"Imbatranirea" Cauciucului Anvelopei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Imbatranirea" Cauciucului Anvelopei

    Bun gasit.
    Nu stiu daca s-a mai discutat subiectul, n-am avut rabdare sa caut printre sute de mesaje.
    Roata de rezerva a Loganului meu n-a fost utilizata niciodata, anvelopa fiind cea originala din 2009, de la fabricarea masinii. Nedumerirea mea este urmatoarea: mai poate prezenta siguranta in utilizare acea anvelopa? Nu cumva materialul si-a modificat proprietatile in cei 7 ani care au trecut de cand sta in portbagaj?
    Multumesc.
    M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

  • #2
    [Ghidul Michelin]
    Și care este momentul în care, indiferent de circumstanțe, ar trebui să schimbați setul de anvelope?
    Zece ani potrivit recomandărilor Michelin, chiar dacă anvelopele dumneavoastră nu au atins limita de uzură. Zece ani reprezintă durata de viață reală, însă după cinci ani, verificarea anvelopelor dumneavoastră trebuie să fie făcută periodic.
    [Ghidul Michelin]

    Daca roata are 7 ani atunci o poti utiliza pe masina inca 3 ani. Loganul nici nu este o masina grea sau puternica care sa duca anvelopele la limita capacitatii. Bineinteles trebuie sa ai mare grija ca presiunea sa fie cea corecta (2.0 sau 2.2 bar cum scrie pe portiera)
    Last edited by stolniceanulucian; 29 August 2016, 13:47.
    Logan GPL 1.4

    Comment


    • #3
      daca nu ma insel, aia 10 ani sunt in conditii de depozit. 25 de grade si umiditate maxima 80%, nu in portbagaj, -25 +55 grade si 40-90% umiditate
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #4
        Ma-ntreb daca regula celor 10 ani se aplica si la o anvelopa Taurus/Riken si altele de genu', sau numai la Michelin si cele din gama lor de pret/performanta.
        Aveam prin beci niste Barum vechi de 10 ani cu care venise Loganul din fabrica. Pai la cat plastic au in ele gumele alea, nici nu stiu ce poate sa imbatraneasca la ele. Aratau ca noi.

        Comment


        • #5
          Dupa o discutie cu un prieten care lucreaza in domeniu (nu vinde...ci fabrica):
          El nu recomanda mai mult de 7 Ani pentru un cauciuc care a fost folosit (cauciuc folosit este cosiderat ca un cauciuc scos din depozit...chiar si nerulat).
          mr.K senzatia de plastic este data de imbatranirea cauciucului. Daca iei acelasi tip de cauciuc...si compari unul de un an cu unul de 10 ani, o sa constati ca cel de 10 ani este foarte tare
          Depinde de compozitia cauciucului:
          Alea de vara: Cam sub 15 grade sunt destul de tari...si nu mai asigura aderenta buna...asta pentru un cauciuc nou, pentru unul vechi, pragul poate urca si pana la 30 grade sub care este prea dur.
          Alea de iarna: Se sfarimiteaza (cam acelasi fenomen, se intaresc...dar temperatura exterioara fiind mai mica, incep sa devina casante si apar microfisuri care duc la ruperi.

          Aderenta optima a unui caucuic este data de o anumita elasticitate a cauciuclui (prea leastic si se uzeaza prea repede...prea tare nu are aderenta...nu se muleaza suficient pe pista de rulare).


          P.S. In conditii ideale se poate depozita si mai mult de 10 ani cauciucul...fara sa-si piarda din proprietati...dar trebuie un control foarte strict...cam greu de gasit in depozite. De asta...10 ani de la data fabricatiei (poate dura si doi ani pana ajunge pe masina)

          Comment


          • #6
            plasticul din barumuri e inexistent. au mai mult carbune si mai putin siliciu decat conti-urile. si infinit mai putin carbune si infinit mai mult siliciu decat kormoran/montana
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #7
              Deci siliciul ala lipsa le face "sanie".

