Nedumeriri De Incepator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Eu zic sa cobori la masina si sa scoti acel furtun din clema si o sa vEzi ca este PUR SI SIMPLU UN BANAL FURTUN.

    Pe acolo se evacueaza vaporii de benzina din canistra aia de carbon, canistra ce la randul ei absoarbe acei vapori din motor.
    Last edited by Ivan Marian; 8 January 2014, 21:42.

    Comment


    • #32
      Stiu ca par prost, dar eu chiar nu ma pricep la masini. A, da, am facut scoala auto in 2007 si de atunci nu am mai condus, iar acum o luna mi-am cumparat masina. De atunci mai invat si eu una-alta.
      Repet, stiu ca par stupid, dar eu tot nu am inteles. Trebuie sa fie asa (furtun fara capat) sau trebuia sa duca undeva? Ideea este ca acum sunt undeva in provincie si nu am pe nimeni pe langa mine cu Logan sa ma uit.
      MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

      Comment


      • #33
        Eu sincer iti spun ca nu am vazut in viata mea un furtun fara capat. Toate furtunele au CAPETE Ti-am zis si iti mai zic odata si gata,,,este un FURTUN cu doua capete...un capat vine infipt in canistra aia si pe celalalt capat se evacueaza acei vapori de benzina. Sper ca ai inteles,,ca de desenat nu pot desena aici

        Comment


        • #34
          OK, inteleg acum, dar m-a indus in eroare o greseala gramaticala de-a ta.
          "Iar eu zic sa te uiti mai bine, pt ca furtunul ala CHIAR ESTE TAIAT... si nu pare si nici nu se termina brusc si are si capat." este ceea ce ai zis tu, iar eu am inteles ca este taiat, ca nu se termina brusc si are capat. In mintea mea, capat ar insemna sa duca undeva. Greseala gramaticala este ca nu ai pus virgula dupa "brusc", rezultand o enumerare a acelei serii de negatii "si nu se pare si nici nu...".
          Stiu ca bat campii, dar eu am fost olimpic candva la Romana, asa ca inconstient am dat frazei usor alt sens.
          Ok, merci frumos pentru raspuns
          MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

          Comment


          • #35
            Uite aici am gasit si despre acesta canistra de carbon.Pare explicat foarte bine , de catre userul Klaus de pe un forum cu masini.
            Premise.
            Datorita legislatiei internationale de reducere a emisiilor de benzina (de reducere a poluarii), a fost necesara adoptarea de masuri contra emisiilor de benzina din rezervor, mai ales si odata cu eliminarea adaosului de tetraetil de plumb din benzina, ceea ce a obligat rafinariile sa creasca ponderea hidrocarburilor usoare din benzina, pentru mentinerea cifrei octanice (printre aceste adaosuri volatile se poate regasi chiar butan). In acest contex ar creste pierderile prin evaporare care la randul lor ar conduce la o reducere a cifrei octanice a benzinei din rezervor.
            Prima solutie la aceste probleme este realizarea unui rezervor etans (fara tub de ventilatie, cu inchidere etansa). Aceasta solutie conduce la presiuni variabile in limite largi in rezervor. In rezervor exista intotdeauna (doar daca rezervorul nu este plin ochi) un strat de vapori de benzina, a carui volum se modifica in functie de temperatura. De asemenea, pe masura consumului de benzina, s-ar forma in rezervor o depresiune din ce in ce mai mare, ceea ce ar putea duce in timp la scaderea etanseitatii rezervorului (fisurari de rezervor, de racorduri, slabire de coliere etc).
            In perioada de vara, acest sistem de rezervor conduce la depresiuni mai mari si se poate sa nu mai fie asigurata inaltimea minima de fluid de aspiratie la pompa de benzina, ceea ce conduce la functionare neregulata a acesteia si in consecinta a motorului. Pentru a evita astfel de neplaceri, unii au decupat fanta in garnitura de la busonul de rezervor, adica au transformat rezervorul etans in rezervor neetans, cu pierderi de vapori de benzina.

