Intre AC Si Climatronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    tocmai ca asa ar trebui... din cand in cand sa il opreasca ca doar nu da pe cald cand ajunge la 21 cand tu ai setat 22...

    Comment


    • #17
      Pai el mentine temperatura care o stezi , cum o face nu stiu dar compresorul nu se decupleaza , din cate am inteles este modelul cu presiune variabila ca sa zic asa.
      La Logan 2 compresorul se opreste si porneste tot timpul indiferent de ce temperatura este afara cica ar fi un compresor cu presiune fixa dar are un presostat
      Eu m-am exprimat in termeni mai populari daca se numeste altfel imi cer scuze.
      sigpic

      Comment


      • #18
        Originally posted by citro View Post
        Cu placere chiar.
        Sunt obisnuit cu clima de pe golful meu si inca din prima zi calduroasa m-am enervat cumplit cand am pornit/oprit de "n" ori aerul din butonul ala cu led care nici nu se vede bine cand e aprins. MAi ales cand ai si ochelari de soare.
        In consecinta am cumparat de pe mercapupu:P sau xxx cum ii zice acum un senzor de temperatura in 12 v curent continuu cu sonda exterioara de temperatura si releu.
        100 lei plus 25 curieratul adus la usa. Am taiat carcasa din plastic care acopera schimbatorul fix in portiunea in care se imbina cu plansa de bord imediat dupa locasurile pt scrumiera si am introdus acolo senzorul. Din fericire este gri aceeasi culoare cu plasticul si s eincadreaza. A incaput la fix acolo chiar daca e mai incomod sa il setezi e destul de vizibil. E digital si ii poti seta temperatura la care sa actioneze. Are 1 grad diferenta intre actinari. Ca s afiu explicit l-am setat ca la 22 sa porneasca si la 23 sa se opreasca. L-am alimentat in 12 v din mufa de bricheta, apoi am dat o gaura cu spiral de 4 in plansa bord undeva in apropierea contactului unde a plasat sonda de temperatura. Am tras un fir dublu de 2x0.75 de la termometrul ce are releu normal deschis pe sub capitonaj pana in partea stanga sub bord pe unde iese in compartimentul motor cablajul si am venit cu firul pana la compresorul aerului conditionat. Acolo am taiat unul din firele de la aceasta cupla )(comanda compresorului) si am inseriat pe comanda releului .
        Pe scurt acum apas pe comanda aerului (ala de fabrica cu led portocaliu) si aerul prneste doar daca sunt peste 23 greade. Iar la 22 se opreste. Cum senzorul are memorie Comenzile sepastreaza si dupa ce tai contactul si pui din nou contactul asa ca daca ai ventilatorul pornit si butonul de fabrica apasat functioneaza pe automatizare.

        Lamurit?

        Dupa mine este inutila pentru ca nu imi aduc aminte sa fi inghetat vreo data de frig vara in Logan

        Bravo domnule pentru inventie. Pune te rog cateva poze si pentru colegi.
        Last edited by stolniceanulucian; 1 June 2014, 10:47.
        Logan GPL 1.4

        Comment


        • #19
          Originally posted by sorin1983 View Post
          tocmai ca asa ar trebui... din cand in cand sa il opreasca ca doar nu da pe cald cand ajunge la 21 cand tu ai setat 22...
          Probabil ai dreptate, un exemplu ar mai fi aerul conditionat pentru apartament. Cand ajunge la temperatura setata, compresorul din exterior se opreste, iar unitatea din interior mai functoneaza doar pe ventialtie, iar cand se incalzeste porneste din nou unitatea din exterior si baga aer mult mai rece. Stiu ca sunt doua lucruri diferite, dar principiul de functionare e aproape acelasi. Cred ca inventia colegului nostru e foarte tare. Asteptam si niste poze.

          Comment


          • #20
            culmea e ca nu sunt lucruri diferite, sunt chiar la fel

            Comment


            • #21
              Momentan consoarta e plecata cu mcv-ul dar cand revine o sa fac niste poze si sa incerc sa le pun aici. Sper sa nu imi prind urechile)

              Comment


              • #22
                Sa vina pozele ...

