Facelift Logan 2 /2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Review-ul lui pește prăjit e = cu 0(zero).

    Cumpără/închiriază mașina, mergi cu ea vreo 6/12luni și te așteptăm cu impresii, de teste pe genunchi e plină presa de "specialitate"
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • Originally posted by cristi.... View Post
      bine, dar una e sa obtii 75 de cai dintr-un motor de 1,4 cu 4 cilindri si alta dintr-unu de 1l si 3cilindri. chiar daca puterea e teoretic aceiasi (practic nu e, ai cel putin 2 cai in -, +restrictiile impuse de norma de poluare euro 6 vs e4, temperarea motorului etc), chiar daca ziceti voi de multiplicari bla bla ca, cuplu de la 1.0 ar fi acelasi cu cel de la 1.4 (eu ma indoiesc) dar sa zicem, 1.0sce isi va pierde mai repede suflu decat 1.4
      Daca masele celor 2 masini sunt egale, la turatiile de putere maxima corespunzatoare fiecarui motor in parte si cutiile in aceeasi treapta de viteze, masinile vor merge bara la bara.

      Daca ai 2 motoare cu aceeasi putere maxima care sunt puse sa miste aceleasi mase este imposibil sa obtii performante maxime diferite.
      Sigur, feeling-ul nu va mai fi acelasi pentru cele 2 mortoare dar asta e o alta discutie...

      Problema este in alta parte - exploatarea motorului pe curba de putere vs turatie si pe curbele de cuplu vs turatie corespunzatoare fiecarei trepte de viteze in parte. Ca motorul de 1l sa nu-si piarda mai repede din suflu asa cum spui trebuie sa stii sa-l exploatezi pe aceste curbe adica sa stii cam in orice moment ce treapta de viteze iti ofera puterea maxima in raport cu viteza ceruta.

      Comment


      • adica sa exploatezi motorul intre turatia de cuplu maxim si cea de putere maxima, adica intre 3500rpm si 6300 sau cat e turatia de putere max iar la retrogradari sa pici tot la 3500 in tr superioara

        Comment


        • Originally posted by t0rquemada View Post
          Review-ul lui pește prăjit e = cu 0(zero).

          Cumpără/închiriază mașina, mergi cu ea vreo 6/12luni și te așteptăm cu impresii, de teste pe genunchi e plină presa de "specialitate"
          Review-ul ala a fost facut intr-un birou.

          Cum sa zici ca se simte cuplul mai de jos ? Pe harta grafica, la 3500rpm 1.2 are cuplul mai mare ca 1.0sce
          Iar ce zice el de frecari minime, tehnologie noua, blabla... este marketingul Renault de prin prezentarile acestui motor.

          Comment


          • cristi.... Exact, d-aia am si spus ca perceptia va fi diferita pentru cele 2 motoare si ghici ce? asta e si motivul pentru care nu va fi pe placul oamenilor.
            Pe cei mai multi nu viteza maxima ii intereseaza ci dinamica masinii pe turatiile intermediare, in special pana in 3000 rpm, niciodata nu o sa ai dinamica la un aspirat de cilindree asa mica la turatii mici. D-aia un diesel va fi perceput mult mai bine chiar si cu 10-15 cp mai putin decat un benzinar aspirat.

            ManGreek, iar gresesti, repet, cuplul nu are nicio valoare daca nu specifici si treapta de viteze.
            Last edited by Cromatic; 25 November 2016, 23:12.

            Comment


            • Cand lumea zice ca vrea ceva puternic, nu zice de viteza maxima, eu nu am mers niciodata cu viteza maxima.
              Ma intereseaza sa mearga confortabil la drum lung, nu sa stau la 3250rpm la 100km/h, ca atunci nu mai e confortabil. Deja la 120km/h cum circula toata lumea, e urat.
              Sau pe reprize o sa fie prastie, degeaba se lauda cu, turatia la 3500rpm. La fel puteau pune si la 1.2 de la 3500rpm ca are 100nm de exemplu, dar au dat valoarea maxima pe care o obtine la 4250.
              Si 1.4 are cuplul mai de jos si asta inseamna ca se misca bine la turatii joase ?
              Pana la urma conteaza cilindreea.

              pe un traseu montan virajat în uşoară urcare cu un stil de condus normal, după 50 km aveam un consum mediu de 5,4 litri

              Citeste mai mult: adev.ro/ogtzys
              Pe asta cu siguranta nu o mai cred. Adica eu daca plec din peco cu un consum mediu de 4.8% si merg foarte economic si viteze pana in 60km/h, deja cand incep sa urc la deal, sare consumul bine peste 5.8% si daca merg vreo 50km in urcare cu siguranta trece de 6%. Si schimbat la 2500-3000rpm, deci nu foarte turat. Sau ce intelege ala prin "usor in urcare" ?

