Pompa Motorina Rezervor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pompa Motorina Rezervor

    Salut all! As avea o intrebare: La Logan exista cumva in rezervor (sau pe traseu)o alta pompa care sa impinga combustibilul la pompa de injectie cum e spre exemplu la unele modele de wolkswagen?

  • #2
    NU asa ceva nu exista la logan.motorina vine prin absortie la pompa de inalta presiune

    Comment


    • #3
      Salutare!Pompa de inalta presiune este alimentata electric sau de rotirea vibrochenului?De ce intreb?Pentru ca nu inteleg de ce spun unii ca atunci cind este frig sa pui contactul de doua ori(a doua oara nu se mai aprind bujiile)decit daca ar creste presiunea in rampa comuna.Va multumesc!

      Comment


      • #4
        Pompa de inalta presiune este actionata prin curea, de arborele cotit.
        Unii sustin ca pornirea la ger sa se faca prin cele doua actionari succesive ale contactului, pentru a incalzi si mai mult bujiile incandescente, insa asa ceva duce la uzura prematura a acestora.
        La benzinare, carburantul e adus la pompa de injectie printr-un ansamblu ce contine si sonda de carburant si pompa electrica si flitrul, astfel, la actionarea contactului, daca il lasi cateva secunde isi face acea amorsare; insa acolo trebuie atentie sa nu ramana fara benzina, caci ar fi lasata fara racire (adica e de preferat sa nu rulati prea mult dupa ce s-a aprins becul galben
        Last edited by 77sky; 5 March 2009, 22:07.
        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

        Comment


        • #5
          Nu are nicio legatura racirea pompei cu nivelul de combustibil. Pompa de benzina electrica este asamblata intr-o cutie cilindrica unde mereu nivelul este asa fel incat pompa sa fie cufundata intotalitate in combustibil chiar daca nivelul este spre minim. Scade nivelul in aceasta cutie doar atunci cind veti ramane fara combustibil, dar atunci se va opri si motorul, si in consecinta pompa. Presiune de cca 2 bari in rampa comuna de combustibil, la benzinare, este creata de pompa electrica din rezervor. Nu mai are nicio alta pompa.
          Last edited by adicata2003; 5 March 2009, 22:19.

          Comment


          • #6
            Sa stii ca renou' a avut ceva pompe de benzina busite tocmai racirii deficitare, se pare ca la unele modele e ceva obisnuit, ca la un numar de km sa se duca la cele sfinte...Uite cum arata cel de logan . Mi-e greu a crede ca acel corp, de fapt pompa de benzina, este acoperita de lichid indiferent de nivelul de benzina, oricat mi-as imagina forma rezervorului . Aici mai multe detalii.
            Eu unul daca as avea benzinar nu l-as lasa sa se aprinda acel bec, astfel evit si condensul.

            P.S. cred ca se poate inchide aici, raspunsul topicului a fost dat
            Last edited by 77sky; 5 March 2009, 22:44.
            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

            Comment


            • #7
              Originally posted by adicata2003 View Post
              Nu are nicio legatura racirea pompei cu nivelul de combustibil. ...
              Eronat.
              Combustibilul face balans in rezervor cu atat mai mult cu cat este mai gol,de aceea poate veni un moment cand pompa nu mai aspira prin sorb decat aer ,caz in care se produce supraturarea motorasului pompei,lipsa lui de lubrefiere si aparitia fenomenului de cavitatie la elementele pompei,toate acestea ducand la distrugerea mecanismului.De ce credeti ca producatorul recomanda un minim de sfert carburant?

              Comment


              • #8
                De unde ai putut sa scoti asemenea prostie. Atunci ce se intampla de exemplu daca mai ai putina benzina in rezervor si ai de urnat la Muntele Rosu (5 km in rampa) , sau pe dealul feleacului la tine in Cluj. Se opreste motorul, Iti spun eu ca nu, deoarece in cutia aia cilindrica (care este mult mai mare decat pompa) este mereu un nivel cvasiconstant. De fapt asta e rolul sau. Unde ai vazut tu ca recomanda constructorul sa mergi cu minim un sfert, unde ai auzit tu asemenea aberatie.


