Hai Pe Transalpina ....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hai Pe Transalpina ....

    Daca Transfagarasanul merita locul 2 sau nota 9 pentru peisaje, aventura si mister, Transalpina merita Premiul 1 si nota 10+ .
    Azi, soseaua mai este
    "asfaltatata" in proportie de 25%.

    Accesul pe sosea se poate face fie din Novaci sau Sebes fie
    prin Valea Oltului-Brezoi-Voineasa-Vidra-Obirsiile Lotrului. O alta alternativa ar fi prin Petrosani-Obirsiile Lotrului.
    Daca cautati un loc nou si salbatic care sa va aventurati cu masina, Transalpina va va fascina. Locuri de cazare gasiti in apropiere la Vidra(3 hoteluri) sau cabana de la Obirsiile Lotrului
    Sau ne mai putam caza la cort, cine se risca sau e pasionat.

    http://www.youtube.com/watch?v=lytT0...eature=related, un filmulet cu drumul ca sa stiti la ce sa va asteptati.

    Transalpina

    De la Wikipedia, enciclopedia liberă

    Salt la: Navigare, căutare
    DN67C
    Transalpina Şoseaua Transalpina şi Rânca—vedere dinspre vârful Păpuşa (2.135 m) Lungime: 148,2 km Deschis: 1935 Capătul de sud: Ciocadia Intersecţii
    principale: DN67 la Ciocadia
    DN7A la Obârşia Lotrului
    DN1 la Sebeş
    DN7 la Sebeş Capătul de nord: Sebeş Unităţi administrative traversate: Gorj, Vâlcea, Sibiu, Alba Oraşe: Novaci Comune traversate: GJ: Bengeşti-Ciocadia
    VL: Voineasa
    SB: Jina
    AB: Comuna Şugag, Alba, Săsciori Transalpina (DN 67C) este o şosea din Munţii Parâng, în Carpaţii Meridionali. Este cea mai înaltă şosea din România, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (la 2.145 m). Drumul face legătura între oraşele Novaci din judeţul Gorj şi Sebeş din judeţul Alba. Fiind un drum alpin, este închis pe perioada iernii.
    Drumul dinspre Novaci este asfaltat doar până la Rânca (1.600 m). În continuare, drumul este cu bolovani şi grohotiş, fiind nerecomandat pentru autoturismele cu garda la sol joasă, precum şi pentru cele cu resurse de putere reduse, având în vedere pantele destul de abrupte care urmează.
    Începuturile acestui drum sunt neclare. Unele surse susţin că a fost construit prima dată de legiunile romane în timpul războaielor cu dacii, motiv pentru care pe hărţile de istorie este trecut sub denumirea de "coridorul IV strategic roman".[1][2].
    Există şi o legendă locală, care spune că, la sfârşitul secolului XVIII şi la începutul secolului XIX, fiecare familie a participat la construirea unei porţiuni din acest drum, în funcţie de posibilităţile fizice şi financiare ale sale.[3]
    Potrivit altor surse, şoseaua a fost construită şi pietruită de nemţi în timpul primului război mondial, din raţiuni militare, însă a fost foarte puţin folosită.[4]
    Transalpina a fost reconstruită în perioada interbelică şi dată în folosinţă în 1935, când a fost inaugurată de regele Carol al II-lea.
    Drumul a mai fost reabilitat în timpul celui de-al doilea război mondial, când nemţii aveau nevoie de această cale de acces din motive militare. De atunci a fost foarte puţin întreţinut.
    Este prevăzută modernizarea acestui drum pe o distanţă de 148 de kilometri, între Sebeş, judeţul Alba şi Bengeşti, judeţul Gorj.[4]
    În fiecare an în luna septembrie pe o portiune de serpentine a DN67c între Novaci şi Rânca se desfăşoară Campionatul Naţional de Viteză în Coastă etapa Rânca [5]
    Attached Files
    Last edited by NerviiMei; 17 August 2009, 02:05.
    Fuarte Nervos !!!

  • #2
    tocmai vorbeam cu skandal ca o sa fac threadul asta dar vad ca ai fost mai rapid... de vreo 3 ore tot citesc si ma minunez... din cate am auzit o sa fie asfaltata in curand. Am citit amandoi cam aceleasi pagini de pe forumul respectiv
    In prezent starea drumului este bunicica si sunt oameni care au traversat cu Loganul fara probleme...

