Interfata ELM327 Pentru Logan2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Elm327 citeste adaptivii la imbogatire ? acel parametru cu valori gen 132...

    Comment


    • #47
      recomand Clip de reprezentanta.
      sigpicDaca nu poti macar incearca,daca incerci inseamna ca poti.

      Comment


      • #48
        Titlul topicului e destul de clar, ELM nu CLiP, nu DDT+derelek.
        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • #49
          Eu cred ca totul tine de softul pt interfata, de secretomania fabricii masinii (nu ofera modul de decodare a inform), de senzorii prezenti pe masina. In rest totul este posibil, inca se merge pe bajbaite.

          trimis de pe mobil
          „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

          Comment


          • #50
            O anumită companie germană a reușit "interceptarea" mesajelor ABS<=>SWAS(senzor unghi volan) de pe CAN, pentru un modul de cornering, deci dacă vrei și ai cu ce se poate.
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • #51
              Exact cum este cu diferenta intre softurile contracost si opensource, Android vs de Windows, cate device-uri cu Android sunt vandute si cate cu Windows, asistam la disparitia/transf Windows-ului in strutocamila.
              Ce voiam sa se inteleaga de fapt, astia de la Renault/Dacia ar fi castigat mult mai mult daca ar fi un "pic mai deschisi la minte" cu viziune in viitor. Cred ca problemele tehnice, rugina, si altele ar fi trecut pe planul doi, daca lasau libera initiativa de personalizare, control, supraveghere.
              „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

              Comment


              • #52
                Adica sa iti puna la dispozitie softul si mura in gura cum sa iti faci tu modificari? )) Glumesti nu? Open source? Si sa iti parametrizezi tu masina? )) Unde in istoria industriei automotive s-a mai pomenit asa ceva? Sa fie open source si modul de criptare are transpoderelor de chei, nu? Sa iti porneasca masina prin bluetooth direct )
                Informatiile de pe CAN se pot intercepta foarte simplu cu un CAN tracer, insa ma indoiesc ca o singura persoana are toate resursele necesare pentru a-si construi singur interfata+software. Renault chiar pune la dispozitie in vederea achizitionarii de informatie pentru fiecare calibrare de ECU, gen RX,TX, byte position, scaling sau pe baza CAN clipului le poti face reverse engineering si afla tu.
                De ex pentru steering angle, requestul este 740 22 01 00, cu response 760 62 01 00(740/760 e RX,TX, pe care le are ABSul la Renault), cu maxim si minim 3276.8 si -3276.8 pe 2 bytes, trebuie doar construit un modul care sa interpreteze datele astea si sa faca anumite actiuni... sa aprinda proiector stang/drept.
                Last edited by Cristi_Xp; 9 February 2016, 11:08.
                Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                Comment


                • #53
                  EMM-ul* de pe T4 ce se montează pe Clio4 sau Captur are funcție de cornering configurabilă, unghi volan/ fade in/out / viteză etc.

                  Cât despre interceptare CAN există soluții la cheie(îți scoate datele interpretate în excel) cu interfață izolată optic(hardware-ul costă 250 euro), și nu e nici CLiP nici Derelek.


                  *un fel de cutie inteligentă de siguranțe, cum avea Megane II
                  Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                  Comment


                  • #54
                    Pai si daca nu ai Clip sau alta scula de diagnoza, ce interceptezi daca tu nu ceri informatie?
                    Ca sa primesti response, tre sa ai request
                    Altfel, o sa ai doar un calup de informatie aruncata de pe CAN fara sa ai habar de ce e acolo, milioane de comenzi si adrese de pe toata reteaua si toate ECU-urile. Eu am explicat o solutie simpla in care poti izola pentru a face rost de RX/TX for example pentru Steering angle sensor.
                    Iti sugerez sa te pui pe masina fara sa ceri informatii cu testerul de diagnoza, sa vezi daca primesti informatiile alea by default, sau raman gestionate doar de ECU-ul respectiv sau oferite doar daca alt ECU le cere. Deci daca nu ceri din tester sau alt ECU, nu primesti.
                    Ce ar insemna daca toate live items data ar fi transmise pe CAN fara sa existe cerere, multe dintre ele sunt doar pentru diagnoza, deci complet inutile pentru buna functionare a celorlalte ECU-uri, cat de repede s-ar bloca reteua?
                    Solutiile la cheie, sunt ca si alea de anulat DPF si EGR cu softuri luate de pe net, dar esti constient de treaba ca doar la Renault in functie de model, ecu, calibrare, RX/TX difera, byte position, scale, offset difera, chiar daca fizic ai acelasi ECU, doar versiunea de calibrare diferita.
                    Asa ca EMMul ala, degeaba il pui tu de pe Renault pe Dacia, daca RX/TX difera de la Renault la Dacia difera, sau daca scalingul e altul, byte position e altul etc.
                    Last edited by Cristi_Xp; 9 February 2016, 12:28.
                    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                    Comment


                    • #55
                      Aici e frumusețea, interfața respectivă are softul propriu care poate "aranja" în excel ce prinde de pe CAN.