                Te rugam
                Logan GPL 1.4

                Comment


                • #23
                  si daca este permis, sa pui si linkul de unde ai achizitionat senzorul de temperatura cu sonda si releu...
                  Inteleptul nu spune ce stie, iar prostul nu stie ce spune.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Toorop View Post
                    Probabil ai dreptate, un exemplu ar mai fi aerul conditionat pentru apartament. Cand ajunge la temperatura setata, compresorul din exterior se opreste, iar unitatea din interior mai functioneaza doar pe ventialtie, iar cand se incalzeste porneste din nou unitatea din exterior si baga aer mult mai rece....
                    Hai sa realizam cateva delimitari
                    AC utilizat in imobile sunt de 2 mari categorii: ON-OFF si INVERTER.
                    Cel on-off este pe cale de disparitie, in comunitatea EU, datorita existentei obligativitatii statelor membre de a le scoate din circuit.
                    Motivul? Primul si cel mai important, consumul de energie electrica, apoi dezavantajul climatic.
                    Acestea functioneaza generic precum in graficul alaturat, este cald in incapere, porneste compresorul, s-a atins temeperatura setata, clanc, inchidere. Si tot asa.
                    La inverter exista un "bufeu"initial, de consum si variatie de temperatura, apoi totul devine liniar, consum si temperatura aer suflat; in anumite momente chiar se opreste compresorul, INSA (!) unitatea interioara climatizeaza, sufla aer rece (sau cald, dupa caz-iarna).
                    Este o diferenta considerabila, testat de mine in ambele cazuri.
                    Nu mi-as mai monta altceva decat acest inverter. Chiar daca a fost f scump, il prefer. Economia de energie, daaar, mai ales confortul climatic este considerabil, nu simti "varfurile" de functionare ale UI, cand prea rece, cand prea cald.
                    Apoi, in sezoanele reci, chiar si iarna este de mare ajutor, ele functionand la temperaturi f scazute (chiar si minus 25 de grade, unele) pe cand on-off-ul capoteaza rapid la cateva grade minus.

                    Acum, revenind la masini, cum au precizat si alti useri, primele modele de compresor erau sanden, cilindree variabila, functionand permanent, acum sunt cu cilindree fixa cu inchidere si deschidere repetata
                    Ce a realizat colegul este doar un "buton" (generic), prin care sa inchida si sa deschida circuitul de AC...
                    Asa-zisa clima reprezinta cu totul altceva...sistemul sa moduleze fluxul de aer rece astfel incat sa nu simti varfurile de on-off specifice unui sistem de aer c. old-style...

                    Seba a explicat mai sus, cu detalii ce inseamna complexitatea lui. si riscul inchiderii si deschiderii repetate...
                    Attached Files
                    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                    Comment


                    • #25
                      Mare dreptate aveti, la fel si domnul Seba.
                      Cat despre A/C utilizat in imobile, asa este; cele on-off sunt cam scoase de pe piata si acum imi aduc aminte si de inverter, anul trecut cam mi-am montat A/C la mine in camera am auzit despre el doar ca depasea bugetul. Ati precizat foarte bine, era nevoie de un pot ca asta.
                      Sa revin un pic la subiect si sa intaresc spusele lui Seba. Intradevar pornirile si opririle repetate ale compresorului nu ii fac deloc bine. Tata avea in obicei prost, bine...foarte prost; motorizarea fiint 1.4, cand urca o panta oprea A/C-ul pentru a avea motorul un pic mai multa forta dar imediat dupa il pornea si de la multe opriri si porniri compresorul incepea sa faca zgomote ciudate si nu mai pornea. Apoi din intamplare am citit in manual ca o data oprit compresorul adica A/C-ul nu este voie sa il mai pornesti in urmatoarele 5 minute. (veste buna : tata a scapat de prostia de a mai opri A/C-ul in mod repetat si a invatat sa foloseasca treapta inferioara pentru mai multa putere si dupa ce nu mai pornesc compresorul la intervale mai scurte de 5 minute, au disparut si problemele).
                      Probabil nici colegul nu o sa aiba probleme daca inventia lui nu o sa ii opreasca-porneasca compresorul la intervale scurte, dar cand este foarte cald afara, am observat la drumuri mai lungi cand folosesc A/C-ul, cum opresc instalatia, cum se inabuseste atmosfera. Parerea mea, sau cel putin eu cand se face mai rece reduc din puterea ventilatiei, eventual directionez aerul in alta parte pentru a nu-mi bate in fata.

