Frâna de motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frâna de motor

    Am un MCV varianta Prestige 1.5 pe motorina din 2016. De o sptmana am observat un lucru ciudat. La oprirea in panta dup ce o trec in viteza 1 si opresc motorul maina are tendina de a pleca de pe loc. Ca si cum nu ar mai avea nici un pic de compresie. Sunt obligat sa trag frica de mina ca sa nu pierd maina ... Nu cred ca este normal. Am mai avut Dacie 1310, Cielo, dar alea înepenau in viteza întâi . Ce preri avei?


    Sent from my iPad using Tapatalk

  • #2
    nu are rost sa compari trotinetele alea de 800 de kile cu o roaba 1300 de kile. basca rapoarte scurte in cutie la benzinarele de dinainte. pe aceeasi panta, 1300 putea sa aibe 6:1 compresie (motoarele praf) si tot reusea sa tina hodrobeaua in loc
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #3
      Citez si eu cateva opinii gasite pe net:
      Daca nu tragi frana de mana, iti imbatranesti prematur masina. Atunci cand nu faci asta pui presiune pe transmisie. Nu uita ca atunci cand parchezi, indiferent ca este in panta sau nu, sa tragi frana de mana si sa o dezactivezi atunci cand pleci.
      Trebuie sa actionezi frana de stationare si sa cuplezi una din treptele inferioare de viteza (de preferat a I-a).
      Pt. ca:
      1. asa ai invatat la scoala de scoferi (sper ca se mai invata)
      2. se creaza reflex valabil in orice situatie si pt. orice autovehicul (inclusiv reflexul pereche: sa controlezi frana inainte de plecarea de pe loc)
      3. nu pierzi vremea sa iei hotarari de fiecare date cand opresti: o fi in rampa, in panta, sa pun pietre la roata, sa nu pun?
      4. frana de mana e impropriu denumita asa; in mod corect se numeste frana de stationare; mai trebuie sa explic de ce se cheama asa?
      5. daca n-ai trage frana de stationare risti s-o iei din loc fara sa vrei cand te intorci la masina si apesi ambreiajul sa pornesti motorull fie datorita inclinarii drumului, fie ca bate vantul, fie ca e frig afara si uleiul din cutie e vascos, ...
      6. se fac ambele manevre de asigurare pe motiv de redundanta si pe motiv ca doua frane tin mai bine decat una singura (ma refer la parcatul in rampa/panta)
      La masinile care au cutie de viteze manuala, este indicat sa actionam frana de mana (de stationare) atunci cand temperatura exterioara este pozitiva, adica peste 0 grade Celsius. Mereu, cu fiecare ocazie in care vrem sa oprim masina si sa o lasam parcata. Daca afara este cald si nu exista risc de inghet peste noapte, este recomandat sa tragem mereu frana de mana pentru a bloca rotile de pe puntea spate, roti care, in contact cu asfaltul, vor tine cel mai ferm si sigur autoturismul pe loc. Nu este recomandat sa lasam masina in viteza, pentru ca suprasolicitam transmisia si automobilul are mereu un joc de 10-20 de centimetri, deoarece rotile nu sunt blocate pe asfalt, ci se pot misca atat cat permit planetarele pana in cutie. In timp, daca folosim metoda cu lasatul in viteza, uzam prematur pinioanele din cutia de viteze.
      Eu la ambele "logane" am tras frana de mana/parcare/stationare, cum vrei sa-i zici, la orice temperatura si n-am avut nicio problema.
      Si o patanie:
      Panta pe care am testat nu este foarte abrupta si comportamentul masinii este urmatorul: am oprit , am comutat pe viteza 1, fara sa trag frana de mana.
      Masina sta cam 10 secunde si se deaplaseaza vreo 4-5 cm. Uramtoarea deplasare are loc tot asa la interval de 8-9 secunde si tot asa.
      masina este nou nouta Nissan Juke dCi 2 W
      Nu prea vad legatura cu frana de motor.
      Last edited by Fanez; 20 April 2017, 11:13.

      Comment


      • #4
        Bre Fane, tu ai citit problema omului?
        Iar o dai de gard cu citate, linkuri care NU au legatura asa-zisa problema a omului.

        Treci la cafenea, ca acolo le zici ca din carti!