              Ramane de vazut dupa ce vor exista posesori ai acestei motorizari.
              Last edited by ManGreek; 25 November 2016, 23:16. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • Originally posted by cristi.... View Post
                adica sa exploatezi motorul intre turatia de cuplu maxim si cea de putere maxima, adica intre 3500rpm si 6300 sau cat e turatia de putere max iar la retrogradari sa pici tot la 3500 in tr superioara
                total gresit. te-ai tarai ca melcul in cazul asta, pt ca ai avea o etajare mai lunga decat o cutie de diesel. degeaba ai tu 97Nm la 3500rpm, daca la taraboanta mea am 87Nm la 4500 si pic acolo la schimbarea treptelor, am 30% in plus demultiplicare, oricat ai avea tu. caz in care, dispar de langa tine mai repde decat apuci tu sa zici "cuplu maxim" pierd 11% din cuplu, dar castig 30% din demultiplicare. adica motorul meu baga in roti cu 20% mai multa forta decat motorul tau.
                tu uiti ca un motor aspirat are o caracteristica de cuplu destul de liniara, intre 15% si 100% din plaja de turatii cuplul se modifica ceva in genul 85-90-100-90-85%. adica pierderea e mica intre turatia de cuplu maxim si o turatie intre cea de maxim cuplu si maxim putere. ca sa obtii cea mai buna acceleratie, trebuie sa cauti pe curba de cuplu doua puncte: unul de supra-turare, unde sa ai un cuplu cat mai apropiat de cel de la turatia la care va cadea motorul dupa schimbarea treptei superioare. si acest punct de "cadere" dupa schimbarea vitezei. punctual asta nu e punctual de cuplu maxim, turatia de cuplu maxim e doar o valoare matematica facuta pentru marketing. la fel si puterea maxima. ce conteaza e intervalul de turatie unde puterea maxima are palier (mai rar, dar asta e de dorit) sau variaza cat mai putin in jurul maximului, sau, pt elasticitate si confort la condus, palierul de cuplu maxim. degeaba ai 300Nm de la 1700 la 1800rpm si dupa aia pierzi cuplu ca ajungi in 4000rpm cu 150Nm, poti sa te stergi la cele 3 litere cu motorul ala. e perfect pentru un tractor, total inutil pt o masina de autostrada. la depasiri va smuci ca apcatul pentru 20-30km/h apoi daca nu schimbi suprioara sa ajungi iar in 1700, se suie benzinarul cu 160Nm pe tine, ca ala de la 2000 pana in 6500 are peste 140Nm si il ajuta demultiplicarea cutiei de viteze.
                Last edited by Seba; 25 November 2016, 23:34.
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • Logic:
                  -1.0sce - 97nm la 3500rpm
                  -1.4mpi - 112nm la 3000rpm

                  1.4mpi = racheta

                  Comment


                  • Mi-am adus aminte ca am vazut un logan GPL, fara roata de rezerva si kit de pana. Or fi renuntat si la banalul kit ca sa mai faca economii sau era ascuns de dealer sa nu faca ”picioare” zilele acestea.
                    Nu am facut poze cu loganul rosu intreg, in schimb am vazut ca avea 10 km la bord.

                    Comment


                    • Seba, nici tu nu tii cont de treapta de viteze vs cuplu la volant?

                      Daca la 90 km/h în viteza a 4-a motorul are 3000rpm (turaţia de cuplu maxim) atunci in treapta a 3-a la 90 km/h are cam 4500rpm deci turatia de cuplu maxim este depasita insa acceleratia începând de la 90 km/h este mai mare în treapta a 3-a pentru că rapoartele cutiei asigură un cuplu la roată mai mare decât într-a 4-a, asta este unicul secret al felului cum se foloseste turatia motorului.

                      Puterea la roata este egala cu puterea la motor - pierderi.
                      Cuplul la roata este cuplul la motor x demultiplicarea - pierderile, nu doar cuplul la motor - pierderile.
                      Last edited by Cromatic; 25 November 2016, 23:51.

                      Comment


                      • da Seba, ai dreptate. acu am inteles mai bine

                        Comment


                        • Eu imi mentin parerea mea adica acceleratia maxima la o viteza data se obtine in treapta de putere maxima nu de cuplu maxim. Motivul - la cuplu maxim (la volanta) produsul cuplu x turatie motor nu este acelasi cu produsul cuplu x turatie roata.

                          Comment


                          • hai sa vorbim concret cu cifre, ca asa abstract eu cel putin inteleg mai greu, neavand studii de specialitate in sensul asta

                            sa zicem ca viteza setata la care vreau sa ajung e de 90km/h

                            la viteza asta pot ajunge pot ajunge la capat de tr 2, sunt masini (de strada, nu super/hyper caruri) care pot face asta, daca au cutia suficient de lunga. probabil ca timpul de a atinge viteza asta e mai mic daca ma duc cu tr 2 pana la capat, app de taierea aprinderii, decat daca as schimba putin mai jos si as da tr3

                            asta vrei sa zici, sau cum?
                            Last edited by cristi....; 26 November 2016, 00:53.

                            Comment


                            • Originally posted by aris86 View Post
                              ...
                              Stopurile pe spate sunt astupate cu mocheta.
                              Manerul inchidere capac portbagaj era la locul lui ?
                              sigpic
                              This is My Ride!
                              !Visit and enjoy!

                              Comment


                              • Originally posted by ManGreek View Post
                                Logic:
                                -1.0sce - 97nm la 3500rpm
                                -1.4mpi - 112nm la 3000rpm

                                1.4mpi = racheta
                                Si l-a putere care e diferenta?

                                La 1.4 la 130 km/h cu tr. 5 turatia este aprox. 3600 rpm? Iar la 100 km/h este de 2500 rpm. (valori aproximative - din amintiri, cu masina goala)

                                La 1.0 care este situatia? Si mai ales care este diferenta de zgomot fata de 1.4 si fata de 0.9. Si diferenta de zgomot intre cele 3 variante de echipare la 1.0.

                                In oras eu schimb la 2500 - 3000 rpm (1.4). Se poate conduce la fel si 1.0?

                                1.0 creste mai repede in turatie intr-o treapta? Adica trebuie schimbat mai des viteza? (cam cum este la duster benzina 4x4 in comparatie cu 4x2)

                                la 1.4 masina porneste pe o rampa de 30 - 35 grade fara sa apas acceleratia, numai din ambreiaj, cu conditia sa il manevrez usor. E posibil asa ceva si cu 1.0?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google