Frâna de motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nu stiu sa dau detalii tehnice dar eu asa am invatat la scoala de soferi.
    Si nu numai eu:
    Panta,adica masina este cu botul la vale si la scoala de soferi ne-a invatat ca se baga in marsarier.+ frana de mana
    Rampa, adica masina este cu botul la deal si se trage frana de mana + introducere in treapta 1-a de viteza.
    desi n-am avut acelasi instructor si nici n-am facut aceeasi scoala
    Daca o luam prin logica, atunci cand masina e parcata pe teren drept si in viteza intai, poti s-o impingi in fata, in spate nu prea. Daca e in marsarier o poti impinge in spate, in fata nu prea.
    In alta ordine de idei:
    Regulamentul din 04/09/2006 de aplicare a OUG nr. 195/2002:
    Art. 141 (1) Conducătorii autovehiculelor imobilizate pe drumurile publice, care se îndepărtează de acestea, sunt obligaţi să acţioneze frâna de ajutor, să oprească funcţionarea motorului şi să cupleze într-o treaptă de viteză inferioară sau în cea de parcare dacă autovehiculul are transmisie automată.
    (2) În cazul imobilizării involuntare a autovehiculului în pantă sau în rampă, pe lângă obligaţiile prevăzute la alin. (1) conducătorul trebuie să bracheze roţile directoare (adică să le lase virate şi cu volanul blocat).
    P.S. Iarna nu am avut probleme dupa ce am tras frana de mana peste noapte sau peste doua zile de ger (sub -15 grade) nici cu L1, nici cu L2.

    Comment


    • #17
      eu stiam ca nu-i indicat sa incerci sa invarti motorul in sens invers functionarii normale. ori, daca o lasi cu botu' la vale in marsarier exact asta se va intampla, se va roti motorul invers. ma gandesc acum, la 1300, daca pui bateria invers si dai cheie, ai 4 viteze inapoi si una inainte?
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #18
        Desigur masina nu intepeneste niciodata nicaieri datorita compresiei unui cilindru.....daca sunt doi, cum e normal, atunci da.....)))).......cilindrii lucreaza in tandem nu? Ceva gen 1-4 si 2-3 sau poate ma insel eu...
        Ia vezi matale ca pe compresie, cu ambele supape inchise se afla doar un singur piston; celalalalt despre care vorbesti, desi se afla in acelasi punct cu primul, are supapa de evacuare deschisa; deci nu e pe compresie, ci pe evacuare si nu poata frana masina la "curgere' in panta. Cu doua pistoane pe compresie, nu se poate realiza ciclul motor cu 4 timpi; vorbesc de motor cu 4 cilindri, evident, ca asa are loganul
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • #19
          Tu nu ai inteles nimic din ce am scris daca ai presupus ca eu fac referire ca ambele pistoane sunt "la compresie" - ca sa te citez

          Daca nu ai vazut un motor desfacut inauntru sau macar sa-l invarti la coarba e greu sa intelegi la ce ma refer...

          Comment


          • #20
            Originally posted by Fanez View Post
            Nu stiu sa dau detalii tehnice dar .........
            .....si de aici incolo sunt doar vorbe. Corecte...dar fara nici o legatura cu explicatiile tehnice. Un preacinstit "NU STIU, frate, asa am auzit si io!" era suficient.

            Ceva-ceva de ordin tehnica zice domnul Seba prin faptul ca "nu e recomandat sa invarti motorul invers sensului de functionare" astfel ca atunci cand masina e in rampa si e cuplata treapta 1 motorul ar fi fortat sa se invarta invers....
            Daca e in marsarier...atunci invarteala motorului ar fi totusi in sensul lui normal.
            Explicatia inca lipseste.

            Despre citatele "biblice":
            "sa cupleze intr-o treapta de viteza inferioara"....pai, a 3-a cum e? Ca e mai inferioara decat 4, 5 sau chiar 6. ??? Bun, asa, regulamentar, lasata in a 3-a sau o cam ia masina la vale?
            "obligat sa bracheze rotile directoare"......si daca masina e in panta iar rotile sunt bracate catre axul drumului....masina nu mai pleaca usor la plimbare catre inainte, ci o taie si catre mijlocul soselei!!!!

            Personal, ca sofer "de campie", cand sunt pe la munte chiar exagerez cu masurile de siguranta la oprire/parcare in rampa/panta. Virez rotile sa stea masina sprijinita in bordura, frana de mana, treapta 1, ba chiar si cate un pietroi la roata.
            Fac astea pentru ca am avut nefericita ocazie sa vad trecand pe langa mine, pieton fiind, o masina lasata de sofer complet neasigurata (a coborat numa un pic). A plecat usor la vale apoi a prins viteza si s-a oprit dupa cateva sute de metri intr-un copac si apoi s-a rasturnat. S-a facut praf. Soferul era in varful pantei si se tinea cu mainile de cap. "Norocul", daca se poate numi asa a fost ca strada era goala si masina nu a lovit nimic altceva decat copacul.
            Last edited by CeDeBe-L; 22 April 2017, 09:55.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Seba View Post
              eu stiam ca nu-i indicat sa incerci sa invarti motorul in sens invers functionarii normale. ori, daca o lasi cu botu' la vale in marsarier exact asta se va intampla...
              Cum se invarte invers? Daca o lasi cu botul la deal in viteza intai e acelasi lucru. Cine invarte motorul?
              Originally posted by CeDeBe-L View Post
              ...
              "obligat sa bracheze rotile directoare"......si daca masina e in panta iar rotile sunt bracate catre axul drumului....masina nu mai pleaca usor la plimbare catre inainte, ci o taie si catre mijlocul soselei!
              In cazul in care gandesti logic, dacă parchezi în pantă, ai grijă ca roţile să fie indreptate spre bordura, iar daca masina e parcata in rampa, rotile trebuie îndreptate spre axul drumului. Daca esti "blonda" le lasi cum se nimeresc.