        @Mianda70,

        Depinde de cat de accentuata e panta. La ceva lejer, cum zice si Seba, n-o ia masina la vale nici daca are compresia muci, insa la o panta mai mare, poti sa ai compresia perfecta si tot nu ajunge s-o lasi bagata doar in viteza, trebuie musai trasa si frana de mana.
        Pt. linistea ta, fa un test de compresie. E 20-30 lei.

        Comment


        • #5
          Plus roțile bracate spre bordură, conform legislației
          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment


          • #6
            Pentru siguranta este ok rotile bracate la bordura,dar am inteles ca este mai bine la parcare ca rotile sa fie drepte.Ceva legat de protejarea servodirectiei.

            Comment


            • #7
              Având roţile bracate maxim, rămâne presiune în circuit şi astfel se pot uza mai repede simeringuri, garnituri, etc.
              Pt. perioade scurte, gen ore si nu zile la rand, nu e nicio problema.
              Pe scurt pt evitarea eventualelor probleme, este suficient sa se lase volanul rotit aprox. 1 tura spre bordura, acostament, etc.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kojak View Post
                Pt. linistea ta, fa un test de compresie. E 20-30 lei.
                Vad ca-i urechesti pe altii ca nu citesc posturile; acu' pe bune, cand recomanzi test de compresie, te intreb; tu ai citit?
                Te ajut eu:
                Am un MCV varianta Prestige 1.5 pe motorina din 2016.
                ...
                Despre ce vorbim?
                ...
                Eu nu vad nicio problema tehnica, ca intr-o panta, masina sa nu intepeneasca doar datorita compresiei dintr-un cilindru. Depinde foarte mult de pozitia pistonului; ar trebui sa avem o pozitie (timpul 3), in care ambele supape sa fie perfect inchise si nu in pozitii intermediare.
                Last edited by IancuMIC; 20 April 2017, 14:05.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • #9
                  Da shef, am gresit, am omis ca-i dizal nou!
                  Da' si tu, ejti cu geana pe mine permanent, la orice "alunecare", mai ceva ca gaboru de jos din intersectie.

                  Si-n plus, Fane, nu "e altii", e unu' singur, inegalabil!
                  Last edited by Kojak; 20 April 2017, 13:33.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Kojak View Post
                    Bre Fane, tu ai citit problema omului?
                    Iar o dai de gard cu citate, linkuri care NU au legatura asa-zisa problema a omului.

                    Treci la cafenea, ca acolo le zici ca din carti! .
                    Am scris in titlu la Thread " frina de motor" ca asa m-a trecut atunci prin minte.
                    Dar nu are legatura cu frina de motor folosita in timpul mersului.
                    Problema pe care am sesizat-o este faptul ca masina nu ramine pe loc la parcarea in panta ( evident cu o inclinatie normala nu vb de cele exagerate ) numai bagata in viteza. Fapt care la alte masini nu am sesizat pina acum, cel putin eu.
                    Desi conduc masina asta de o jumatate de an, cred ca din instinct atunci cind am mai parcat in pante/rampa am tras frina de mina ( de serviciu/stationare ) si nu am sesizat fenomenul. Duminica am parcat la tara pe podet, unda mai parcasem pina acum de mai multe ori si cu alte masini ( Skoda, Cielo, Jeep, ... ) si Loganul a luat-o la vale usurel, usurel. Am sesizat risul ca putea ajunge in drum fara ca eu sa banuiesc.

                    Atita timp cit masina la drum se comporta OK ca si noua cred ca compresia este buna ( 12.000 km facuti).

                    Acum doua zila am testat su in Dokker la care am sesizat acelasi fenomen. Inseamna ca la mine nu este un caz izolat, ar fi o caracteristica a masinii DE CARE TREBUIE TINUT CONT PE VIITOR.

                    Comment


                    • #11
                      Dupa ce o bagi in viteza 1 pleaca in fata sau in spate? Daca pleaca inapoi asta am observat si eu la mine dar cand vad o asemenea panta o las in marcharierre si e "safe".