                Si inca o chestie, ca vad ca ai amintit de cavitatie. Tu sti ce inseamna de fapt cavitatie. Ai habar cind apare uzura prin cavitatie si in ce conditii? Eu te-asi sfatuii sa te documentezi si pe urma sa postezi. Poate unii nu au auzit de asa ceva si te cred
                Last edited by adicata2003; 5 March 2009, 23:12.

                Comment


                • #9
                  parca scrie si-n manual sa se evite rulajul pe rezerva; explicatia este tocmai ca se poate arde pompa. pompa din rezervor nu are camera de nivel constant. intr-adevar scoate din rezervor aproape ultimul strop, dar riscul de a se arde creste cu scaderea nivelului de benzina din rezervor
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #10
                    Nu exista pompa electrica in rezervor fara acea camera de nivel constant. Daca nu ar exista acea camera , si mai aveti de exemplu un sfer din rezervor, la rulajul prin gropi ar fi momente cind sorbul pompei nu ar mai fi in benzina. Astfel debitul si presiunea livrate de pompa ar avea de suferit si prin urmare si functionarea motorului. Nu poate sa functioneze asa cum zici tu. Masinile cu tractiune pe spate au 2 asemenea pompe.
                    Last edited by Seba; 6 March 2009, 11:51.

                    Comment


                    • #11
                      Deci...Capitolul 2, "Conducerea"
                      "Particularitati versiuni benzina
                      Conditii de functionare a vehiculului dumneavoastra precum:
                      -deplasarea prelungita cu martorul luminos pt nivel minim de carburant aprins
                      -utilizare de benzina cu Pb
                      -utilizare de aditivi pt lubrifianti sau carburant neagreati de producator
                      Sau anomalii de functionare precum:
                      -aprindere defectuoasa sau pana de benzina sau bujie debransata care se traduc prin rateuri de aprindere si bruscari in t conducerii
                      -pierdere de putere
                      provoaca o incalzire excesiva a catalizatorului, diminuandu-i eficacitatea, pot duce la distrugerea sa si antreneaza daune termice pe vehicul"

                      Am redat exact cum e in carte.
                      Desi producatorul se refera la catalizator, eu cred ca el a fost f concis, pt a nu intra in detalii, iar cumulul de precizari (alineatele) se refera la mai multe posibile defectiuni ale ansamblului, inclusiv acea belicoasa pompa de benzina
                      Last edited by 77sky; 5 March 2009, 23:29.
                      Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                      Comment


                      • #12
                        77sky referitor la bujiile de la dci (cred ca sunt off si imi cer scuze dar tot nelamurit sunt)daca la bord nu se mai aprinde beculetul de la spirala aia bujiile se mai incalzesc?Si multumesc pentru raspunsul referitor la pompa dci.

                        Comment


                        • #13
                          Iti raspund printr-o intrebare
                          Ce s-ar intampla daca nu este decuplata alimentarea lor, dupa atingerea temperaturii de lucru (stingerea acelui bec) ?
                          Au si ele un ciclu de functionare, pui contactul, se incalzesc (si radiaza caldura unde trebuie) si apoi se deconecteaza. Deci: se stinge acel martor, actionezi demarorul
                          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by decrvl View Post
                            daca la bord nu se mai aprinde beculetul de la spirala aia bujiile se mai incalzesc?
                            Cat timp becul in bord este aprins , atat se incalzesc si bujiile, deci raspunsul este NU.
                            , sunt cu ochii pe voi !
                            :thumbsup:

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by adicata2003 View Post
                              Nu exista pompa electrica in rezervor fara acea camera de nivel constant. .... Nu poate sa functioneze asa cum zici tu. Masinile cu tractiune pe spate au 2 asemenea pompe....
                              Doua pompe electrice de combustibil am intalnit doar la unele modele Jaguar ce au doua rezervoare separate (situate in aripile spate) si la unele motorizari in V de capacitate mare .Ce legatura are tractiunea spate cu pompele de combustibil?