    Si cel mai important lucru... MA BAG!!!
    Last edited by sinx; 17 August 2009, 02:03.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Atasez si o poza cu Transalpina... sper sa fie o informatie corecta... asa am gasit pe internet.
      Attached Files
      sigpic

      Comment


      • #4
        ai suspensii sport? eu da, deci nu am cum s a ma incumet singur, o singura masina.
        Fuarte Nervos !!!

        Comment


        • #5
          Pai nu am... si daca aveam le puneam pe cele stock pentru drumul asta... Nu e nevoie sa mergi cu masina ta... daca ne strangem 2-3 masini nu e nevoie. Mergem cu astea stock. Eu si skandal vrem sa mergem... acum depinde de bani, timp, vreme, eventual si de voi, ceilalti, care vreti sa mergeti.
          sigpic

          Comment


          • #6
            ma bag ... cu siguranta !!!

            Comment


            • #7
              si inca o poza...


              Carmen Andrei
              Marti, 01 August 2006
              Putini sunt cei care au auzit de soseaua transalpina Sibiu-Novaci, care face legatura intre Transilvania si Oltenia, dar si mai putini stiu ca acesteia i se mai spune si Drumul Regelui. Ca o ironie, cu toate ca niciodata nu a fost tratat ca atare, el este considerat drum national, sub titulatura de DN 67C. Astazi, cu toate ca este anuntat ca inchis circulatiei publice, tot mai multi turisti se incumeta sa-l parcurga. La initiativa regizorului Dumitru Budrala, un impatimit al muntelui, am pornit cu un autoturism de teren sa "cucerim" inaltimile si sa parcurgem si noi traseul strabatut cu zeci de ani in urma de Regele Carol al II-lea.

              "Poteca Dracului", dintre Transilvania si Oltenia

              Intr-o atmosfera de poveste, cu oameni blajini si munti semeti, nu departe de valea Sebesului, se afla un drum pe care doar cei initiati il cunosc si il pretuiesc: Drumul Regelui. Traseul era folosit din timpuri imemoriale de catre pastorii din Marginimea Sibiului care isi treceau turmele in Oltenia, fiind nu mai mult decat o cararuie prapastioasa pentru cai, numita sugestiv "Poteca Dracului". Si astazi oamenii locului vorbesc cu
              respect de acest traseu, poate si pentru ca fiecare gospodar ce mai vietuieste aici a avut un bunic sau un strabunic al carui trecut este legat de soseaua transalpina, legenda spunand ca la sfarsitul secolului XVIII-inceputul secolului XIX fiecare familie a participat la constructia unei portiuni de drum, in functie de posibilitatile fizice si financiare.
              Inaugurarea s-a facut in primele zile ale anului 1935 la Poiana Sibiului, cronicarii consemnand atasamentul oamenilor fata de Rege: "Localnicii, in semn de pretuire, au asternut in calea Majestatii Sale un covor de otava, iar o frumoasa fata i-a oferit un costum national".
              La acea vreme, drumul era considerat o mare realizare tehnica, cu rol economic, strategic si militar. Cu atat mai mult cu cat oamenilor le era proaspata in minte perioada uniatiei, cand li se impusese religia catolica si cand unele familii au plecat pe acest drum pentru a-si pastra traditia. Conform memoriilor localnicilor, circa 200 de localnici din Jina, aflat acum in judetul Sibiu, de la "vladica la opinca", insotiti de preotul satului, au luat drumul bejaniei, traversand muntii pe "Poteca Dracului" si stabilindu-se in localitatea Corbii de Piatra din actualul judet Arges. Asa se explica si faptul ca locuitorii din Marginimea Sibiului si cei din localitatile Novaci, Vaideeni si Babeni, aflate dincolo de munti, in judetul Valcea, au aceleasi costume nationale, aceleasi traditii si aceeasi ocupatie: pastoritul, fiind cunoscuti sub numele de "ungureni".