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Kojak View Post
                        Bre Fane, tu ai citit problema omului?
                        Iar o dai de gard cu citate, linkuri care NU au legatura asa-zisa problema a omului.
                        ...
                        Mai citeste o data citatele si link-urile mele.
                        Ejti cu geana pe mine?
                        Treci la cafenea, ca acolo le zici ca din carti!
                        Te-am trimis eu pe tine pe topicul despre ulei sau anvelope?
                        Originally posted by Mianda70 View Post
                        ...
                        Problema pe care am sesizat-o este faptul ca masina nu ramine pe loc la parcarea in panta... numai bagata in viteza. ...
                        Desi conduc masina asta de o jumatate de an, cred ca din instinct atunci cind am mai parcat in pante/rampa am tras frina de mina....
                        Exact despre situatiile de oprire/parcare/stationare in rampa/panta am dat citatele respective.
                        Daca parchezi in rampa este indicat sa o lasi in viteza intai, daca parchezi in panta este indicat sa o lasi in marsarier. Cel mai sanatos pentru masina dar si pentru siguranta, este sa tragi (si) frana de mana chiar daca o lasi in viteza. Pe teren drept, daca este parcata lasata in viteza si o impingi, o poti deplasa.
                        Oprita in panta si lasata in viteza intai o poate lua la vale cativa centimetri.

                        Comment


                        • #13
                          Desigur masina nu intepeneste niciodata nicaieri datorita compresiei unui cilindru.....daca sunt doi, cum e normal, atunci da.....)))).......cilindrii lucreaza in tandem nu? Ceva gen 1-4 si 2-3 sau poate ma insel eu...

                          De fapt lipsa compresiei presupusa nu are dea face cu pistonul propriu zis sau cu etansarea acestuia la segmenti ci mai degraba cu supapele si mai exact la ghiduri....

                          Adica low cost....tolerante ghiduri maricele....ulei dinozaur dacia......asta ar fi o posibila ipoteza....

                          combinat cu rapoartele de la cutia dci- vezi ce zicea seba- duce la....topicuri din astea

                          Deci eu zic ca e low cost, intra in categoria "asa face toate" nu ai ce sai faci....

                          Daca piticii sunt agitati baga un test de compresie si eventual cere o parere meseriasului despre asta.....apoi vino aici si zi-ne ce a zis....poate ne amuzam, sau poate nu

                          Comment


                          • #14
                            Pentru ca masina sa fie tinuta de compresie din motor trebuie neaparat ca raportul la cutie sa fi mai mic ca 1. Tinand cont ca in trapta 2 raportul este 1:1 adica 1, atunci ca sa nu plece masina de pe loc (indiferent daca in fata sau in spate) trebuie bagata in treapta mai mica decat treapta 2 adica treapta I sau marsarier.
                            Originally posted by Hirayama View Post
                            Deci eu zic ca e low cost, intra in categoria "asa face toate" nu ai ce sai faci....
                            Masina sta cam 10 secunde si se deaplaseaza vreo 4-5 cm. Uramtoarea deplasare are loc tot asa la interval de 8-9 secunde si tot asa.
                            masina este nou nouta Nissan Juke dCi 2 W
                            Compresie slaba la motor? Am observat ca, la o parcare in panta destul de mare, masina o lua la vale, fiind doar in viteza, fara frina de mina. Deci masina era cu botul in susul penti, si in viteza 2a. Ainceput sa mearga incet inapoi, aproape insesizabil, da mergea. Sa fie scazuta compresia? Am masina de 1 an, nu consuma ulei, galeriile sint curate, am dus-o in ture cum trebuie dus un TDI.Oare este normal? Am avot mai de citiva ani o Dacie 1400 si nu scapa in panta , decit in a4a. Astept raspunsurile voastre.-Maşina: VW
                            Model: GOLF EDITION
                            Motorizarea: 1.9 TDI ALH
                            : am lasat si eu masina in panta cu motoru oprit, cu spatele orientat spre vale, in treapta 1, inclinatia pantei vreo 30 de grade si fara frana de mana trasa si masina a inceput sa o ia la vale. - Maşina: Volkswagen
                            Model: Golf Motorizarea: 1.4 16v 75CP
                            Numai la astia cu masinile lor low cost se intampla una ca asta. E Dacie, frate! Ce pretentii sa ai?
                            Last edited by Fanez; 21 April 2017, 10:43.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Fanez View Post
                              Daca parchezi in rampa (adica cu botul in sus)este indicat sa o lasi in viteza intai, daca parchezi in panta (botu'n jos) este indicat sa o lasi in marsarier.
                              O parere interesanta dar sunt curios care e explicatia....????

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google