Masina Noua. Ce Trebuie Stiut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Masina Noua. Ce Trebuie Stiut

    Salutare, dragi loganisti! Bine v-am gasit!

    Sunt viitorul proaspat proprietar al unei Dacia Logan noua. "Problema", ca sa zic asa, este ca pana acum am condus masinile familiei de a caror administrare se ocupa tatal meu (de la reparatii, intretinere pana asigurare, rovinieta, ITP etc.).

    Acum insa vine si randul meu sa am grija de o masina.

    In mare parte stiu cam ce presupune intretinerea unei masini (conduc de 7 ani si sunt si pasionat de masini) insa acum este vorba de o masina noua, cu cativa km in bord.

    Jucaria in cauza este o Dacia Logan SL Plus 1.5 dCi 75 CP cu Media NAV si bancheta rabatabila. Am luat-o cu jante de tabla urmand sa ii achizitionez separat si unele de aliaj pentru vara.

    Intrebarea mea este: cam care sunt aspectele de care ar trebui sa tin cont cand vine vorba de o masina nou-nouta?

    - Am inteles ca primi 1000 de km este indicat sa fie facuti in afara orasului, pe drum drept astfel incat sa se aseze cum trebuie toate piesele in motor. Este adevarat?
    - In talon sunt omologate doar jantele pe 15 inch? As vrea ca cele de vara sa le iau pe 16 inch.
    - Cu ce o mai pot echipa inainte sa ies cu ea pe poarta dealerului? Ma intereseaza senzori de parcare (dar nu cei negri pe care i-am vazut pe toate Loganurile, mi-ar placea unii in culoarea caroseriei), camera pentru marsarier se poate instala de catre ei?
    - Nivelul acesta de echipare are CB "adormit"? Se poate activa fara pierderea garantiei?


    Sper ca acest topic sa ii ajute si pe altii care se regasesc sau se vor regasi in situatia mea.

    P.S. Cel mai probabil voi mai reveni des cu intrebari aici
    Last edited by Cerese; 16 April 2018, 00:34.

  • #2
    In primul rand, felicitari si sa te poarte multi km!
    Apoi:
    - primii 1000 km trebuie sa respecti regimul maxim de turatii si de viteza (ai in manual, nu mai stiu cum e la diesel)
    - apoi , daca e SL Plus, sigur in talon ai jante pe 15, mergi pe acestea pentru ca sunt preturi mai bune. JAntele pe 16 de la Logan au o dimensiune ceva mai exotica la anveloe (195 55 R16) si nu merita costul pentru omologare. Trebuie sa urmaresti ca la cele pe 15 sa ai ET pana in 40 (preferabil 37 sau 38)
    - senzori, camera, ii poti instala ulterior, la preturi mult mai bune decat la dealer
    - si da, are CB adormit, te costa in jur de 50 Ron sa il activezi, fara pierderea garantiei

    In Bucuresti vei gasi numerosi colegi de forum care te vor orienta spre cele mai bune oferte. Ti-am dat PM.

    Comment


    • #3
      Interesant topicul! Si eu ma aflu in aceeasi situatie doar ca nu astept diesel, astept 0,9 gpl
      Eu planuiesc sa ii pun cotiera, senzori, aparatori noroi (toate 3 din reprezentanta) si am aflat despre carenaje spate stanga-dreapta (e un magazin pe net din cluj parca si le aduce din Rusia).
      Si eu sunt interesat de intrebarea lui Cerese: "cam care sunt aspectele de care ar trebui sa tin cont cand vine vorba de o masina nou-nouta? "

      Comment


      • #4
        cam care sunt aspectele de care ar trebui sa tin cont cand vine vorba de o masina nou-nouta?

