Mai merita sa montam GPL ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mi-am scos banii pe instalatie, deci, Doamne ajuta!

    Comment


    • eu am 70mii pe gpl, la fel mi-am scos banii, deci whatever in momentul asta calculele mele arata 10 lei economie la suta de km. anul trecut pe vremea asta, aceleasi calcule imi dadeau 20 lei economie la suta de km. masina o mai pastrez cel putin 3 ani, deci noi sa fim sanatosi

      Comment


      • Originally posted by Cezar View Post
        Din calculele mele, sa rulezi cu gpl e mai rentabil cu 20% fata de benzina.
        Si am calculat astfel:
        1. am luat consumul de gpl ca fiind mai mare cu 20% fata de benzina
        2. diferenta intre gpl si benzina este 40%.
        Diferenta de 20% ramane in buzunar.
        Deci, la un rulaj de 10.000 anual, cu un consum mediu de 7l/100 km, GPL e mai ieftin cu 20%. Daca ai consumat benzina in valoare de 3500, cu GPL ti-ar fi ramas in buzunar 700 lei anual.
        Niciodata nu mi-a iesit consum mediu de 7 l/100km, dar de dragul discutiei o sa refacem calculele tale.
        Consum benzina: 7 l100km x 5 lei/l = 35 lei/100 km
        Consum GPL: 7 x 1.2 = 8.4 l/100 km (consumul de gaz este mai mare cu 20% decat cel de benzina)
        8.4 x 2.95 = 24.78 lei/100 km

        35 - 24.78 = 10.22 lei diferenta dintre mers pe benzina si mers pe GPL
        La 10.000 km economisesti 1022 lei

        In cazul meu, care fac 85% din km numai in Bucuresti si unde consumul de benzina este de ~10, iar cel de GPL ~12, datele problemei sunt altele.
        Deci, chiar si cu pretul asta de 5 lei pentru benzina, tot economisesc ~1400 lei la 10.000 km.
        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

        Comment


        • Ai uitat sa pui consumul de benzina si costul reviziei (desi e foarte mic).
          1l/100, inseamna 100 l de benzina in 10.000, deci 500 lei.

          Originally posted by Tinuletz View Post
          bine zis cezar daca faci 20000 de km anual.....ati rotunjit in favoarea gplului de nici voi nu credeti la raportul actual benzina / gpl , daca pupi 500 de lei e bine si de aici mai scazi si revizia.Calculul la un rulaj de 10000 km
          Tu esti in lumea ta! Citesti printre randuri si tragi concluzii ca un copil de 2 ani.
          Pt mine unul, esti irecuperabil, asa ca pe post de interlocutor nu ma vei mai avea!
          Last edited by Cezar; 13 January 2015, 10:59. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • Benzina consumata de mine in 15k a fost in valoare de 300 lei; vara trece pe GPL in 5 secunde, iar iarna astept cu motorul pornit 2-4 min pana trece pe GPL.
            Costul unei revizii, care se face la 15k, este de 200 lei.

            Deci, ar fi 130 lei banii de revizie + 200 lei banii de benzina = 330 lei

            Repet, astea sunt costurile si economiile la pretul benzinei de azi, pret care nu se stie cat va mai ramane la fel de mic.
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • Eu vroiam sa zic altceva. Si la pretul actual, GPL-ul este avantajos
              Ca nu se mai fac economii ca in basme, e alta mancare de peste. Dar tot se fac.
              Si prin simplu fapt ca rulezi cu GPL, intr-un an mergi gratis la mare.
              Mie unul mi se pare f ok.

              Comment


              • Și eu la fel vitriol tot de 300 de lei am consumat în 15k. Totul pus pe hârtie ca eram curios câtă benzina consum.
                Deci consumul de benzina e fix pix.
                sigpic

                Comment


                • Iar aia 300 de lei sunt dati pe benzina care a costat >6 lei/l (ultima data am alimentat cu benzina la pretul de 6.2 lei/l, in luna octombrie 2014).

                  Asa ca mai scadem 50-60 lei din aia 200 lei/10.000 km.
                  Last edited by vitriol; 13 January 2015, 11:42.
                  sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                  Comment


                  • Nu ziceati voi ca se consuma cam 1l/100 km?
                    Acum e mai putin de jumatate?

                    Comment


                    • Ăia care au benzina zic asta. Da.
                      sigpic

                      Comment


                      • Probabil este vorba de cei care dau cheie si pleaca. Consumul de benzina este altul in mers, fata de cel la relanti.

                        + ca mai depinde si de cum este montata instalatia.
                        Last edited by vitriol; 13 January 2015, 11:58.
                        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                        Comment


                        • Ok, este logic ce spui.
                          Insa, o instalare "aiurea" duce la cresterea consumului de benzina?

                          Comment


                          • Timpul de trecere pe GPL este mai mare la relanti pentru instalatiile montate defectuos. I guess, nu sunt mecanic iertare dacă greșesc.
                            sigpic

                            Comment


                            • Nu cred ca are vreo treaba...
                              Adica la o anumita temperatura trece pe GPL. Sa afecteze montajul temperatura de trece? Poate ne lumineaza cineva ce are mai multa informatie.

                              Comment


                              • Cand cautam eu sa-mi pun GPL (si cand spun "cautam" nu inseamna ca m-am interesat care este cel mai apropiat montator, ci am citit pagini intregi cu review-uri), toti cei care aveau Landi Renzo spuneau ca le consuma un plin de benzina pe an, iar cei cu Tomasetto si BRC spuneau ca pun benzina de 100-150 lei pe luna. Am aflat ca vaporizatorul de la L.R. are senzorul de temperatura pozitionat "nu stiu cum" (nu am intrat in dezbaterea formei pentru ca pe mine ma interesa doar fondul, recte consumul mic de benzina), ceea ce face trecerea pe GPL mai rapida.

                                Un montaj "defectuos" este cel din poza de mai jos. Vaporizatorul este montat aiurea pentru ca au pus 2 m (1m dus, 1m intors) de furtun in plus, care este expus la aerul rece care intra in motor, in loc sa-l puna sub pompa de servofrana, unde este ferit de baterie + ca este la 20cm de furtunurile de apa ale masinii.
                                Attached Files
                                Last edited by vitriol; 13 January 2015, 13:49.
                                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google