              Istorie si legenda

              La poalele muntilor, Drumul Regelui porneste din localitatea Saliste, trece prin Tilisca, Rod, Poiana Sibiului, ca apoi sa traverseze Jina si Sugag. De aici incepe imparatia muntilor, a tariei cerului si a zanelor izvoarelor. Istoria consemneaza ca, la inaugurarea regala a drumului, preotul Acelenescu din Jina a iesit in fata Regelui cu o biblie in mana si i-a cerut ajutor pentru a ridica biserica prabusita din satul sau, pentru care nu mai ramasesera bani. Regele i-a ascultat rugamintea si a trimis in gara Miercurea Sibiului grinzile de fier, tabla pentru acoperis, varul si cimentul pentru a ridica din ruina lacasul de cult.
              O data ce ai trecut de zona locuita, drumul intra prin padurea seculara, la inceput de foioase, care o data cu cresterea altitudinii se transforma intr-una de brazi semeti. Printre acestia, prima surpriza este Masa Uriasilor, o roca ce sta atarnata parca de cer, unde povestea spune ca se strang uriasii la sfat. De altfel, locul este descris cu maiestrie de catre poetul Lucian Blaga in "Hronicul si cantecul varstelor". Despre acest loc circula si o legenda ce face referire la o uriasa care vazand cativa localnici care-si arau ogorul i-a luat pe sus si i-a varat in sort, ducandu-i la Masa Uriasilor, care la ceasul acela mancau. "Ia uite ce fac oamenii astia mici, ne strica pamantul!" - a spus uriasa, dar uriasii nici nu au bagat-o in seama, continuandu-si cina, la celebra Masa a Uriasilor, considerandu-i pe "vinovati" mult prea neinsemnati pentru a fi bagati in seama.
              De aici, pe acelasi Drum al Regelui, dupa cativa kilometri se ajunge la barajul Tau si apoi la barajul Oasa. Nu departe de lacul Tau, intr-un peisaj fabulos, exista colonia Bistra-Paltinei, ce continea 10-12 cabane si unde se organizau tabere din toata tara. Acum, totul este in paragina, locul fiind dat uitarii, ramanand doar in memoria batranilor.
              Tot de la barajul Oasa, in dreapta, se poate lua spre colonia de la "Fetita", unde s-a construit o manastire. De acolo, urcand la Sureanu, se trece prin "Luncile Prigoanei", un loc de trista amintire pentru localnici, deoarece aici erau pedepsiti cei ce vroiau sa plece in bejenie, si se ajunge la Cabana si iezerul Sureanu, magnific descris de Lucian Blaga, in acelasi "Hronicul si cantecul varstelor".
              Vechea cabana Oasa este acoperita acum de apele lacului de la barajul cu acelasi nume, ca de altfel si celebrul "brad stramb" al lui Mihail Sadoveanu de pe Valea Frumoasei, iar de aici poti ajunge in localitatea Sadu si apoi in Talmaciu, dupa ce parcurgi 62 km de peisaj ireal. Sau, de la intersectia cu Valea Frumoasei, o poti lua spre Tartarau si dupa sase km se ajunge la Obarsia Lotrului, aflata intr-o vale cu o deschidere fantastica. De aici, calatorule, ai mai multe posibilitati: poti sa o iei spre Brezoi, ce se afla la circa 60 km, sau spre Petrila, care e cale de 28 de km, dar noi ne incapatanam sa mergem pe urmele Regelui, actualul DN 67C - drum interzis, fiind inchis si semnalizat. Ce-i drept, ne sprijinim pe motorul unui vehicul de teren bine pus la punct. De fapt, de abia acum incepe cea mai spectaculoasa parte a Drumului Regal.

