Intre AC Si Climatronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by danielliviu View Post
    Ar fi mai interesant de realizat varierea vitezei ventilatorului in functie de temperatura interioara, mai mult decat compresorul de AC.
    Oricum vara nu-l mai opresc deloc din buton, umblu doar la viteza ventilatorului.
    Cred ca ar fi nevoie de un termistor (la grupul VAG este plasat exact in panoul de climatizare in spatele unui mic ventilator) si un PIC programat sa opreasca . porneasca 2-3 relee care sa comande treptele de viteza ale ventilatorului in functie de temperatura interioara a habitaclului.
    Cred ca se poate face si pentru temperaturi negative (cand aerul e pe cald) si scapi de o grija.
    Cine vrea mai mult se poate gandi la comanda unui MPP care sa miste sufa de la aer cald / rece.
    Idei ar fi destule, dar realizarea practica e destul de complicata, calibrarea si mai dificila si nu cred ca merita efortul
    Eu sunt un tip eminamente practic. Am incredere in ceea ce gandesc si in general nu ma bazez pe ce cred cei din jur atunci cand pun in practica ceva.
    Am imaginat automatizarea asta si am pus-o in practica dupa ce m-am interesat daca e problema cu oprirea/pornirea ac in mod repetat. Evident ca sistemul ambreiaj al compresorului se va uza mai mult decat daca l-as lasa pornit permanent dar cum asta nu e interzis am pus in practica.
    Acum lucrez la un sistem care sa completeze prima automatizare. Respectiv la variatia turatiei ventilatorului in functie de temperatura. Chestia nu e tocmai greu de realizat dar intampin o problema. Cum pun de comun acord cele doua automatizari. Practic trecerea in functie de temperatura a ventilatorului intre treapta 1 si 2 e realizata. Ma gandesc inca cum sa mai adaug si treapta 3 si 4 dar si cum sa fac sa se intelega oprirea/pornirea compresorului cu treptele de viteza ale ventilatorului. trebuie sa gandesc o schema de prioritati si mai ales cine sa coordoneze programul. Asta pt ca e clar ca termometrul cu releu nu poate sa faca numai el chestia asta.
    Ceva idei daca aveti m-ar putea ajuta.
    Nu veniti cu critici la adresa la ce vreau sa fac pt ca sincer va spun nu le citesc.
    Multumesc!

    Comment


    • #32
      Sa il ajut putin pe stoicanu, dar si pe voi:

      Asta e pt Duster

      Comment


      • #33
        Merci.
        Acum am rugat un prieten sa caute ceva prin europa si cred ca am sa comand una.
        De test asa.
        sigpic

        Comment


        • #34
          Da, interesant. Face ce face si termometrul meu cu releu dar are posibilitatea sa controleze si turatia ventilatorului. Evident are si program pt asa ceva. Trebuie sa il testez.
          O sa comand unul asemanator produs in China. Pretul e rezonabil daca are cine sa ti-l aduca sau daca comanzi mai multe.
          Si cum eu lucrez cu ceva chinezi o sa pun niste intrebari.

          Comment


          • #35
            Buna inprovizatia - bravo. Omul si-a pus termostat la clima, a reusit sa controleze agentul de racire in masina intr-un mod semiautomat(cu sanse de evolutie la automat).
            Cat despre discutii inverter, on-off etc as face o completare - multa lume se bucura de confortul tehnologiei chiar daca nu-l inteleg pe deplin dar acel confort vine din turatia variabila a compresorului, ceea ce e cam greu de facut pe masina avand in vedere ca avem compresor antrenat direct de motor (prin curea) deci turatia e dependenta de turatia motorului ..
            Eu nu cred ca se va uza prea tare ambreiajul compresorului deoarece acesta cupleaza si decupleaza destul de des si cand e pornita clima , se simte destul de tare pe motorul 0.9 acest lucru...
            RTFM

            Comment


            • #36
              AC vs climatronic = Par cret vs par drept in cazul femeilor.
              Cand au par cret isi doresc parul drept, cand au parul drept si-l doresc cret.

              Climatronicul e o VRAJEALA!!!! Aveti functii de control al umiditatii? Poate al jetului de aer?
              Voi doar faceti sa mentineti temperatura constanta prin actionarea compresorului. AM inteles corect pana aici?
              Daca da, eu vad mutarea asta astfel:
              - e ca si cum as vrea sa merg cu 120 km/h constant, insa ii dau blana, o las, iar ii dau, iar o las...