                              Pe vremea cand reparam orice,am intalnit pe elementele unor pompe, urmele unor eroziuni mai ciudate.Raspunsul l-am gasit studiind acest fenomen.
                              De la Wikipedia citire:
                              Cavitaţia este un fenomen în care se formează bule de vapori în interiorul unui lichid în mişcare sau sub acţiunea câmpului ultrasonic. Odată cu creşterea vitezei curentului de lichid, presiunea statică în interiorul tubului de curent se micşorează şi, la un moment dat (când este atinsă viteza critică), poate să scadă până aproape de zero, ceea ce provoacă apariţia unor goluri în masa lichidului. Acest lucru e datorat dilatării bulelor de vapori. Fiind antrenate în zonele cu presiune mai mare, aceste bule se comprimă brusc şi produc şocuri hidraulice, însoţite de un sunet specific şi de luminescenţă.Cavitaţiile provoacă erodarea şi uzarea rapidă a paletelor turbinelor şi a pompelor hidraulice, a elicelor navelor maritime etc. ...
                              Referitor la nivelul scazut de combustibil:

                              Why Fuel Pumps Fail
                              Fuel pumps can fail due to a number of reasons. This article specifically targets gear rotor EFI type fuel pumps which are the most common fuel pumps found in vehicles manufactured after 1985. The top reasons for fuel pump failure are contamination, overheating, and the gears in the the fuel pump wearing out over time.
                              Rust, debris, and dirt are three common particles that can somehow enter the gas tank and be fed towards or through the intank fuel filter and possibly into the fuel pump. These particles clog up your fuel pumps filter making it work harder to pump fuel. This causes stress and accelerated wear on the dozens of small components inside the fuel pump eventually leading to fuel pump failure. When filling up with gas, make sure no loose particles are being pushed by the gas pump into the gas tank or onto your gas tank cap. When installing a new fuel pump, clean out any partials from the bottom of your gas tank and ensure that dirt does not enter it while reinstalling the fuel sending unit.
                              Frequently running your vehicle on a low gas tank is extremely bad for your fuel pump and fuel system components. On many vehicles, approximately 10-15 times the amount of fuel your fuel pump sends towards your engine gets sent back to your fuel tank. This helps cool down your fuel components and the fuel in your gas tank. By running on a low gas tank, the fuel in the gas tank heats up a lot quicker causing the fuel pump to overheat or even worse, run dry. Avoid leaving your gas tank low whenever possible. This is very crucial during the first few weeks after a new fuel pump install. A new fuel pump should be installed into a a minimum of half a tank full of gas.
                              A typical gear rotor fuel pump is made up of approximately 200 components. After several years of use, these parts can eventually wear out causing the fuel pump to fail.

                              SURSA.

                              Constructia tipica a unei pompe de combustibil submersibila este aceasta:

                              Diverse forme constructive care sunt continute inclusive de cele submersibile aveti aici:


                              Forma constructiva interna generala este aceasta:


                              Sunt curios unde este acea renumita camera de nivel constant (intalnita doar la carburatoare).
                              Faptul ca elementele pompei sunt inundate de combustibil indiferent de nivelul din rezervor se datoreste presiunii negative de absorbtie.Principial este echivalentului fenomenului de ramanere a lichidului in paiul pe care bei suc si astupi orificiul de sus cu limba,lucru facut de pompa prin intermediul supapelor si la motor de supapa de retentie. ;)

                              @FLORYN,Bujiile incandescente raman alimentate cateva secunde dupa ce se stinge martorul in bord.
                              In cazul unei cantitati foarte mici de combustibil in rezervor (3-4 litri) se poate constata o scadere a puterii motorului in curbele "atacate" mai tare,datorat presiunii scazute in rampa de alimentare.
                              Respectiva camera de nivel nu exista nici in ultimul model de pompa electrica:

                              Last edited by turbojack; 6 March 2009, 14:31. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google