            Principii de functionare
            Pentru a elimina aceste neajunsuri, s-a apelat la o „supapa”de egalizare a presiunii. Problema este ca trebuiau retinuti vaporii de benzina. Pentru aceasta se foloseste un filtru de carbon (carbune activ).
            Principiul este urmatorul: rezervorul se conecteaza la filtrul de carbon, motorul (galeria de admisie) se conecteaza si el la filtrul de carbon printr-o electro-supapa comandata de UCE injectie, iar canistra de carbon are o aerisire in atmosfera. Cand exista vapori de benzina in rezervor care creeaza o presiune mai mare decat cea atmosferica, vaporii de benzina trec prin filtrul de carbon unde, datorita fortelor Van der Waals (brrr, nu ma intrebati ce-s alea), sunt absorbite de carbunele activ (asa cum un burete absoarbe apa), lasand sa treaca din vaporii din rezervor doar aerul pe la aerisirea in atmosfera a canistrei (la care este instalata o supapa mecanica care se deschide in functie de diferentele de presiune) nu si vaporii de benzina, care raman in carbonul canistrei.
            Benzina astfel recuperata (care se afla in filtru de carbune activ) este eliberata prin procesul invers – cand exista depresiune in circuit fata de presiunea atmosferica. Acest lucru se intalneste in principal cand se deschide electro-supapa ce intrerupe in mod normal circuitul catre galeria de admisie (in galeria de admisie este depresiune fata de presiune atmosferica). Astfel aerul este tras prin aerisirea filtrului de carbon, trece prin filtru unde se satureaza cu vaporii de benzina eliberati de acesta si se duce in galeria de admisie, unde imbogateste amestecul.
            Aceasta trecere a unui volum mai mare de aer prin stratul de carbune activ care elibereaza la randul sau vaporii de benzina acumulati se numeste purjare.
            De asemena, acest circuit invers (de cedare a vaporilor acumulati in elementul de carbon) mai poate avea loc cand in rezervor este depresiune fata de presiunea atmosferica,astfel incat aerul este atras in rezervor prin filtrul activ care cedeaza din benzina acumulata. Acest caz se regaseste mai rar decat primul (mai ales cand rezervorul este mai rece decat aerul atmosferic –dimineata)

            Capacitatea de absorbtie a unui filtru de carbune activ de 1 litru este de 50 litri de vapori de benzina. Norma europeana este de 1 litru pentru filtru de carbon.

            Alcatuirea recipientului:
            Recipientul cu carbune activ (asezat pe aripa dr.) este umplut cca 90% din inaltime cu un strat de carbune activ, delimitat de hartie de filtru (pentru a filtra praful de afara si de a impiedica patrunderea granulelor de carbune activ pe racorduri). Durata de viata a carbunelui activ este in principiu nelimitata. In timp insa separatorul de hartie de filtru se poate acoperi cu praf sau cu benzina. De aceea, la intervale de cca. 5-7 ani e recomandata schimbarea recipientului cu carbune activ. Nu este recomandabila demontarea recipientului in vederea schimbarii filtrelor caci exista dificultati de etansare la „remontare”. Este contraindicată si c.uratăţarea recipientului de cărbune activ prin suflarea de aer comprimat caci desorbţia vaporilor de benzină este un proces lent (deci presiunea de aer mare nu aduce avantaje in eliberarea vaporilor de benzina) iar presiunea ridicata introdusa in recipient in functie de modul de racordare a aerului comprimat poate conduce chiar la spargerea recipientului de cărbune activ.
            Conducta de racordare la rezervor are racordul in partea superioara a rezervorului, ceea ce face ca pe conducta respectiva sa circule doar vapori de benzina + aer, nu si benzina lichida. Acest lucru explica partial si necesitatea ca rezervorul sa nu fie plin „ochi” si faptul ca renault a avut grija la Logan sa existe o astfel de zona in rezervor (in care sa se cumuleze vaporii de benzina), zona mai intra si benzina din cand in cand la pompa in anumite situatii si astfel rezervorul de logan are... mai mult decat in cartea tehnica...