              Comment


              • #37
                Cezar, ai dreptate, e o vrajeala sa ai temperatura constanta in masina. In cazul meu intre 24 si 25 de grade.
                De fapt si aerul conditionat e un moft. Problema e ca eu vreau moftul asta.
                Si da, am deja functie de control al ventilatiei si a temperaturii.

                Comment


                • #38
                  Si controlul areratoarelor si a recilculatiei?
                  sigpic

                  Comment


                  • #39
                    Alea sunt pe handtronic .Aeratoarele nu-i asa mare bai.Viteza aerotermei e problema.Se poate lasa pe treapta a 2-a.Atunci cand te urci in masina dupa ce ai lasat-o in soare trebuie sa dai pe maxim ventilatia,ca sa nu te oparesti.
                    Welcome to the Club, We Have Jackets !

                    Comment


                    • #40
                      E problema si aia si pe timp de iarna toate astea devin inutile.
                      Parerea me este ca mai bine cumperi intreg kitul de clima si gara.
                      sigpic

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by citro View Post
                        Cezar, ai dreptate, e o vrajeala sa ai temperatura constanta in masina. In cazul meu intre 24 si 25 de grade.
                        De fapt si aerul conditionat e un moft. Problema e ca eu vreau moftul asta.
                        Si da, am deja functie de control al ventilatiei si a temperaturii.
                        Iarta-ma ca-ti zic, insa nu poti ajusta singur, si nu de multe ori, gradientul temperaturii? Daca nu iesi din masina de o mie de ori, care-i baiul...
                        Eu am la toate masinile climatronic, insa cand merg cu loganul nu vad niciun disconfort. Poate sunt prost si ingalat si nu stiu ce-i ala un lux

                        Comment


                        • #42
                          Cine vrea doar sa regleze temperatura, poate folosi un astfel de circuit http://www.ebay.com/itm/10A-12V-Digi...item27d98a0e63

                          Comment


                          • #43
                            Ala e un controler pentru autoutilitarele dotate cu frig.
                            sigpic

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Cezar View Post
                              Iarta-ma ca-ti zic, insa nu poti ajusta singur, si nu de multe ori, gradientul temperaturii? Daca nu iesi din masina de o mie de ori, care-i baiul...
                              Eu am la toate masinile climatronic, insa cand merg cu loganul nu vad niciun disconfort. Poate sunt prost si ingalat si nu stiu ce-i ala un lux

                              Din nefericire ori nu vrei sa intelegi ori nu poti sa intelegi. Cum sa reglez gradientul temperaturii daca nu am termometru interior?
                              Ok o sa zici ca ar trebui sa simt disconfortul si sa reglez. Eu iti spun ca nu vreau sa ajung in situatia sa simt ca e prea cald sau prea rece si de asta am montat un termometru cu sonda externa. Cum termometrul asta avea si un releu, am rezolvat automatizarea. Cu inca un releu am cuplat si treapta 1 si 2 la ventilator deci am rezolvat si viteza ventilatorului.
                              Cat despre reciclculare si umiditate, sa ma scuzi dar am realizat chestia asta cu 130 lei. Daca aia d ela dacia aveau logan mcv cu clima sa fi convins ca il cumparam.
                              Am inteles ca pe editia aniversara 10 ani logan e clima. Stiu de asemenea ca pe masinile livrate in Germania e clima. Ei bine nici nu putam sa astept si nici in Germania nu e rentabil sa merg sa cumpar un Logan.

                              Ca idee intai am fost combatut ca prin oprirea/pornirea repetata de fapt cuplare/decuplare a compresorului precis voi strica ambreiajul. Ei bine am aflat intre timp ca si clima instalata de fabrica fix acelasi lucru face. E drept ca diferenta de cost intre aer conditionat/clima merita investitia sa mergi in Germania sa iei cu clima. La urma urmei eu am cheltui 130 lei ceea ce e imens:P

                              cell1 = exact ce ai prezentat tu am montat eu. E identic.
                              Last edited by citro; 18 June 2014, 22:45.

                              Comment


                              • #45
                                Ce nu stii e ca in cutia aerotermei e prezent un senzor de temperatura si la noi astia fara aer conditionat automat.(e legat de functia ECO)
                                In rest solutia ta e ok, dar suporta imbunatatiri.
                                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google