              Comment


              • #8
                A-propos de aspect „de plastic”, m-am uitat azi la anvelopă și are suprafața foarte lucioasă, exact ca și când ar fi făcută din plastic, nu din cauciuc. Nu știu dacă e normal așa sau nu. Pe de altă parte, nu mi-a trecut prin cap să mă uit după eventuale crăpături fine, dar o s-o fac mâine.
                În ceea ce privește presiunea, vinerea trecută am verificat presiunea roții de rezervă pentru prima oară de când am cumpărat mașina (iunie a.c.). Am fost surprins să văd că are exact 2,2 bari.
                În altă ordine de idei, faptul că anvelopa a stat șapte ani în portbagaj, unde a avut parte și de temperaturi de 35-40 de grade, dar și de -15 sau chiar mai puțin, nu înseamnă oare că nu au fost îndeplinite condițiile impuse de fabricant pentru depozitarea pe termen lung?
                Last edited by Cherubino; 29 August 2016, 20:04.
                M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

                Comment


                • #9
                  Cauciucurile care sunt montate pe masina stau expuse la soare si imbatranesc de la ultraviolete.
                  Roata de rezerva chiar daca este expusa la temperaturi mari sau mici, nu este expusa direct la soare.
                  Tot pe site ul Michelin ei zic ca 1 an de depozitare este echivalent cu 3 saptamani de utilizare pe masina.
                  Logan GPL 1.4

                  Comment


                  • #10
                    Da, dar depozitarea in portbagaj...numai in conditii propice nu se face.
                    De ce crezi ca s eschimba cureaua de distributie la X ani, chiar daca n-are km? Aia nu-i expusa la soare.

                    Comment


                    • #11
                      cam nepotrivita comparatia. cureaua de distributie e supusa la niste sarcini, roata de rezerva se odihneste in portbagaj.
                      Computer, did we bring batteries?... Computer?...

                      Comment


                      • #12
                        TopCat nu chiar. Trebuie schimbata chiar daca a facut 0 km

                        Comment


                        • #13
                          michelin tot timpul da termene si garantii peste conti/goodyear/bridgestone, desi culmea, gumele lor nu tin mai mult, nu sunt mai aderente si nici mai negre
                          @K: daca tu astepti de la un barum (o guma medie) performante de michelin pilot exalto sau conti sportcontact, cred ca ai gresit unitatea de masura valabil la orice: cat dai, atata face. o guma de 180 de lei nu va fi ca o guma de 480 lei, decat poate ca forma si culoare. nu cred ca te asteptai de la dacia sa puna gume premium, tabla galvanizata, motoare performante si economice, interioare din piele de antilopa pe o masina de 7000 de euro
                          cateodata am impresia ca la tine nimic nu e bun, totul e prost facut, vai s-amar. de parca ai fi hater de profesie...
                          Last edited by Seba; 30 August 2016, 11:48.
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #14
                            Ideea era daca termenul ala de 10 ani e valabil pentru Michelin, sau si pentru petarde.

                            Barumul l-am avut la indemana ca exemplu, practic.

                            Cum iubesti tu masinile nemtesti, asa iubesc si eu frantuzoaicele.
                            Pnetru mine orice e bun, la pretul potrivit.
                            Last edited by mr.K; 30 August 2016, 11:57.

                            Comment


                            • #15
                              Cherubino, tot ce au scris colegii mei mai sus este adevarat.

                              Acum, eu iti dau doua raspunsuri:
                              - daca vrei sa o tii in continuare ca roata de rezerva, o poti face fara probleme inca 7 ani de acum incolo, dar s-o folosesti, in caz de pana, doar pana la vulcanizare
                              - daca te-ai gandit sa mai cumperi o anvelopa noua, acelasi model, si sa o pui pe una dintre punti, asa cum am mai auzit la altii, eu ti-as recomanda sa n-o faci.
                              sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google