            Aspiratia de aer+vapori de benzina recuperati modifica procesul de amestec care are loc prin injectia de benzina (daca 1% din amestecul gazos aspirat in motor provinde din desorbtia din recipientul de carbon, atunci raportul aer/vapori de benzina se poate modifica cu pana la 20%)

            La unele automobile electro-supapa incepe sa functioneze imediat dupa pornirea motorului, iar la altele cu temporizare (majoritatea cazurilor).
            In general UCE injectie activeaza electro-ventilul dupa ce motorul ajunge sa functioneze in stare calda si in sarcina.
            Astfel exista deosebiri si intre autoturismele Dacia. Electrovalva comandata de pinul 4 UCE injectie se deschide cand sunt intrunite conditiile:
            - Supernova: Temperatura apei > 50º, temperatura aerului > 15 º, motorul nu este la turatia de relanti, motorul este peste un anumit prag de sarcina. Electro vana este inchisa pentru un RCO (raport ciclic de deschidere) electrovana purjare canistra <0,7%. Ulterior conditiile au fost modificate, temperatura apei tb sa fie >20º, temperatura aerului > 10 º
            -Solenza: Temperatura apei > 20º, temperatura aerului > 10 º, motorul nu este la turatia de relanti (pozitia potentiometru clapeta fluture nu este „picior ridicat”), motorul este peste un anumit prag de sarcina,. Electro vana este inchisa pentru un RCO electrovana purjare canistra <0,7%.
            - Logan: Temperatura apei > 60º, temperatura aerului > 10 º, motorul nu este la turatia de relanti, motorul este peste un anumit prag de sarcina. Electro vana este inchisa pentru un RCO electrovana purjare canistra <3% .
            In general perioada de deschidere este de 90 de secunde si de inchidere de 60 de secunde, dar difera si in functiile de amestecul de carburant (daca este sarac sau bogat), lucru citit de sonda lambda.
            Last edited by prometheus; 8 January 2014, 22:01.
            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

            Comment


            • #36
              Bine postat aici; poate asa inteleg si unii care se bat cu pumnii in piept ca stiu ce rol are canistra de carbon; auzi conceptie, sa elimine benzina in atmosfera pe la acel furtun, cand e la mintea cocosului ca vaporii de benzina n-au ce cauta in atmosfera.
              LE Am spus acest lucru mai demult.
              Probleme tehnice Logan : probleme motor,probleme cutie viteze ,probleme ambreiaj ,probleme frana ,probleme bord
              Last edited by IancuMIC; 8 January 2014, 22:15.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • #37
                Parca inaintea lui SI nu se pune virgula,,dar de,, am fost si putin ironic acolo si nu a fost chiar o greseala gramaticala.
                Acum pe bune..eu nu pot gandi si nici nu ma pot gandi ca un barbat ca tine la 28 de ani sa nu stie ce este ala un furtun, indiferent ca provine de la masina sau nu.
                Este un furtun si atat, taiat cu un cutit, cutter sau mai stiu eu cu ce naiba a fost taiat.
                Cand ajungi la loganul tau, il scoti din clema si o sa te convingi ce este.
                Sper ca nu te superi...dar sincer nu inteleg ce atata teorie pt un furtun ce pare sau nu pare taiat si ca are sau nu capat si ca este sau nu cu gaura sau fara gaura la capat si ca este sau nu este fin.

