Nu stiu sa dau detalii tehnice dar eu asa am invatat la scoala de soferi.
Si nu numai eu:
desi n-am avut acelasi instructor si nici n-am facut aceeasi scoala
Daca o luam prin logica, atunci cand masina e parcata pe teren drept si in viteza intai, poti s-o impingi in fata, in spate nu prea. Daca e in marsarier o poti impinge in spate, in fata nu prea.
In alta ordine de idei:
P.S. Iarna nu am avut probleme dupa ce am tras frana de mana peste noapte sau peste doua zile de ger (sub -15 grade) nici cu L1, nici cu L2.
Si nu numai eu:
Panta,adica masina este cu botul la vale si la scoala de soferi ne-a invatat ca se baga in marsarier.+ frana de mana
Rampa, adica masina este cu botul la deal si se trage frana de mana + introducere in treapta 1-a de viteza.
Rampa, adica masina este cu botul la deal si se trage frana de mana + introducere in treapta 1-a de viteza.
Daca o luam prin logica, atunci cand masina e parcata pe teren drept si in viteza intai, poti s-o impingi in fata, in spate nu prea. Daca e in marsarier o poti impinge in spate, in fata nu prea.
In alta ordine de idei:
Regulamentul din 04/09/2006 de aplicare a OUG nr. 195/2002:
Art. 141 (1) Conducătorii autovehiculelor imobilizate pe drumurile publice, care se îndepărtează de acestea, sunt obligaţi să acţioneze frâna de ajutor, să oprească funcţionarea motorului şi să cupleze într-o treaptă de viteză inferioară sau în cea de parcare dacă autovehiculul are transmisie automată.
(2) În cazul imobilizării involuntare a autovehiculului în pantă sau în rampă, pe lângă obligaţiile prevăzute la alin. (1) conducătorul trebuie să bracheze roţile directoare (adică să le lase virate şi cu volanul blocat).
Art. 141 (1) Conducătorii autovehiculelor imobilizate pe drumurile publice, care se îndepărtează de acestea, sunt obligaţi să acţioneze frâna de ajutor, să oprească funcţionarea motorului şi să cupleze într-o treaptă de viteză inferioară sau în cea de parcare dacă autovehiculul are transmisie automată.
(2) În cazul imobilizării involuntare a autovehiculului în pantă sau în rampă, pe lângă obligaţiile prevăzute la alin. (1) conducătorul trebuie să bracheze roţile directoare (adică să le lase virate şi cu volanul blocat).
Comment