              Comment


              • #22
                Daca o lasi cu botul in deal in viteza 1, ea are tendinta sa coboare, ca si cand ar fi in marcharierre. Nu inteleg de unde rationamentul asta invers de care tot vorbiti pe aici. Nu vi se pare mai logic ca daca este cu botul in vale o lasi in viteza 1 si daca e invers in marcharierre ? de ce ai face altfel?

                Comment


                • #23
                  Mey, vati incurcat in sensuri si invarteli....

                  Din ce scrieti voi, unii zic sa o lasi imobilizata in viteza contrar sensului gravitational iar altii zic ca e mai bine in sens gravitational pe motiv ca motorul se invarte invers sensului obisnuit....


                  Eu va zic doar de ce nu este bine sa invartiti motorul invers sensului obisnuit :

                  - cel mai important este ca veti avea 0 ( zero) presiune ulei, cu consecintele de rigoare asupra pompei de ulei care nu se invarte in sensul normal, vilbrochen/ cuzineti, si raclor/camasi....pt ca in culbutori oricum nu ajunge nimic....

                  - daca cureaua nu e stransa cum trebuie, poate sari dinti.....sau chiar daca nu sare, reperele de pe distributie sunt decalate la sensul de invartit si pistoanele pot lovi supape...

                  Din acest motiv exista o toleranta la distributie de 1 max 2 dinti....

                  La mana da, poti da inapoi si nu se simte nimic, nu se intampla nimic....insa cu toata masina ( inertie si demultiplicare) e alta socoteala.....


                  Dupa toate astea va las pe voi sa trageti concluziile cum e mai bine cu sensul....

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Fanez View Post
                    In cazul in care gandesti logic, [...] iar daca masina e parcata in rampa, rotile trebuie îndreptate spre axul drumului. Daca esti "blonda" le lasi cum se nimeresc.
                    Cred ca ai avut si tu un moment blond! Pentru ca altfel nu vad de ce ai fi scris ce am ingrosat!

                    Comment


                    • #25
                      Daca esti in rampa si indrepti rotile spre axul drumului, in cazul in care "aluneca la vale" rotile se proptesc in bordura.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Fanez View Post
                        Cum se invarte invers? Daca o lasi cu botul la deal in viteza intai e acelasi lucru. Cine invarte motorul?
                        Deci daca masina e cu botul la deal, in treapta 1...si o ia usurel la vale catre inapoi... motorul se invarte normal nu?
                        Dupa asta mai facem apel la logica? E deja moarta.

                        Si...treapta 3 e superioara sau INFERIOARA???? Aici n-ai raspuns.
                        Citatul cu "rotile bracate" NU PRECIZEAZA si vreo directie, logica sau nu. Asa ca imi permite sa fiu cat se poate de blond.

                        Oricum, discutia a plecat de langa bordura si e deja pe camp.
                        Concluzia mea in urma tuturor explicatiilor...PIETROIUL LA ROATA! Infailibil si de necontestat!

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by CeDeBe-L View Post
                          Deci daca masina e cu botul la deal, in treapta 1...si o ia usurel la vale catre inapoi... motorul se invarte normal nu?
                          Si...treapta 3 e superioara sau INFERIOARA???? Aici n-ai raspuns.
                          Daca masina e cu botu'n deal si in viteza intai, n-o prea mai ia la vale. (Nu mai zic ca frana de mana/parcare/stationare trebuie actionata, ca zic degeaba).
                          Daca treapta a treia e la mijloc, e inferioara sau superioara?
                          Pietroiul e sfant. O sa car si eu vreo doua caramizi in portbagaj, "giast in cheiz".
                          Citatul cu "rotile bracate" NU PRECIZEAZA si vreo directie, logica sau nu.
                          Ramane la decizia blondei.
                          Last edited by Fanez; 23 April 2017, 14:54.

                          Comment


                          • #28
                            Aici te inseli, exact asta se va intampla, va incepe sa o ia la vale, situatie patita si de mine in parcarea unui mall.(panta foarte foarte mica, dar daca era undeva la munte...)

                            Comment


                            • #29
                              Nu degeaba or fi inventat niste unii frana de "mana".

                              Comment


                              • #30
                                Corect, dar intrebarea initiala era de ce trebuie sa tragi neaparat frana de mana daca o lasi in viteza. In concluzie daca nu vrei sa tragi frana de mana trebuie sa procedezi exact invers decat propui tu mai sus.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google