                      Comment


                      • #26
                        Am facut poze dar intai trebuie sa ma dumiresc cum le pot reduce ca dimensiune pt ca le-am facut in 9 megapixeli:P
                        Automatizarea functioneaza ok doar ca am marit intervalul de termostatare. Adica porneste la 25 si se opreste la 24. Functioneaza 10-15 min in functie de cat de cald este in masina apoi porneste si se opreste cam la 10 min.
                        Practic nu ii mai duc grija. Cat despre faptul ca se poate strica compresorul, evident ca se poate strica asa ca ar trebui sa fim "eroici" si sa nu il mai pornim deloc. Asa o sa il pastram in stare de functionare mult mai multa vreme. Atata vreme cat ma simt ok in masina cand afara sunt peste 30 grade iar in interior sunt intre 25 si 24 eu ma declar multumit. Iar daca se strica am garantie asa ca nu ma formalizez.
                        Si la golf unde teoretic ar trebui sa il am pe ala cu presiune variabila a decedat compresorul dupa 3 ani asa ca nimic nu e de discutat.

                        Comment


                        • #27
                          Dar de ce spuneti voi ca ba il opriti ba il porniti ca se face prea frig? Eu daca patesc sa mi se faca prea racoare si sa fiu deja pe treapta 1 a ventilatiei mai dau un pic spre caldura si gata.
                          http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

                          Comment


                          • #28
                            Pai inseamna sa umbli la el. In functie de cum iti bate soarele in masina sau poate treci printr-o zona umbrita tu esti nevoit sa reglezi temperatura. In plus trebuie sa simti ca iti este frig sau ca te deranjeza ca e prea racoare deci sansele sa fi deja in discomfort termic sunt mai mari. Eu doresc ca sa am in interiorul masinii o anumita temperatura. In cazul meu intre 24 si 25 de grade. Si o am. In manual nu scrie ca nu ar fi voie sa pornesc repetat aerul conditionat. Am intrebat la reprezentanta si au zis ca nu au reglementari in acest sens.
                            Asa ca eu las in functiune automatizarea. Mie chiar imi foloseste.

                            EDIT.
                            termometru in 12v curent continuu cu sonda exterioara si releu l-am achizitionat de pe siteul ala care si-a schimbat numele acum cateva luni de e specializat in vanzari diverse. Un tip din Bucuresti mi l-a trimis prin curierat pretul fiind de 100 roni plus transport. Daca nu te-ai prins inca iti mai zic ole si x. Poate asa e clar care e siteul
                            Last edited by citro; 10 June 2014, 15:25.

                            Comment


                            • #29
                              Ar fi mai interesant de realizat varierea vitezei ventilatorului in functie de temperatura interioara, mai mult decat compresorul de AC.
                              Oricum vara nu-l mai opresc deloc din buton, umblu doar la viteza ventilatorului.
                              Cred ca ar fi nevoie de un termistor (la grupul VAG este plasat exact in panoul de climatizare in spatele unui mic ventilator) si un PIC programat sa opreasca . porneasca 2-3 relee care sa comande treptele de viteza ale ventilatorului in functie de temperatura interioara a habitaclului.
                              Cred ca se poate face si pentru temperaturi negative (cand aerul e pe cald) si scapi de o grija.
                              Cine vrea mai mult se poate gandi la comanda unui MPP care sa miste sufa de la aer cald / rece.
                              Idei ar fi destule, dar realizarea practica e destul de complicata, calibrarea si mai dificila si nu cred ca merita efortul
                              GL-22-TOF

                              Comment


                              • #30
                                Mai bine cumperi tot sitemul de Logan pentru export ai ai rezolvat problema.
                                Gasisem la un moment dat un sistem ce se putea adapta pe ori ce AC
                                Mai fac sapaturi si revin

                                Am gasit pentru Hyudai dar gasisem si pentru Dacia.
                                Mai fac sapaturi.
                                eBay is a leading global selling platform for online sellers to export products from India and sell globally. Start your global selling journey with eBay today! Low set-up cost | High profitability


                                Am gasit si pentru Duster
                                Este acelas lucru treaba este universala.
                                eBay is a leading global selling platform for online sellers to export products from India and sell globally. Start your global selling journey with eBay today! Low set-up cost | High profitability
                                Last edited by stoicanu; 10 June 2014, 22:08. Reason: Automerged Doublepost
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google