        Mașina nouă cu garanție implică revizii în reprezentanță.
        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • #5
          Daca o sa respectati ceea ce scrie in manualul masinii este mai mult decat suficient pentru a va bucura de achizitiile voastre. Eu asa am facut si masina merge (aproape) ireprosabil la aproape un an de la achizitie. Cititi manualul cu atentie din scoarta in scoarta si o sa gasiti acolo aproape toate raspunsurile legate de intretinerea si exploatarea masinilor voastre.
          In mod normal senzorii de parcare spate ar fi suficienti pentru efectuarea manevrelor de mers cu spatele in conditii de siguranta. Totusi, daca aveti si Media Nav, ar fi mare pacat sa nu puneti si o camera. Chiar daca pare greu de crezut, in anumite situatii cand iesiti dintr-o parcare si vizibilitatea este obturata puteti vedea pe ecran si o mica parte din trafic. Este ceva mai greu pana va obisnuiti si capatati incredere in ceea ce vedeti pe ecran dar dupa aceea este extrem de comod. Va asigur ca face toti banii. In plus, daca aveti spoilerele vopsite in culoarea masinii si mai ales daca aveti ceva bani de cheltuit va recomand sa puneti si senzori fata pentru ca vopseaua se duce la cea mai mica atingere. Sigur ca puteti sa va montati senzori si camera la preturi mai mici si ulterior dar recomandarea mea este sa o faceti la reprezentanta, inainte de ridicarea masinii. Nu stiu cat de buni sunt senzorii si camerele luate de pe piata, stiu insa cu certitudine ca ceea ce am eu venit din fabrica functioneaza la marele fix. Cat despre faptul ca senzorii sunt negri, pe mine nu ma deranjeaza absolut de loc. Totusi imi inchipui ca se pot vopsi ulterior cu un spray la culoare cu conditia sa dati mai intai cu primer pentru plastic.
          In rest va mai recomand sa puneti folie la geamuri, obturatoare de praf la portiere si eventual un cheder in partea din fata a compartimentului motor. Multi au pus si aparatori de noroi. Eu nu am facut-o si nici nu am de gand sa o fac pentru ca am inteles ca se pierde din efectul dat de sistemul de deflectoare de sub masina. Daca nu aveti deflectoare poate ca merita si aparatorile de noroi.
          Nu mai stiu daca Loganurile noi vin cu bandouri din fabrica. Eu la Sandero Stepway nu am si imi pare rau. Am cautat si nu am gasit ceva sa-mi placa. De asemenea am cautat si ceva elemente de protectie pentru colturile spoilerelor dar nici din astea nu am gasit. Am gasit ceva cauciucat autoadeziv care se vinde la metru dar nu stiu cat rezista si mai ales daca se poate pune pe o suprafata curbata. In plus trebuiesc taiate si rotunjite si cum nu am simt artistic prea dezvoltat imi este teama ca o sa vina ca naiba.
          Verificati periodic nivelul uleiului si al lichidului de racire. Eu am completat cam de doua-trei degete la doua luni dupa ce am luat masina.
          Verificati sa aveti presiunea corecta in cauciucuri direct in curtea dealerului sau imediat ce iesiti de acolo la o vulcanizare. De foarte multe ori presiunea este mai mare decat cea normala.
          Poate parea ridicol dar daca nu exista o statie de combustibil foarte aproape de dealer poate ca ar fi bine sa aveti pregatita o sticla cu benzina/motorina.
          Nu semnati procesul-verbal de receptie pana nu verificati punct cu punct ce scrie acolo.
          Uitati-va cu mare, mare atentie sa nu fie defecte la calitatea vopsirii (exfolieri, umflaturi, pete sau zgarieturi). Pentru cea mai mica "zgaiba" gasita cereti remediere.
          Fiti foarte atenti la ceea ce scrie in manual. De exemplu am citit, cu mare surprindere, ca la Daciile nemetalizate nu se recomanda ceruirea masinii.
          Eu va felicit pentru achizitiile facute si va doresc sa aveti parte numai de bucurii si de drumuri fara probleme!
          Last edited by gabrieln1960; 16 April 2018, 08:37.

          Comment


          • #6
            O investiție bună ar fi și o cameră DVR. Sunt destul de multe situații neprevăzute care apar în trafic și nu întotdeauna ești crezut pe cuvânt.

            Comment


            • #7
              Cea mai buna investiție referitoare la DVR e o oglindă ”smart” cu cameră HD încorporată, ca preț pe undeva pe la 100-200 $ de pe Aliexpress, pentru că nu ocupă loc suplimentar pe parbriz. Este totuși nevoie de un mic traseu de alimentare pentru ea de la plafonieră. Merită și efortul și banii.

              Comment


              • #8
                Originally posted by mp74 View Post
                Cea mai buna investiție referitoare la DVR e o oglindă ”smart” cu cameră HD încorporată, ca preț pe undeva pe la 100-200 $ de pe Aliexpress, pentru că nu ocupă loc suplimentar pe parbriz. Este totuși nevoie de un mic traseu de alimentare pentru ea de la plafonieră. Merită și efortul și banii.
                Nu chiar...majoritatea sunt niste chinezarii de toata jena care se strica imediat. Asta daca nu dau rateuri din prima. Desi iti iau ochii cu multe chestii , capitotul esential e praf, si anume inregistrarea. Mai bine dai dublu dar macar stii ca ce iei merita. Si eu am cautat mult si am testat pana sa ma decid, insa in final am mers pe camera de bord "clasica" desi la banii care i-am dat pe ea luam 2-3 chinezarii din alea. Erau unele cu 3 camere si facea si cartofi prajiti...insa sincer sunt bani aruncati in vant in majoritatea cazurilor (inclusiv alea de cica ruleaza Android).
                Last edited by IancuMIC; 18 April 2018, 20:11. Reason: off

                Comment


                • #9
                  "Masina noua. Ce trebuie stiut?"
                  1) Regulile de circulatie (si respectarea lor),
                  2) Regulile de bun simt in trafic (si respectarea lor),
                  Restul sunt...detalii.

