Intrebare Despre Sistemul De Franare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Intrebare Despre Sistemul De Franare

    De curand am facut un upgrade la franare , mi`am luat discuri ventilate si etrieri de van-utilitara , in schimbul discurilor mele pline si etrieri cei mai "saraci".
    masina dupa care am luat franele avea 50 de mii si placutele "mancate" la jumatate si discurile sunt tocite , dar nu exagerat.
    dupa operatiunea de schimbare , am facut aerisirea doar pe fata.
    problema e urmatoarea , imi tine frana , dar foarte jos , fata de franele originale , care cand ciupeam frana , isi faceam treaba.
    adica am pedala moarta , si abia dupa imi tine frana.
    sa fiu sigur , am mai facut o data aerisirea la service , de data asta fata spate.
    sa mai ridict foarte putin pedala , dar foarte putin.
    aveti idee de la ce poate sa fie lagul de la pedala ?

  • #2
    Trebuia sa schimbi si servofrina, nu numai semipuntile. Pentru Van si MCV exista alta servofrina, cu alt cilindru.

    Comment


    • #3
      Psrerea mea semiprofesionista e ca discul uzat si placutele uzate de jumatate fac ca pistonasul etrierului sa activeze mult in afara compartimentului din etrier , astfel in etrier ai un volum mare de lichid mai ales ca acum etrierul e si mai mare. Banuiesc ca randamentul franarii scade odata cu cresterea volumului de lichid de comprimat . In consecinta niste discuri cu placute noi ar trebui sa mai ridice pedala. Ca o metoda neindicata iti spun ca din amplificatorul de servo se mai poate ridica putin pedala , piulita filetata de pe axul amplificatorului e sigilata dar mai suporta cateva rotiri. Mai bine pui discuri cu placute decat sa umblii la reglajul de care-ti spuneam.
      Pain brings out the truth in us all...
      ...how much truth can you stand?

      Comment


      • #4
        Eugen , pistonasul nu se adapteaza in functie de gradul de uzura al placuteleor/discului ?
        la ce ai zis tu , inseamna ca placutele stau distantate fata de disc , de aici lagul de la pedala.
        o sa dau roata jos special sa vad daca stau distantate sau nu.

        Comment


        • #5
          nu , m-ai inteles gresit , ma refer ca cu cat pompa are de comprimat un volum mai mare de lichid decat a fost proiectata ca sa impinga pistonasul cu atat randamentul scade. Adica apesi pedala si presiunea de functionare nu se realizeaza, placuta este lipita de disc dar ca sa fie lipita de disc e clar ca pistonasul iese mult mai mult din etrier , cu cat iese mai mult din etrier cu atat mai mult lichid trebuie pompat. Ideea e ca intre berlina si MCV-Break exista diferenta la pompa de frana si la servofrana. Pompa de MCV probabil e proiectata sa pompeze cantitate mai mare de lichid la aceeasi cursa a pedalei.
          Pain brings out the truth in us all...
          ...how much truth can you stand?

          Comment


          • #6
            am venit de afara , am verificat starea , stau lipite de disc ,chiar freaca , cum ar trebui de altfel.
            Discurile am zis ca nu sunt noi , dar nici uzate la maxim.
            franele sunt dupa van utilitara , nu dupa mcv (au etrieri mai mici decat van)
            mai am prieteni cu berlina care au facut schimbarea asta , si nu au problema mea , sunt ok si tine sus pedala si nici nu a trebuit sa schimbe pompe de frane si etc.