              Zona alpina

              Masina urca pieptis pe bolovanisul de pe DN 67C, ajungand in zona alpina. Aici natura, in generozitatea sa, ne rasplateste oferindu-ne o priveliste ce ne taie respiratia. Verdele crud al ierbii, combinat cu albastrul pur al cerului si o liniste totala ne dau senzatia de inceput de lume. La cativa metri trei gramezi de pietre, puse intr-un anumit fel una peste alta ne intriga. Este clar ca sunt facute de mana omului, dar sensul acestora ne scapa. Regizorul Budrala ne explica sensul prezentei acestor gorgane de pietre: "oameni de piatra" - sau "6 momai" - invaluiti in mistere mitice, facuti de ciobani in dorinta de a-i pazi pe ei si pe mioarele lor de stihii, dar si paznici si companioni ai muntelui, atunci cand ei vor pleca. Ne reculegem cinci minute, respirand aerul tare al piscului, dupa care purcedem la drum. Serpentinele se insiruie una dupa alta, dandu-ne fiori: Stefanu, Carbunele, Urdele, drumul este atat de stramt incat ai senzatia ca nici macar o adiere de vant nu mai are loc intre tine si peretele muntelui..., iar in partea cealalta este abisul. Brusc, ragaz in care ne tinem respiratia, muntele a disparut, ne aflam pe platou, pe varful Papusa.
              Dintr-o data, vremea se schimba, din abisul de sub noi incep sa clocoteasca aburii, ca dintr-un ceaun pus pe foc. In cateva minute varful Papusa este inconjurat de nori grei, brazdat de fulgere si zdruncinat de tunete. Micul nostru moment de bucurie de cuceritori se intrerupe brusc. Incepe sa ploua cu gheata, asa ca ne adapostim in masina. Ploaia conteneste brusc, dar lasa in urma ei o ceata deasa si jilava.
              Pornim spre poalele muntelui, spre Ranca si apoi spre Novaci. In drum intalnim vreo 30 de mountain bickers, toti straini, din Germania si Austria, dar nici tipenie de turist roman. Pacat! Macar daca se va gasi cineva sa organizeze excursii pe acest traseu cu masini de teren, de genul "off road" si tot ar fi un pas inainte. Poate ca atunci si zona ar incepe sa iasa din amorteala si s-ar face cateva cabanute sau macar s-ar asterne ceva macadam pe drum, pentru a-l face mai accesibil.
              In 1935, la inaugurarea Drumului Regelui, Carol al II-lea si suita sa au parcurs traseul Salistea-Novaci in opt ore. In zilele noastre, ca sa ajungi pana pe pisc, pe varful Papusa, adica doar jumatate din drum, cu un automobil de teren de marca iti ia opt ore, iar pana in Novaci mai faci inca doua ore.

              sursa:http://www.romanialibera.ro/a1623/se...l-regelui.html
              Attached Files
              Last edited by NerviiMei; 17 August 2009, 02:19.
              Fuarte Nervos !!!

              Comment


              • #8
                Poate mai exista cineva care sa ne ajute cu informatii suplimentare... de exemplu pe mine ma intereseaza cam pana in ce data se poate parcurge... am tot cautat dar nu gasesc... ca as vrea sa il fac dupa 5 sept... nu de alta dar atunci sosesc finantele.
                PS: a trecut cineva cu un Tico si zicea ca nu a avut probleme.
                sigpic

                Comment


                • #9
                  eu ma duc anul asta sigur si singur daca nu gasesc pe cineva sa mai mearga, numai ca mai mult de o persoana nu o sa iau in masina, maxim 2 daca e vorba de frate-miu care e usurel ca un fulg..
                  Pana cand nu iau salariul nu pot, adica dupa data de 5 luna ce vine.

                  sinx, gand al gand cu bucurie, suntem doi care depindem de data de 5
                  Last edited by NerviiMei; 17 August 2009, 02:22. Reason: Automerged Doublepost
                  Fuarte Nervos !!!

                  Comment


                  • #10
                    nu am fixat inca data , si sa vad cum stau cu finantele ... dar vin si daca este sa ma imprumut !! acum sa vedem daca ne nimerim cu datele.. de dus ma duc oricum .

                    Comment


                    • #12
                      Eu am concediu de pe 1 pana pe 14 septembrie si merg oricand. De voi depinde. Ar fi frumos si inedit...
                      Last edited by sinx; 17 August 2009, 02:34.
                      sigpic

                      Comment


                      • #13
                        de pe 7 pana pe 14 sunt si eu liber, daca am calculat bine. pe 14 tre sa fiu in bucuresti vrand nevrand.
                        Fuarte Nervos !!!

                        Comment


                        • #14
                          in 2 zile nu avem ce face pe traseul ala... ar fi frumos... eventual si o campare. Eu am cam tot ce ne trebuie si dupa cum vorbeam si cu skandal o sa iau si o drujba cu mine... pentru orice eventualitate... ( busteni cazuti)
                          sigpic

                          Comment


                          • #15
                            bai, m-ai facut sa vad tot filmul motociclistilor...mi-am pierdut 45 de minute de somn, dar a meritat...
                            Hai sa vedem cum rupem un week-end in septembrie...
                            Unde zicei ca e 25% asfalt? Sunt cumva gramezile de pe marginea drumului pe care le luau aia cu camionul in film?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google