                      Oricum vorbim doar de T4(x52/ x67/ x79Ph2/ x82/ x87/ x92/ x98/), nu de toate Renault-urile
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • #56
                        Degeaba prinde, ca nu prinde tot.
                        Ti-am explicat mai sus si de ce ...
                        Sunt chestii care daca tu nu le ceri pe diagnoza cu testerul, la un sniff de CAN, nu au ce sa caute, ca sunt gestionate doar in ECU-ul respectiv, iar daca nu se intampla nimic interesant cu valorile respective, ECU-ul respectiv nu are de ce sa iti trimita informatia aia mai departe pe CAN, ca nu te ajuta cu nimic.
                        Deci, tre sa o ceri dintr-un tester, altfel primesti doar ce arunca pe CAN cateva ECU-uri care comunica intre ele, ex EMS cu TDB: viteza, turatie, temperatura apa etc.

                        Alea insiruite acolo, toate sunt Dacii si eu spuneam ca daca iei ceva de pe Renault, Clio 4 si il pui e posibil sa nu mearga pentru ca e posibil ca RX/TX de la Renault sa fie diferit de alea de la Dacie, eu am intalnit cazuri in care foarte multe RX/TX pentru anumite itemuri erau diferite si chiar daca nu erau diferite, pozitiile byteului care ne intereseaza erau altele.
                        E cu noroc doar daca e acelasi ECU de ABS cu aceeasi calibrare etc.
                        Last edited by Cristi_Xp; 9 February 2016, 12:46.
                        Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                        Comment


                        • #57
                          Iar te grăbești.

                          x82 e Trafic aka Opel Vivaro
                          X87 e Captur
                          X98 e Clio4

                          La T4 pe can ai tot ce îți trebuie doar că lipsește pe alocuri hardware-ul (nu e implementata funcția X).

                          În cazul nostru, SWAS (steering wheel angle sensor), valorile lui sunt date de absesc pe can permanent, chit că nu le cere nimeni, pentru că gepda are nevoie de ele, pentru că emm-ul le folosește pentru cornering, pentru medianav cu de linii dinamice (îți arată unde se duce mașina funcție de pozița actuală a volanului) de parcare etc.
                          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                          Comment


                          • #58
                            eu am incercat un mini elm si nu se conecteaza cu masina mea, in schimb cu un logan 1 facelift comunica perfect, care o fii cauza?
                            laureate 1.5l, albastru marin

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by t0rquemada View Post
                              Iar te grăbești.

                              x82 e Trafic aka Opel Vivaro
                              X87 e Captur
                              X98 e Clio4

                              La T4 pe can ai tot ce îți trebuie doar că lipsește pe alocuri hardware-ul (nu e implementata funcția X).

                              În cazul nostru, SWAS (steering wheel angle sensor), valorile lui sunt date de absesc pe can permanent, chit că nu le cere nimeni, pentru că gepda are nevoie de ele, pentru că emm-ul le folosește pentru cornering, pentru medianav cu de linii dinamice (îți arată unde se duce mașina funcție de pozița actuală a volanului) de parcare etc.
                              Daca GEP, EMM, medianav are nevoie de ele, cum poti zice ca nu le cere nimeni? Vezi ca mai sunt vreo 200-300 de live itemuri care sunt convins ca nu sunt aruncate pe retea
                              Eu nu m-am referit doar la steering angle, m-am referit la orice live item ca sa scot in evidenta faptul ca daca nu trimiti niste comenzi cu toolul de diagnoza din care sa transmiti anumite requesturi pentru a afla informatii despre anumite live itemuri, informatia nu se afla acolo pe CAN asteptand sa fie sniffuita, ci trebuie sa o ceri si asa e, poti sa ma crezi si pe cuvant, ca am facut-o de sute de ori

                              Citeste ce iti scriu si vezi de unde am inceput sa ne contram, nu lua doar parti care iti convin.
                              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                              Comment


                              • #60


                                Ce părere aveți de aceasta diagnoza?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google