scoata mufa de la scaunul soferului.

                        Comment


                        • #13
                          Ai airbaguri laterale ?
                          Acolo duce mufa de sub scaun, la airbag lateral. De ce a scos-o n-ai intrebat ?
                          Si ce a reparat pina la urma, nu se mai intelege mare lucru din ce scrii, a reparat masina sau nu ? Sta led-ul airbag aprins deci ce fel de reparatie a facut ?
                          Deconectarea unui airbag duce imediat la aprinderea led-ului de avarie, ecu airbag nu mai gaseste airbagul deconectat si intra pe avarie.
                          Daca a reparat masina n-ar trebui sa mai stea led-ul avarie airbag aprins, deci ce sa intelegem ?
                          Cred ca oricum ai mers la un habarnist de coltul strazii in nici un caz ala nu era mester de reprezentanta...

                          Comment


                          • #14
                            Se indoise putin podeaua si a fost nevoie sa scoata scaunul soferului. Mufa de la scaun nu are nicio treaba cu airbagurile laterale. Nu am airbaguri laterale.

                            Comment


                            • #15
                              Am si eu o intrebare: imediat dupa ce ai fost lovit, s-a aprins becul de airbag in bord? sau s-a aprins dupa reparatia din service ? Daca e abia dupa reparatie, cei din service au procedat gresit si au stricat ceva pe circuitul de airbag (ECU - harness - capsa).
                              Becul ala se aprinde dintr-o gramada de motive, dar daca nu a dat fire ( sa puste airbagul), nu vad motivul pentru care sta aprins. O eventuala eroare dupa impact fara activare airbag duce la un claim, adica sa-ti schimbe ECU pe garantie ca nu a functionat corect.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google