                Originally posted by Ivan Marian View Post
                Acel furtun provine de la canistra de carbon ce absoarbe vaporii de benzina.
                Are si aia un rol, dar numai stiu exact ce face.
                Iar eu zic sa te uiti mai bine, pt ca furtunul ala CHIAR ESTE TAIAT... si nu pare si nici nu se termina brusc si are si capat.
                Originally posted by IancuMIC View Post
                Bine postat aici; poate asa inteleg si unii care se bat cu pumnii in piept ca stiu ce rol are canistra de carbon; auzi conceptie, sa elimine benzina in atmosfera pe la acel furtun,
                Eu zic vapori de benzina, tu zici BENZINA,, eu zic ca din cand in cand sa mai pui nasul pe la furtunul ala si o sa vezi ca miroase si a benzina pe ACOLO SEA si nu se elimina numai aer.
                Daca nu stii sa mirosi,,,fugi repede la un service sa iti miroasa un mecanic acel capat de furtun pe unde se elimina BENZINA

                Scuze de dublu,,dar mai spui o poveste,,poate asa mai inteleg si unii ca nu se elimina numai aer pur in atmosfera prin acel furtun. Adica nu este 100% filtrat de catre canistra aia de carbon.

                Era vara si foarte cald afara(canicula in toata regula). AC pornit la maxim.
                Am stat vreo 30/40 de minute bara la bara in trafic si mers din ala barait numai in treapta 1.
                La un moment dat am simtit miros de benzina in habitaclu. Dau pe recirculare, crezand ca vine de afara de la alta masina. Dupa vreo 5 minute dau iar pe aer din afara si imediat m-a izbit acel miros.
                Trag pe dreapta, deschid capota si caut sursa de miros.
                Am simtit ca cel mai tare miroase de prin zona acelui furtun.
                Il scot din clema aia si il apropii de nas si ce sa simti..miros de benzina..ce venea de pe acel furtun.
                De atunci, numai am avut problema descrisa mai sus, dar probabil din cauza mersului bara la bara si stat mult timp in coloana si foarte cald afara, a dus la eliminarea acelor vapori de benzina pe acel furtun.

                Acum..concluzia mea este ca,canistra aia nu filtreaza 100% acei vapori.
                Last edited by Ivan Marian; 8 January 2014, 22:47. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • #38
                  @prometheus - Multumesc pentru explicatia detalita.
                  @Ivan Marian - Stiu ce este acela un furtun, asa cum stiu in linii mari ce este un motor, un radiator, turometru etc, dar nu stiam ca exista un filtru de carbon pentru vaporii de benzina sau cum acesta functioneaza. Cum nu ma pasioneaza masinile si nici nu am avut treaba cu ele pana acum, nu am remarcat niciodata la nici o masina vreun furtun care sa nu duca nicaieri, care sa para a fi taiat. Tocmai de aceea am pus intrebarea aici. Nu cred ca ironiile isi au rostul, caci intr-un trecut mai indepartat sau mai apropiat cu totii ati fost incepatori.
                  MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

                  Comment


                  • #39
                    Stai linistit ca e normal sa fie asa. Asa e si la loganurile vechi.
                    sigpic

                    Comment


                    • #40
                      Felicitari lui prometheus pentru ca, dupa ce a spus o prostioara si si-a dat cu parerea eronat....a cautat si a postat cea mai buna si mai detaliata explicatie.

                      Comment


                      • #41
                        intra chiar si benzina daca fortezi la pompa.de aceea au unii rezervoare mai mari!

                        Comment


                        • #42
                          Poate ne explici mai clar ce-i cu postul asta, pentru e greu sa-l incadram in sirul discutiilor anterioare.
                          Mersi.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • #43
                            am vrut sa scot in evidenta faptul ca sa nu fortam pistolul pompei dupa ce sare pt ca benzina intra in aceasta canistra

                            Comment


                            • #44
                              Despre ce canistra vorbesti, domnule? Ce pistol?
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment


                              • #45
                                Probabil se refera la pistoul de la pompa din benzinarie, insa faza cu canistra si benzina in rezervor si cum au altii rezervoare mai mari ramane in intreg mister

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google