Miros in habitaclu prin aerisire cand se aduce aer din afara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Am gasit o opinie in zona de comentarii de pe pagina de igienizare a instalatiei de aerisire de pe tutoriale Logan.
    Nota : La diesel, sub protectia termica de sub masina (portiunea mica, aflata cam in dreptul consolei centrale) exista o teava de scurgere a condensului format in instalatia de ventilatie, datorat folosirii AC.
    NEAPARAT trebuie introdusa si acolo spuma dezinfectatanta ; acolo este "patria" microorganismelor asociate locurilor reci si umede. Accesul este foarte facil pe un elevator sau rampa...
    Pe langa o solutie de igienizare (ca experiment, eu personal nu dau mari sanse), o sa caut si o camera endoscopica sa o bag pe sub masina in zona scutului termic. Daca este adevarata opinia, este foarte posibil sa fi colectat acolo murdarie de pe drum, frunze, petale, resturi care au intrat sub scut. Scutul este in zona DPF-ului si deci ar confirma toate supozitiile mele.

    Comment


    • #17
      Originally posted by gecmc94 View Post
      Nu stiu despre ce bacterii vorbiti voi in AC-uri, chiar si cel din masina.
      Bacterii ce se formeaza din cauza condensului (mai ales vara) pe vaporizator/evaporator. Intre lamele se formeaza colonii de bacterii de aspect verde inchis sau maro (depinde de maturitatea acestora).

      Filtrul de aer mai greu sa devina urat mirositor. El trebuie sa fie cat mai "pufos" altfel particulele fine vor trece de el. Cele de origine par cele mai bune. Cele cu "carbon" sunt cam degeaba deoarece au gradul destul de mic de filtrare.
      I have no special talent. I am only passionately curious.

      Comment


      • #18
        Da. De aceea s-a inventat in AC-urile din casa modul de lucru "dry coil" care sa usuce evaporatorul. Insa, elementul cheie care indica prezenta bacteriilor este mirosul la pornirea instalatiei. Exact ceea ce eu nu am.
        "Bad odour
        An obnoxious odour in your car’s air conditioning system is the most common symptom that bacteria has grown inside it. This is because the air that passes over the evaporator carries some bacterial particles before entering the car’s cabin through the AC vents. It causes a foul odour that circulates when you turn on your air conditioner."

        Comment


        • #19
          Nu e aplicabil la X52. La noi scurgerea e pe partea soferului și ai un cot de 90 grade spre spatele mașinii
          Attached Files
          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment


          • #20
            Am mai urmarit AC automat si mirosul descris de colegul gecmc94. Revin cu amanunte.
            Deci inainte de schimbarea filtrului de habitaclu am simtit acelasi miros intepator descris deSilviu. Dupa schimbare a disparut (AC pe racire).
            Ieri dimineata am pornit masina (deci motorul rece), trebaluit putin in jurul ei si am sesizat mirosul descris de gecmc94 (de "seminte prajite" si alte arome deranjante) in exteriorul masinii (si pe care l-am simtit si cu ceva timp in urma). Si poate si cel descris de la celalalt diesel. Clar venea de pe evacuare.
            Prima banuiala a fost ca ar fi de la regenerare. Am plecat (pornit AC pe incalzire automat) si sesizat ca Sanderica e mai lenes (un alt mic indiciu ca aveam regenerare). Mentionez ca in habitaclu nu aveam acel miros (probabil ca data trecuta am deschis portbagajul sau usile spate si a intrat si in masina). Am decis sa fac un mic ocol si am iesit pe autostrada vreo jumatate de ora. Se pare ca atat ar tine regenerarea asta (repet doar bazat pe lucruri empirice). Cand am simtit ca masina ar trage mai bine am tras pe dreapta cu motorul pornit. Mirosul de la esapament disparuse.

            Inclin sa cred ca mirosul acela al colegului tot de la regenerare provine.
            Last edited by Gil26; 1 December 2018, 20:45.