                  Comment


                  • #10
                    Citind pe forum si facand o mica analiza am ajuns la o concluzie si o lista de dotari pe care urmeaza sa le pun.
                    Clasamentul e facut tinand cont de utilitate si pret, neavand bani sa le fac pe toate o data.

                    1. Camera marsarier + senzori (din reprezentanta in cazul in care se pierde garantia daca le montez eu ulterior)
                    2. Covorase tip tavita pentru interior + portbagaj
                    3. Chedere compartiment motor + am vazut pe undeva ca cineva a mai pus si pe la usi niste chedere in plus
                    4. Obturatoare praf
                    5. Aparatori noroi
                    6. Activare CB (o sa intreb in reprezentanta cand iau masina daca se poate face asta de la ei sau daca o fac pe cont propriu si pierd garantia sau nu)
                    7. Lista ramane deschisa...

                    In etapa a doua intentionez urmatoarele:
                    1. Leduri interior + exterior (trebuie sa ma interesez pentru exterior daca atata timp cat pun leduri cu aceleasi caracteristici ca si cele pe halogen as putea avea vreo problema cu politia)
                    2. Camera DVR
                    3. Folii spate + fata + parbriz pentru protectie termica
                    4. Lista ramane deschisa...
                    Last edited by Cerese; 18 April 2018, 21:44.

                    Comment


                    • #11
                      Cu punctul 6 nu.ti bate capul cu reprezentanta.Vorbeste cu Torqmenada..iar i.am gresit id.ul[emoji2]
                      Se pricepe la multe chestii.
                      Vrei sa te remarci ca fiind idiot?Atunci da quote la ultimul mesaj postat!!

                      Comment


                      • #12
                        Pentru activare CB vorbește cu T0rquemada de pe forum. Pe lângă faptul că face treabă excelentă și nu costă mult, la fața locului îți va da foarte multe sfaturi utile.

                        La reprezentanță nu ți se va activa nimic. Oficial nu au voie.

                        Cât despre leduri, vezi că e cu dus și-ntors... Unii spun că pierzi garanția la partea electrică (de parcă garanția s-ar pierde pe bucăți), alții că nu, alții că e posibil s-o pierzi, alții nu sunt siguri etc, așa că mai bine stai în banca ta. Am și eu o grămadă de idei, dar momentan, pentru că mașina are puțin peste două luni, mă mai gândesc.
                        http://www.loganclub.ro/forum/pictur...pictureid=8026

                        Comment


                        • #13
                          Eu am asa, la capitolul lumini/becuri:
                          - Osram Night Breaker Unlimited 110%;
                          - leduri la plafoniera si la portbagaj;
                          - leduri pe marsarier - le am de 2 ani si 3 luni, nicio problema pana acum.
                          Cele de pe marsarier, pe timp de noapte, fac sa fie zi.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Catalin S. View Post
                            Pentru activare CB vorbește cu T0rquemada de pe forum. Pe lângă faptul că face treabă excelentă și nu costă mult, la fața locului îți va da foarte multe sfaturi utile.

                            La reprezentanță nu ți se va activa nimic. Oficial nu au voie.

                            Cât despre leduri, vezi că e cu dus și-ntors... Unii spun că pierzi garanția la partea electrică (de parcă garanția s-ar pierde pe bucăți), alții că nu, alții că e posibil s-o pierzi, alții nu sunt siguri etc, așa că mai bine stai în banca ta. Am și eu o grămadă de idei, dar momentan, pentru că mașina are puțin peste două luni, mă mai gândesc.
                            Daca ledul are aceleasi caracteristici ca si un bec pe halogen nu vad unde s-ar pierde ceva. Pe acelasi principiu daca schimb becul pentru ca mi s-a ars (tot cu unul pe halogen) asta inseamna ca pierd garantia?

                            Mai degraba ma gandesc ca as pierde garantia daca activez CB-ul, acolo umblandu-se la soft...

                            Per-total am in cap mai multe modificari dar tare mi-e ca voi astepta pana iese masina din garantie

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google