            Comment


            • #7
              Eugen, ai dreptate, dar in parte, in sensul ca, la revenirea pedalei, pompa isi trage lichid de frana, pentru a compensa uzura din placute si discuri, si implicit cursa pistoanelor din etrieri. Deci, cursa pedalei trebuie sa fie aceeasi, indiferent de uzura, variind doar nivelul de lichid din borcan. Servo-ul foloseste doar ca si compensare pentru sofer, in sensul reducerii efortului la franare (pompele, din cate stiu eu - desi e posibil sa ma si insel - sunt identice, diferind dimensiunile etrierilor, cilindrilor spate si a volumului de lichid de frana din instalatie).
              Deci, CataFOF, ai completat cu lichid de frana dupa ce ai schimbat etrierii? Esti sigur ca nu pierzi presiune pe la vreun etrier (fie la filetul racordului, fie la vreo garnitura)?
              The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

              Comment


              • #8
                Amplificatorul de franare este identic la toate modelele Dacia... diferenta este doar la pompa de frana din pozitia 1... acestea fiind FI 20,6 pentru modelele berlina si FI 22,2 pentru MCV, VAN si Pick-UP
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Daniel68 are dreptate, amplificatoarele de frana difera de la VAN la berlina, cel putin asa mi-au spus cei de la Dacia, acum nu stiau daca si presiunea in bari difera, banuiesc, ca ceva difera acolo altfel le puneau la fel, ca o parere incearca cu discuri si placute noi, poate merge, daca nu, trebe amplificator de van, acum nu stiu cine si-a mai pus frane de VAN si daca au avut ceva probleme.

                  Comment


                  • #10
                    da , am completat , am mai zis , am facut 2 serii de aerisiri si dupa am pus lichid aproape de max.
                    nu , nu sunt scurgeri , ma`m uitat , dar nici special.
                    evali , acuma ce fac , cumpar discuri si placute noi doar sa fac teste ? asa imi luam direct noi....
                    am mai zis , am ceva prieteni care si`au facut aceasi modificare si nu au avut problema mea
                    nu va ganditi ca discurile si placutele sunt tocita la maxim , cat sa mai repet ?
                    placute sunt la jumate si discurile au umpic de "buza"
                    Last edited by CataFOF; 11 January 2010, 15:40.

                    Comment


                    • #11
                      GGI78 tot in dialogys m-am uitat si eu si intre berlina si break difera atat pompele cat si amplificatoarele
                      Pain brings out the truth in us all...
                      ...how much truth can you stand?

                      Comment


                      • #12
                        Schimbarea asta s-a facut la multe msini cum spune si FOF... nici una dintre ele nu se manifesta cum spune el... practic (adica testata de mine) nu mi se pare a avea probleme... fai un test de frana si vezi ce spun baieti...

                        PS. am in fata trei modele (1,6 8V cu discuri pline, 1,6 16v discuri ventilate si ABS si un VAN 1,5 dci discuri mari) au acelasi amplificator (adica acelasi cod).

                        Comment


                        • #13
                          1.In primul rand daca difera pompa de frana de la van la berlina , automat ai cursa mai mare , volumul de lichid folosit sa impinga pistonasele de frana de pe fata este mai mare.
                          2.Daca ai folosit tot placutele de frana de pe van, practic trebuia sa le pui exact asa cum au fost demontate (acelasi disc aceleasi placute inclusiv partea pe care au fost placutele ,mai alaes ca tu folosesti o pompa cu un diametru mai mic). Apar denivelari imperceptibile cu ochiul).
                          3. Mai putin probabil : se aseaza perfect etrierul ? e corect montat ?

                          Comment


                          • #14
                            odata ce e prins in cele 2 suruburi in portfuzeta , e clar ca e corect montat
                            placutele nu au fost miscate din etrier , operatiunea sa facut cu tot cu port-etrier , deci practic , n`am scos placutele.
                            cineva mia zis ca la aceasta schimbare placutele au capatat alta miscare pe disc , si sa astept sa mai fac km sa se aseze si pe urma se va ridica si pedala , dar nu prea iau in calcul aceasta varianta.

                            Comment


                            • #15
                              S-au montat discurile, placutele si etrieri exact cum au fost demontati... adica etrier stanga, disc stanga placutele nefiind scoase din locasurile lor... aceeasi operatie si pe partea dreapta... deci montare corecta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google