Limitator Turatie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Silviu View Post
    @adicata2003

    probabil ai vrut mai sus sa spui .. "puterea MAXIMA este aceeasi tot timpul"
    altfel te contrazic graficele cuplu/putere :-)

    puterea unui motor tine de turatie dar nu este constanta :-)

    ahh si mai ceva P = Forta X Distanta / Timp :-)

    S.
    L.E.

    @adicata2003
    (n-am mai apucat sa dau edit): indeed poti sa folosesti si HP = Torque X RPM / 5252 dar sa nu omitem timpul (formula de mai sus) :P asa ne dam putem da seama de diferenta: ce obtinem in timp sau in cat timp sau cat timp :P

    @darkside3 nu ne certam doar discutam si sigur nu avem intentia sa ne ducem in "diesel vs benzina" :P (eu cel putin nu)

    S.
    I have no special talent. I am only passionately curious.

    Comment


    • #32
      in 2oo6 pe sosele din germania eu la diesel-ul meu i-am dat 18o km/h si mers cca 4o km fara probleme,intradevar era noua aveam cca 3ooo km
      sigpic
      Poate pentru lume ești o singură personă,dar
      pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!

      Comment


      • #33
        Nu cred ca se duce dieselul mai mult de 180-185 pe ceas fara ceva modificari mai serioase decat o resoftare.

        Comment


        • #34
          eu unu zic ca se duce...si cand o sa ii mai dau o sa fac si o poza sa o demonstrez am am atins 195 cu a mea pe autostrata bucuresti-constanta.!.5 Dci 85cai resoftata.

          Comment


          • #35
            in conditii de vant din spate si usoara panta am luat 190 pe ceas cu un K9K de 85 pe A1 DECI VREO 180-185 REALI.
            e singura ocazie in care o sa se poata atinge asa ceva....cu toata resoftarea, mai mult de turatia maxima nu ai cum sa te duci si daca turatia aia e fixa, rapoartele din cutie sunt fixe...nu exista, nu are cum. singura solutie - sa ne facem numai drumuri in panta.

            Comment


            • #36
              Mai e putin si atingem pragul psihologic de 200 km/h
              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

              Comment


              • #37
                ooo...nu.... dupa cum am spus era panta si batea si vantul din spate...ce naiba...vrei sa spun ca eram in cadere libera? atunci nu mai aveam cum sa povestesc nu?
                daca nu crezi, ne intalnim sa iti arat filmuletul...

                Comment


                • #38
                  Pai tu esti cu 16 valve...dar ceilalti cu feonuri si tractoare?
                  In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                  Comment


                  • #39
                    Am vazut ca is cu 16v care au dat km peste cap printre care si mareom parca era pe youtube.
                    La dci ultima data cand am tras de ea s-a dus pana in 185 pe ceas dar cand mai ies pe autostrada o sa vad cat poate duce sper sa nu raman cu ea in drum.

                    Comment


                    • #40
                      Aveti cumva idee cam ce cuplu dezvolta motoarele alea de la formula 1 ??? Cuplul dezvoltat de aceste motorare este unul foarte mic . Acea putere colosala o scoate in turatie. Ajung si la 19.000 rot/min. Prin cursa la pistoane mica generand astfel forte de inertie mici, se pot ajunge la asemenea turatii. Aceea cursa scurta a pistonului e data de lungimea mica a manetonului, de aici reiesind si cuplul mic. Avand manetoane mici nu poate dezvolta cuplu mare, dar poate ajunge la turatii ridicate.


                      Totdeauna benzinarele au cupluri mici in comparatie cu dieselurile (asta vorbind la cilindree comparabila)
                      Dieselurile totdeauna sunt limitate intre 4500 si 5000, tocmai ca piesele interne ale motorului sunt supradimensionate fata de benzina si astfel sunt dezvoltate forte de inertie mult mai mari. Mie unul imi place mult mai mult sa conduc un diesel.


                      Un 1.5 dci 85 CP la demaraj cu siguranta face un 1.6 16V, dar 1.6 16V il va ajunge repede din urma si il va depasii . Asta pentru ca motorl dezvolta putere mai mare.

                      Si inca o chestie. Am auzit pe unii ca daca pun cip pe un 1.5 dci si il duc la 105 CP, ei cred ca vor ajunge sa rulaze cu viteza mai mare, De exemplu 200 Km/h. Acest lucru este fals. Acest lucru ar putea fi adevarat doar daca din soft ar urca motorul la mai mult de 5000 rot/min. Asta ar insemna istrugerea lui. Indiferent de puterea motorlui, 85 sau 105 CP, cutia de viteze ramane aceeasi. Deci la turatia x in treapta a V-a tot aceeasi viteza va avea masina, indiferent de putere. Numai ca la motorul cu cip de 105 CP timpul pentru a ajunge la aceea viteza x va fi mai mic.

                      Comment


                      • #41
                        Ia faceti voi o media a cuplului pt dci 85 , respectiv 105 16v. Care e mai "cuplos"?

                        LE: ia uite ce am gasit eu pe net: Studiu comparativ intre dci si benzina.
                        Last edited by Cezar; 10 May 2009, 23:55.

                        Comment


                        • #42
                          Cuplos... Ce-mi place mie limba romana!!! Poti inventa atat de multa cuvinte?!!!!

                          Comment


                          • #43
                            Daca nu poti sesiza ghilemelele, atunci nu-ti pot cere multe. Si nu, nu cred ca pot inventa "atat de multa cuvinte"
                            Interpreteaza graficele, si spune ce gasesti.
                            Last edited by Cezar; 11 May 2009, 00:05.

                            Comment


                            • #44
                              Tin sa te anunt ca 1.5 DCI nu tin minte sa fi avut 4900 rpm in a 5-a la 180, din cate tin eu minte avea in jur de 4000 dar poate ma insel.Concluzia mea ai fie nu mai are destula putere sa se duca mai sus fie ai limitat sau poate ai cutia de vina.
                              Last edited by blaze2k; 11 May 2009, 01:16.

                              Comment


                              • #45
                                Adicata:Cu turatia la dizal ai dreptate (si eu din cate stiu, fata de benzinare, ele chiar ajung la turatia de putere maxima in ultima tr de viteza).

                                Cu demaraju n-ai dreptate: dizalu (85 cp) cu start de pe loc nu face un 1.6 16V in nici un moment al demarajului. Nu exista un avantaj infim dupa care sa revina benzinaru, pur si simplu din start (n-ajungi nici la 60/h) benzinaru are avantaj.
                                Poate cu un 1.4 mpi daca te pui, acolo poti sa ai ceva avantaj , dar nici acolo nu cred ca e ceva spectaculos (cu dizalu pleci mai prost de pe loc decat cu benzinaru, sau tre' sa stii cum sa pleci cu el).
                                Da, e frumos cuplul ala la dizal, din pacate nu tine o eternitate, ''zvacul'' se termina relativ repede (dupa care tre sa schimbi tr) , la benzinar e o acceleratie liniara care tine mult mai mult decat zvacul dizalului.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google