            Comment


            • #21
              Foarte interesant. Eu n-am mai progresat cu investigatiile dar tot aici voi pune si concluziile mele cand le voi avea. Deocamdata ma gandesc cand sa programez o vizita in service pentru investigatii la scut si sa o cuplez cu o revizie. Nu cred ca va fi in decembrie.

              Pun insa o intrebare despre regenerare. Eu nu cred ca se produce dupa cateva minute cu motorul pornit la ralanti. O sa incerc si eu acest experiment de a lasa 10-15 minute masina la ralanti si cu nasul in garda. Daca ai dreptate, atunci inseamna ca gradul de colmatare a filtrului (despre care am inteles ca se poate afla prin interfata de diagnoza) duce la incercari de regenerare in regim normal de mers. Care regenerare poate ca nu este la fel de eficace precum cea facuta in regim de condus mai agresiv de turatii, sau decat cea facuta in service prin interfata de diagnoza. Poate ca daca imi curat filtrul in service prin diagnoza, atunci el va fi mult mai curat si calculatorul va incerca mult mai rar sa faca aceste regenerari in ritm de mers normal.

              In absenta unui martor, cred ca de la Torquemada am aflat ca in acest regim de functionare cu regenerare, calculatorul masinii porneste niste consumatori suplimentari pentru a solicita suplimentar motorul. De exemplu, baga curent in oglinzi. Eu o sa verific daca devin oglinzile calde, asta fara a apasa butonul pentru degivrare si fara a se aprinde ledul asociat.

              Comment


              • #22
                Din graba nu am spus ca am sesizat regenerarea ratata cu o zi inainte. Eu cred ca se manifesta printr-o reducere de putere, un zgomot de ventilator mai puternic (daca e AC pornit), pornirea degivrarii, turatie mai ridicata la relanti si in mers. Pornirea regenerarii implica o anumita temperatura a motorului pentru a se produce arderea rezidurilor (parca pe la 600-700 grade). Si ar mai fi poate un consum instantaneu mai mare (deschiderea injectorului 5 pentru ardere).

                E clar ca la pornirea la rece din acea dimineata regenerarea nu pornise. Dar mirosul exista. Si este foarte persistent chiar la distanta de masina. Se pare ca este generat de particulele nearse. Atasez si o poza cu un DPF la extrem. Mirosul acesta l-am mai simtit de cateva ori. Atunci l-am pus pe seama motorinei.
                Iar mirosul acesta ar avea si o parte "buna". Ne "atrage" atentia" asupra DPF-ului. Eu zilnic fac cam 35 km dus intors vreo 20 minute 70-90 km/h si ceva baraiala din cand in cand prin oras in trafic. Periodic (cam odata pe luna) ies si la o plimbarica mai lunga. Mai incerc o "curatare"
                E adevarat ca nu am urmarit regenerarile astea (frecventa, durata) dar in aprilie la revizie voi cere o diagnoza. Pana atunci voi incerca sa am grija cu ele.

                PS: Astazi acest miros nu a fost la pornirea la rece.
                Attached Files
                Last edited by Gil26; 2 December 2018, 10:28.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by ToniG View Post
                  In ultimul timp am trecut de la Rompetrol la Mol din cauza ca am observat o crestere a numarului de regenerari a DPF-ului daca folosesc motorina Rompetrol.
                  Mi s-a parut relevant sa adaug si acest comentariu aici pentru ca ar putea lega motorina de regenerarea DPF-ului. Daca este sau nu adevarat, ramane de studiat.

                  Comment


                  • #24


                    Referitor la #23, fabricanti de aditivi confirma ca "o combustie deficitara a motorinei duce la cresterea particulelor de carbon care intra in EGR si DPF, ceea ce duce la cresterea numarului de regenerari a filtrului de particule".
                    This poor combustion efficiency leads to increased carbon particulates entering the EGR Valve and DPF systems which increases the need for DPF regenerations –and increases diesel fuel consumption with no additional horsepower being sent to the drive train.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google